IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : cd rot.... Vorige pagina | Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-08-2004 16:02 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 15:50 schreef ratje het volgende:
das nie helemaal waar!!

Ik heb veel van die collectors items op vinyl, die niet meer te verkrijgen zijn of onbetaalbaar zijn geworden!!!


alles is nog te krijgen! Met een zak geld en geduld kom je overal , ik heb niet gezegd dat het zo maar vervangbaar is, je zult moeten zoeken...ik heb nog nooit meer betaald dan 15 euro voor een 2e hands plaat en toch heb ik platen die een veelvoud waard zijn.....

ook de zeer zeldzame persing van Help Me van The Beatles met gouden lettertjes op de plaat, waar er 2 van zijn in de wereld, is te koop. Kosten; $1.500.000

ik heb deze een keer verkocht zien worden op ebay, door een japanner natuurlijk


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 22-08-2004 16:55 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 15:29 schreef Spirit In Black het volgende:
que? Ik heb jazz & blues platen uit +/- 1950 zonder ook maar een krasje......doet het nog prima, veel mensen verneuken platen met oude en te zwaar afgestelde kutnaalden.
Als je er goed mee omgaat zijn ze behoorlijk slijtvast!


inderdaad, voorzichtig ermee omgaan en dan redden ze het wel, tegen de tijd dat je 500 platen hebt, draai je 1 plaat toch niet meer zovaak dat ie kapot gaat.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-08-2004 19:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 15:36 schreef Spirit In Black het volgende:
cd's houden er echter gewoon mee op na een verloop van tijd, ik zie hier wel een verschil...ach, alles is vervangbaar....ook platen...


Dat zijn cdr's en dat heb ik ook eerder bevestigd. Het gaat hier om geperste CD's en daar heb je dat euvel niet


"This one is older than shit, heavier than time!"


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-08-2004 20:16 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 19:41 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat zijn cdr's en dat heb ik ook eerder bevestigd. Het gaat hier om geperste CD's en daar heb je dat euvel niet


dus wel...cd's overleven geen 50 jaar...d'r komt trouwens een nieuwe techniek voor cd's persen.

i.p.v. metaal gaan ze over op papier , echt waar!


testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 22-08-2004 20:21 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

moet je maar vinyl kopen


zzz


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 22-08-2004 20:23 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 20:21 schreef testement het volgende:
moet je maar vinyl kopen
Ja, want dat is zo lekker plaatsbesparend en compact voor discman/auto...?


"Obras son amores y no buenas razones"


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-08-2004 22:39 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

het ging niet over het feit wat de meeste handige format is


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 22-08-2004 22:41 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 22:39 schreef Spirit In Black het volgende:
het ging niet over het feit wat de meeste handige format is
Maar dat is wel bijkomstig!


"Obras son amores y no buenas razones"


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 22-09-2004 21:50 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Godver!!!

Ik wou vandaag mijn Ancient - Cainian Chronicles cd luisteren, lukt het niet omdat ie helemaal verrot is. CD rot denk ik. De achterkant van de cd zit vol met zwarte vlekken, en waar op de voorkant van de cd letters geschreven staan kan je dr helemaal doorheen kijken.
Ik heb geprobeerd webcam plaatjes ervan te maken, maar vanwege lastige spiegelende cd en brakke webcam is het niet zo duidelijk...


Als je de cd tegen het licht inhoudt, kan je het licht er doorheen zien schijnen waar op de voorkant van de cd het logo en tekst staat...


Zwarte vlekjes op de cd

Ik kan hem nu dus niet meer afspelen. Niet dat dit met deze cd zo'n ramp is, maar toch... Ik hoop niet dat dit met andere zeldzamere cds ook gaat gebeuren! Ik ben er absoluut niet onvoorzichtig mee omgesprongen, ik luister de cd eigenlijk bijna nooit (ik luister altijd mp3s) dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb de cd in juli '97 gekocht, iets meer dan 7 jaar geleden dus. Vind het niet echt tof als cds maar zo kort meegaan...
*vreest voor de 1000 cd in mn collectie*

Oh ja het gaat hier voor alle duidelijkheid dus om een originele cd!


Zenial


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 22-09-2004 22:12 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

mooi KUT!
Ik heb hier een cdtje van zappa met het zelfde...maar hij doet het (nu)nog wel. Zonder hoorbare schade.

Ik heb ook een van deicide met een gaatje in de bovenkant.(plaatje) Doet het prima behalve nummer 5

Cd's gaan dus zeker WEL langzaam naar de klote..

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 22-09-2004 22:16]


Suck my piss


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 22-09-2004 22:43 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Gelukkig (nog) geen last van, maar het klinkt erg.
Zelf ben ik altijd erg zuinig op mijn cd's, ik raak het muziek oppervlak niet aan en stop ze altijd terug in het hoesje.
Heb je er dan minder kans op of maakt het geen ruk uit?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2004 0:09 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 22 september 2004 22:43 schreef Leviathanica het volgende:
Gelukkig (nog) geen last van, maar het klinkt erg.
Zelf ben ik altijd erg zuinig op mijn cd's, ik raak het muziek oppervlak niet aan en stop ze altijd terug in het hoesje.
Heb je er dan minder kans op of maakt het geen ruk uit?

Ik doe ook altijd heel voorzichtig met mijn cds en toch is deze kapot gegaan. Volgens mij maakt dat niks uit


Zenial


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-09-2004 0:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Kwaliteit van de productie denk ik.

Die zwarte vlekken zal gewoon oxidatie zijn.

Als de plastic omhulsel niet voldoende hoogwaardig is dan komt er zuurstof bij de afspeeloppervlakte. Ik denk dat hoe nieuwer de CD hoe minder kans hierop.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gieteraar
Krrrgggggg?
Usericon van Gieteraar
Posted 23-09-2004 0:45 by Gieteraar Wijzig reactieProfiel van GieteraarQuote dit bericht

kan het niet misschien ook iets te maken hebben met vochtige plekken, of plekken die wisselend van temperatuur zijn (lees bijvoorbeeld dicht in de buurt van een radiator)


Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand!


Gieteraar
Krrrgggggg?
Usericon van Gieteraar
Posted 23-09-2004 0:54 by Gieteraar Wijzig reactieProfiel van GieteraarQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2004 0:45 schreef Gieteraar het volgende:
kan het niet misschien ook iets te maken hebben met vochtige plekken, of plekken die wisselend van temperatuur zijn (lees bijvoorbeeld dicht in de buurt van een radiator)


edit: even wat toevoegen

ik heb ook laatst iets gehoord over een bacterie/schimmel/virus dat schijnt te nestelen op cds en ze gewoon simpelweg opvreet. Iemand hier ook iets van gehoord? want dit zou een verklaring kunnen zijn

edit: GVD weer de quoteknop inplaats van de edit

[Dit bericht is gewijzigd door Gieteraar op 23-09-2004 0:54]


Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand!


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 23-09-2004 17:09 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

mooi kut is dat als originele cd's plots niet meer afspelen, ik heb er ook zo een

eigenlijk zou er een procedure moeten bestaan om originele cd's om te ruilen aan verminderde prijs (productiekosten + distributiekosten enzo) aangezien je op dat album toch al auteursrechten betaald hebt

beetje utopisch waarschijnlijk...


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 23-09-2004 20:11 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 23 september 2004 0:09 schreef Zenial het volgende:
Ik doe ook altijd heel voorzichtig met mijn cds en toch is deze kapot gegaan. Volgens mij maakt dat niks uit


*bang*


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 23-09-2004 20:17 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Vraagje (wrsch. beter bestemd aan M.)
Als je muziek collecties kan verzekeren, hoe zit het dan met het verzekeren van CD's nu CD-rot steeds vaker blijkt voor te komen?



Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 23-09-2004 23:13 by Nar'Hyarmen Wijzig reactieProfiel van Nar'HyarmenQuote dit bericht

Ik heb wel verrotte cd-r's maar nog geen gewone. Ik denk althans dat ze verrot zijn omdat ze het steeds minder gingen doen en ook van die vlekjes hebben. Lekker onpraktisch. Maar goed.
Is het niet zo dat cd's ook nogal beschadigen als ze langdurig met direct zonlicht in contact staan ofzo? We hebben eens een oude cd opgehangen in de zon omdat dat spiegelde (om vogels weg te jagen) en na een week of 2 was hij helemaal doorzichtig geworden...


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 24-09-2004 0:02 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

Ik vind rot een geweldige band


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-09-2004 11:21 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Het is toch gewoon gaaf, als je er over nadenkt. Deathmetal cd's die langzamerhand ontbinden...logisch.




Suck my piss


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-09-2004 11:53 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 23 september 2004 23:13 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
Is het niet zo dat cd's ook nogal beschadigen als ze langdurig met direct zonlicht in contact staan ofzo? We hebben eens een oude cd opgehangen in de zon omdat dat spiegelde (om vogels weg te jagen) en na een week of 2 was hij helemaal doorzichtig geworden...

Je geeft zelf al antwoord op je vraag dus...
quote:
Op 25 september 2004 11:21 schreef skullfuck het volgende:
Het is toch gewoon gaaf, als je er over nadenkt. Deathmetal cd's die langzamerhand ontbinden...logisch.

Zeg dat nog eens als je een collectie van 100en cds ziet wegrotten


Zenial


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-09-2004 12:01 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

dat doe ik al...

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 25-09-2004 12:02]


Suck my piss


Fire
Usericon van Fire
Posted 25-09-2004 12:17 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Er is een keer een onderzoek gedaan naar CD-rot bij CD-r's die van het kruitvat hielden het het langste vol volgens mij.

of die waren het slechtste, ik weet het niet meer

[Dit bericht is gewijzigd door Fire op 25-09-2004 12:22]



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 30-09-2004 22:26 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2004 12:17 schreef Fire het volgende:
... CD-r's die van het kruitvat...

No-name of B-merk (HEMA, Kruidvat, Dixon's etc.) CD-R verschillen in kwaliteit van batch tot batch. Als bijv. de HEMA bijna door z'n voorraad CD-R is gaat het de markt op en checkt de prijzen bij de verschillende taiwanese/chinese/indiase persers en bestelt gewoon de meest cheapo welke voldoet aan de minimale eisen.
Dus de kans is zeer groot dat de ene HEMA/Kruidvat/Dixon's CD-R van een paar maanden geleden niet dezelfde is die nu in de schappen ligt.



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen