![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Voor de liefhebber van kannibalen films (zoals ik) zijn het erg leuke films hoewel ik Cannibal Holocaust en Ferox prefereer. Van Argento moet je ook zeker Tenebre (aka Shadows) en Deep Red zien. Van Fulci zijn zoals al gezegd The Beyond en Zombie 2 de echte aanraders maar House by the Cemetery en City of the Living Dead zijn ook super. Ik zag afgelopen weekend bij de FRS The Beyond liggen voor +/- 4,50 euro. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! ![]() |
|
Ik zal één dezer dagen ook maar eens een trip richting de FRS wagen, en dan eens kijken wat zij zoal in de aanbieding hebben. Ze hebben iig een redelijke collectie titels van Asiamania, dus met lege handen kom ik iig niet thuis. Ben ik wel rechts genoeg voor deze tyfusbende? ![]() |
|
Bij de frs shop ligt een boxje van fulci met the beyond en city of the living dead voor ik dacht 9 euro. Bij de boudisque zijn sommige fulci films ook in de aanbieding! “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
quote: Qua Asiamania is Re-Cycle wel een aanrader hoewel ik zelf meer van de Hong Kong Legends en Shaw Brothers films ben. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! ![]() |
|
quote: Van Hong Kong legends heb ik ook al het een en ander, evenals een bescheiden collectie videos van Made in Hong Kong. Geen horror of andersoortige gore, wel aktie en martial arts. Het is bij mij zo'n beetje begonnen toen ik ooit eens Hard Boiled huurde. ![]() Ben ik wel rechts genoeg voor deze tyfusbende? ![]() |
|
Ik kijk hier wel naar uit, al denk ik niet dat de versie van FF Coppola wordt overtroffen. http://www.imdb.com/title/tt1852770/ ![]() The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: Coppola's film is slecht. (Coppola is sowieso overrated) De film heeft teveel vrijheden ten opzichte van het boek van Stoker. Dracula met een zonnebril?? Hij veranderd in een wolf?? Gary Oldman als de vampier...totaal geen dreiging, spannend of griezelig en dat geld voor de gehele film. De meest getrouwe Bram Stoker's Dracula verfilming is nog steeds, Nosferatu, eine Symphonie des Grauens uit 1922! Ik hou van Argento en dan voornamelijk zijn oud werk. Zijn meest recente films niet bijzonder tot wel aardig. Ik ben bang dat dit ook voor zijn Dracula op zal gaan. Een Suspiria, Profondo Rosso of een Tenebrae zit er denk ik helaas niet meer in. Zijn laatste Dracula zal in ieder geval bloederig zijn, dus dat is al een dikke plus! ![]() bub ![]() |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: Is wel een artikel van 5 jaar geleden. Daar is blijkbaar niks van gekomen. ![]() |
|
Ach ja, de film in 2018. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
Ja, die remake is er inderdaad wel gekomen. Vond die echt wel goed eigenlijk, als totaalplaatje beter dan het origineel imo. Zou het ergens ook vreemd vinden dat er een serie van zou uitkomen. Lijkt mij niet zo geschikt hiervoor. ![]() |
|
Die remake mist het kleurige jaren 70 sfeertje, imo. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
quote: Het is een totaal andere kijk op het origineel. En dat vind ik er net zo sterk aan. Dat er niet klakkeloos gekopieerd wordt. ![]() |
|
Daar heb je een punt. Maar ik ben hier te autistisch voor. Ik vind een boek verfilming al moeilijk. ![]() "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
quote: Ik zie een ouwe koe die ik maar even uit de sloot trek. Ik vind Dracula van Coppola tegek. En nu komt het moment dat ik moet uitleggen waarom. Laat maar. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ ![]() |
|
quote: Ook altijd een leuke film gevonden. Enige storende element vond ik het fake Engels accent van Keanu. Dat leek echt nergens op. Voor de rest een sfeervolle vertolking in de lijn van het boek. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
Prima film, erop zeiken is puristisch geneuzel. Als je iets wilt ervaren wat trouw blijft aan het boek, lees dan het boek nog een keer. ![]() |
|
Tuurlijk is het onzin. Puur inhoudelijk staat het zelfs dichter bij het boek dan Nosferatu, eine Symphonie des Grauens. Ik snap dat die laatste een monument is en ik ben die mening ook toegedaan, maar daar worden wel meer artistieke vrijheden genomen dan in de Coppola versie. Ik wil ivm Nosferatu trouwens Shadow of the Vampire niet onvermeld laten. Die film kreeg echt niet de aandacht die hij verdiende: https://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_of_the_Vampire When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
![]() |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |