IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : cd rot.... Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2004 8:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Gisteren voor het eerst van dit fenomeen gehoord tijdens de verjaardag van een maat.Deze gast heeft een collectie van enkele duizenden lp's en cd's.
Hij begon over het fenomeen cd rot te praten.Aanvankelijk piste iedereen in de broek van het lachen,maar hij heeft wat voorbeelden laten zien.En waarempel,in enkele cd's uit de 80 er jaren vielen putjes zo groot als speldeprikken.Alleen te zien tegen een felle lamp.Nog meer mensen bekend met cd rot??


spelfout weggehaald...


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-08-2004 9:33 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik ken het fenomeen wel, maar heb er zelf nog geen ervaring mee.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-08-2004 10:05 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Volgens mij was hier al een topic over.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-08-2004 12:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb het zelf al eens gehad met Sepultura - CHaos AD

Kleine gaatjes in de binnenlaag, je kunt er dan dwars doorheen kijken ...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2004 12:03 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 10:05 schreef Schaep het volgende:
Volgens mij was hier al een topic over.


Zoekmachine vind niks helaas...


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2004 12:03 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:02 schreef Jenje het volgende:
Heb het zelf al eens gehad met Sepultura - CHaos AD

Kleine gaatjes in de binnenlaag, je kunt er dan dwars doorheen kijken ...


Idd,zo groot als speldeprikjes.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-08-2004 12:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:03 schreef varanus het volgende:
Idd,zo groot als speldeprikjes.

Cd deed het nog wel, stotterde alleen ..


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 12:05 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Las er pas een stukje over in de krant, ook over een muziekverzamelaar, die woest was, omdat toen de cd geintroduceerd werd deze als onverwoestbaar aangeprezen werd.
En na 20-25 jaar werkten sommige exemplaren niet meer.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 22-08-2004 12:18 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Dacht eens gehoord te hebben dat zo'n verschijnsel te wijten was aan teveel de CD in je speler te hebben gehad, teveel toertjes laten draaien.

Ook bij CD-R's heb je dat (niet het rot, wel iets met het geluid), enkel een hoop sneller dan bij gewone cd's.


"Obras son amores y no buenas razones"


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-08-2004 12:23 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Mijn c.d van Macabre(Gloom\Grim Reality) is ook aan het rotten godverdomme,...Ik heb eens gehoord dat c.d's van voor '92(of '94) dat kunnen krijgen omdat een of andere coatinglaag hebben die van een ander matriaal zijn gemaakt dan die erna.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Orion
Usericon van Orion
Posted 22-08-2004 12:24 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

[offtopic]ejo mail even een tied voor morgen[/offtopic]


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-08-2004 12:25 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik heb ook c.d.r's die aan het rotten zijn, het ziet eruit als een soort van roest.
@ Orion: oke

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 22-08-2004 12:26]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 12:33 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:25 schreef BARABAS het volgende:
Ik heb ook c.d.r's die aan het rotten zijn, het ziet eruit als een soort van roest.


Na verloop van hoeveel tijd?





varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2004 12:33 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:23 schreef BARABAS het volgende:
Mijn c.d van Macabre(GloomGrim Reality) is ook aan het rotten godverdomme,...Ik heb eens gehoord dat c.d's van voor '92(of '94) dat kunnen krijgen omdat een of andere coatinglaag hebben die van een ander matriaal zijn gemaakt dan die erna.


Het probleem schijnt idd in de coatinglaag te zitten.


spelfout weggehaald...


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-08-2004 12:39 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:33 schreef CoenV het volgende:
Na verloop van hoeveel tijd?





Ik heb een van ongeveer een jaar oud die bepaalde tracks niet meer goed kan afspelen, maar dat is dan wel zo'n hele hele goedkope, en ik ga ook niet zo netjes met m'n c.d's om


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 12:42 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:39 schreef BARABAS het volgende:
Ik heb een van ongeveer een jaar oud die bepaalde tracks niet meer goed kan afspelen, maar dat is dan wel zo'n hele hele goedkope, en ik ga ook niet zo netjes met m'n c.d's om


Ah ok. Uit een test die onlangs in een of ander pc blad stond dat cd-r's maximaal 7 jaar meegaan.
Maar een cd-r die zo nu en dan verrot gaat is meestal geen ramp.
Vooral niet als er muziek opstaat.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-08-2004 13:42 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

van CDr's is het wel algemeen bekend dat ze na verloop van enkele jaren bijna onspeelbaar worden.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 22-08-2004 13:43 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 13:42 schreef 0Tolerence het volgende:
van CDr's is het wel algemeen bekend dat ze na verloop van enkele jaren bijna onspeelbaar worden.
Heb ik ook gehoord.
Maar is dat door het aantal maal dat je ze speelt, of gewoon door de tijd dat ze "bestaan"?

En kan je dat met een beter CD-R merk vermijden?


"Obras son amores y no buenas razones"


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 22-08-2004 13:45 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 13:43 schreef Malekith het volgende:
Heb ik ook gehoord.
Maar is dat door het aantal maal dat je ze speelt, of gewoon door de tijd dat ze "bestaan"?

En kan je dat met een beter CD-R merk vermijden?


Ik dacht dat van die koekblik cd-r's meestal goedkope varianten zijn.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-08-2004 13:46 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 augustus 2004 13:43 schreef Malekith het volgende:
Heb ik ook gehoord.
Maar is dat door het aantal maal dat je ze speelt, of gewoon door de tijd dat ze "bestaan"?

En kan je dat met een beter CD-R merk vermijden?

Het was toch zo dat er in feite maar 5 verschillende fabrikante zijn die onder verschillende meerdere merken hun c'-r"etjes aan de man brengen? gewoon alles backuppen op mp3



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 22-08-2004 13:48 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 13:46 schreef Audiophile het volgende:
Het was toch zo dat er in feite maar 5 verschillende fabrikante zijn die onder verschillende meerdere merken hun c'-r"etjes aan de man brengen? gewoon alles backuppen op mp3

Geen idee daarvan, maar het is wel zo dat de kwaliteit van goedkope CD-R's beduidend minder is.

Overigens is backuppen op mp3 erg zwaar voor de harde schijf van de computer..
Ik brand geen cd's, maar als mijn pa al de zijne op mp3 zou zetten... Begin er maar eens aan met bijna 1000 CD's, ongeveer 300 gebrande


"Obras son amores y no buenas razones"


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-08-2004 13:50 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

alles in mp3 verdelen over 50 dvdtjes hoppa!



Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 22-08-2004 13:51 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

300 cd's zijn ongeveer 25 mp3'cds dus 25 x 800 = ongeveer 20 Gig. valt nog wel mee dus


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-08-2004 13:52 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 augustus 2004 13:51 schreef Brujeria het volgende:
300 cd's zijn ongeveer 25 mp3'cds dus 25 x 800 = ongeveer 20 Gig. valt nog wel mee dus

5 dvdtjes...



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-08-2004 13:52 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 13:43 schreef Malekith het volgende:
Heb ik ook gehoord.
Maar is dat door het aantal maal dat je ze speelt, of gewoon door de tijd dat ze "bestaan"?

En kan je dat met een beter CD-R merk vermijden?


Betere merken hebben betere topcoating en die zullen beschadiging wel uitstellen. Maar echt na een fix aantal jaren zijn alle CDR's gewoon verrrot. En daar kan je met goed opbergen wel een aantal jaartjes bijtellen. Vooral zonlicht vermijden en dus in een hoes of map stoppen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 22-08-2004 13:53 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 13:52 schreef Audiophile het volgende:
5 dvdtjes...
Kan je ook audio op DVD zetten?

Anyway, het zijn m'n pa z'n albums, degene die ik ook interessant vind zijn gelukkig origineel aanwezig


"Obras son amores y no buenas razones"


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen