IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Kent er hier iemand Grievance - "The Phantom Novels"? Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 02-04-2003 21:15 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Ongelofelijk, ik heb net een super cd gekocht van GRIEVANCE!!! ergens in een uitverkoopbak in Stockholm.

The Phantom Novels heet dit meester werkje. Hij komt uit 1998 en is door een paar Noren in elkaar gedraait! Ongelofelijk lekkere blackmetal met mooie keyboard lijntjes en een gave krijs.

Nu vraag ik me dus af of iemand deze band kent? ben op het net wezen google-en maar vind niks dan out-dated pages over deze band!

Iemand hier die ze kent?



I Find That I Am Not There...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 21:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ha, ik heb die cd pas nog gedraaid. is idd een zeer goede cd en als de band nog bestaat hoop ik dat ze eens wat nieuws uitbrengen. maar ik weet verder ook niks vandeze band kjammer gnboeg.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 02-04-2003 21:21 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Ja ze zitten of zaten bij Voices Of Wonder maar die site licht ook behoorlijk plat, of ben ik helemaal verkeerd aan het zoeken!

Kzou ook graag willen dat ze nog een plaatje uitgaven inderdaad! Wat een lekkere black!


I Find That I Am Not There...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 21:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 21:21 schreef rvanderholst het volgende:
Ja ze zitten of zaten bij Voices Of Wonder maar die site licht ook behoorlijk plat, of ben ik helemaal verkeerd aan het zoeken!

Kzou ook graag willen dat ze nog een plaatje uitgaven inderdaad! Wat een lekkere black!



en vooral die schitterende meerstemmige vocalen soms. echt een goede band (ook een beetje viking metal denk ik) met mooie epische stukken. ik ga de cd zo dadelijk weer eesn draaien.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 02-04-2003 21:27 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Wat denk je dat er nu bij mij aan staat? SUPERTJE GOED!
ja ietwat pagan erin ja! Zeer mooie meerstemmige stukken ja en de drums vind ik zeer goed!

Een verplichte aanschaf (als dat nog mogelijk is) voor een ieder zich zelf respecterende black metal liefhebber!



I Find That I Am Not There...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 21:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

gezien het feit dat wij de enigen in deze topic aanwezig zijn vrees ik dat de band onbekend is. dus lezers: luisteren deze band!!!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 02-04-2003 21:36 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

AAAHHHH toch nog wat meer info gevonden via Head not Found

BIOGRAPHY
ARTIST: GRIEVANCE
TITLE: The Phantom Novels
CAT. NO.: HNF054
BARCODE: 7035534000540
LABEL: HEAD NOT FOUND
REL. DATE: May 1999
STYLE: Dark Progressive Metal
ORIGIN: Norway

GRIEVANCE
Grievance signed a long-term deal with HNF early in 1998 after a
highly acclaimed demo that was recorded in X-Ray (a studio
which among other things has recorded early material by acts as
Covenant, Ragnarok, Troll, Kampfar, etc.), Sarpsborg in December
‘97. HNF thought that the quality was extremely good so it
was decided that it should be released as a CD EP in wait for the
their first full length.
The band spent most of early ‘98 to prepare the songs for their
album “The Phantom Novels”. The band was ready to record in
the summer and after some discussion it was decided that the
Swedish Studio Fredman would be the best for this dynamic duo.
Studio Fredman should be known for being where «legends» like
At The Gates, Haunted, Arch Enemy, Hammerfall, In Flames,
etc. have recorded classic albums. Another interesting thing is
that Grievance was the first Norwegian band to record there. The
band brought with them Pål Espen Johanessen from X-Ray to
add the majestetic synth pieces on the record. Also other well-known people joined in, Andres
Friden lend his voice to three tracks. He is usually singing in the band In Flames, and he was the
one taking care of the production. Also Jesper Strømblad (also In Flames) added some of his
trademark guitar sequences. The end result – “The Phantom Novels” is groundbreaking, although
the album bears a lot of similarities with black metal, this is not the case. This band is A LOT more.
We at HNF would like to call it DARK PROGRESSIVE METAL - maybe like a mix of the Swedish
death metal sound and black metal. Adding a lot of variety on their album like clean vocals,
powerful synth parts and mind-blowing METAL!!!

LINE-UP
Kenneth Finndahl
- vocals, guitars, bass
Robert Bordevik
- drums, bass, clean vocals, guitars

TRACKLISTING
1 Origin In Vain
2 Angels Succumb
3 Atrocity Upon Deceptions
4 The Mask Of Sin
5 A Devil’s Rhyme
6 Craving Path
7 The Phantom Novels

DISCOGRAPHY
Grievance - mini-CD (1998)
The Phantom Novels - CD (1999)


I Find That I Am Not There...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 21:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

hey cool. mooi, ze hebben dus nog een mini uit. dat wordt weer zoeken geblazen. maar ik acht de kans klein.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 02-04-2003 22:03 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

van de page http://artists.iuma.com/IUMA/Bands/Grievance/

Ook 2 mp3's te downen!!!!!

In the summer 2000, Grievance recorded a new album, also this time in Fredman studios. Anders Fridén (In Flames) did all the growling on this time. This album is not released because of the changes the band has gone past. The biggest change is that Kenneth has quit Grievance because of lack of interest and dedication and didn't had what it takes to be a Grievance member. So Grievance turned into a solo-project for a little while. Then, Robert decided to ask Vegar Bakken ho was his best friend and manager to fill in Kenneth`s place in the band. He accepted, and with a decade of playing guitar, it didn't take long before he understood the vision of Grievance. Now, the band have finally manage to cancel the remains of the contract with "Head Not Found" and can now at last find a new label that can promote the divine music of Grievance in a proper way. They have an un-released full length CD in their "safe of secrets" and are working on a new master piece this very moment.

YES YES YES!!!!



I Find That I Am Not There...


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 03-04-2003 1:11 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

wow, deze band moet ik gaan uitchecken! Ik hoop dat die oude cd's nog te vinden zijn.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 03-04-2003 11:05 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

mensuh, mensuh!!!!


Check deze band nou effe uit!!!!


Geweldig!



I Find That I Am Not There...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 03-04-2003 17:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Geweldige band
Heb hun mini-cd reeds een jaar of 5 geleden gekocht en deze is tegenwoordig nergens meer te vinden aangezien er maar een beperkte oplage van is gedrukt en er geen bijpersingen zijn.Mocht je deze mini tegenkomen moet je 'em zeker kopen aangezien deze ook erg goed is
Hun andere cd is trouwens ook erg vet


[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 03-04-2003 17:49]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 03-04-2003 18:00 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ja, leuke plaat dat The Phantom Novels, ik heb hem twee jaar geleden gekocht bij een platenzaak hier in Vlaardingen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 03-04-2003 21:10 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

hej atilla, stond ie bij jouw gisteren ook op repeat?



I Find That I Am Not There...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-04-2003 15:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik heb ook The phantom novels en de demo-ep al jaren in de kast; idd superband!!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-04-2003 15:48 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nou, en ik maar denken dat ik alle hoog niveau- black metal- CD's wel in huis had...dit klinkt goed, ik zal 'm meteen bestellen! Ik plaats m'n reactie ook nog wel even als ik 'm gehoord heb.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-04-2003 19:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2003 21:10 schreef rvanderholst het volgende:
hej atilla, stond ie bij jouw gisteren ook op repeat?




jazeker!!! cool dat de band dus klaarblijkelijk nog bestaat en ernieuw materiaal aankomt. ik ben zeer superbenieuwd(ik ga die enkele nummers van het weekend downloaden(goedkoper tarief: dood aan modems!)

hey mutilator hoe is die demo cd?? staan er nog nummers op die niet op de cd staan?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-04-2003 0:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 april 2003 19:57 schreef attila_de_hun het volgende:
...hey mutilator hoe is die demo cd?? staan er nog nummers op die niet op de cd staan?


Die demo cd is prima, hoewel ik de full lenght beter vind; van de 4 nummers is staat alleen Craving Path op de beide cd's.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-04-2003 0:56]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-05-2003 11:28 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Dankzij Atilla de Hun ( ) kreeg ik gister een kopietje van deze CD in m'n bus.
Helaas pakte mijn CD-speler 'm op een of andere manier niet, maar m'n DVD speler gelukkig wel!

Ik heb 'm nu 1 keer gehoord en vind het zeker een goeie CD! Lekker afwisselend en een goeie stem.
Het deed me soms enigszins denken aan Embraced (voor wie ze niet kent, luister a.u.b. de laatste CD "Within" )

Ik ga 'm zeker vaker luisteren en ga ook het origineel zoeken.




Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 14-05-2003 11:32 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Way ta go!!!!

Embrace zal ik eens uitchecken!


I Find That I Am Not There...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2003 11:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:28 schreef NecRobert het volgende:
Dankzij Atilla de Hun ( ) kreeg ik gister een kopietje van deze CD in m'n bus.
Helaas pakte mijn CD-speler 'm op een of andere manier niet, maar m'n DVD speler gelukkig wel!

Ik heb 'm nu 1 keer gehoord en vind het zeker een goeie CD! Lekker afwisselend en een goeie stem.
Het deed me soms enigszins denken aan Embraced (voor wie ze niet kent, luister a.u.b. de laatste CD "Within" )

Ik ga 'm zeker vaker luisteren en ga ook het origineel zoeken.




ha mooi dat de cd is aangekomen. ik zal de titles later nog effe doormailen. mijn printer is kapot dus kon ik een hoesje en verdere info niet afprinten (geldt ook voor Orion wat betreft "harter attack"). gek dat ie het niet op je cd speler deed. bij mij thuis deed hij het wel. zal wel aan het merk cd-speler liggen, dat schijnt nogal te verschillen. maar mooi dat je de cd goed vind!!!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 14-05-2003 18:02 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:28 schreef NecRobert het volgende:
Dankzij Atilla de Hun ( ) kreeg ik gister een kopietje van deze CD in m'n bus.
Helaas pakte mijn CD-speler 'm op een of andere manier niet, maar m'n DVD speler gelukkig wel!

Ik heb 'm nu 1 keer gehoord en vind het zeker een goeie CD! Lekker afwisselend en een goeie stem.
Het deed me soms enigszins denken aan Embraced (voor wie ze niet kent, luister a.u.b. de laatste CD "Within" )

Ik ga 'm zeker vaker luisteren en ga ook het origineel zoeken.



De band die jij bedoeld heet The Embraced(er is namelijk nog een andere Embraced).

En The Embraced is inderdaad ook goed.Ze hebben nog 2 cd's,getiteld "In my dreams...I am armageddon" en "The birth".

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 14-05-2003 18:03]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-05-2003 9:49 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 18:02 schreef Hub de Gallier het volgende:
De band die jij bedoeld heet The Embraced(er is namelijk nog een andere Embraced).

En The Embraced is inderdaad ook goed.Ze hebben nog 2 cd's,getiteld "In my dreams...I am armageddon" en "The birth".

Volgens mijn CD heten ze toch echt Embraced...
Misschien is het zo'n The Kovenant geval?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-05-2003 10:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



Heb de site even gecheckt. Is gewoon Embraced.

Releases:
A Journey into Melancholy (mini)
Amorous Anathema
Within


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-05-2003 18:06 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 10:39 schreef NecRobert het volgende:


Heb de site even gecheckt. Is gewoon Embraced.

Releases:
A Journey into Melancholy (mini)
Amorous Anathema
Within
Ah zo,wist ik niet.The Embraced uit Noorwegen lijkt namelijk ook op Grievance


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-05-2003 20:18 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb net de originele Phantom Novels besteld bij mijn lokale platenboer




Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen