|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Leuke muziek, maar jammergenoeg kan ik de stem van Morissey niet uitstaan. Zet maar liever wat van Joy Division of the Cure op. |
|
*schop!* mijn favorieten: There is a light that never goes out Panic Bigmouth strikes again Shoplifters of the world unite! Oscillate Wildly Meat Is Murder [niet te vergeten!!] ... en nog meer [Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 26-09-2003 12:53] |
|
UP verredomme! |
|
Iemand inmiddels de nieuwe cd van Morrissey al gehoord? You Are The Quarry heet 'ie. Goede plaat met een aantal parels van songs er op. En natuurlijk weer heerlijke lappen tekst. Eerste single Irish Blood, English Heart is naar mijn mening één van de beste nummers die Mozza ooit gemaakt heeft. 't Kan Vauxhall & I nog niet overklassen, maar behoort wel tot zijn betere werk, vind ik. Plaat is trouwens met HEEL veel poeha binnengehaald en Mozza is door heel de wereld weer in de armen gesloten (na alle ellende die ergens midden jaren '90 begon met al die heisa om vermeend rechtse teksten). Als die gast nou ook weer eens naar Nederland zou komen... We don't take it, we just fake it... |
|
quote: 10 apr 2006 Morrissey Heineken Music Hall, Amsterdam ZO aanvang 20:00 uur start voorverkoop za, 11 feb 2006 entree €39.00 Dus. |
|
the smiths... Dit is wel de allegrootste baggermeuk die ik OOIT gehoord heb. De hoeveelheid muzikale idee-en is minder dan dat van een lokaal black metal bandje en maakt de muziek tot een soort lauwe diarree die je oor inloopt. Maar het allerergste van the smiths is wel die tergend verschrikkelijk slechte kutstem van die zanger (morrisey?). Godzamme, dit soort mensen zou verboden moeten worden ooit nog in de buurt van een microfoon te komen, dit om mensen te weerhouden van spontane heftige agressie-aanvallen. Een collega van mij plachtte deze rommel op het lab te draaien en ik heb meerdere malen op het punt gestaan die hele installatie te thrashen. Helaas was het mijn baas... Ik word al weer pissig als ik er aan terugdenk. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Aha. Dank je wel. |
|
Hang the DJ hang the dj.....voro mijzelf nostalgie misschien als enige waarde; voor de rest te lam om nog op een andere manier te kunnen boeien.... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote: *schop* + 1 De hele ochtend 'Louder Than Bombs' en 'The Queen Is Dead' geluisterd. Muzikaal is het tijdloos en de teksten zijn ook al een briljante bron! "If it's not love, then it's the bomb that will bring us together..." "..Hooligan, he won't do it again, not until the next time!" 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
1 van mijn favo bands ooit, Morrissey solo gaat er ook in als koek. Naar mijn idee is er niemand die beter over liefde en eenzaamheid kan zingen als Morrissey. Mijn favo tracks: There Is A Light That Never Goes Out Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me I Know It's Over How Soon Is Now? Sweet And Tender Hooligan Sheile Take A Bow Panic You Just Haven't Earned It Yet Baby Meat Is Murder That Joke Isn't Funny Anymore etc etc etc Erg gaaf dat hier een topic over is, er gaat geen week voorbij dat ik niet naar The Smiths luister. |
|
Net 'Viva Hate' er ook nog achteraan geplakt....de tering wat is dat ook een prachtwerk. "This is the costal town they forgot to bomb..." "The kind people have a wonderful dream, Margareth on the guillotine" En nu ga ik me verkleden als een Vicar in a tutu 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
Meest invloedrijke Engelse band van de jaren 80, zonder twijfel. Geweldige combinatie van het sprankelende gitaarspel van Johnny Marr met de maatschappijkritische en desolate teksten van Morrissey. Opgewekt en neergeslagen tegelijk. Helaas nooit gezien, het optreden op Pinkpop '86 ging niet door ivm uiteengaan van de band. Aanstaande maandag maar weer eens kijken bij Morrissey in Nijmegen. |
|
"and if a doubledecker bus, crashes into us, to die by your side, well, the pleasure, the privilege is mine.." Skitterend. Morrissey solo blijft ook geweldig, nummers als "I have forgiven Jesus" en "The youngest was the most loved". Ook hier wekelijkse kost. En muzikaal klopt alles ook, vooral Johnny Marr met zijn subtiele gitaarlijntjes. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Is er geen verzamelaar van deze band? Heb er wel eens wat cd's van gedownlaod, en stonden erg gave nummers op, maar ook veel wat me een stuk minder kon boeien. |
|
Geniale band idd, maar meest invloedrijk van de jaren 80? Wellicht ietwat overdreven.. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Het probleem met verzamelaars is dat er meestal de meer mainstream nummers van bands opstaan en nooit de vergeten parels uit hun discografie...Dus verzamelaars zijn over het algemeen betrekkelijk kut. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
There's a club if you'd like to go you could meet somebody who really loves you so you go, and you stand on your own and you leave on your own and you go home, and you cry and you want to die geniaal Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Vooral die van de Smiths, die 2 Best ofs zijn behoorlijk standaard inderdaad. Ik zou dan Meat is murder en The queen is dead aanschaffen, daar staan m.i. de beste nummers op. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
En toch scoort Strange Ways Here We Come ook hoog bij mij... Alleen al vanwege nummer 1 van kant B. *zingt* Last night I dreamt, somebody loved me.. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Ik kan wel begrijpen wat mensen er leuk aan vinden, een paar nummers kan ik ook goed verdragen, maar een heel album is me veel te eentonig. De teksten hebben verder wel zo hun charme, maar eigenlijk zijn ze ook behoorlijk kinderachtig. Ik zou er niet wekelijks naar kunnen luisteren. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Ook niet geheel verkeerd in de Paradise Lost versie "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: dat klopt wel ja Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Het probleem met Smiths albums is dat de grote hits alleen op single verschenen zijn en op allerhande verzamelaars staan. Puike band! Morrissey solo is minstens even goed en zijn laatste plaat staat, mede door het geweldige optreden in Watt, in mijn top 3 van dit jaar. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |