IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Bas(gitaar) opnemen met de pc Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-12-2003 11:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik ben op zoek naar een apparaat voor de pc waarmee ik (bas)gitaar kan afspelen en (dus ook kan) opnemen op de pc. Het liefste iets wat in een front bay kan en waar ik zonder verloop stukjes mee aan de slag kan (dus meteen gitaarkabel erin). En natuurlijk het liefst met zo min mogelijk prut wat ik toch niet ga gebruiken (line out, SPDIF, optical etc.).

Ik ben al wat apparaten tegengekomen die goed zouden kunnen zijn, zoals de Creative Soundblaster Platinum (etc.) met een Creative Live Drive, maar ik heb al een geluidskaart en alleen voor de Live Drive ga ik niet dat geld neerleggen. Ook wat Terratec dingetjes voorbij zien komen, maar wederom te duur, en meestal niet toegespits op bas(gitaar).

Dus, wie weet er wat van en/of gebruikt zelf zo'n apparaat?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 10-12-2003 11:20 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 11:10 schreef ZelThoR het volgende:
Ik ben op zoek naar een apparaat voor de pc waarmee ik (bas)gitaar kan afspelen en (dus ook kan) opnemen op de pc. Het liefste iets wat in een front bay kan en waar ik zonder verloop stukjes mee aan de slag kan (dus meteen gitaarkabel erin). En natuurlijk het liefst met zo min mogelijk prut wat ik toch niet ga gebruiken (line out, SPDIF, optical etc.).

Ik ben al wat apparaten tegengekomen die goed zouden kunnen zijn, zoals de Creative Soundblaster Platinum (etc.) met een Creative Live Drive, maar ik heb al een geluidskaart en alleen voor de Live Drive ga ik niet dat geld neerleggen. Ook wat Terratec dingetjes voorbij zien komen, maar wederom te duur, en meestal niet toegespits op bas(gitaar).

Dus, wie weet er wat van en/of gebruikt zelf zo'n apparaat?

Van wat ik hiervan weet zijn die Live kaarten nog goedkope oplossingen hiervoor. Kortom je zult denk ik niet snel zo'n set (kaart + drive) vinden voor een lagere prijs. Althans dit was een paar jaar geleden zo, toen heb ik zelf een beetje rond gekeken en er het één en ander op nageslagen. (betrof toen de eerste live drive + sb live kaartje)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 10-12-2003 11:28 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Een oud Live! kaartje is tegenwoordig vrij goedkoop, ga alleen niet kijken naar de nieuwe kaarten, die zijn ver-schrik-ke-lijk duur!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-12-2003 11:34 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ey, mooi ik heb namelijk een SB live in mijn PC laten inbouwen toen ik hem kocht. Dus mengpaneeltje ertussen en dan in de lijn-ingang, of mis ik wat?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Kheos
Usericon van Kheos
Posted 10-12-2003 11:43 by Kheos Wijzig reactieProfiel van KheosQuote dit berichthttp://www.tartaar.be

interessant, ging da vandeweek ook doen trouwens
ben speciaal een linux bakje aan het opzetten.
zoek er enkel nog soft voor :s

maarreuh, kunt ge nie gewoon van uwen versterker de line out gebruiken om die naar de line in van uw pc te sturen?
of desnoods me nen micro en een mengpaneel

[Dit bericht is gewijzigd door Kheos op 10-12-2003 11:56]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 11:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

wablief?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-12-2003 12:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 11:20 schreef FireFox het volgende:
Van wat ik hiervan weet zijn die Live kaarten nog goedkope oplossingen hiervoor. Kortom je zult denk ik niet snel zo'n set (kaart + drive) vinden voor een lagere prijs. Althans dit was een paar jaar geleden zo, toen heb ik zelf een beetje rond gekeken en er het één en ander op nageslagen. (betrof toen de eerste live drive + sb live kaartje)


Ik heb een Creative Sounblaster Live 5.1 Player (geloof ik); die is redelijk oud, lag/ligt in de winkel voor 39 euro; maar het enige wat er nu nog in de handel is met drive zijn dus alleen de duurdere versies en daar heb ik geen zin in (169 euro uit m'n hoofd).

quote:
Op 10 december 2003 11:43 schreef Kheos het volgende:
interessant, ging da vandeweek ook doen trouwens
ben speciaal een linux bakje aan het opzetten.
zoek er enkel nog soft voor :s

maarreuh, kunt ge nie gewoon van uwen versterker de line out gebruiken om die naar de line in van uw pc te sturen?
of desnoods me nen micro en een mengpaneel


Ik kan de line out gebruiken en dan naar de line in, alleen vind ik dat een beetje nutteloos, eerst versterken en dan naar iets sturen (pc) wat het weer kan versterken. Daarbij krijg je dan weer grote kabelfeesten met verlooppluggen enzo, daar houd ik niet van
In dat geval kan ik toch beter een verloopplug van gitaarkabel naar pc-line-in gebruiken en direct de (bas)gitaar op de line-in zetten?



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-12-2003 12:36 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Eeh, versterk naar de line in van de soundcard is blijkbaar een slecht idee. Gewoon onversterkt voeden om problemen te voorkomen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 10-12-2003 13:06 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

v-amp kopuh!


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-12-2003 13:34 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 13:06 schreef humanator het volgende:
v-amp kopuh!


Inderdaad zo'n ding ga ik mijzelf binnen enige tijd ook cadeau doen (basvariant wel te verstaan natuurlijk)

Zonder een amp-simulatie ben ik trouwens niet gek van dat rechtstreeks ingeplugde geluid. Persoonlijk heb ik dan liever het geluid wat je krijgt door een microfoon voor speaker te zetten en dat op te nemen.


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 10-12-2003 13:38 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 10 december 2003 13:34 schreef Vlkodlak het volgende:
Inderdaad zo'n ding ga ik mijzelf binnen enige tijd ook cadeau doen (basvariant wel te verstaan natuurlijk)

Zonder een amp-simulatie ben ik trouwens niet gek van dat rechtstreeks ingeplugde geluid. Persoonlijk heb ik dan liever het geluid wat je krijgt door een microfoon voor speaker te zetten en dat op te nemen.
basgitaar sound is ook niet al te best voor je boxjes, dat kunnen ze niet aan eigenlijk, oppassen dus


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


CRISH
6 string constructor
Usericon van CRISH
Posted 10-12-2003 13:46 by CRISH Wijzig reactieProfiel van CRISHQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 10 december 2003 13:34 schreef Vlkodlak het volgende:
Inderdaad zo'n ding ga ik mijzelf binnen enige tijd ook cadeau doen (basvariant wel te verstaan natuurlijk)

Zonder een amp-simulatie ben ik trouwens niet gek van dat rechtstreeks ingeplugde geluid. Persoonlijk heb ik dan liever het geluid wat je krijgt door een microfoon voor speaker te zetten en dat op te nemen.


Maar ja daarom zit die amp-simulatie er ook op he!

Verder een mooi apparaat voor recording maar ook zeer goed live te gebruiken doordat je de v-amp (of pod) rechtstreeks in de PA kan gooien, met live simulatie, en tegelijkertijd kun je via je normale setup spelen en die gebruiken als monitor.


Daops
Usericon van Daops
Posted 10-12-2003 13:54 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Gewoon rechtstreeks je basgitaar inpluggen in je line-ingang van je geluidskaart. Kost je alleen een verloop-plugje van jack naar mini-jack.

Voor eigen opnamen werkt dit prima. Let wel op de volume-regeling!


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-12-2003 13:55 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 13:46 schreef CRISH het volgende:
Maar ja daarom zit die amp-simulatie er ook op he!

Verder een mooi apparaat voor recording maar ook zeer goed live te gebruiken doordat je de v-amp (of pod) rechtstreeks in de PA kan gooien, met live simulatie, en tegelijkertijd kun je via je normale setup spelen en die gebruiken als monitor.



Hij zal bij mij (voorlopig) vooral gebruikt worden voor recording, maar dat het de mogelijkheid geeft hetzelfde geluid ook live goed te krijgen, is nog extra mooi meegenomen natuurlijk.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-12-2003 14:25 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 13:34 schreef Vlkodlak het volgende:
Inderdaad zo'n ding ga ik mijzelf binnen enige tijd ook cadeau doen (basvariant wel te verstaan natuurlijk)

Zonder een amp-simulatie ben ik trouwens niet gek van dat rechtstreeks ingeplugde geluid. Persoonlijk heb ik dan liever het geluid wat je krijgt door een microfoon voor speaker te zetten en dat op te nemen.


V-Amp dus. Ik heb even opgezocht wat het is, maar dat is dus een unit die je geluid omzet naar geluid zoals het uit een bepaalde versterker/speaker/effect combinatie zou komen en die hebben dus ook (soms/altijd?) een stereo headphones uitgang die mooi de pc in kan. Probleem is alleen dat ik er geen wil hebben met ontelbare simuleebare versterkers etc., dat ga ik toch niet gebruiken.

Van die v-amps zijn natuurlijk weer allemaal verschillende merken van en allerlei verschillende prijzen... Wat voor een ga jij kopen en wat gaat die kosten, Vlkodlak?

En wat zijn verder goede en betaalbare V-Amps?

==

Over dat rechtstreeks inpluggen: dat is inderdaad een makkelijke/betaalbare oplossing en ook uitstekend voor "home-use", maar ik wil ook op een gegeven moment iets hebben waarmee ik fatsoenlijker iets kan opnemen i.v.m. eventuele demo-opnames.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 10-12-2003 14:28 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

behringer das goed en goedkoop 200 euro hebbie er al 1, vraag maar aan CRISH, die is de expert


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-12-2003 14:31 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

V-amps zijn wel leuk, gebruikten we in mijn vroegere band ook.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-12-2003 14:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 14:28 schreef humanator het volgende:
behringer das goed en goedkoop 200 euro hebbie er al 1, vraag maar aan CRISH, die is de expert

200 euro bah...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-12-2003 14:36 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 14:25 schreef ZelThoR het volgende:
V-Amp dus. Ik heb even opgezocht wat het is, maar dat is dus een unit die je geluid omzet naar geluid zoals het uit een bepaalde versterker/speaker/effect combinatie zou komen en die hebben dus ook (soms/altijd?) een stereo headphones uitgang die mooi de pc in kan. Probleem is alleen dat ik er geen wil hebben met ontelbare simuleebare versterkers etc., dat ga ik toch niet gebruiken.

Van die v-amps zijn natuurlijk weer allemaal verschillende merken van en allerlei verschillende prijzen... Wat voor een ga jij kopen en wat gaat die kosten, Vlkodlak?

En wat zijn verder goede en betaalbare V-Amps?




ik ga dus zo'n behringer V-amp bass kopen. Ding kost minder dan 200 euro en behalve die speaker en versterker simulaties zitten er ook allerlei effecten in. Voor zover ik gelezen en gehoord heb is dit het beste ding voor die prijs.

Als je meer geld hebt kan je natuurlijk ook voor zo'n line 6 pod gaan, maar ja dan ben je al snel 200 euro duurder uit met pedaal enzo erbij.


CRISH
6 string constructor
Usericon van CRISH
Posted 10-12-2003 18:46 by CRISH Wijzig reactieProfiel van CRISHQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 10 december 2003 14:25 schreef ZelThoR het volgende:
V-Amp dus. Ik heb even opgezocht wat het is, maar dat is dus een unit die je geluid omzet naar geluid zoals het uit een bepaalde versterker/speaker/effect combinatie zou komen en die hebben dus ook (soms/altijd?) een stereo headphones uitgang die mooi de pc in kan. Probleem is alleen dat ik er geen wil hebben met ontelbare simuleebare versterkers etc., dat ga ik toch niet gebruiken.

Van die v-amps zijn natuurlijk weer allemaal verschillende merken van en allerlei verschillende prijzen... Wat voor een ga jij kopen en wat gaat die kosten, Vlkodlak?

En wat zijn verder goede en betaalbare V-Amps?

==

Over dat rechtstreeks inpluggen: dat is inderdaad een makkelijke/betaalbare oplossing en ook uitstekend voor "home-use", maar ik wil ook op een gegeven moment iets hebben waarmee ik fatsoenlijker iets kan opnemen i.v.m. eventuele demo-opnames.


De v-amp is van het merk Behringer. Er is een uitvoering voor de gitaar (v-amp1, 2 en de pro) en voor bas. De 1e versie van de gitaar v-amp is 2e hands voor een 80 euro te vinden. Voor bas weet ik het niet precies maar ik denk ook voor ongeveer die prijs.
Verder heb je dan de Pod van line6 voor bas en gitaar, maar die zijn een stuk duurder, en nog een paar andere merken die ook vrij duur zijn.

Wanneer je demo's wil gaan opnemen en een soort van studio op wil gaan zetten dan zou ik zeggen kijk op www.harmony-central.com forum en zoek info over recording.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-12-2003 18:48 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik heb gewoon een kabeltje lopen tussen de gitaarversterker en één van de ingangen van mn pc (geen idee welke, er komt iig geluid uit)

is dit wel goed eigenlijk?


Je moeder.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-12-2003 19:54 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 18:48 schreef karnivoor het volgende:
ik heb gewoon een kabeltje lopen tussen de gitaarversterker en één van de ingangen van mn pc (geen idee welke, er komt iig geluid uit)

is dit wel goed eigenlijk?


Ik neem ook op deze manier op, nog nooit problemen mee gehad. Je moet wel een degelijke effectprocessor hebben, anders klinkt het bagger.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 10-12-2003 20:06 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

@Karnivoor:
doe je dit al lang en werkt alles nog steeds?
dan kan het geen kwaad, denk ik.
Maar ik weet het niet zeker.

@Zelthor:
Als je geen goedkope V-amp kunt vinden, probeer dan voor weinig een Zoom 506 te scoren (rond de 60 euri moet die wel ergens te vinden zijn, denk ik) .
Da's een all-round bass-effect-pedaaltje (ook met versterker-simulatie), dat alleen wel al wat ouder is. Gewoon aansluiten en volume een beetje afstellen lijkt me voldoende (ik heb het zelf nog niet geprobeerd op m'n nieuwe PC met wel een Terratec met alle mogelijke in- en uitgangen)

Ik weet alleen niet hoe die (zoom 506) presteert in vergelijking met andere mogelijke oplossingen/v-amps/etc.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-12-2003 20:10 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 10 december 2003 20:06 schreef White Tree het volgende:
@Karnivoor:
doe je dit al lang en werkt alles nog steeds?
dan kan het geen kwaad, denk ik.
Maar ik weet het niet zeker.

@Zelthor:
Als je geen goedkope V-amp kunt vinden, probeer dan voor weinig een Zoom 506 te scoren (rond de 60 euri moet die wel ergens te vinden zijn, denk ik) .
Da's een all-round bass-effect-pedaaltje (ook met versterker-simulatie), dat alleen wel al wat ouder is. Gewoon aansluiten en volume een beetje afstellen lijkt me voldoende (ik heb het zelf nog niet geprobeerd op m'n nieuwe PC met wel een Terratec met alle mogelijke in- en uitgangen)

Ik weet alleen niet hoe die (zoom 506) presteert in vergelijking met andere mogelijke oplossingen/v-amps/etc.


moet wel het inputvolume extreem laag houden en de versterker zo goed als uit hebben staan (maar mn versterker spoort ook niet helemaal qua volumeknop dus ligt meer daaraan). heb in het verleden wel problemen gehad met rare piepjes met het opnemen van baslijnen en al te veel galm over de gitaar maar dit valt opzich nog wel mee, het is redelijk verholpen door het volume naar beneden te halen


Je moeder.


CRISH
6 string constructor
Usericon van CRISH
Posted 10-12-2003 20:43 by CRISH Wijzig reactieProfiel van CRISHQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 10 december 2003 20:06 schreef White Tree het volgende:
Ik weet alleen niet hoe die (zoom 506) presteert in vergelijking met andere mogelijke oplossingen/v-amps/etc.


Ik denk dat het verschil heel groot is.
V-amps, line6, de Valvetronix Tonelab van Vox en nog anderen zijn er speciaal voor gemaakt.
Vooral de geluiden van de pro versies zijn erg goed.
De zoom is een effectprocessor voor in de fx loop van je versterker. Ik vind dat wanneer je die zoom rechtstreeks in je computer pleurt je een ontzettend kut geluid krijgt.
Maar ja dat is mijn mening


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-12-2003 21:11 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

ZOOM is iid leuk voor op je versterker,als je daar dan nog een V-AMP tussengooitmisschien, maar dan hefet die ZOOM weinig nut. de mijne moest zo nodig doorbranden


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen