IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Interview over metal-mp3 gebruikers
gnireot
Goed bezig!
Usericon van gnireot
Posted 16-09-2003 10:30 by gnireot Wijzig reactieProfiel van gnireotQuote dit bericht

Heej hallo allemaal, ik ben een student aan de TU, en doe een onderzoek voor philips om een soort mp3 speler te ontwikkelen voor een specifieke lifestyle (zoals hier beneden staat). Hiervoor heb ik (mijn eigen) lifestyle metal gekozen. Ik hoop dat ik wat reacties krijg!!!
(als ik met mijn project team een heel goed concept ontwikkel dan gaat philips door met het ontwerp en komt het waarschijnlijk op de markt, dus grijp je kans )

---

Interview about metal.

Hello, I’m doing research for a project (on the TU in Eindhoven) that I have for Phillips Design. We are supposed to make an mp3-player for one sort of music. I’m doing research about the metal music style. I’d like to know how the people are that listen to metal and if there are many differences between the different kinds of metal. Most of the questions are about the device that you use to listen you music and what you would like to change about this device. The test doesn’t take a lot of time and I would be very happy to get some reactions

What kind of metal do you listen?
…….
…….

Name some of the bands you listen a lot to.
…….
…….
…….
…….

When do you listen to metal?
…….
…….
…….
…….

If you listen metal while your are traveling, what kind of device do you use?
…….
…….

Why did you buy this device?
…….
…….

Do you like the looks of the device and what would you like to change about it?
…….
…….

Do you miss any functions on the device?
…….
…….

What do you think about the size and weight of the device?
…….
…….

What kind of earphones do you use?
…….
…….

Are you happy with them and would you like to change something about them?
…….
…….

If you could design your own mp3-player, what would be in it and what won’t be in it?
…….
…….

What do you look like?
…..
…..

campske666
Usericon van campske666
Posted 16-09-2003 10:33 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Wel ik gebruik nooit een walk-man/disk-man/ of mp3-speler, dus k ga je lijstje niet kunnen invullen.
Maar als ze eer eentje gaan maken met enkele giga's aan geheugen, een batterij die dagen meegaat en heroplaadbaar is, en dat alls voor max 200 Euro, dan koop ik er eentje.

svartsyn
Usericon van svartsyn
Posted 16-09-2003 10:45 by svartsyn Wijzig reactieProfiel van svartsynQuote dit bericht

MP3 zuigt zwaar,kwaliteitsverlies tot en met!!

1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 16-09-2003 10:53 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 10:30 schreef gnireot het volgende:

What do you look like?
…..
…..

Vreemde vraag gezien het onderwerp van de vragenlijst.

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-09-2003 10:54 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 september 2003 10:45 schreef svartsyn het volgende:
Inderdaad, het enige wat ik mis aan m'n Rio Volt portable mp3-speler is de ondersteuning voor Ogg Vorbis files

I'm not being rude. You're just insignificant.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 10:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 10:45 schreef svartsyn het volgende:

moet je niet van die 64kbps files luisteren dan.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

svartsyn
Usericon van svartsyn
Posted 16-09-2003 10:59 by svartsyn Wijzig reactieProfiel van svartsynQuote dit bericht

Klikjes tussen de nrs, een fractie van een seconde tussen de nrs, tonen worden niet allemaal even juist afgespeeld, neen dank u, ik pas.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 11:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Heej hallo allemaal, ik ben een student aan de TU, en doe een onderzoek voor philips om een soort mp3 speler te ontwikkelen voor een specifieke lifestyle (zoals hier beneden staat).

Ik ben geen product manager maar als ik dus een MP3 speler gericht op een lifestyle zou maken zou ik me niet gaan richten op een muziek genre maar meer op de lifestyle kenmerken zoals:

Reis je veel?
Sport je veel met muziek op?
Zit je veel in de auto?
Zo ja wil je dan je MP3 speler kunnen hotpluggen?

Dit zijn lifestyle kenmerken die wel invloed op het technische design zouden kunnen/moeten hebben.

De enige 'metal' kenmerk die eventueel relevant is zou het uiterlijk kunnen zijn. Dat kan je oplossen op de Nokia manier met verwisselbare frontjes.

Ik denk zelf niet dat het feit of ik nu Linkin Park of Urgehal op mijn MP3 speler draai invloed zouden moeten hebben op de toegepaste techniek.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 11:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 10:59 schreef svartsyn het volgende:
Klikjes tussen de nrs, een fractie van een seconde tussen de nrs, tonen worden niet allemaal even juist afgespeeld, neen dank u, ik pas.

MP3 is vooralsnog niet bedoeld als HIFI replacement. Het is met name geschikt voor het samplen van muziek en voor portable toepassingen (walkman).

En de klikjes worden niet door MP3 opzich veroorzaakt maar door een combinatie van factoren:

1.slechte encoding
2.bagger geluidskaart
3.bagger aansluitingen tussen geluidskaart en audio out

svartsyn
Usericon van svartsyn
Posted 16-09-2003 11:06 by svartsyn Wijzig reactieProfiel van svartsynQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 11:04 schreef Chelman het volgende:
En de klikjes worden niet door MP3 opzich veroorzaakt maar door een combinatie van factoren:

1.slechte encoding
2.bagger geluidskaart
3.bagger aansluitingen tussen geluidskaart en audio out

Daarom hou ik er dus niet van, meestal hebben de mensen niet de juiste apparatuur om het goed te laten klinken.

svartsyn
Usericon van svartsyn
Posted 16-09-2003 11:07 by svartsyn Wijzig reactieProfiel van svartsynQuote dit bericht

Tussen haakjes, ik begrijp niet hoe men iets zal ontwikkelen voor een 'soort' muziek?? MP3 speler is MP3 speler. Indien ik er nu Venom of Vader Abraham op afspeel??

gnireot
Goed bezig!
Usericon van gnireot
Posted 16-09-2003 11:19 by gnireot Wijzig reactieProfiel van gnireotQuote dit bericht

quote:
reacties...

goed bezig! aan alle reacties heb ik heel veel! ook kritiek op mijn vragen lijsten ben ik blij mee...

alleen 1 puntje van misverstand:

quote:

het gaat erom dat ik een zogenaamd "musical device" maak. Daarbij bestaat ook de vrijheid van materialen en techniek... Dus als wij verzinnen dat wij dat ding slechts muziek van een wifi station willen laten halen, dan zetten wij dat in het concept, dus niet focussen op mp3, maar meer op de interface en dergelijke...

denk bijvoorbeeld ook aan de wens om muziek te delen tussen verschillende spelers, of dingen in die trend...

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 16-09-2003 11:26 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Hup, vul gewoon ff dat lijstje in...

quote:

……. Black Metal
……. Grindcore
……. Hardcore
……. Death Metal
……. Progressive Metal

Name some of the bands you listen a lot to.
……. Nasum
……. Hateplow
……. Darkthrone
……. Opeth
……. Forgotten Tomb
……. Black Swan
……. Anaal Nathrakh
……. Behemoth
……. Circle of Dead Children
……. Nile
……. Deeds of Flesh

……. When i'm at home
……. In the train
……. In my car

……. Sony Discman
……. Sony Mini-disc player

……. Scheer & Foppen, Doetinchem (Both)

……. Looks are ok
……. Both devices could be a bit flatter (better portability) and they should be more durable...

……. More outputs are welcome! (Line out and headphone output) Longer battery stamina, especially for the MD. Ofcourse MP3, WMA and OGG playback, although that is built into most discmans now. And an equalizer!!!Preferably triple of more bands... You definately want to equalize when switching from full headphones to those small earplugs... Great difference in sound!

……. They both could be a bit flatter.

……. Sony Street-headphones. (The ones that go around the neck instead of over your head)

……. They are great! Preferably the earshells (?) could be a bit bigger for better ear-coverage -> Better sound!

If you could design your own mp3-player, what would be in it and what won’t be in it?
……. Definately a HD with several gigabytes of space, expandability options, equalizer, all format support, firewire/USB 2.0, bigger LCD screen on which you can clearly see what track is playing, which folder you are in, etc.

What do you look like?
….. I'm kinda ugly.

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 16-09-2003 11:46 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Hrm, hebben we niet al eens zo'n topic gehad?

Ik kan me herinneren dat iemand anders ook op het absurde idee kwam een metal-mp3speler te maken, was ook een onderzoek ergens voor.

Ik heb geen zin om die vragenlijst in te vullen maar ik wil je wel dit zegggen: als er een speciaal ontworpen metalmp3speler op de markt komt, zal ik die alleen kopen als hij kwalitatief even goed is als een normale én in geen geval duurder.
Want het maakt mij, en vast veel mensen met mij niet uit hoe zo'n ding eruit ziet (zit toch de hele tijd in mn jas of broekzak), maar hoe het geluid is.

Daar heb je geen metallooking mp3speler voor nodig.

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 16-09-2003 12:31 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:

Doom metal
Gothic metal
+ hele andere zooi muziek

Name some of the bands you listen a lot to
Opeth
Lacuna Coil
Tori Amos
k's Choice
Tool
the Gathering
Anathema
After Forever
Atrox
Apocalyptica

Thuis, op m'n eigen kamer of beneden (cd), op m'n broers kamer veel mp3 (computer)
In de bus
In de trein
Op de fiets

Philips discman (4 jaar oud)

Zodat ik buiten m'n stereo om muziek kon luisteren zonder dat ik nog afhankelijk was van bandjes.
Verder klinkt ' ie goed, voor toen zat er een ruime antishockbeveiliging op en ik keek ook wel naar de prijs.
(overigens kostte dat ding 260 gulden)
En op advies van mijn vader overigens.

Hoe 't eruitziet maakt me niks uit, qua kleurtjes en dergelijke. Wel zou 't prettig zijn als de discman wat kleiner en dunner zou zijn.

Niet echt, ik vind alleen de antishockbeveiliging niet altijd even goed werken. Verder zou 't misschien wel handig zijn als je je koptelefoontje bijv. zou kunnen oprollen in de discman (zoals bij een stofzuiger), de mijne gaan vrij regelmatig kapot.

Zie 2 vragen terug. Gewicht vind ik wel prima.

Oordopjes van Sony.

Ja, dit zijn de beste die ik ooit gehad heb!
Ze passen goed in m'n oren (Philipsdopjes zijn steevast te groot) en ze klinken geweldig.

Goede geluidskwaliteit uiteraard, klein, licht, mogelijkheid om veel mp3tjes af te spelen.
Oh ja: niet te grote oordopjes!!!

What do you look like?
De relavantie hiervan begrijp ik niet helemaal, maar goed: voor metalbegrippen vrij braaf, beetje hippieachtig en als ik werk vrij netjes.

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 16-09-2003 13:00 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik kan me niet voorstellen dat een zwaar commercieel bedrijf een (test-)produkt op een relatief kleine markt brengt. Leg mij eens uit waarom jij denkt dat ik ongelijk heb, als je dat niet kan, dan kan je Philips al helemaal niet overtuigen.

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 13:25 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 10:54 schreef helmet het volgende:
Inderdaad, het enige wat ik mis aan m'n Rio Volt portable mp3-speler is de ondersteuning voor Ogg Vorbis files

Want dat heeft geen kwaliteitsverlies

this user is dead

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 16-09-2003 13:31 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ter ondersteuning; laten we voor het gemak zeggen dat 1 op de 10 mensen een "metalhead" is, wat overigens een zeer optimistische ratio is. Laten we nu weer zeggen dat 10% van mensen ook daadwerkelijk wat koopt. Dan hebben we nu de hypothetische groep van 1000 mensen, waarvan 100 mensen metalheads zijn en 900 "normale" mensen. 10% van 100 is 10 kopers, 10% van 900 is 90. Nu nemen we het bedrag van 150 Euro voor zo'n mp3 speler.
150x10=1500 (metal keuze)
150x90=13500 (grotere markt)
verschil = 12000 euro per duizend mensen. Aangezien Philips een commercieel bedrijf is, lijkt mij de rekensom duidelijk genoeg. Mogelijk is dat ze OOK de metalmarkt willen betreden, wat mij een tactisch foute keuze lijkt, aangezien het kiezen van een grotere markt meer winst levert voor evenveel voorbereidend arbeid. Dan moeten ze de verkooppunten gaan overhalen om een niet-aan-de-straatstenen-kwijt-te-raken produkt aan te gaan bieden.

Conclusie, als ik de metal mp3 speler in de winkel zie verschijnen, dan ga ik mij eens goed bedenken of ik mijn hypothetische aandelen niet zo snel mogelijk moet dumpen.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 16-09-2003 13:33]

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 16-09-2003 13:38 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

tjezus, wat doen jullie allemaal moeilijk terwijl iemand gewoon vriendelijk vraagt of je misschien even een vragenlijstje wilt invullen.
Misschien doet hij/zij dit helemaal niet uit vrije wil, maar is 't een opdracht van school voor Phillips?

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-09-2003 13:42 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 september 2003 11:19 schreef gnireot het volgende:
het gaat erom dat ik een zogenaamd "musical device" maak. Daarbij bestaat ook de vrijheid van materialen en techniek... Dus als wij verzinnen dat wij dat ding slechts muziek van een wifi station willen laten halen, dan zetten wij dat in het concept, dus niet focussen op mp3, maar meer op de interface en dergelijke...

denk bijvoorbeeld ook aan de wens om muziek te delen tussen verschillende spelers, of dingen in die trend...

Hmmm ik vind input voor dit soort ideeen alleen niet echt terug in je vragenlijst. Je kan wel algemene dingen gaat adviseren zoals het apparaat moet kleiner of de batterijen moeten langer meegaan of er moet meer muziek inkunnen, maar dat heeft allemaal niks met de metal lifestyle te maken.
Een paar metal-specifieke dingen die ik kan bedenken is inderdaad het uiterlijk van het apparaat, al zal 99% van de metalheads dat totaal niet boeiend vinden en plakt die resterende 1% toch wel een Korn sticker over hun discman. Verder kan je bijvoorbeeld een voor dat apparaat specifieke digitale metal-radio-zender maken zodat deze specifieke subcultuur toch naar hun eigen muziek kan luisteren die niet op de reguliere radiozenders gedraaid wordt zonder zelf cd's/mp3's mee te nemen. Dit zou ook voor enkele andere radioschuwe muziekstromingen kunnen worden ingevoerd. Ook zou je kunnen denken aan speciale muziekcompressie of afspeel technieken die zijn geoptimaliseerd voor de frequenties die in metalmuziek veel worden gebruikt. Dus niet dat er alleen maar een flinke bass boost in zit zodat je house muziek beter klinkt maar bv. een optimalisatie voor het geluid van elektrische gitaren.
Ik neem aan dat dit soort informatie nuttiger is dan de vraag wat mijn favoriete bands zijn. Daar heb jij of philips geen zak mee te maken...

Zenial

Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com