|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Vrede zal het daar nooit zijn. De Israëli's zijn weer flink bezig de laatste tijd, stelletje gestoorde klootzakken met hun beloofde land. Die endlösung was misschien toch nog niet zo'n slecht plan geweest. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Allemaal dood daaro, das de beste oplossing, ze willen allemaal niets anders dan oorlog voeren. |
|
quote: Neen, het zal pas vrede zijn tot of alle joden daar weg zijn of alle palestijnen/arabieren. En aangezien de laatste in een overweldigende meerderheid aanwezigheid zijn zal, en de Israli's militair weer veel beter zijn zal het nog heel lang duren vrees ik. Maar ik denk dat de israeli's na het verwijderen van Arafat als volgend stap alle andere Palestijnen gaan verwijderen. Lekker volk, stel je voor dat ze Brabant of Limburg als beloofde land hadden uitgekozen. (overigens: een zeer mooie icon heb je nu!) |
|
Die Palestijnen zitten daar al duizenden jaren en nu worden ze in hun eigen land gebombardeerd of afgeschoten op straat. Ik kan dan ook best begrip opbrengen voor de Intifada. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Ik ook maar al dat Alla-gebral stoort me wel weer. Ook foto's van kleine kinderen in zelmoordkledij maakt me niet echt vrolijk. Maar ja, mogelijk zoeken die mensen hun heil in religie omdat die fundamentalisten wel hard terug slaan en de westerse wereld ze gewoon laat verrekken. |
|
Vergeet niet dat veel partijen er alleen maar baat bij hebben als er gerommel is daar in het Midden-Oosten. |
|
Het zijn niet echt alleen fundamentalisten, de Intifada is de palestijnse volksopstand, er zit ook een flink percentage christenen onder de palestijnen. Ook dat wijf van de PLO is een christen. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
De rol van Amerika in deze hele kwestie is ovirgens ook heerlijk arogant wederom |
|
quote: Ja, dat is waar. Maar goed, ze hebben toch geen schijn van kans zolang de VS Israel blijft steunen met wapens. En Jenje, verwacht je iets anders van het huidige VS-regime? (ed: zie nu pas het woord wederom, neen dus ) Ben overigens benieuwd hoe de ratio palestijnen/joden is bij die mensen die invloed hebben op de regering van de VS. zal wel een zeer laag getal zijn. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-09-2003 19:04] |
|
Amerika doet erg schijnheilig door ze aan de eene kant een prces in te duwen maar aane andee kant israel te steunen |
|
Een Joodse staat stichten is een van de grootste fouten die er ooit gemaakt is.. Arafat persoonlijk kunnen de Israëli's ongetwijfeld uitschakelen (makkelijk hoor, een broze oude man..) maar de Palestijnen zullen (terecht) altijd voor hun land blijven vechten! Kinderachtig kat-muis spelletje dat daar gaande is.. Fight fire with fire Er is toch 1 partij die ooit een keer als eerste moet stoppen... [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-09-2003 19:09] |
|
Inderdaad weer een über-hypocriete actie, ja. Maar ja, ze hadden het sowieso beter de Verenigde Staten der Hypocrisie kunnen noemen. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Hun land? Je bedoelt wat van hen is afgepakt of een eigen staat? [Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 13-09-2003 19:18] |
|
quote:Ga toch maar eens naar de geschiedenisles knul |
|
quote: jaja, reeds aangepast... maar zonder een staat Israël was ook wellicht nooit een eigen Palestijnse staat opgericht en werden ze wellicht onderdrukt door een Arabisch regime... |
|
quote: Palestina bestond al voorat Israël werd gesticht in '48. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Als een protectoraat van de Engelsen, maar niet als land... |
|
Klopt, maar ik denk niet dat ze zo erg onderdrukt werden als door de Israëli's nu. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
De Amerikaanse regering wil echt wel een oplossing voor dit probleem maar het kan hun eigen electoraat niet achter zich krijgen. De joodse lobby in de VS is zo groot dat wanneer de VS te veel tegen de haren van de regering van Israel instrijkt het een groot deel van hun eigen kiezers kwijt raakt. Na de tweede wereldoorlog wist men in Europa niet goed wat ze met de joden aanmoesten. Toen er een grote uittocht begon werd dit door vele landen niet tegengewerkt. Dit tot tegenzin van de Engelsen die de joden in grote getalen in Palestina binnen zagen komen. Toen de Engelsen probeerden de joden te weren werd er door de buitenlandse media (lees de Amerikaanse media) direct partij gekozen voor de joden. Uiteindelijk door de dekolonisatie trokken de Engelsen weg uit Palestina waarna de joden onmiddelijk de Joodse staat Israel uitriepen. [Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 13-09-2003 21:21] gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
De Balfourverklaring is anders wel Engels, en komt uit 1917. Dus dat van die joden weren weet ik zo net nog niet. quote: Bron: http://www.mfa.gov.il/mfa/home.asp (Israelische ministerie van buitenlandse zaken) |
|
quote: http://www.itoa.nl/pso/rb98p001.htm [Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 13-09-2003 23:33] gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
quote: Mee eens. |
|
I say, kill'm all and let Odin sort it out ! |
|
ik zeg atoombom op de hele zooi daar |
|
quote: En dan radioactief afval tot hier komen waaien zeker ? Neu nue, d'er zijn andere manieren om die zand-bak op te ruimen... |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |