IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Rapture Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2003 17:40 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Woohoo! Weer een band die nog geen topic had

RAPTURE uit finland is een doom metal band die ik zelf nog het meest vind lijken op Opeth maar dan zonder de rustige stukken. Oude Katatonia heeft het ook wel wat van weg.

Vooral hun cd Futile uit 2000 kan ik erg aanraden. Ik draai hem regelmatig en vind hem eigenlijk nog steeds elke keer toffer worden.

Songs For The Withering uit 2002 is ook wel okee, maar toch niet zo goed als Futile. Ze zijn wat rustiger geworden, een beetje als nieuwere Katatonia.

Er zitten trouwens leden in de band uit Shape Of Despair, Finntroll en Diablerie, dus daar heeft het ook wel wat van weg.

Zenial

Nefertem
Usericon van Nefertem
Posted 27-09-2003 15:59 by Nefertem Wijzig reactieProfiel van NefertemQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 17:40 schreef Zenial het volgende:
Woohoo! Weer een band die nog geen topic had

RAPTURE uit finland is een doom metal band die ik zelf nog het meest vind lijken op Opeth maar dan zonder de rustige stukken. Oude Katatonia heeft het ook wel wat van weg.

Vooral hun cd Futile uit 2000 kan ik erg aanraden. Ik draai hem regelmatig en vind hem eigenlijk nog steeds elke keer toffer worden.

Songs For The Withering uit 2002 is ook wel okee, maar toch niet zo goed als Futile. Ze zijn wat rustiger geworden, een beetje als nieuwere Katatonia.

Er zitten trouwens leden in de band uit Shape Of Despair, Finntroll en Diablerie, dus daar heeft het ook wel wat van weg.

Ik moet zeggen dat ik "songs for the withering" beter vind dan "Futile"......

"gallows" is een nummer waar ik niet vanaf kom.....ragt goed door.....

"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Sater
Usericon van Sater
Posted 01-10-2003 8:52 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Heeft men een webstek met mp3's?

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 01-10-2003 14:23 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

yep, goeie band... moet weer es de mp3's draaien

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 01-10-2003 15:03 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Lekker om af en toe op te zetten inderdaad...alleen heel speciaal vind ik ze niet meer. De verveling slaat iets te vaak toe als je die plaat al honderd keer gehoord hebt.

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 01-10-2003 16:09 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Oeh hier niet. Ik krijg nog steeds kippevel van "To forget" en "The fall"

Zenial

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 01-10-2003 16:11 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ja...ik ook...maar de hele cd achter elkaar aanhoren lukt me niet meer.

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 04-10-2003 11:51 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 8:52 schreef Sater het volgende:
Heeft men een webstek met mp3's?
webstek
Heeft iemand trouwens enige informatie over hun demo? Daar doen ze op hun website niet aan...

Sater
Usericon van Sater
Posted 04-10-2003 12:48 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 11:51 schreef Voice Of Doom het volgende:
webstek

Danku.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 04-10-2003 12:51 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 12:48 schreef Sater het volgende:
Danku.
Google.

Nefertem
Usericon van Nefertem
Posted 04-10-2003 12:57 by Nefertem Wijzig reactieProfiel van NefertemQuote dit bericht

AAAAAAAARGH!!!!! IEDERE KEER ALS IK SONGS FOR THE WITHERING BESTEL ISSIE ALTIJD NIET OP VOORRAAD

HEERST EEN VLOEK OP

"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Sater
Usericon van Sater
Posted 04-10-2003 13:08 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 12:51 schreef Voice Of Doom het volgende:
Google.

Ik had em al een paar dagen geleden gevonden, maar alsnog bedankt.

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 04-11-2004 18:22 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Het is weer herfst en dan zet ik "Songs for the Withering" nog maar eens op... Origineel is het voor geen meter, maar het is toch wel een heerlijke kruising tussen oude & nieuwe Katatonia.

Prachtplaat!

no text supplied

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 04-11-2004 18:23 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2004 18:22 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Het is weer herfst en dan zet ik "Songs for the Withering" nog maar eens op... Origineel is het voor geen meter, maar het is toch wel een heerlijke kruising tussen oude & nieuwe Katatonia.

Prachtplaat!

Is inderdaad zeer de moeite waard!

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 04-11-2004 21:06 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

T is godver eens tijd dat ze met iets nieuws komen. Bestaan ze nog wel? Ik kan geen officiele pagina meer van ze vinden...

Zenial

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 10-01-2005 16:36 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2004 21:06 schreef Zenial het volgende:
T is godver eens tijd dat ze met iets nieuws komen. Bestaan ze nog wel? Ik kan geen officiele pagina meer van ze vinden...

Ze bestaan nog! Het nieuwe album heet "Silent Stage" en zal rond 21 februari uitkomen!

lykle_wolfheart
Posted 10-01-2005 20:44 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Dat is nog eens goed nieuws!
Welk label zitten ze nu dan?

no text supplied

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 10-01-2005 20:53 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Silent Stage komt uit bij Spikefarm / Spinefarm Records.

A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 31-01-2005 20:54 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

't Kost ff wat doorluisteren, maar 't nieuwe album bevalt me best. Men brengt niet zoveel nieuws, behalve wat meer cleane zang met een afschuwelijk accent.

Welcome to the Atrocity Exhibition

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-02-2005 8:43 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 17:40 schreef Zenial het volgende:
(...)

Diablerie vond ik wel 'n goede tip. Heb het album Seraphyde ff gedownload. Ik snap alleen niet waarom Rapture daar iets van weg zou hebben (Diablerie is industrial black metal namelijk).

Maar ik moet sowieso de albums van Rapture nog een keer luisteren. Dat is er nog niet van gekomen.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

lykle_wolfheart
Posted 15-02-2005 14:10 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik heb de promo van "Silent Stage" nou meerdere malen geluisterd, maar hij kan m.i. toch niet echt tippen aan het geweldige "Songs for the Withering"... desalniettemin is het een vrij goede plaat.

no text supplied

Nix
Usericon van Nix
Posted 15-02-2005 14:10 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Rapture

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-03-2005 19:04 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ben Silent Stage nu ook aan het luisteren. Vind het toch weer erg lekker klinken. Het is wel een herhalingsoefening heb ik het idee.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-03-2005 19:07 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ik las laatst ergens dat de nieuwe Rapture lijkt op het oudere werk van Paradise lost. Klopt dit? Want als Rapture lijkt op Draconian times dan moet ik het toch eens gaan checken.

Als het lijkt op een kruising tussen de oude en de nieuwe Katatonia dan zou het ook nog wel eens wat van Slumber weg kunnen hebben.
Vast ook wel een bandje dat gewaardeerd zou kunnen worden door mensen in dit topic.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-03-2005 19:19 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2005 19:07 schreef XnegativeX het volgende:
Ik las laatst ergens dat de nieuwe Rapture lijkt op het oudere werk van Paradise lost. Klopt dit? Want als Rapture lijkt op Draconian times dan moet ik het toch eens gaan checken.

Als het lijkt op een kruising tussen de oude en de nieuwe Katatonia dan zou het ook nog wel eens wat van Slumber weg kunnen hebben.
Vast ook wel een bandje dat gewaardeerd zou kunnen worden door mensen in dit topic.

Bedankt voor de tip, heeft inderdaad wat van Slumber weg.En uiteraard ook van Katatonia en Opeth. MP3 van Slumber klinkt goed!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-08-2006 1:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Schop

futile is heruitgebracht zie ik
een klasse-album in zijn klasse (ja haha)
aanrader

signature

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com