IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : straight edge hardcore Volgende pagina
the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 03-08-2002 14:34 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Ik begin nu al enkele maanden naar hardcore te luisteren, wat ik ook zeer graag hoor. Maar op die concert kom je dan van die mannen tegen met een t-shirt van meat is murder. En ik als fervent vleeseter kan daar niet zo goed tegen.

Wat vinden jullie eigenlijk van die strait edge levensstijl

[strait --> straight in topictitel]

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 03-08-2002 17:05]



SQT
Usericon van SQT
Posted 03-08-2002 15:06 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Wat ik van straight edge weet, vind ik niet slecht. We kunnen best met minder luxe leven en nog steeds een goed leven leiden. Als je nog een keer op zo'n party komt vraag dan eens waar je zo'n shirt kunt bestellen (of een patch, is ook al best)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-08-2002 15:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 14:34 schreef the wounded immortal het volgende:

Wat vinden jullie eigenlijk van die strait edge levensstijl


op zich heel goed, ware het niet dat je altijd van die "politielui"hebt die je denken te mogen corrigeren. maar als je er jezelf aan kunt houden zonder anderen lastig te vallen is het prima.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-08-2002 16:06 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 15:26 schreef attila_de_hun het volgende:
op zich heel goed, ware het niet dat je altijd van die "politielui"hebt die je denken te mogen corrigeren. maar als je er jezelf aan kunt houden zonder anderen lastig te vallen is het prima.

precies


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-08-2002 16:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

overigens is het "straight edge"
(van de kampioen typefouten in titels )


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 03-08-2002 16:25 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Maarreh...Straight Edge houdt toch niet per definitie in dat je ook vegetariër bent ???

Het was toch niet drinken, niet roken en geen drugs ???


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 03-08-2002 16:34 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

Hmm, ben zelf eigenlijk helemaal geen Hardcore liefhebber, maar was laatst wel bij een hardcore feestje waar ook een aantal straight edgers liepen (de spa, en cola omzet was enorm...... ). Ik geloof dat die gasten die geen vlees eten "Vegan" zijn ofzo wat dan weer een "hogere" vorm van Straight edge is.

Persoonlijk vind ik 't gewoon bullshit, als mens ben je omnivoor en dus ook vleeseter (meat is murder ,ja en en vlieg doodmeppen ook ). Maar als ze mij d'r verder niet mee lastig vallen who cares. Verder laat ik denk ik het hele hardcore gebeuren maar redelijk links laat liggen.


Drink met matuh............., nooit alleen.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 03-08-2002 16:39 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

hmmz had er nog nooit van gehoord, maar als ik dat zo lees van geen bier en geen vlees enzo....neej laat maar dan...maareh wat heeft het met hardcore te maken vraag ik me af? er zijn toch wel meer mensen die gewoon geen alcohol drinken en niet roken en vegatarier zijn...



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 03-08-2002 17:09 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

We hadden dit topic al:

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=2497

Ik laat deze nu open omdat er al een goed lopende discussie is ontstaan. Gebruik het andere topic maar ter informatie.



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 03-08-2002 18:28 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

ja dit topic was er al.. hehe. hey mensen, alles flex? sorry.. off-topic.

SxE hardcore GO!!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 03-08-2002 18:33 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 3 augustus 2002 16:25 schreef DMTR het volgende:
Maarreh...Straight Edge houdt toch niet per definitie in dat je ook vegetariër bent ???

Het was toch niet drinken, niet roken en geen drugs ???
de echte zijn vegan, en zijn tegen sex voor het huwelijk



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 03-08-2002 18:35 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Strait Edge is 'n beetje 'n appart verhaal het is ontstaan eind jaren 70 begin jaren 80 onder jongeren in de V.S. in het specefiek van jonger dan 21.

Dat zit dus zo: als je in de vs in een kroeg komt maar je bent 18, 19 of 20 en dus mag je niet drinken, dan zetten ze bij deur 'n groot zwart kruis op je hand (en idd zo ook strait edgers) er is op den duur 'n cultuur ontstaan onder 'n groep jongeren die besloten dat het juist cool was om niet te mogen drinken, en beetje bij beetje ging het steeds verder tot dan nu de hedendaagse stait edge.

't is best 'n lollig verhaal eigenlijk.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 03-08-2002 18:37 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 3 augustus 2002 18:33 schreef the wounded immortal het volgende:
de echte zijn vegan, en zijn tegen sex voor het huwelijk


huh? bullshit.


SQT
Usericon van SQT
Posted 03-08-2002 18:39 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Wat maakt het eigenlijk uit hoe je het noemt, zo lang je blijft wie je bent en er anderen niet mee lastig valt


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 03-08-2002 18:41 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 18:39 schreef SQT het volgende:
Wat maakt het eigenlijk uit hoe je het noemt, zo lang je blijft wie je bent en er anderen niet mee lastig valt


sprak sqt in al zijn wijsheid!


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 03-08-2002 19:26 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 14:34 schreef the wounded immortal het volgende:
Ik begin nu al enkele maanden naar hardcore te luisteren, wat ik ook zeer graag hoor. Maar op die concert kom je dan van die mannen tegen met een t-shirt van meat is murder. En ik als fervent vleeseter kan daar niet zo goed tegen.

Wat vinden jullie eigenlijk van die strait edge levensstijl

[strait --> straight in topictitel]

vegetarier / veganist zijn heeft niets met straight edge te maken.... het is echter wel zo dat zeer veel sxe kids vega(n) zijn.


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 03-08-2002 19:29 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 18:39 schreef SQT het volgende:
Wat maakt het eigenlijk uit hoe je het noemt, zo lang je blijft wie je bent en er anderen niet mee lastig valt
en dat is de manier waarop ik straight edge ben.... staan we in de kroeg en jij drinkt wel bier... dan krijg je van mij een biertje... dat is helemaal jou keuze. of ik het ermee eens ben of het verstandig vind is iets wat niet ter zake doet tenzij dr naar gevraagd wordt.

KEY WORD -> RESPECT!


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-08-2002 19:38 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 augustus 2002 18:33 schreef the wounded immortal het volgende:
en zijn tegen sex voor het huwelijk
Ik dacht dat ze tegen wisselende sexuele contacten (One night stands, te snel overgaan tot sex bij een relatie) zijn, niet per se tegen sex voor het huwelijk.


I'm not being rude. You're just insignificant.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-08-2002 20:17 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wat een heerlijke bullshit allemaal. Ik snap niet waarom ik dit nog een keer uitleg maar goed.
Straight edge (vanaf nu sXe genoemd) komt voort uit sommige teksten van een oude punk/hardcore band genaamd Minor threat die zich niet bezig hielden met roken, drinken en sex met alles waar een gat in zit. (dont smoke, dont drink, dont fuck. At least I can fucking think). Dit alles om zichzelf "clean" te houden en zich zo bezig te houden met andere/belangrijkere dingen. Dat is ook alles. Later zijn er millitante kleuters bijgekomen die zelf regeltjes hebben bedacht om stoer te lijken zoals geen vlees eten en geen sex voor het huwelijk of nog beter...helemaal geen sex. Maar wat mij betreft komt het er op neer om je geest vrij te houden voor andere dingen. Ipv sex, drugs, roken en alcohol.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


SilentSinner
tears of ice
Usericon van SilentSinner
Posted 03-08-2002 20:42 by SilentSinner Wijzig reactieProfiel van SilentSinnerQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 19:29 schreef XdeckX het volgende:
en dat is de manier waarop ik straight edge ben.... staan we in de kroeg en jij drinkt wel bier... dan krijg je van mij een biertje... dat is helemaal jou keuze. of ik het ermee eens ben of het verstandig vind is iets wat niet ter zake doet tenzij dr naar gevraagd wordt.

KEY WORD -> RESPECT!


Zegt hij met : Ga weg vieze stinkhippie!! onder zn naam.
Practice what you preach!

