IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Paranoide Progressieven Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 12:41 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

26/11 Vlaams Blok niet blij met vermelding in West Wing-aflevering
De Amerikaanse fictiereeks 'The West Wing', in de VS vaker het onderwerp van controverse, zorgt nu ook in Vlaanderen voor onenigheid. Het Vlaams Blok vraagt de Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) om de uitzending, op Kanaaltwee, van twee afleveringen tegen te houden. Daarin wordt het Blok erg negatief voorgesteld. De VMMa ziet geen reden om op die vraag in te gaan.

'The West Wing' is een ongewone televisiereeks. Het feuilleton speelt zich af binnen de muren van het Amerikaanse Witte Huis, waar de democratische president Josiah Bartlet (Martin Sheen) en zijn staf af te rekenen krijgen met erg actuele problemen. Het programma van de Amerikaanse omroep NBC is vooral opvallend doordat de reeks geen controversiële standpunten en onderwerpen schuwt: abortus, onderwijs, defensie, door de VS gesteunde dictatoriale regimes...

Ondanks de overwegend linkse invalshoeken is ook Vlaams Blok-politicus Filip Dewinter fan. Toch is hij nu verbolgen over een paar uitzendingen waarin politici van The Flemish Bloc worden omschreven als "skinheads in driedelig pak".
"Ik vind 'The West Wing' een knap feuilleton," zegt Dewinter. "Al worden er heel progressieve standpunten in verdedigd. Maar op deze afleveringen, waarover we via internet vernamen, moeten we reageren. We hebben een brief gestuurd naar de Vlaamse Media Maatschappij, om te vragen of het opportuun is dit uit te zenden. 'The West Wing' is geen duidingsprogramma, maar een populaire serie waarin een populaire acteur zich uitspreekt tegen het Vlaams Blok. Dat noem ik manipulatie."

Ambassade

Tegelijk vraagt Dewinter via een brief een onderhoud met de Amerikaanse ambassade. "Elke week kijken 14 miljoen Amerikanen naar het feuilleton. Het verkeerde beeld dat ze in deze reeks krijgen van onze partij werkt beschadigend. Wij willen in Antwerpen ooit deelnemen aan het bestuur, en met onder meer de Antwerpse haven vormen de Amerikanen een belangrijke partner. Ik vraag een gesprek, om te vertellen dat de vork, wat het Vlaams Blok betreft, anders in de steel zit."

Toch beseft Dewinter dat hij wettelijk geen been heeft om op te staan. Het Blok kan deze afleveringen van 'The West Wing', normaal pas over twee jaar op de Vlaamse televisie, niet tegenhouden.

VTM-perswoordvoerder Mark Vanlombeek ziet geen reden om speciale stappen te zetten. "In de eerste plaats is 'The West Wing' een pure fictiereeks, waarin alles door een Amerikaanse bril wordt bekeken. En in de tweede plaats hebben we jaargang één en twee al uitgezonden. Bovendien ligt de uitzending van deze afleveringen nog erg ver van ons af. Waarmee ik het probleem niet voor me uit wil schuiven: wij zien geen reden om deze afleveringen te schrappen."


Nu staat het Blok in Amerika bekend als "skinheads". Dat slaat toch nergens meer op!!! Wanneer gaan die zogezegde "democratische" progressieve idioten eens leren naar de feiten kijken voor ze een oordeel vellen over iemand/een groep.
Je kan veel zeggen over het blok, maar als je eens even objectief de tijd neemt om hun stnadpunten na te lezen kan je ze onmogelijk met de skinhead-ideologie associeren.



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 26-11-2003 12:52 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Hmmm, nou ben ik geen fan van het Vlaams Blok maar desondanks vind ik dit toch een beetje een naaistreek.
Hoewel: de kleine lettertjes aan het einde van elke film/TV-programma (iig uit Amerika) zegt iets in de trant van:
"All characters and events portrayed in this film are purely ficticious. Any similarity is purely coincidental."



[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 26-11-2003 12:53]


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 12:55 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Dan moeten ze maar geen echte politieke partij naam nemen als het om "fictionele karakters gaat".

Ik ben eens benieuwd als we hier bij een vlaamse serie een fictionele president van amerika georges bush gaan noemen en een hoop onzin in zijn nek schuiven of hij dat kon waarderen...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-11-2003 13:11 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Die serie is er trouwens, het is dan wel een Amerikaanse serie. Hier in wordt Bush jr. en zijn 'intellect' behoorlijk op de hak genomen.


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 13:12 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 13:11 schreef aerodis het volgende:
Die serie is er trouwens, het is dan wel een Amerikaanse serie. Hier in wordt Bush jr. en zijn 'intellect' behoorlijk op de hak genomen.



Die serie waar jij het over hebt is een komedie met de geloofwaardigheid van Steve Stevaert ( ). De West-wing daarintegen wordt door veel mensen hoog aangeschreven.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 26-11-2003 13:44 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ik vind persoonlijk dat ze Filip de Winter weer eens goed bij zijn kloten hebben. Mogen ze van mij meer doen. Dom ook van De Winter om er zo vroeg op te reageren. Ik had er anders, en ik denk veel vlamingen met mij, toch nooit wat van gehoord.


mvg wk10


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 13:45 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 13:44 schreef windkracht10 het volgende:
Ik vind persoonlijk dat ze Filip de Winter weer eens goed bij zijn kloten hebben. Mogen ze van mij meer doen.


Waarom ?


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 26-11-2003 13:47 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 13:45 schreef campske666 het volgende:
Waarom ?

Voor zijn ideologie en standpunten waar ik me totaal niet in kan vinden.


mvg wk10


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 13:50 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 13:47 schreef windkracht10 het volgende:
Voor zijn ideologie en standpunten waar ik me totaal niet in kan vinden.


zou je het ook aanvaardbaar vinden als ze iemand wiens ideologie je wel steunt "bij zijn kloten pakken" en hem dingen verwijten die niet waar zijn ?


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 26-11-2003 14:59 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ze kunnen in die serie moeilijk zeggen: The Flemish Block is an organisation dedicated to the growth of nationalism among the populace of Belgium, a party dedicated to the defending of own "Belgium" values and the shrinking of asylum seeker numbers.


Dan zouden een hoop amerikanen Vlaams Blok gaan stemmen


Maar even serieus, ze hadden beter hun onderzoek moeten doen of gewoon een fictieve partij moeten nemen. Je kan niet zomaar iedereen skinheads gaan noemen net zo min als dat je iedereen voor islam terrorist kan uitmaken.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2003 14:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 13:11 schreef aerodis het volgende:
Die serie is er trouwens, het is dan wel een Amerikaanse serie. Hier in wordt Bush jr. en zijn 'intellect' behoorlijk op de hak genomen.

en die komedie is SLECCHHHTTTT


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 15:03 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 14:59 schreef Phriar het volgende:


Maar even serieus, ze hadden beter hun onderzoek moeten doen of gewoon een fictieve partij moeten nemen. Je kan niet zomaar iedereen skinheads gaan noemen net zo min als dat je iedereen voor islam terrorist kan uitmaken.




mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-11-2003 15:11 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb gisteren dat stukje gezien.. "gaining power in the north" Dat klinkt allemaal veel te bombastisch.. Wat een propaganda zeg.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 26-11-2003 15:21 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 26 november 2003 14:59 schreef Jenje het volgende:
en die komedie is SLECCHHHTTTT


die mening steun ik, hij is gewoon te stom voor woorden om een waardige satire/parodie te zijn


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 15:26 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:21 schreef Phriar het volgende:
die mening steun ik, hij is gewoon te stom voor woorden om een waardige satire/parodie te zijn


Ik vind het dus ook bagger.
Misschien is het grappiger voor Amerikanen ?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 15:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat anderen "ons" als rascisten zien, en wij "onszelf" niet, zegt dat niet meer over ons dan over die anderen?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2003 15:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:38 schreef ghoulliette het volgende:
dat anderen "ons" als rascisten zien, en wij "onszelf" niet, zegt dat niet meer over ons dan over die anderen?
Ja, dat zij ons over 1 kam scheren


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 15:41 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:38 schreef ghoulliette het volgende:
dat anderen "ons" als rascisten zien, en wij "onszelf" niet, zegt dat niet meer over ons dan over die anderen?


Ja, dat zegt dat jezelf je beter kent dan de anderen.
Als je hiermee wil aanduiden dat de anderen in daardoor per definitie gelijk hebben wil dat over jezelf zeggen dat je niet sterk in je schoenen staat.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 15:41 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:40 schreef Jenje het volgende:
Ja, dat zij ons over 1 kam scheren

ahgossie...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 15:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:41 schreef campske666 het volgende:
Ja, dat zegt dat jezelf je beter kent dan de anderen.
Als je hiermee wil aanduiden dat de anderen in daardoor per definitie gelijk hebben wil dat over jezelf zeggen dat je niet sterk in je schoenen staat.

Nee dat wij een verkeerd van onszelf hebben, en niet kunnen toegeven dat wij dat hebben en onszelf maar als beter blijven beschouwen.

Er is een opkomst van rechts, niet alleen in belgie natuurlijk. Dat is altijd zo met economische teruggang. Wanneer je vind dat het allemaal wel meevalt, of dat het goed is dan ben je misschien zelf een stuk rechtser dan je toe wilt geven.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 15:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:43 schreef ghoulliette het volgende:
Nee dat wij een verkeerd van onszelf hebben, en niet kunnen toegeven dat wij dat hebben en onszelf maar als beter blijven beschouwen.



Dus als ik zeg dat jij eigenlijk een kerel genaamd BigBoy bent dan heb ik per definitie gelijk en jij kan het gewoon niet inzien?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 15:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:43 schreef ghoulliette het volgende:
Nee dat wij een verkeerd van onszelf hebben, en niet kunnen toegeven dat wij dat hebben en onszelf maar als beter blijven beschouwen.

Er is een opkomst van rechts, niet alleen in belgie natuurlijk. Dat is altijd zo met economische teruggang. Wanneer je vind dat het allemaal wel meevalt, of dat het goed is dan ben je misschien zelf een stuk rechtser dan je toe wilt geven.


Het is niet omdat iemand rechts is dat hij ook racist is.

Verder wil ik jouw eerste opmerking even omdraaien:

Als ik zeg dat jij een naive links-gerichte naloper bent, en jij ontkent dit. zegt dat dan meer over jou dan over mij ? Of werkt die redenering alleen ter verdediging van het populaire "intelligente" gedachtengoed ?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 15:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik zeg niet dat die mensen van dat stuk perse gelijk hebben. Ik zeg alleen dat ze niet perse ongelijk hebben.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 15:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:48 schreef campske666 het volgende:
Verder wil ik jouw eerste opmerking even omdraaien:

Als ik zeg dat jij een naive links-gerichte naloper bent, en jij ontkent dit. zegt dat dan meer over jou dan over mij ? Of werkt die redenering alleen ter verdediging van het populaire "intelligente" gedachtengoed ?

Nee dat zegt drat ik misschien eens over mezelf moet na gaan denken of dat echt zo is. En niet dat ik meteen moet gaan roepen dat diegene die dat zegt een paranoide mafkees is.


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 15:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:48 schreef ghoulliette het volgende:
ik zeg niet dat die mensen van dat stuk perse gelijk hebben. Ik zeg alleen dat ze niet perse ongelijk hebben.


Dus als ik de linkse partij in Nederland gelijk stel aan het communistisch regime heb ik ook niet persé ongelijk, zij zien het zelf gewoon nog niet in ?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 15:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:48 schreef ghoulliette het volgende:
ik zeg niet dat die mensen van dat stuk perse gelijk hebben. Ik zeg alleen dat ze niet perse ongelijk hebben.


Dan zou het geen kwaad doen om dat af en toe wat genuanceerder neer te zetten. Hier kan ik me namelijk in vinden maar niet in dat wat je eerder schreef.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen