IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Killwhitneydead
SQT
Usericon van SQT
Posted 14-09-2003 22:33 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Wauw, ik ken een band waarover nog nooit iets op ZM is gepost.


Een aantal maanden geleden heb ik de cd 'Inhaling the Breath of a Bullet' aangeschaft, en die bevalt nog steeds. En nu zou ik graag weten wat andere mensen van deze schijf, of van KWD in het algemeen, vinden.

Voor diegenen die het niet kennen, dit stukje heb ik van een of andere hardcore site afgehaald, dat beschrijft de cd 'ItBoaB' voldoende:
quote:
WOW. That's all I gotta say. This masterpeice of destruction rips your balls off and takes you for a wild ride through hell and back. Blastbeats like what. It sounds like a cross between grindcore, death metal, and hardcore, but whatever the hell it is, I want more. The lyrics are downright evil... "...and shoot you in the fucking face!" comes immedietly to mind. The vocals are so low sometimes it sounds like thunder, and the guitarwork works so well with the double bass that it makes you feel as if someone is smashing you in the face with an anvil. If you like anything on Relapse records, you'll like this.


Wat hier niet bij staat is dat de nummers retekort zijn (11 tracks in 14 minuten gestopt) en dat er aan het begin van elke track (en soms ook er halverwege een track) een samples uit bepaalde films zijn gebruikt.

Hier nog een intervieuw met een van de zangers, daar staat ook nog wel wat informatie over de band in:
http://www.silentstagnation.de/interviews/killwhitneydead.html

Hier staat ook nog een stukje over ze, met mp3's van de eerste twee nummers van de cd:
http://www.tribunalrecords.net/cbands_kwd.html

Kijk maar of het iets is


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-06-2010 22:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Harde schop! Heerlijke band, intussen al lang en breed bij het deathcore-genre geschaard. Maar vergeet die term opnieuw. Inderdaad de bruutheid van death metal, de rauwheid van hardcore (en breakd0wns natuurlijk) en de intensiteit van grindcore gemixt. Met als kers op de taart de humor die de band bezit. Lig steeds in een deuk van de samples

Count Steel, Pitboss, Thenderstrike, Hypnos en/of iedereen die eens een review van mij leest: check dit. Godverdomme.


-> niet het beste nummer, maar het geeft al een beeld van de band. De oude songs zijn nog net iets geschifter, de meer recente nummers zijn deathcorigeriger.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 07-06-2010 8:03 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik vind het maar saai.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-06-2010 10:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het eerste album geprobeerd?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 07-06-2010 10:51 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Die samples zijn echt te vervelend


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2010 10:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bah weer zo'n band zonder spaties


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 07-06-2010 11:12 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 10:50 schreef BenKnuckles het volgende:
Het eerste album geprobeerd?
Ja, en ik kan er niks mee.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-06-2010 11:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Je maakt me droevig.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2010 12:12 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 10:52 schreef Jenje het volgende:
Bah weer zo'n band zonder spaties


dat begrijp ik ook niet


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 07-06-2010 12:33 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 11:22 schreef BenKnuckles het volgende:
Je maakt me droevig.

Zang vind ik trouwens ook niks.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-06-2010 12:41 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

kut muziek

Die zanger lijkt op de gast van 300


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 07-06-2010 15:56 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2010 22:44 schreef BenKnuckles het volgende:
Harde schop! Heerlijke band, intussen al lang en breed bij het deathcore-genre geschaard. Maar vergeet die term opnieuw. Inderdaad de bruutheid van death metal, de rauwheid van hardcore (en breakd0wns natuurlijk) en de intensiteit van grindcore gemixt. Met als kers op de taart de humor die de band bezit. Lig steeds in een deuk van de samples

Count Steel, Pitboss, Thenderstrike, Hypnos en/of iedereen die eens een review van mij leest: check dit. Godverdomme.


-> niet het beste nummer, maar het geeft al een beeld van de band. De oude songs zijn nog net iets geschifter, de meer recente nummers zijn deathcorigeriger.


Zitten absoluut kraker bij, vooral op de 1e plaat


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


pitboss
Ouwe pijp
Usericon van pitboss
Posted 07-06-2010 16:30 by pitboss Wijzig reactieProfiel van pitbossQuote dit bericht

Even de myspace gechecked. De muziek is inderdaad mijn ding, ze gebruiken alleen iets teveel samples in hun nummers, wat de flow er een beetje uithaalt.


Por Vida


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 07-06-2010 16:58 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Waarom hebben dit soort bands altijd van die belachelijke namen?


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-06-2010 17:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Omdat de muziek ook belachelijk is.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-06-2010 21:53 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Wat een saaie meuk zeg, ik heb dat hele genre nooit begrepen, alleen dat setje tieten dat langs komt in die clip kan mij bekoren.




Against God and Government


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-06-2018 7:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Schopje. Vergeet dat Suffer My Wrath. Niet naar luisteren. Breakdowns, dat hebben we nodig.



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-06-2018 11:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 28-06-2018 21:07 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Morgen maar weer eens aanslingeren. "Never good enough for you".



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-06-2018 22:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

klinkt zielig


signature


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen