|
Auteur: |
|
|
The Blood Divine, de helaas weer veel te snel ter ziele gegaan band van Darren White (ex Anathema zanger) en 4 Cradle of Filth leden. Awaken (1996) was hun debuutcd, en is eigenlijk ook gewoon een mix van Anathema met Cradle of Filth. Erg lekkere cd voor als je van een van beide bands houdt. Mystica (1997) hun tweede en helaas alweer laatste cd heeft al veel meer een eigen geluid. Alles is een stuk rustiger, Darren grunt niet meer en de toevoeging van het jaren '60 orgeltje geeft het een erg ouwe-rock-sfeertje. Maar wel cool hehe Vorig jaar heeft Peaceville nog een greatest-hits cd "Rise Pantheon Dreams" uitgebracht, maar een greatest hits cd van een band met maar 2 cd's is helaas vrij overbodig. Die eerste twee cd's zijn echter zeer de moeite waard!!! http://www.zenial.nl/html/blooddiv.htm Zenial |
|
Ik heb Mystica al enige jaren. Zet 't eigenlijk nooit meer op. Heeft dus niet echt een (positieve) indruk gemaakt. |
|
quote: Jups. Volgens mij hebben ze die greatest hits cd zo genoemd zodat er toch nog een cd is gekomen met die titel Zenial |
|
damn zeg, MYSTICA herontdekt! heerlijk die plaat, af en toe zelfs iet wat jazzy! en VISIONS IN BLUE.... I Find That I Am Not There... |
|
Visions in Blue is inderdaad fantastisch Ik ken alleen Rise Pantheon Dreams en dat klinkt echt goed! En dan te bedenken dat ik jaaaaaren geleden Mystica niets vond vanwege de stem van Darren ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Rise Pantheon Dreams is dat niet die best of?? die heb ik namelijk niet..... I Find That I Am Not There... |
|
quote: Mis je weinig aan... zie eerste post in dit topic... Zenial |
Index / Heavy Metal |