IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Sidderen voor 'de eeuwige glimlach' (bende) Vorige pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-10-2003 13:52 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 27 oktober 2003 23:50 schreef mörke het volgende:
Vrouwen zijn echt niet zo zwak als ze lijken.

Kom op dames, TERUGSLAAN!

Joah, terugslaan met humor.

Pff, ipv. volley en basket zou men aan schoolmeisjes beter wat zelfverdedigingstechnieken aanleren.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 28-10-2003 13:55 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2003 13:52 schreef mislyd het volgende:
Joah, terugslaan met humor.

Pff, ipv. volley en basket zou men aan schoolmeisjes beter wat zelfverdedigingstechnieken aanleren.


Ja, dat deden ze bij ons in de derde ook! (niet dat het veel uithaalde, maar goed)


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


campske666
Usericon van campske666
Posted 28-10-2003 13:55 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2003 13:52 schreef mislyd het volgende:
Joah, terugslaan met humor.

Pff, ipv. volley en basket zou men aan schoolmeisjes beter wat zelfbevredigingstechnieken aanleren.




ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-10-2003 15:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

go Campske


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


campske666
Usericon van campske666
Posted 28-10-2003 15:07 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2003 15:03 schreef ZelThoR het volgende:
go Campske


nevermind, verkeerd gelezen

[Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 28-10-2003 15:08]


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-10-2003 15:18 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

ROFL


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 28-10-2003 15:19 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 28 oktober 2003 13:55 schreef campske666 het volgende:

Wat? Met jou zijn ze niet tevreden?


I'm not being rude. You're just insignificant.


campske666
Usericon van campske666
Posted 28-10-2003 15:20 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2003 15:19 schreef helmet het volgende:
Wat? Met jou zijn ze niet tevreden?


Net wel, de bedoeling is dat ze het zelf leren, dat ik ff met rust gelaten word...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-10-2003 22:57 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Hm, maar weer on topic...
Er zijn dus geen mensen uit de genoemde steden die hier iets over gehoord hebben of die weten waar dit (soort) verha(a)l(en) vandaan komt, wat en wanneer de oorsprong was?


..."Hate can only create more hate"...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 28-10-2003 23:28 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Er bestaat nog een ander woord voor, voor die "eeuwige glinlach", werd ook gedaan in de middeleeuwen.

Zo te lezen is het dus een urban legend, dus ik maak me er niet echt zorgen in.

Mocht het natuurlijk echt gebeuren dan zou ik wel ander praten. Dan zouden ze die lui gerust ook zo'n glimlach geven en nog harder stampen.

Zo'n berichten rondsturen kan natuurlijk ook een verkeerd effect hebben, lui die dat ook effectief gaan doen en zo hele buurten gaan terroriseren, ik kan er niet aan denken.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 28-10-2003 23:31]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 29-10-2003 0:14 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

Kijk voor de gein es "Ichi the Killer" en aanschouw de "eeuwige glimlach"
Alleen is die wel ERG cool.

Mgoed, het is al bekend dat het een broodje aap is. Maar dan nog wat, Imortella je zei in de eerste post dat je dan als meid weet wat je moet zeggen. Heel leuk, maar groepsseks met een aantal antillianen/ marokkanen? I'm not sure which one I find worse...


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 29-10-2003 0:33 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ik zeg het nog 1 keer: WAT IN DE EERSTE POST STAAT IS HET MAILTJE DAT IK KREEG OVER DIT ONDERWERP!!!! Met andere woorden: Ik heb dat niet geschreven, ik sta er niet achter en ik geloof er niet in...
Saphire: 't Is niet persoonlijk hoor, maar ben in dit topic nu een paar keer aangesproken op dat stukje tekst, terwijl ik in de openingspost er duidelijk bij heb gezet dat dat het mailtje is wat ik kreeg, en dat dat dus niet van mij afkomstig is...



..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 29-10-2003 0:35 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Heb Ichi the Killer trouwens ook gezien, vond hem weinig aan... Wát een slecht verhaal zeg, en qua ranzigheid viel hij me mee (ik had er namelijk grootse verhalen over gehoord)..
Had het er toevallig net nog over met iemand..


..."Hate can only create more hate"...


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 29-10-2003 15:39 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Gerucht over 'smiley-bende' houdt politie bezig

Uitgegeven: 29 oktober 2003 14:35

ROTTERDAM - Een hardnekkig gerucht over een bende Marokkanen die meisjes benadert met de keuze tussen een groepsverkrachting of een "eeuwige glimlach", houdt politiekorpsen in heel Nederland bezig. De meisjes die kiezen voor de zogenoemde 'smiley' krijgen twee messneden in de mondhoeken. De jongens strooien zout in de wonden om een eeuwig litteken te veroorzaken, zo gaat het verhaal.

"Er is niets van waar", zeggen meerdere politiewoordvoerders. In de regio Rotterdam circuleert het gerucht sinds vorige week, maakte een woordvoerder woensdag bekend. Het verhaal verspreidt zich op scholen, via sms en via twee verschillende kettingmailtjes. De politie in de regio Haaglanden meldde bijna drie weken geleden dat angst onder scholieren en ouders volkomen onterecht is. "Het is een gerucht."

Halverwege september dook het verhaal voor het eerst op in Nederland, in Leiden, in de regio Roosendaal en in Zaltbommel. In een steeg achter het politiebureau in Roosendaal was een jong stel door een aantal jongeren belaagd. De jongen zou in elkaar zijn geslagen en het meisje kreeg de keuze voorgelegd. Na verontruste telefoontjes van ouders zocht de politie tevergeefs naar de slachtoffers.

Folklore

Peter Burger onderzoekt voor de Universiteit van Leiden de fenomenen stadslegenden en moderne folklore. Volgens de docent journalistiek is het gerucht inmiddels ook opgedoken in Utrecht, Groningen en Enschede.

Eeuwige glimlach

De originele versie van het verhaal van de eeuwige glimlach is ruim zestig jaar oud en komt uit het Schotse Glasgow, zegt de onderzoeker. In Londen werd het verhaal in verband gebracht met de aanhang van de voetbalclub Chelsea die supporters van de tegenstander zou bewerken.

Keuze

In 1990 is het verhaal het Kanaal overgestoken en is er de keus voor verkrachting aan toegevoegd. Via Franstalig België in 1999 is het begin dit jaar tijdens de rellen in het Antwerpse Borgerhout overgewaaid. Op dat moment zijn de racistische varianten ontstaan. Vlamingen waarschuwden elkaar voor een groep Marokkanen, Marokkaanse vrouwen verpreidden het verhaal over een groep gewelddadige Vlamingen.

Kettingmail

"Het ziet er erg vertrouwwekkend uit", zegt Burger over de laatst opgedoken kettingmail die is ondertekend door een medewerkster van de directie asiel- en migratiezaken van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. De vrouw heeft met mailtje per ongeluk met haar elektronische handtekening eronder doorgestuurd, laat ze desgevraagd weten.

De politie Midden- en West-Brabant verwacht dat het gerucht nog wel even zal rondwaren. De politie heeft de identiteit van de verzender van de kettingmail niet kunnen achterhalen. Volgende week wordt het onderzoek afgesloten.

Burger vermoedt dat het gruwelijke verhaal door publiciteit snel zal verdwijnen. Hij sluit niet uit dat het in nieuwe vormen terugkeert. Vanwege de "onzinnig sadistische" aard ervan, gelooft Burger niet dat het gerucht mensen op ideeën brengt. "Zoals blijkt wekt het alleen de interesse van grappenmakers en leugenaars."

bron: www.nu.nl


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 29-10-2003 16:51 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Gewoon een stadslegende...die hebben meestal een racistische of seksistische inslag. Om nog maar te zwijgen over wat ze soms over andere minderheden beweren. Stront met strepen allemaal. Weg ermee!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-10-2003 16:54 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Waarom maakt iedereen zich zo druk om een broodje aap?


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-10-2003 16:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De vega's he ..


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 29-10-2003 17:01 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

(Haalt haar literaire kennis boven)
Omdat het allemaal zo griezelig echt lijkt! En volgens mij lacht de bedenker van dit verhaal zich helemaal slap omdat er nog altijd mensen zijn die erin trappen.

Wacht...ik zal een paar tips geven om een stadslegende te ontmaskeren :
-geen afgebakend tijdstip
-onduidelijke personages
-altijd met een beangstigend moraallesje op het einde (Pas op voor dit!Pas op voor dat!)
-gebaseerd op vooroordelen en / of stelt minderheden in een zeer slecht daglicht
-vaak met gruwelijke inhoud
-lijkt griezelig echt

Voilà. Ik hoop dat ik jullie kunnen helpen heb...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen