IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Produktie Vorige pagina
Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 02-09-2006 0:44 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Hoewel ik het grotendeels met je beoordelingen eens ben, vind ik die productie van Casus Luciferi nu juist een gemiste kans. Op zich heel goed hoor, maar als ze niet zo troe waren geweest en wat minder bas uit het geluid hadden gehaald, dan had het echt veel vetter geklonken (plus dat je dan ook de bassist een stuk beter had gehoord, wat juist Watain live erg vet maakt). Ik luister dat album dan ook altijd met een fikse boost in het laag, stukken beter .


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2006 0:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

OK, dat kan hehe. Op mijn set heb ik met die Watain plaat echt prima laag (zonder geklooi met equalizers natuurlijk). Kijk had best wat "crunchier" gekund qua basgitaar maar ik kan alles duidelijk horen. Ik vind dat vooral bij "The Golden Horns of Darash" zo vet, tering.

Zoals je zelf al aangaf eerder, smaak blijft ook een belangrijk issue in dezen .
*edithoer* ik zie dat je nog wat interessante namen had gepost... die ga ik ook nog eens checken

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 02-09-2006 0:57]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2006 7:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2006 0:52 schreef M. het volgende:
Zoals je zelf al aangaf eerder, smaak blijft ook een belangrijk issue in dezen .
*edithoer* ik zie dat je nog wat interessante namen had gepost... die ga ik ook nog eens checken

Wat is dit? Gebruik je nu een goede productie als reden om bands te gaan checken? Dwaallicht toch!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-09-2006 12:03 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Vedde producties?:

Massive Attack - 100th Window (s?)
Portishead - Dummy.
The Dillinger Escape Plan - Calculating Infinity.
Tesseract - Opkomend debut album waar ik al samples van heb mogen ontvangen

Metal producties zijn vaak te simpel geproduceert om nog indruk temaken qua productie omdat dat meer van de muziek word verwacht.

maar enige erg coole metal/hardcore producties zijn tochwel:

Converge - Jane Doe en You Fail Me.
As I lay Dying - De laatste... ben de naam kwijt.
Dimmu Borgir - Laatste plaat ook... ook naam kwijt hehehe..


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-09-2006 12:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2006 1:15 schreef cataclysm child het volgende:
de drums vind ik nogal vaag, zijn soms amper te horen, vooral de dubbele bass dan
Koop een beter systeem, de kicks zitten er lekker in maar ze zijn inderdaad niet hetzelfde als alle andere kliktrak albums. Ze zijn vooral heel naturel en opereren dus voornamelijk in het laag gebied. Daardoor zijn ze wat lastiger te onderscheiden op systemen die minder dat gebied laten horen (goedkope speakers). En mp3's missen ook veel definitie in het laag (mocht je mp3's hebben).


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-09-2006 12:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2006 12:03 schreef jbassist het volgende:
Vedde producties?:

Metal producties zijn vaak te simpel geproduceert om nog indruk temaken qua productie omdat dat meer van de muziek word verwacht.


Precies, maar ik vind het ook veel lastiger, omdat er heel veel gebeurd. Kijk, M vindt een Armada niet echt ruimetelijk klinken, maar dat is ook erg lastig als je kijkt wat er allemaal gebeurd, het is een heel druk audiogebied en op dat vlak ook niet te vergelijken met bv. RUUN.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-09-2006 16:11 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

idd,

Bovendien zit je ook met het feit dat eigenlijk ALLES aan een standaart metalproductie wel in your face mag klinken waardoor je ook niet echt mogelijkheden hebt om een mooi voor en achter beeld te maken.
Dit is bij pakweg pop/funk/ambient veel meer.

Ben er de laatste tijd wel iets meer mee bezig, metname door meer op de ruimte waarin je een luisteraar plaatst teletten, erg moeilijk dit!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 03-09-2006 1:39 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2006 12:03 schreef jbassist het volgende:



maar enige erg coole metal/hardcore producties zijn tochwel:


Dimmu Borgir - Laatste plaat ook... ook naam kwijt hehehe..


Death Cult Armageddon



Faustian Spirit of the Earth


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-09-2006 13:37 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Die ja.

Zo bombastisch als de tyfus, en hard when need be


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-09-2006 13:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Die ga ik dan eens beluisteren.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-09-2006 21:04 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Metallica - Master Of Puppets....tijdloos album, mede door de productie.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 05-09-2006 1:34 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Stormblast 2005 (Dimmu) en Ever-Arch-I-Tech-Ture (Axamenta) zijn in dezelfde studio opgenomen (van Peter Tätgren zeker?)

en is op zich niets mis mee, redelijk perfect eigenlijk, maar klinken zo klinisch en droog als de pest, helemaal geen sfeer


Faustian Spirit of the Earth


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen