IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Profielwerkstukthread zoveel: Wat noemen jullie buiten de muziek zelf metal? Volgende pagina
Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 01-10-2003 23:41 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

Ja, ik ben terug De eerste deelvraag (over de geschiedenis van metal) is eindelijk af (heeft veel te lang geduurd), vier pagina's in plaats van de gewenste twee pagina's, heb je interesse, dan vraag je maar.

Deelvraag 2: Wat bedoelen metal fans met de 'metal lifestyle'?

Beantwoord de vraag voor jezelf, dus, wat bedoel jij zelf met de 'metal lifestyle' of gebruik je de term niet? Lekker breed, weet ik, is juist de bedoeling. Als je niet weet waar je aan moet denken, ik doel op karaktereigenschappen, manier van omgaan met andere mensen, uiterlijke kenmerken, enz. Waarvan zeg jij nou 'kijk, dat is pas metal'?

Deelvraag 3: Welke kenmerken komen vaak voor in het uiterlijk en gedrag van metal fans?

Beschrijf jezelf

Deelvraag 4: Wat is de ethniciteit, het geslacht en de leeftijd van metal fans?

^

Zoals je kunt merken aan de deelvragen, wil ik zien of het mogelijk is om kenmerken te bepalen van het fenomeen metal fan. Of dit wel of niet gaat, blijkt wel uit jullie antwoorden op de vraag

Extra:

Deelvraag 5: Welke kenmerken komen vaak voor in het uiterlijk en gedrag van metal artiesten?

Mocht je iets te vertellen hebben of weten waar ik informatie vandaan kan halen, dan zou ik dat erg waarderen.

Edit: Dwaallicht, ik heb je thread gelezen (over de stelling of metal wel of niet losers aantrekt), maar naar mijn mening zit er geen antwoord in op mijn deelvraag.

NOOT: Voor de duidelijkheid, ik vraag alleen om jouw persoonlijke invulling van de deelvragen. Met behulp van deze antwoorden wil ik zelf een beeld samenstellen van de 'metal lifestyle' van Nederlandse metal fans, uiterlijke en gedragskenmerken, ethniciteit, geslacht en leeftijd. Ga dus niet je eigen visie hierop geven, maar zeg alleen maar hoe het voor jou er uitziet.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 02-10-2003 22:32]

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 02-10-2003 0:03 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 23:41 schreef Black Tulip het volgende:
...

De metalhead die dit woord in z'n mond neemt doet het dus om de "laaifstaail" en niet om de muziek, fuck off! --->OVENS! Da's pas metal ja.
quote:

Deelvraag 3: Welke kenmerken komen vaak voor in het uiterlijk en gedrag van metal fans?

Ken jij soms zelf geen metalvolk?
quote:

Metal bestaat wereldwijd: Van noord-scandinavie tot Spanje, Canada tot Chile, van Frankrijk tot Rusland, Griekenland, Turkije en via Israel naar zuid-oost Azie: Maleisie, Japan, Australie, Indonesie...ga zo maar door.
[/quote]
Deelvraag 5: Welke kenmerken komen vaak voor in het uiterlijk en gedrag van metal artiesten?
[quote]
AARGHHH!!

stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 02-10-2003 0:22 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

moet je een verslag over metal maken ofzow? t zijn echt van zulke vragen namelijk

Subtiel kamerolifantje

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 02-10-2003 0:26 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Hmmz, metal is een muzieksoort.
Erbinnen heb je zo'n beetje dezelfde diversiteit qua geslacht, ras en leeftijd als elke andere muzikale substroming (naja, iets minder vrouwen en gekleurde medemensen)

Life doesn't get much better than this!

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-10-2003 0:27 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Er is geen echt stereotype. Je hebt metals uit allerlei richtingen qua politiek, levensstijl, gedrag, kleding enzoverder. Ik heb het idee dat jij echt een stereotype probeert aan te wijzen. Erg irritant werkstuk lijkt me dat te worden. Waarom wil je überhaupt zoiets maken, trouwens?

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 02-10-2003 0:29 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

naja, iets minder vrouwen

ja waarom zegt iedereen dat toch? ik ken er wel een paar anders

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 02-10-2003 0:30]

Subtiel kamerolifantje

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 02-10-2003 0:31 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 2 oktober 2003 0:29 schreef stigma het volgende:
naja, iets minder vrouwen

ja waarom zegt iedereen dat toch? ik ken er wel een paar anders

Kijk maar eens bij een gemiddeld metalconcert en maak de balans op
Ik ken er ook genoeg, maar de verhouding die ik meestal zie ligt rond de 20 om 80

stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 02-10-2003 0:38 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

hmz....misschien wel...
nou ja! ik kan er niet mee zitten. hebben wij meer keus!

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 02-10-2003 0:38]

Subtiel kamerolifantje

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 02-10-2003 0:51 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 2 oktober 2003 0:38 schreef stigma het volgende:
hmz....misschien wel...
nou ja! ik kan er niet mee zitten. hebben wij meer keus!

