|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind oude grunge best goed te doen (Nirvana, Alice in Chains). Niet iets waar ik spontaan iets van zou kopen, maar het heeft wel een aparte sfeer en daar hou ik wel van. |
|
quote: uhuh! |
|
quote: Hehe, aangezien M. hier toch nog rondhuppelt: Slayer heeft Alice in Chains nog meegenomen op touâh*, en Araya schreeuwt ook wat in een interlude op 'Dirt'. Als grunge dus de vijand van metal zou zijn (wat Mutti zei), heeft één van metals vlaggeschepen daar mooi zelf aan meegewerkt. *geweldige verhalen ook over, hoe AiC aan het begin van de tour nog werd uitgejoeld door het (Slayershirtdragende) publiek, ze met een fiks vijandige sfeer te kampen hadden en hoe dat later wat meer in hun voordeel uitsloeg. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Aangezien er geen algemeen grungetopic is zet ik hem hier wel neer: Truly - Fast Stories .... from Kid Coma. Zwaar onderbelichte plaat met originele leden van Soundgarden (bassist Hiro Yamamoto) en Screaming Trees (drummer Mark Pickerel). Fantastische combinatie van grunge, stoner, psychedelische rock en shoegaze. Hier moet True Widow goed naar geluisterd hebben! |
|
When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Upbeat Alice in Chains, me like. |
|
Cool. Hij is over 3 dagen af schat ik. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ha das aardig gelukt |
|
0-1 voor nu-metal. edit: ai, meteen al prijs bij de tweede post: quote: [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 02-09-2021 14:07] I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Geen fan van de snare. Zang is wel erg Eddie Vedderig. |
|
quote:Zelf ook geen fan van de snare. De zang is meer Lane vond ik? Maar goed, ze is wat het is,ik kan daar uiteraard niets aan veranderen. Dank voor t luisteren! Post m na t weekend wel dan moet ie af zijn. When your people matter, menstrual health matters |
|
Grunge meets prog rock, sort of, snare zoveel mogelijk als kon gerepareerd, voor t eerst een mix met zang flink op de voorgrond. Commentaar op mix welkom! [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 10-09-2021 13:47] When your people matter, menstrual health matters |
|
Roep iemand eens wat. ]"Wat!" Heb er toch wel wat uurtjes aan besteed. Voor jullie. En op dat andere metalforum werd ie flink afgekraakt When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: De mix lijkt me niet het grootste probleem |
|
Wat dan? De zang? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Dat is wel mijn grootste ergernis ja Maar alles is persoonlijk, jij vindt het misschien wel mooi, prima toch |
|
ik vind het vet. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Taki taki. Kewe to? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Geheel klinkt niet eens zo verkeerd! Zang wat mij betreft té veel op de voorgrond, en in die heeeeeel lang uitgesponnen laatste lettergrepen in de coupletten zit bij mij ook wat ergernis. Wel een lekker dikke strot als er wordt geschreeuwd of lekker hard wordt aangezet, nice! Mix mist een beetje ballen wat mij betreft, maar wellicht als de zang een stukje worst getemd en de rest wat wordt opgetrokken dat je dat probleem al oplost. Hoor er wel een beetje Screaming Trees in. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote:Hij heeft inderdaad een erg sterk punt. |
|
quote:Helemaal mee eens met die zang vs de rest van de instrumenten (Vooral de drums). Vroegah mixte ik de drums altijd te hard en had ik geen zang en ben nu een beetje doorgeschoten. HEt duurt altijd even voor je je eigen mix weer objectief kunt aanhoren en ik hoorde het al voor jij het poste, maar jouw post is een bevestiging. Vooral op 'normale' systemen (dus niet in de studio op goede monitoren) valt de voorgrond van de zang tov de rest (en zeker drums) erg op. Thanks! When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Het liedje zit goed in elkaar, maar het klinkt nog wel als een demo en nog niet als een echt nummer. Ik denk dat alles wel aanwezig is behalve misschien wat dubbele zanglijnen hier en daar, maar misschien valt dat op zijn plek met een goede mix. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
De swell van de bekkens op 0:20 is te hard. De mix klinkt verder wel aardig. Doet me aan Neil Morse denken. Stem ietsje te hard inderdaad. De vrouwenzang in je linkeroor op 1:05 vind ik zeer onprettig, net als de opvolging daarvan in het andere oor. Gitaar mag rond 2:10 wel een stuk meer uitgelicht. Qua productie moet de boel nog aardig opgepoetst. Vocalen meer diepte en meer consistentie. Drums meer zwaarte en diepte, en vooral de bekkens een stuk consistenter. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
niet om heel lullig te doen, maar productie is wat anders dan mix. Eigenlijk noem je allemaal mix dingetjes Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |