IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : OSI - Office of strategic influence Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-01-2003 21:37 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik lees net een advertentie over deze nieuwe super-band op Inside out records.

Met:
Jim Matheos (Fates warning)
Kevin Moore (Chroma key, ex-Dream theater)
Mike Portnoy (Dream theater, Transatlantic)
Steve Wilson (Porcupine tree) (gastmuzikant)
Sean Malone (Gordian knot) (gastmuzikant)

Te verschijnen in februari 2003!

Klinkt allemaal heel interessant. Weet iemand toevallig of er al MP3's in omloop zijn of kan iemand me gewoon even vertellen hoe het gaat klinken? Ik hoorde dat het onconventionele prog wordt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 16-01-2003 21:40 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 21:37 schreef XnegativeX het volgende:
Ik lees net een advertentie over deze nieuwe super-band op Inside out records.

Met:
Jim Matheos (Fates warning)
Kevin Moore (Chroma key, ex-Dream theater)
Mike Portnoy (Dream theater, Transatlantic)
Steve Wilson (Porcupine tree) (gastmuzikant)
Sean Malone (Gordian knot) (gastmuzikant)

Te verschijnen in februari 2003!

Klinkt allemaal heel interessant. Weet iemand toevallig of er al MP3's in omloop zijn of kan iemand me gewoon even vertellen hoe het gaat klinken? Ik hoorde dat het onconventionele prog wordt.


Ik wacht met grote smart.

't lijk me intressant.
Waarschijnlijk leen ik de cd wel een keer van jou?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 16-01-2003 21:41 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Ja ik had er ook al van gehoord. Klinkt veelbelovend! Hopelijk wordt het iets meer fusiony dan de gemiddelde progrock, maar ik denk het wel anders had Sean Malone ook niet meegedaan.

Samples bestaan volgens mij nog niet. Voor meer info kan je Malone's site checken op www.seanmalone.net



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 16-01-2003 21:44 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

zal wel vet wijs worden!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-01-2003 21:48 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Als het maar niet van dat gefrunnik word. Zie bijvoorbeeld Liquid Tension Experiment.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 16-01-2003 21:49 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 21:48 schreef XnegativeX het volgende:
Als het maar niet van dat gefrunnik word. Zie bijvoorbeeld Liquid Tension Experiment.


Ik denk dat dat met Kevin moore erbij niet zo heel gauw zal gebeuren.
Maarja...time will tell.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 16-01-2003 21:56 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

klinkt meer als een counter strike clan naam :S


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-01-2003 21:58 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Isn't it cute...BUT IT'S WROOOONG!!!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-02-2003 20:43 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Eindelijk heb ik hem dan in huis!!!
Wel een vreemde plaat hoor. Het wordt bij de eerste draaibeurt al duidelijk dat dit een project is dat voornamelijk draait om Kevin Moore. De Dream theater invloeden zijn miniem en dat is wel leuk voor een keer. De nadruk ligt vooral op de electronica en de samples. Net zoals bij Chroma key het geval is en ook op A pleasant shade of grey van Fates warning (en ook daar is Kevin Moore verantwoordelijk voor). Ook hoor je soms invloeden van Porcupine tree. Vooral in het nummer shutDOWN waarin Steven Wilson zelf de vocalen verzorgd. De rest van de vocalen worden (uiteraard) verzorgd door dhr. Moore zelf. Die mogen soms wat aan de eentonige kant zijn maar zijn wel heerlijk dromerig en dat past perfect bij de muziek. OSI heeft hiermee een geweldige en originele prog plaat afgeleverd die per draaibeurt beter zal worden.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-02-2003 20:45 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Zo te lezen typisch iets voor m'n broer: die is erg groot Dream Theater/Chroma Key/Fates Warning/Transatlantic liefhebber.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 15-02-2003 20:46 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2003 20:43 schreef XnegativeX het volgende:
Eindelijk heb ik hem dan in huis!!!
Wel een vreemde plaat hoor. Het wordt bij de eerste draaibeurt al duidelijk dat dit een project is dat voornamelijk draait om Kevin Moore. De Dream theater invloeden zijn miniem en dat is wel leuk voor een keer. De nadruk ligt vooral op de electronica en de samples. Net zoals bij Chroma key het geval is en ook op A pleasant shade of grey van Fates warning (en ook daar is Kevin Moore verantwoordelijk voor). Ook hoor je soms invloeden van Porcupine tree. Vooral in het nummer shutDOWN waarin Steven Wilson zelf de vocalen verzorgd. De rest van de vocalen worden (uiteraard) verzorgd door dhr. Moore zelf. Die mogen soms wat aan de eentonige kant zijn maar zijn wel heerlijk dromerig en dat past perfect bij de muziek. OSI heeft hiermee een geweldige en originele prog plaat afgeleverd die per draaibeurt beter zal worden.



Ja, mee eens.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 19-02-2003 19:49 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

de lay - out van de cd is geweldig !

de muziek wil er nog na 1 luisterbeurt er niet goed in... maar de aanhouder wint


The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-02-2003 19:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Kome er nog blastbeats voor op deze cd??


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-02-2003 19:57 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 februari 2003 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Kome er nog blastbeats voor op deze cd??


*mep*


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 19-02-2003 20:03 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2003 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Kome er nog blastbeats voor op deze cd??

Ja, vooral in de wat lanzamere doomy stukken.
Ik zal eens op zoek gaan naar muziek van die gasten.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-02-2003 7:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2003 19:57 schreef XnegativeX het volgende:
*mep*


Ik neem maar aan van niet. maar effe serieus, ik vind zulke muziek ook best goed maar ik vind het belangerijk dat er op zijn tijd eens lekker heftig wordt uitgehaald (en natuurlijk geen blastbeats).Dat mis ik dus bijvoorbeeld bij marillion, een band die hele goede nummers schrijft en live de pannen van het dak afspeelt,maar soms denk ik zo van: nu effe een vette rif en de zaak is af.Dus als OSI wel zwaardere stukken heeft ga ik de cd zeker luisteren.

ps: de oude fates warning is nog steeds de max


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 20-02-2003 9:17 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2003 20:43 schreef XnegativeX het volgende:
OSI heeft hiermee een geweldige en originele prog plaat afgeleverd die per draaibeurt beter zal worden.

hmmm, dat hoop ik wel. ik heb voor de zekerheid eerst maar een paar mp3s gedownload, en die vond ik nogal slaapverwekkend. met name de zang van kevin moore was erg monotoon.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-02-2003 12:36 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 20 februari 2003 7:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik neem maar aan van niet. maar effe serieus, ik vind zulke muziek ook best goed maar ik vind het belangerijk dat er op zijn tijd eens lekker heftig wordt uitgehaald (en natuurlijk geen blastbeats).Dat mis ik dus bijvoorbeeld bij marillion, een band die hele goede nummers schrijft en live de pannen van het dak afspeelt,maar soms denk ik zo van: nu effe een vette rif en de zaak is af.Dus als OSI wel zwaardere stukken heeft ga ik de cd zeker luisteren.

ps: de oude fates warning is nog steeds de max


Die heavy uithalen hebben ze zeker!



quote:
Op 20 februari 2003 9:17 schreef El Chulo het volgende:
hmmm, dat hoop ik wel. ik heb voor de zekerheid eerst maar een paar mp3s gedownload, en die vond ik nogal slaapverwekkend. met name de zang van kevin moore was erg monotoon.


Tsja, jij noemt het monotoon en ik noem het sfeervol.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 02-09-2003 19:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik had het niet verwacht maar zelfs na talloze draaibeurten blijft het een interessant en vreselijk mooi album. Zeer appart ook, het is weer eens wat anders.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-02-2006 14:13 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Kan me uitstekend vinden in het bovenstaande, maar hier een schop:

het nieuwe album zal 31 maart uitkomen


Daops
Usericon van Daops
Posted 11-02-2006 16:00 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2006 14:13 schreef Tormented soul het volgende:
Kan me uitstekend vinden in het bovenstaande, maar hier een schop:

het nieuwe album zal 31 maart uitkomen
Ben erg benieuwd naar het vervolg op de eerste plaat. Toch een apart schijfje, wat ik nog best vaak draai


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 11-02-2006 17:01 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

Hey, ik zet hem weer ff op. Toffe plaat is het idd! Ben benieuwd naar t vervolg



DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 16-03-2006 12:35 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

New album title and tracklist
Updated on 02-28-2006

Kevin Moore and Jim Matheos will be releasing a new OSI album entitled "Free" on April 21st, 2006.

The album will once again have Mike Portnoy (Dream Theater) on drums and will feature Joey Vera (Fates Warning) on bass on five tracks. A special edition double CD of "Free" is scheduled for release in Europe on April 24th.

Tracklist:
Sure You Will (03:46)
Free (03:20)
Go (04:16)
All Gone Now (05:13)
Home Was Good (05:03)
Bigger Wave (04:30)
Kicking (03:52)
Better (04:06)
Simple Life (04:00)
Once (06:34)
Our Town (03:20)
Musicians:

Jim Matheos – guitars, keyboards and programming
Kevin Moore – vocals, keyboards and programming
Mike Portnoy – acoustic drums
Joey Vera – bass on Sure You Will, Free, All Gone Now, Bigger Wave, Kicking


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-03-2006 12:50 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ben hier echt super benieuwd naar.
Het vorige album was ook al erg lekker.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 16-03-2006 15:49 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

+1


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 16-03-2006 17:05 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ik ben ook wel benieuwd.. vooral omdat het gaat om relatief korte nummers. Van Portnoy en vriendjes had ik toch minstens 10min. per nummer verwacht


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen