IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Premier wil 'joods-christelijke traditie' in Grondwet Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-11-2003 13:45 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Waarom moet er per se een geloof-etiketje aan zo'n grondwet gehangen worden?

zet er in dat geloofsuitingen (binnen de grenzen van fatsoen en de wet) toegestaan zijn, en verder dat iedereen vrij is om al dan niet een religie te hebben, en laat die grondwet zelf vrij van enig religieus gekibbel zijn. dan ben je meteen van dit soort gehannes af.



Bruce Banner


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2003 13:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 13:42 schreef impaled succubus het volgende:
Ik wil die hele grondwet niet. Krijgen we straks een of andere corrupte Fransman als ''europese president''.

Een europese president is er nog lang niet, dat duurt nog wel een eeuw of zo.

Overigens is in Spanje en Italië veel meer corruptie, maar dat even terzijde. De Europese gedachte heeft nog lang niet postgevat in de hoofden van onze bestuurders.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 13:47 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 13:45 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Waarom moet er per se een geloof-etiketje aan zo'n grondwet gehangen worden?

zet er in dat geloofsuitingen (binnen de grenzen van fatsoen en de wet) toegestaan zijn, en verder dat iedereen vrij is om al dan niet een religie te hebben, en laat die grondwet zelf vrij van enig religieus gekibbel zijn. dan ben je meteen van dit soort gehannes af.


gelukkig is de wet en ''fatsoen'' in geheel Europa hetzelfde


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-11-2003 13:49 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 november 2003 13:47 schreef impaled succubus het volgende:
gelukkig is de wet en ''fatsoen'' in geheel Europa hetzelfde


dan moet je bepaalde dingen duidelijk stellen. bepaalde wetten en regels zijn in alle landen gelijk.

thou shallt not kill, enzo...
zaken als geiten op je balkon ritueel afmaken is naar ik dacht in europa niet toegestaan. (en wordt over het algemeen als verwerpelijk beschouwd)


Bruce Banner


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 13:50 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 13:49 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
dan moet je bepaalde dingen duidelijk stellen.
Wat denk je nou dat het uitgangs punt van die grondwet is.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-11-2003 13:52 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

geweldig...


Bruce Banner


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-11-2003 14:23 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 5 november 2003 13:45 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Waarom moet er per se een geloof-etiketje aan zo'n grondwet gehangen worden?

zet er in dat geloofsuitingen (binnen de grenzen van fatsoen en de wet) toegestaan zijn, en verder dat iedereen vrij is om al dan niet een religie te hebben, en laat die grondwet zelf vrij van enig religieus gekibbel zijn. dan ben je meteen van dit soort gehannes af.



Of beter: dat religie eindelijk naar waarde wordt geschat en er dus in alle talen over gezwegen wordt.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-11-2003 14:23 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 5 november 2003 12:39 schreef impaled succubus het volgende:
Christenen lopen tenminste geen jihad te gillen e gebruiken deo.


, christenen roepen geen Jihad?

laat me niet lachen man, weet je hoeveel oerconservatieve ouderen er in ons land wonen? Als ik met m'n eigen oma praat (en ut is een best mens) sla ik steil achterover van het racisme en de vooroordelen die eruitkomen...

Scheiding Kerk en Staat MOET, we laten ons toch godverdomme geen christelijk kutcultuurtje opleggen? Net zoals we niet zouden tolereren dat er Islamitische groeperingen in de regering zitten zouden nu ook de cda'ers uit het kabinet geschopt moeten worden voor het uiten van deze woorden die rechtstreeks tegen de grondwet in gaan.

Scheiding Kerk en Staat is een must voor iedere democratie


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 15:01 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 14:23 schreef Phriar het volgende:
, christenen roepen geen Jihad?

laat me niet lachen man, weet je hoeveel oerconservatieve ouderen er in ons land wonen? Als ik met m'n eigen oma praat (en ut is een best mens) sla ik steil achterover van het racisme en de vooroordelen die eruitkomen...
die isgewoon dement en loopt te halicuneren. Wie hebbe er anders al die decennia op die veel te linkse regeringen gestemd?
quote:


Scheiding Kerk en Staat MOET, we laten ons toch godverdomme geen christelijk kutcultuurtje opleggen? Net zoals we niet zouden tolereren dat er Islamitische groeperingen in de regering zitten zouden nu ook de cda'ers uit het kabinet geschopt moeten worden voor het uiten van deze woorden die rechtstreeks tegen de grondwet in gaan.

Scheiding Kerk en Staat is een must voor iedere democratie
Je leef al in een christelijke cultuur en je bent zelf ook veer christelijker dan je denkt. Ongeveer alle autochtone Nederlanders denk en doen, onbewust en misschien zelfs tegen hun zin in, christelijk. En dat omdat we hier al eeuwen aan gewend zijn en onze cultuur, normen en waarden, nou eenmaal zo is.
B.V.: de hele verzorgingsstaat en sociale opvang, waar jij geloof ik groot voorstander van bent, zijn ontstaan uit Christelijke beginselen (naaste liefde).

[Dit bericht is gewijzigd door impaled succubus op 05-11-2003 15:02]


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-11-2003 15:54 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Had ik al ergens gelezen, wat een zielig figuur die Balkenende.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2003 15:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 13:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat komt door mijn natuurlijke gezag.





U bent de tweede a in het woord "gezag" vergeten.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2003 16:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 15:01 schreef B.V.: de hele verzorgingsstaat en sociale opvang, waar jij geloof ik groot voorstander van bent, zijn ontstaan uit Christelijke beginselen (naaste liefde).


maar de islam schrijft ook vrede en tolerantie voor. dit is net het probleem met geloof; je interpreteert het zo vreseljk persoonlijk dat je dat niet in wetten kunt vastleggen. en geloven mogen ook niks meer dan persoonlijk zijn vind ik.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 16:01 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 16:00 schreef attila_de_hun het volgende:
maar de islam schrijft ook vrede en tolerantie voor. dit is net het probleem met geloof; je interpreteert het zo vreseljk persoonlijk dat je dat niet in wetten kunt vastleggen. en geloven mogen ook niks meer dan persoonlijk zijn vind ik.
Het christendom heeft geen jihad ofzo in den bijbel staan. En persoonlijk ken ik geen enkel voorbeeld van iets ''nuttigs/goeds'' , voor de maatschappij ofzo, wat uit de islam is voortgekomen.


wilbert
Usericon van wilbert
Posted 05-11-2003 16:02 by wilbert Wijzig reactieProfiel van wilbertQuote dit berichthttp://www.pharmacon.tk

quote:
Op 5 november 2003 15:01 schreef impaled succubus het volgende:
B.V.: de hele verzorgingsstaat en sociale opvang, waar jij geloof ik groot voorstander van bent, zijn ontstaan uit Christelijke beginselen (naaste liefde).


Dat is gewoon bullshit

De verzorgingsstaat is pas opgekomen toen nederland aan het seculariseren was, dus aan het ontkerkelijken. De verzorgingsstaat is ontwikkeld vanuit het poldermodel, in ruil voor loonmatigingen en beperkte eisen e.d. Daar heeft geen geloof wat mee te maken, leuk als je het zo probeert te verkopen, maar toch echt incorrect


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 16:04 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 16:02 schreef wilbert het volgende:
Dat is gewoon bullshit

De verzorgingsstaat is pas opgekomen toen nederland aan het seculariseren was, dus aan het ontkerkelijken. De verzorgingsstaat is ontwikkeld vanuit het poldermodel, in ruil voor loonmatigingen en beperkte eisen e.d. Daar heeft geen geloof wat mee te maken, leuk als je het zo probeert te verkopen, maar toch echt incorrect
neem het woord verzorgingsstaat wat minder letterlijk (inderdaad verkeerde woord keus) maar de eerste origanisaties die voor ''minder bedeelde'' etc opkwamen waren toch echt christelijk.


wilbert
Usericon van wilbert
Posted 05-11-2003 16:06 by wilbert Wijzig reactieProfiel van wilbertQuote dit berichthttp://www.pharmacon.tk

quote:
Op 5 november 2003 16:04 schreef impaled succubus het volgende:
neem het woord verzorgingsstaat wat minder letterlijk (inderdaad verkeerde woord keus) maar de eerste origanisaties die voor ''minder bedeelde'' etc opkwamen waren toch echt christelijk.


dan nog is dat niet vanwege naastenliefde, maar vanwege het zieltjeswinnen


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 16:14 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 16:06 schreef wilbert het volgende:
dan nog is dat niet vanwege naastenliefde, maar vanwege het zieltjeswinnen
ja hhor jongen want in die tijd was er inderdaad al ontkerkelijking


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2003 16:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 16:01 schreef impaled succubus het volgende:
Het christendom heeft geen jihad ofzo in den bijbel staan. En persoonlijk ken ik geen enkel voorbeeld van iets ''nuttigs/goeds'' , voor de maatschappij ofzo, wat uit de islam is voortgekomen.


Ik blijf erbij dat jij (en met alle respect verder) theorie en praktijk van religie niet scheidt (voor christelijk geloof) Alle geloven prediken naastenlifede etc etc, ook de islam. maar in de praktijk zijn ALLE geloven gebruikt voor macht en onderdrukking en daarmee onderscheidt het christelijk geloof zich niet van het de islam. en hoe kun jij praktijken van de inquisitie zomaar vergeten?


wilbert
Usericon van wilbert
Posted 05-11-2003 16:18 by wilbert Wijzig reactieProfiel van wilbertQuote dit berichthttp://www.pharmacon.tk

quote:
Op 5 november 2003 16:14 schreef impaled succubus het volgende:
ja hhor jongen want in die tijd was er inderdaad al ontkerkelijking


zieltjes winnen deed de kerk altijd al...er was altijd al de keus tussen de protestantse of katholieke kerk. En dat iedereen op papier "gelovig" was betekende nog niet dat iedereen in de kerk kwam. Deze vormen van armenzorg waren bedoeld om te zorgen dat deze mensen ook daadwerkelijk naar de kerk kwamen, bij wijze van tegenprestatie


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 16:20 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 16:18 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik blijf erbij dat jij (en met alle respect verder) theorie en praktijk van religie niet scheidt (voor christelijk geloof) Alle geloven prediken naastenlifede etc etc, ook de islam. maar in de praktijk zijn ALLE geloven gebruikt voor macht en onderdrukking en daarmee onderscheidt het christelijk geloof zich niet van het de islam. en hoe kun jij praktijken van de inquisitie zomaar vergeten?
Waarom zie ik het christendom dan wel anders denkenden respecteren en ook socialiteit bieden en de Islam het tegen overgestelde?
Iquisitie?--> lees het topic


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-11-2003 16:23 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 16:18 schreef wilbert het volgende:
zieltjes winnen deed de kerk altijd al...er was altijd al de keus tussen de protestantse of katholieke kerk. En dat iedereen op papier "gelovig" was betekende nog niet dat iedereen in de kerk kwam. Deze vormen van armenzorg waren bedoeld om te zorgen dat deze mensen ook daadwerkelijk naar de kerk kwamen, bij wijze van tegenprestatie
Organisaties als Amnesty international en Het Leger des Hell's hadden dat denk ik toch echt niet als prioriteit.
Als ze zulk volk de kerk in lokte kwamen de geldschietters niet meer. Je gaat mij niet vertellen dat de hogere klasse vd samenleving pak weg 150 jaar geleden zin had om samen met het ''gewone volk'' in de kerk tezitten.


wilbert
Usericon van wilbert
Posted 05-11-2003 16:24 by wilbert Wijzig reactieProfiel van wilbertQuote dit berichthttp://www.pharmacon.tk

quote:
Op 5 november 2003 16:20 schreef impaled succubus het volgende:
Waarom zie ik het christendom dan wel anders denkenden respecteren en ook socialiteit bieden en de Islam het tegen overgestelde?
Iquisitie?--> lees het topic


Wellicht dat dit te maken heeft met de "leeftijd" van de geloven? Het christendom is tenslotte een aantal eeuwen ouder dan de islam. Het christendom was een paar eeuwen geleden ook een stuk minder tolerant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2003 16:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 16:20 schreef impaled succubus het volgende:
Waarom zie ik het christendom dan wel anders denkenden respecteren en ook socialiteit bieden en de Islam het tegen overgestelde?
Iquisitie?--> lees het topic

ja maar toch, jij neemt een deel van de christelijken. hoe streng in de leer zijn ze op staphorst etc etc? wil jij dat iemand met zo een mentaliteit de baas wordt van Nederland.? eerlijk zeggen!!! Hoe bekrompen zijn die fanatici in de VS, zie de rel rond die homofiele bischop. neen, je kunt de christelijken niet te veel vereenvoudigen. en dat geldt ook voor de islam(nooit gedacht dat ik het voor dat geloof op zou gaan nemen ) overigens, de radicalisatie van de islam is ook pas vrij recent ingezet.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-11-2003 16:26]


wilbert
Usericon van wilbert
Posted 05-11-2003 16:27 by wilbert Wijzig reactieProfiel van wilbertQuote dit berichthttp://www.pharmacon.tk

quote:
Op 5 november 2003 16:23 schreef impaled succubus het volgende:
Organisaties als Amnesty international en Het Leger des Hell's hadden dat denk ik toch echt niet als prioriteit.
Als ze zulk volk de kerk in lokte kwamen de geldschietters niet meer. Je gaat mij niet vertellen dat de hogere klasse vd samenleving pak weg 150 jaar geleden zin had om samen met het ''gewone volk'' in de kerk tezitten.


ik heb ook nooit beweerd dat ze samen in de kerk zouden zitten, en anders was er ongewtijfeld verschil in de plek die men kreeg in de kerk. En daarbij, de geldschieters voor de kerk waren dezelfde die de kerk geld gaf voor het armenwerk...
Je maakt mij niet wijs dat de hogere klas van de samenleving pakweg 150 jaar terug zin had om door een ranzige verlepte zwerver aan z'n jas te worden getrokken


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-11-2003 16:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 16:26 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe bekrompen zijn die fanatici in de VS, zie de rel rond die homofiele bischop.


Even bij de feiten blijven Atilla. De rel is met name een gevolg van de tegenstand in de Aziatische en Afrikaanse gedeelte van de Anglicaanse Kerk. In Amerika hebben enkel sommige geprotesteerd maar de kerkelijke schisma dreigt vanuit Azie/Afrika en niet de VS. Tenslotte hebben ze toch die kerel geïnstalleerd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen