IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Auteur:
Topic : SENGIR - zeker lezen!!!!!
Johan
Usericon van Johan
Posted 23-09-2003 8:02 by Johan Profiel van Johan

Betreft “SENGIR”

Een bericht dat je zeker moet lezen!

Ik ben Johan, al 4 jaar lang chauffeur bij Sengir. Ik bacht allen met mijn transporter ter plaatse van de Limburg tot in Holland. Ze konden altijd op mij rekenen, niets was me te veel. Ik stond altijd klaar waar ik kon helpen, maar na 4 jaar hoor ik niets meer. Zelfs een woord van dank kan er niet meer af omdat mijn zoon Filip, drummer van Sengir, ontslagen is bij Sengir. Bij ons noemen ze zoiets “stank voor dank”!

Nog een woordje uitleg hoe het er bij Sengir aan toegaat. Sengir is beginnen te groeien met de nieuwe drummer (Filip) 4 jaar geleden. Wie Filip al bezig heeft gezien als drummer, zal wel beamen dat hij een uitstekende drummer is. Alles ging goed bij Sengir totdat Filip na 4 jaar vroeg of het niet mogelijk was nieuwe vellen voor zijn drum te bekostigen met geld uit de optredens, waar hij tot dan toe nog niets had van gezien., hoewel de verdienste toch al 500 à 600 EUR per optreden bedroeg. Dat was blijkbaar teveel gevraagd en bracht één grote discussie aan de gang dat het geld diende om op een rekening te zetten om misschien ooit nog eens een CD op te nemen. Ik vind het maar doodnormaal, en veel mensen met mij, dat het geld verdeeld wordt onder de groepsleden zodat de muzikanten dit kunnen gebruiken om materiaal te bekostigen en vernieuwen waar nodig. Nadat dit alles volledig in het belachelijke werd getrokken door Sengir, zijn ze overeengekomen (zogezegd) om het geld te verdelen, maar de spanning in de groep bleef.

Totdat er een paar weken geleden een nieuw probleem opdook. Filip ging een week op verlof, iedereen was ruim tevoren reeds op de hoogte van dit verlof, maar toch boekte Kris Scheerlink een optreden tijdens het verlof van Filip. (hierbij moet je wel weten dat de afspraak in de groep was dat er geen optredens mogen geboekt worden tijdens het verlof van één van de leden). Maar alles was al geregeld, er was zelfs zonder Filip zijn weten al een vervangdrummer aangesproken., die ze dan zouden opleiden op twee weken! Filip ging hiermee niet akkoord, temeer omdat hij niet wou dat het werk van 4 jaar werd kapotgemaakt door een drummer die op twee weken tijd alles zou moeten kunnen spelen (wat onmogelijk is). Toch is het optreden doorgegaan en dat was dan ook het einde van de drummer (Filip) van Sengir, die Sengir heeft helpen bekend maken.? Filip werd buitengezet omdat hij niet mooi de stroom in de groep volgde! Zonder gesprek.

Filip zijn mening is gewoon dat afspraken in een groep moeten nageleefd worden en vooral dat een groep maar goed kan functioneren als alle leden aanwezig zijn. Hij heeft er ooit zelf voor gestreefd bij de CD-opname de bassist Ollivier in de groep te houden (hij kreeg ten tijde een vraag van de zangeres om die te laten vervangen, maar hij weigerde dit). Hij wou als groep naar buiten komen en niet als individu, maar dit werd hem blijkbaar niet in dank afgenomen. En het zijn juist deze mensen die er nu over beslissen dat het voor hem gedaan is. Hierbij nog wetende dat bij de opname van de CD de gitaarstukken van Kris Scheerlinck ingespeeld werden door de tweede gitarist, omdat hijzelf zijn eigen stukken nog niet kan spelen, maar toch blijft hij de groep.

Conclusie: Een bende kleine kinderen die geen respect hebben!

Ik ga al vier jaar mee met Sengir, wie kan er beter over oordelen?

Met vriendelijke groeten en alle steun aan groepen die wel respect hebben voor elkaar en wel een woord van dank kunnen uitspreken!
Johan (053/70.63.75 of johanvinck@hotmail.com)

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 23-09-2003 8:07 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

Ik heb je ge-quote in het Sengir topic, we gaan niet voor elk berichtje een nieuw topic openen. Gelieve eerst de zoek-functie te gebruiken en de help door te lezen voordat je begint te posten.

Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic
http://www.zwaremetalen.com