IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Familie stamboom Vorige pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 14-06-2007 8:54 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Als in, je bent een supermengelmoes.

Ik weet niet hoe het bij mij zit. Zou niet weten hoe mijn opa van m'n vaders kant heette en eigenlijk interesseert het me ook niet zo. Zo tof is die familie nou ook weer niet.


Subtiel kamerolifantje


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 14-06-2007 8:58 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2007 8:54 schreef stigma het volgende:
Als in, je bent een supermengelmoes.

Ik weet niet hoe het bij mij zit. Zou niet weten hoe mijn opa van m'n vaders kant heette en eigenlijk interesseert het me ook niet zo. Zo tof is die familie nou ook weer niet.
ach so...

ik associeerde het even alleen op 1 betekenis als in onecht kind, zie nu 2e betekenis staan (vermenging van verschillende, maar aan elkaar verwant )

mijn ochtendhumeur teentjes waren weer eens iets te impulsief en te lang


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


renYek
Usericon van renYek
Posted 14-06-2007 8:59 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2007 8:44 schreef Julia het volgende:
de vader van mijn moeder was duits-nederlands
de moeder van mijn moeder was oostenrijks-tjechisch
de vader van mijn vader was portugees-[edit]nederlands
de moeder van mijn vader was surinaams-[edit]engels

een oom van mijn vaders kant heeft de stamboom tot 1580 uitgeplozen


naja, als ik het zo bekijk:
oma 1: moluks/indonesisch
opa 1: indonesisch
oma 2: nederlands
oma 2: nederlands
papa: 1/4 moluks, 3/4 indonesisch
mama: nederlands

ikke: ehhhhhhh.. hehe


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 14-06-2007 9:05 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2007 8:59 schreef renYek het volgende:
naja, als ik het zo bekijk:
oma 1: moluks/indonesisch
opa 1: indonesisch
oma 2: nederlands
oma 2: nederlands
papa: 1/4 moluks, 3/4 indonesisch
mama: nederlands

ikke: ehhhhhhh.. hehe

Anders heb jij even 3 oma's en 1 opa. Hipe en trendy hoor.


Ik zit even een beetje te googlen op mijn opa's naam en mijn oude dorpje en daar komen wel wat dingen uit. Ik wist al wel dat de Schuurman clan supergroot was en way back gaat. In deze stamboom (die niet van mijn familie is) staan allemaal bekende achternamen uit N'leusen. Staat dat ergens een Gerrits met een Schuurman getrouwd is. Ik ken nog een Gerrits. Daar zou ik best geen familie van willen zijn.


Subtiel kamerolifantje


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 14-06-2007 9:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik denk; ook es googlen op mijn naam. Krijg ik alleen verslagen van dartwedstrijden en zware metalen reviews.....
Daar kan ik dus geen stamboom uithalen....


spelfout weggehaald...


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 14-06-2007 9:16 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Gewoon je achternaam + waarever je denkt in welke omgeving ze vandaan komen en dan stamboom.

Ik zie net een Geerts stamboom. Wel grappig, ergens in 1700 is de Geerts en de Evenboer familie getrouwd en volgens mij heet mijn oma ook Evenboer. Grappig hoor....


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-06-2007 9:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bij mijn ouders hangt ook zo'n ding ...

Puur Hollands, iig 6 of 7 generaties


renYek
Usericon van renYek
Posted 14-06-2007 9:24 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2007 9:05 schreef stigma het volgende:
Anders heb jij even 3 oma's en 1 opa. Hipe en trendy hoor.


Ik zit even een beetje te googlen op mijn opa's naam en mijn oude dorpje en daar komen wel wat dingen uit. Ik wist al wel dat de Schuurman clan supergroot was en way back gaat. In deze stamboom (die niet van mijn familie is) staan allemaal bekende achternamen uit N'leusen. Staat dat ergens een Gerrits met een Schuurman getrouwd is. Ik ken nog een Gerrits. Daar zou ik best geen familie van willen zijn.


Op mijn leeftijd maak je wel eens een vergissing he


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2007 9:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

de grootvader van mijn oma was een rus die hier tevoet aan kwam. hij is maar gelijk blijven hangen. Van mijn opa's kant kwamen in ieder geval uit Spanje waar eerst een deel in oostbrabant is blijven hangen. er schijnt een voorvader in een of andere grote kerk in Den Bosch te zijn begraven (ja, toe maar he).
de andere grootouders zijn volgens mij allemaal loepzuivere nederlanders.


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 08-07-2007 23:45 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

Ik weet niet de exacte afkomst van mn familie. Mijn opa heeft nog wel een stamboom op papier liggen. Die ga ik denk ik toch eens bekijken, lijkt me wel intressant



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-07-2007 23:48 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Er is nu een heel gaaf programma op tv, waar ik de naam even van kwijt ben. Twee bekende Nederlanders (al maakt dat gelukkig voor het programma niet veel uit) krijgen alles te weten over hun voorouders, soms gaat het zelfs terug tot 1400/1500. Naast individuele geschiedenis, wordt er ook aandacht besteed aan de algemene historie van ons land en het specifieke tijdbeeld van de periode waarover het op dat moment gaat.

Echt súpergaaf, onlangs bleek dat de twee aanwezige BN'ers familieleden waren, ze hadden een gemeenschappelijke voorouder uit 1700 ofzo.

Echt te gaaf.


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 08-07-2007 23:52 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 8 juli 2007 23:48 schreef WhiteRider het volgende:
Er is nu een heel gaaf programma op tv, waar ik de naam even van kwijt ben. Twee bekende Nederlanders (al maakt dat gelukkig voor het programma niet veel uit) krijgen alles te weten over hun voorouders, soms gaat het zelfs terug tot 1400/1500. Naast individuele geschiedenis, wordt er ook aandacht besteed aan de algemene historie van ons land en het specifieke tijdbeeld van de periode waarover het op dat moment gaat.

Echt súpergaaf, onlangs bleek dat de twee aanwezige BN'ers familieleden waren, ze hadden een gemeenschappelijke voorouder uit 1700 ofzo.

Echt te gaaf.

Heb ik ook wel eens gezien ja. Is wel vet programma.
Een van de weinige[en niet eens zo oude] dingen die ik weet van mijn familie is dat mn overgrootopa burgermeester was van Zwijndrecht



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-07-2007 23:55 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2007 23:52 schreef Erbrechen het volgende:
Heb ik ook wel eens gezien ja. Is wel vet programma.
Een van de weinige[en niet eens zo oude] dingen die ik weet van mijn familie is dat mn overgrootopa burgermeester was van Zwijndrecht

Gaaf.

Ik weet wel dat er eens onderzoek is gedaan naar de herkomst van mijn familie, daar kwamen echt bizarre verhalen uit, al moet ik dat exacte onderzoek eens opduiken.
Wat ik me nog herinner, is dat die kerel uitgekomen is bij een tak van de familie in Zuid-Amerika, maar aldaar in een klein plaatsje niet verder kwam. Hij liep een winkel binnen en vroeg "Kent u misschien iemand met de naam (...)?" en achter hem roept een vrouw "Eh, zo heet ik!"

Echt te bizar voor woorden.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 09-07-2007 0:46 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Kijk en huiver

http://home.tiscali.nl/vanmierlo/genealogie/diversenframeset.htm


En hehe:
Het oud meijerijsch-adelijk geslacht Van Mierlo, waarvan we reeds onder de Taxandrischen adel gesproken hebben is onderscheiden van eene andere edele familie van denzelfden naam Van Mierlo en oorspronkelijk van het Meijerijsche dorp Mierlo welke edelen veel voorkomen in de adelijke kwartieren van Van Houwaert en mede in het wapenboek van de Illustere Broederschap te 's-Hertogenbosch, waarin het leden gehad heeft.

Fokking blauw bloed dusch

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 09-07-2007 0:53]


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen