|
Auteur: |
|
|
Wel ik gebruik nooit een walk-man/disk-man/ of mp3-speler, dus k ga je lijstje niet kunnen invullen. Maar als ze eer eentje gaan maken met enkele giga's aan geheugen, een batterij die dagen meegaat en heroplaadbaar is, en dat alls voor max 200 Euro, dan koop ik er eentje. |
|
MP3 zuigt zwaar,kwaliteitsverlies tot en met!! |
|
quote: Vreemde vraag gezien het onderwerp van de vragenlijst. ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
quote:Inderdaad, het enige wat ik mis aan m'n Rio Volt portable mp3-speler is de ondersteuning voor Ogg Vorbis files I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: moet je niet van die 64kbps files luisteren dan. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Klikjes tussen de nrs, een fractie van een seconde tussen de nrs, tonen worden niet allemaal even juist afgespeeld, neen dank u, ik pas. |
|
quote: Ik ben geen product manager maar als ik dus een MP3 speler gericht op een lifestyle zou maken zou ik me niet gaan richten op een muziek genre maar meer op de lifestyle kenmerken zoals: Reis je veel? Sport je veel met muziek op? Zit je veel in de auto? Zo ja wil je dan je MP3 speler kunnen hotpluggen? Dit zijn lifestyle kenmerken die wel invloed op het technische design zouden kunnen/moeten hebben. De enige 'metal' kenmerk die eventueel relevant is zou het uiterlijk kunnen zijn. Dat kan je oplossen op de Nokia manier met verwisselbare frontjes. Ik denk zelf niet dat het feit of ik nu Linkin Park of Urgehal op mijn MP3 speler draai invloed zouden moeten hebben op de toegepaste techniek. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: MP3 is vooralsnog niet bedoeld als HIFI replacement. Het is met name geschikt voor het samplen van muziek en voor portable toepassingen (walkman). En de klikjes worden niet door MP3 opzich veroorzaakt maar door een combinatie van factoren: 1.slechte encoding 2.bagger geluidskaart 3.bagger aansluitingen tussen geluidskaart en audio out KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Daarom hou ik er dus niet van, meestal hebben de mensen niet de juiste apparatuur om het goed te laten klinken. |
|
Tussen haakjes, ik begrijp niet hoe men iets zal ontwikkelen voor een 'soort' muziek?? MP3 speler is MP3 speler. Indien ik er nu Venom of Vader Abraham op afspeel?? |
|
quote: goed bezig! aan alle reacties heb ik heel veel! ook kritiek op mijn vragen lijsten ben ik blij mee... alleen 1 puntje van misverstand: quote: het gaat erom dat ik een zogenaamd "musical device" maak. Daarbij bestaat ook de vrijheid van materialen en techniek... Dus als wij verzinnen dat wij dat ding slechts muziek van een wifi station willen laten halen, dan zetten wij dat in het concept, dus niet focussen op mp3, maar meer op de interface en dergelijke... denk bijvoorbeeld ook aan de wens om muziek te delen tussen verschillende spelers, of dingen in die trend... |
|
Hup, vul gewoon ff dat lijstje in... quote: Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Hrm, hebben we niet al eens zo'n topic gehad? Ik kan me herinneren dat iemand anders ook op het absurde idee kwam een metal-mp3speler te maken, was ook een onderzoek ergens voor. Ik heb geen zin om die vragenlijst in te vullen maar ik wil je wel dit zegggen: als er een speciaal ontworpen metalmp3speler op de markt komt, zal ik die alleen kopen als hij kwalitatief even goed is als een normale én in geen geval duurder. Want het maakt mij, en vast veel mensen met mij niet uit hoe zo'n ding eruit ziet (zit toch de hele tijd in mn jas of broekzak), maar hoe het geluid is. Daar heb je geen metallooking mp3speler voor nodig. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Ik kan me niet voorstellen dat een zwaar commercieel bedrijf een (test-)produkt op een relatief kleine markt brengt. Leg mij eens uit waarom jij denkt dat ik ongelijk heb, als je dat niet kan, dan kan je Philips al helemaal niet overtuigen. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Want dat heeft geen kwaliteitsverlies this user is dead |
|
Ter ondersteuning; laten we voor het gemak zeggen dat 1 op de 10 mensen een "metalhead" is, wat overigens een zeer optimistische ratio is. Laten we nu weer zeggen dat 10% van mensen ook daadwerkelijk wat koopt. Dan hebben we nu de hypothetische groep van 1000 mensen, waarvan 100 mensen metalheads zijn en 900 "normale" mensen. 10% van 100 is 10 kopers, 10% van 900 is 90. Nu nemen we het bedrag van 150 Euro voor zo'n mp3 speler. 150x10=1500 (metal keuze) 150x90=13500 (grotere markt) verschil = 12000 euro per duizend mensen. Aangezien Philips een commercieel bedrijf is, lijkt mij de rekensom duidelijk genoeg. Mogelijk is dat ze OOK de metalmarkt willen betreden, wat mij een tactisch foute keuze lijkt, aangezien het kiezen van een grotere markt meer winst levert voor evenveel voorbereidend arbeid. Dan moeten ze de verkooppunten gaan overhalen om een niet-aan-de-straatstenen-kwijt-te-raken produkt aan te gaan bieden. Conclusie, als ik de metal mp3 speler in de winkel zie verschijnen, dan ga ik mij eens goed bedenken of ik mijn hypothetische aandelen niet zo snel mogelijk moet dumpen. [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 16-09-2003 13:33] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
tjezus, wat doen jullie allemaal moeilijk terwijl iemand gewoon vriendelijk vraagt of je misschien even een vragenlijstje wilt invullen. Misschien doet hij/zij dit helemaal niet uit vrije wil, maar is 't een opdracht van school voor Phillips? So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Hmmm ik vind input voor dit soort ideeen alleen niet echt terug in je vragenlijst. Je kan wel algemene dingen gaat adviseren zoals het apparaat moet kleiner of de batterijen moeten langer meegaan of er moet meer muziek inkunnen, maar dat heeft allemaal niks met de metal lifestyle te maken. Een paar metal-specifieke dingen die ik kan bedenken is inderdaad het uiterlijk van het apparaat, al zal 99% van de metalheads dat totaal niet boeiend vinden en plakt die resterende 1% toch wel een Korn sticker over hun discman. Verder kan je bijvoorbeeld een voor dat apparaat specifieke digitale metal-radio-zender maken zodat deze specifieke subcultuur toch naar hun eigen muziek kan luisteren die niet op de reguliere radiozenders gedraaid wordt zonder zelf cd's/mp3's mee te nemen. Dit zou ook voor enkele andere radioschuwe muziekstromingen kunnen worden ingevoerd. Ook zou je kunnen denken aan speciale muziekcompressie of afspeel technieken die zijn geoptimaliseerd voor de frequenties die in metalmuziek veel worden gebruikt. Dus niet dat er alleen maar een flinke bass boost in zit zodat je house muziek beter klinkt maar bv. een optimalisatie voor het geluid van elektrische gitaren. Ik neem aan dat dit soort informatie nuttiger is dan de vraag wat mijn favoriete bands zijn. Daar heb jij of philips geen zak mee te maken... Zenial |
Index / Algemeen |