Sinds wanneer is er een wij-gevoel onder vrouwen.. ik dacht dat die onderling slecht afgunst en andersoortige aversies hadden

Aart
Usericon van Aart
Posted 02-10-2003 1:21 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

Ik moet toegeven dat de deelvragen idd wat ongelukkig gesteld zijn... kan je al die vragen niet bij elkaar samenvoegen voor 1 verhaal? Ze hebben toch wel een beetje verband met elkaar.

Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...

campske666
Usericon van campske666
Posted 02-10-2003 7:56 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Je kan een keer het boek "heavy metal: the music and the culture" (ofzoiets) van Deena Weinstein lezen. Best wel een interessant boek, alhoewel het niet altijd klopt met de realiteit.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 02-10-2003 8:09 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

Mensen, het gaat hier om een profielwerkstuk over metal. Ik probeer na te gaan of het waar is dat metal (muziek, fans en bands) negatief wordt beoordeeld door een groot deel van de Nederlandse maatschappij. Zo probeer ik erachter te komen of mensen een verkeerd beeld hebben van de Nederlandse metal fans en om daar achter te komen zal ik dus eerst een goed beeld moeten krijgen. Snappie? Dus, de vraag is, beantwoord de deelvragen voor jezelf, zodat ik (als er voldoende resultaat is..) een beeld kan vormen van de Nederlandse metal fans. Het hoeft niet beperkt te blijven tot 1 verzameling kenmerken (stereotype), het is juist beter als dat niet het geval is. Helpen jullie mee of niet?

NOOT: 'metal fan', lees: Nederlandse metal fan. Het gaat over jullie, niet een vergaarbak van Chileense, Amerikaanse, Japanse en Turkse metal fans

[Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 02-10-2003 8:13]

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 02-10-2003 8:10 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Ken jij soms zelf geen metalvolk?

In het echt ken ik er maar 1, en ik ben er zelf een. Daar ga ik mijn werkstuk niet op baseren.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 02-10-2003 8:12 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 1:21 schreef Aart het volgende:
Ik moet toegeven dat de deelvragen idd wat ongelukkig gesteld zijn... kan je al die vragen niet bij elkaar samenvoegen voor 1 verhaal? Ze hebben toch wel een beetje verband met elkaar.

Het is de bedoeling dat het uiteindelijk 1 verhaal wordt

campske666
Usericon van campske666
Posted 02-10-2003 8:17 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

OK dan, k zal m'n steentje bijdragen :

- Dat is voor iedereen anders aangezien niet iedereen naar dezelfde muziek luisterd, en niet iedereen die hetzelfde interpreteerd en"toepast " in z'n leven.

-Bandshirts, soms lang haar, veel zwart.

-Veelal blank in de lage landen. heb de indruk dat er minder immigranten in-to metal zijn dan in de rest van de maatschappij.
Verder hoofdzakelijk mannelijk (in Belgisch limburg toch, heb de indruk dat dat in NL nog meevalt) . Zeer gevarieerde leeftijd, maar toch hoofdzakelijk tussen 16 en 26 (wilde gok).

-Stoerdoennerij

Glad to help...
[/quote]

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 02-10-2003 10:05 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 8:17 schreef campske666 het volgende:
OK dan, k zal m'n steentje bijdragen :

- Dat is voor iedereen anders aangezien niet iedereen naar dezelfde muziek luisterd, en niet iedereen die hetzelfde interpreteerd en"toepast " in z'n leven.

-Bandshirts, soms lang haar, veel zwart.

-Veelal blank in de lage landen. heb de indruk dat er minder immigranten in-to metal zijn dan in de rest van de maatschappij.
Verder hoofdzakelijk mannelijk (in Belgisch limburg toch, heb de indruk dat dat in NL nog meevalt) . Zeer gevarieerde leeftijd, maar toch hoofdzakelijk tussen 16 en 26 (wilde gok).

-Stoerdoennerij

Glad to help...

Dankje, maar ik geloof dat je over het hoofd gezien hebt dan ik alleen maar vraag naar jouw persoonlijke invulling van de deelvragen. Ik dacht dat ik dat duidelijk genoeg vermeld had, maar dit blijkt dus niet het geval te zijn. Ik heb de eerste post nu bewerkt en ik hoop dat het nu duidelijk is.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2003 10:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:

Een onredelijke hang naar lompheid, het drinken van teveel bier, het laten van boeren en scheten, het luidruchtig schreeuwen van bandnamen, etc. aan sommige van deze zaken maak ik mij schuldig (SLAYORRR!), aan andere kan ik mij ergeren. Overigens zeg ik alleen 'kijk, da's pas metal' bij een goede CD.

quote:

Beschrijf jezelf

Ik heb lang haar, kleed me niet metal en benadruk het ook niet in mijn omgang met anderen.

quote:
Ik ben 25, blond, blank, blauwogig .
Het overgrote deel van het metalluisterend publiek is tussen de 15 en 25, mannelijk, van Europese afkomst.

quote:

Deze vraag zou ik weglaten.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 02-10-2003 10:56 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

Dwaallicht, dankjewel

campske666
Usericon van campske666
Posted 02-10-2003 11:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

OK dan, herziene versie:

- Niks. Ik luister naar metal, en voor de rest doe ik wat ik fijn vindt. Heeft op zich niks met metal te maken.

de rest blijft hetzelfde eigenlijk

Glad to help...
[/quote]

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 02-10-2003 12:03 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

Campske, zou je deelvraag 4 ook voor jezelf kunnen beantwoorden?

campske666
Usericon van campske666
Posted 02-10-2003 12:06 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 12:03 schreef Black Tulip het volgende:
Campske, zou je deelvraag 4 ook voor jezelf kunnen beantwoorden?

Belgische Limburger (blank dus), 1m68, bruine ogen, bruin haar (kortgeschoren). 23 jaar jong. In bezit van eigen penis (mannelijk dus).

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-10-2003 12:19 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:

Beschrijf jezelf

Ok, hier mijn antwoorden (enigszins generaliserend):

2) In het algemeen zijn metalheads vrij kritisch tegenover bepaalde overgeleverde (christelijke) normen en waarden. Een metalhead zul je niet zo snel horen zeggen: "Omdat het zo hoort". De metal-lifestyle, zo die er al is, uit zich het meest in het doen wat je zelf wil cq. doen wat je zelf goed acht zonder je daarbij (te veel) te laten leiden door andere mensen.

3) Waar er in de "gewone" maatschappij bepaalde taboes bestaan op bepaalde uiterlijkheden, bestaan die in de "metalwereld" hoegenaamd niet. Waar de gemiddelde werknemer het wel uit zijn hoofd zal laten om met een sik van 5 cm naar zijn werk te gaan, hebben de meeste metalheads daar totaal geen problemen mee (en hopelijk hun werkgever ook niet... ). En waar de gemiddelde man denkt dat er alleen zoiets bestaat als kort haar, kom je in de metalwereld eigenlijk alle verschillende haarlengtes tegen (van korte stekeltjes tot heel lang haar). Met andere woorden, een metalhead legt zichzelf eigenlijk geen beperkingen op met betrekking tot zijn uiterlijk.

Nu mezelf beschrijven? Ok, momenteel ben ik zelf lang haar aan het laten groeien, maar het komt nog maar tot mijn schouders. Ik heb een ringbaardje, waarvan de sik dus ongeveer 5 cm lang is. Ik loop op legerkisten, maar verder zie je aan mijn kleding niet zo snel dat ik een metalhead ben. Ik heb meer "gewone" shirts dan "metalshirts" bijvoorbeeld en ik zou er zelf eigenlijk ook geen problemen mee hebben om een van mijn merkshirts naar een metalconcert aan te trekken.

4) 99,99% blank, voornamelijk mannelijk, maar daar mag wat mij betreft allebei best wel een beetje verandering in komen, en veelal onder de 30 jaar. Ik ben zelf trouwens 25.

5) De metal-artiesten waar ik respect voor heb, zijn degenen die zich niet anders gedragen dan alle andere metalheads. Het blijven - in mijn ogen - altijd nog gewoon mensen, hoe goed de muziek die ze maken, ook kan zijn. Aan de andere kant heb ik dus een hekel aan artiesten met sterallures, artiesten die hun imago belangrijker vinden dan de muziek die ze maken, en artiesten die het overduidelijk alleen voor het geld doen. Maar verder is de vraag een beetje te algemeen om er een goed antwoord op te kunnen geven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 02-10-2003 12:44 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:

Naar concerten gaan en oeverloos ouwehoeren over allerlei cd's en bands onder het genot van een allerheerlijkst glas bier.

quote:

Favoriete band-shirts dragen. Gedrag heeft niks te maken met muziek imo.

quote:

18 jaar, mannelijk, Nederlandsch

quote:

Ik denk dat heel wat metal-fans ook (amateur) metal artiesten zijn, dus een verschil tussen artiesten en fans zie ik niet zo. Nouja, misschien in de UberKvlte Black Metal cultuur met Leer Bott'n en Pinn'n...

this user is dead

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 02-10-2003 15:46 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Doen wat je zelf wilt, niks van andere mensen aantrekken.

Ik: Lang haar Groeiende, draag kisten of sportschoenen. Draag bandshirts van m'n favoriete bands. Voor de rest niks speciaal.

Je hebt de ouwe garde en de nieuwe garde

De rest is al meerdere keren beantwoord.

campske666
Usericon van campske666
Posted 02-10-2003 16:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 15:46 schreef istharol het volgende:

Dat vat het wel zowat samen ja

Denim and leather, back in black.

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 02-10-2003 16:15 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

vraag 4:
188 donkerblond spike haar, blauwe ogen
en sik. gebouwd op 18-11-77 dus 25 jaar

kleding: verschillend van kisten tot mijn zwarte all-stars of mijn globes.
broeken vaak beetje baggy, en zwarte jeans,
shirts: tourshirt of longsleeves, shirt over longsleeve etc.

en soms mijn satanic surfers pet op alleen als ik geen zin heb om me haar te doen...

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com