Straight Edge, zijn mensen die geen drugs doen. (alcohol is also classes as a drug). Zoals iemand zei zijn de meeste vegan of vegetarier maar hoef niet perse iets te maken hebben met straight edge. Ze zijn opt internet vaak te herkennen met hoeveelheden X en rond om hun naam. Idd kwa geschiedenis heeft Dargull gelijk.

sXe zijn de mensen die nie zomaar iedereen neuken. vaak gaat dat samen met straight edge zijn.

het gaat dus om 'gezond', clean ja, leven...

[Dit bericht is gewijzigd door SilentSinner op 03-08-2002 20:45]


" When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb"


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 03-08-2002 20:43 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 20:17 schreef XnegativeX het volgende:
Wat een heerlijke bullshit allemaal. Ik snap niet waarom ik dit nog een keer uitleg maar goed.
Straight edge (vanaf nu sXe genoemd) komt voort uit sommige teksten van een oude punk/hardcore band genaamd Minor threat die zich niet bezig hielden met roken, drinken en sex met alles waar een gat in zit. (dont smoke, dont drink, dont fuck. At least I can fucking think). Dit alles om zichzelf "clean" te houden en zich zo bezig te houden met andere/belangrijkere dingen. Dat is ook alles. Later zijn er millitante kleuters bijgekomen die zelf regeltjes hebben bedacht om stoer te lijken zoals geen vlees eten en geen sex voor het huwelijk of nog beter...helemaal geen sex. Maar wat mij betreft komt het er op neer om je geest vrij te houden voor andere dingen. Ipv sex, drugs, roken en alcohol.


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 04-08-2002 17:26 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Ik vind die straigt edge eigenlijk maar nieks, alles wat zij laten vind iknu het leukste aan het leven. Het enigste fun dat ze nog doen is naar optreden s gaan.

Ik hou ze niet tegen hoor, maar zou het zelf niet wilen zijn



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-08-2002 9:51 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik vind dat muziek en levenswijze twee losstaande dingen zijn:
Wil je naar hardcore luisteren: Ga je gang!
Wil je wel of niet drinken: Ga gerust je gang!

Maar zo'n geforceerde combinatie van naar hardcore luisteren en dan niet drinken (of wel): waar slaat dat in vredesnaam op? Ik lust best een biertje, maar ik kan me dan beter niet op concerten van straight edge bands laten zien, zeker?

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 05-08-2002 9:52]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-08-2002 9:54 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 9:51 schreef altx het volgende:
Ik vind dat muziek en levenswijze twee losstaande dingen zijn:
Wil je naar hardcore luisteren: Ga je gang!
Wil je wel of niet drinken: Ga gerust je gang!

Maar zo'n geforceerde combinatie van naar hardcore luisteren en dan niet drinken (of wel): waar slaat dat in vredesnaam op? Ik lust best een biertje, maar ik kan me dan beter niet op concerten van straight edge bands laten zien, zeker?

ligt eraan hoor, meestal kan dat volgens mij wel, maar ja natuurlijk heb je ook van die fanatiekelingen maarja gekken heb je overal hoor in elk genre, ik ben ook wle eens weggekeken in de baroeg omdat ik toen niet "metal" gekleed was, dus ja...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-08-2002 10:01 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ja, kort samengevat vind ik dat je helemaal voor jezelf uit moet maken, welke muziek je luistert, welke kleding je draagt, of je wel of niet drinkt en zo. En dat dat verder helemaal los van elkaar staat.

Ik vind niet dat als je naar metal luistert, je je dan ook "metal" moet kleden. En zo vind ik dus ook dat als je een bepaalde muzieksoort luistert, je nog steeds zelf vrije keuze hebt of je drinkt of niet. Maar in the straight edge scene wordt er dus eigenlijk van je geeist dat je niet drinkt en dat vind ik pure onzin.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2002 10:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat het niet zo simpel te vergelijken valt. Alles in sXe draait om die leefregels en die standpunten, de muziek is ontsproten uit die way of life.

een aantal jaren terug luisterde ik ook erg veel naar hardcore en straitgh edge, en nog nooit problemen gehad met mijn drankgebruik, op een concert zelfs met een zanger lopen lullen terwijl ik een pul bier in me klauw had, gewoon respect tonen vor hun way of life en ze geven je het zelfde respect terug.



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen