IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : stelling betreffende muziek en originaliteit Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-10-2001 23:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

beter goed gejat dan een slecht origineel idee!


uw mening graag!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 22-10-2001 23:31 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

50/50 ja.

Wat ik origineel vind is wat Ulver nu aan 't doen is. maar ja, da's geen metal meer...



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-10-2001 23:37 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

mee eens

nog beter is in één keer goed doen


Je moeder.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 23-10-2001 0:16 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Helemaal mee eens


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2001 1:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik hou van verandering.
Maar als je hier en daar wat goeds jat, is het ook weer wat nieuws ..


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 23-10-2001 2:04 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

met goed coveren is opzich niets mis, maar doe het dan wel op een goeie manier. En niet alleen om naam en/of geld maar een populair nummer verkrachten (zoals bijv. atoom klitten). Covers in de trant van Weird Al zijn meesterlijk en de die cover van alien ant farm van smooth criminal is ook doenbaar. Maar zoiets als nsync met uptown girl enzo wheuhuheheh (kokhalsende rillingen).....


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 23-10-2001 7:52 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Jaja,je hebt ook goeie covers...maar als ik soms hoor wat bepaalde artiesten durven doen met bestaande nummers...aaarrrghhhhh!!!Onlangs nog-o gruwel-een nummer gehoord waarvoor ze samples van The Cures"Lullaby" hadden gebruikt-of misbruikt.Een stel opgefokte foorwijven deed het achtergrondkoor(wablieft?)."Theme for great cities"van Simple Minds is ook al verkracht,maar op een andere manier:een dansbeat eronder,godverdomme!!Als ik dat nog eens hoor,smijt ik mijn walkman door het raam..;


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 23-10-2001 8:45 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

metallica jatte als de tering..
erg vind ik dat..

1 voorbeeld (ik heb er plenty plenty meer)

vergelijk : unforgiven II met iron maiden's children of the damned.


God hates us all ! God hates us all !


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 23-10-2001 8:54 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Ik hou wel van een goeie cover.




Heads I win, tails you lose


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 23-10-2001 11:04 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik vin die cover van the kovenant wel leuk, die hebben dat nummer van babylon zoo gecoverd Spaceman


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 23-10-2001 11:05 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2001 7:52 schreef madeline usher het volgende:
Jaja,je hebt ook goeie covers...maar als ik soms hoor wat bepaalde artiesten durven doen met bestaande nummers...aaarrrghhhhh!!!Onlangs nog-o gruwel-een nummer gehoord waarvoor ze samples van The Cures"Lullaby" hadden gebruikt-of misbruikt.Een stel opgefokte foorwijven deed het achtergrondkoor(wablieft?)."Theme for great cities"van Simple Minds is ook al verkracht,maar op een andere manier:een dansbeat eronder,godverdomme!!Als ik dat nog eens hoor,smijt ik mijn walkman door het raam..;

Das zonde van je walkman ,
maar ik weet wat je bedoelt zo is ook eens een nummer van de Doors verkracht, ach lamaar gaan denk ik dan,


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 23-10-2001 11:50 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Zo is er momenteel ook zo'n band die "smooth criminal" van michael jackson covert ... is zo goed als hetzelfde ... best jammer want ze hadden het een stuk harder kunnen maken.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-10-2001 12:36 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 22 oktober 2001 23:29 schreef attila_de_hun het volgende:
beter goed gejat dan een slecht origineel idee!



Dat is net als koeje schijt met paarde schijt vergelijken.

Het stinkt alle twee




[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 23-10-2001 12:36]



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 23-10-2001 12:44 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Sorry, maar daar ik het Gabber tijdperk meemaakte terwijl ik in mavo 4 zat als enige kerel met langhaar en Iron Maiden badge op jas genaaid, ben ik echt doodziek van alle covers, met dank aan het gabber tijd perk, jezus wat hebben die bandjes veel muziek weten te verkrachten met als top punt toen ze het mooie klassieke stuk "In the hall of the mountain king" verkrachten "tot ruffneck rules the hardcore scene" dood aan die lui, pijnlijk en langzaam bij voorkeur.


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 23-10-2001 13:14 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2001 8:54 schreef Hirogen het volgende:
Ik hou wel van een goeie cover.


Da's wat anders, dit was gewoon vet gejat.. no cover ofzo..


God hates us all ! God hates us all !


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 23-10-2001 16:43 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

zo heb ik ook nog een originele cd van Pearl Jam van L.M. mee moeten nemen naar school, omdat een of ander zielig persoon niet wilde geloven dat "Alive" al 10 jaar voor "Always hardcore" gemaakt en opgenomen was...

trouwens van die hele term hardcore klopte al nix, want echte hardcore (ja die van 20 jaar eerder) gaat meer over zinloze simpele brulmetal dan dat afgrijselijke gedreun

[Dit bericht is gewijzigd door Bintmeister op 23-10-2001 16:44]


Marty
Usericon van Marty
Posted 23-10-2001 16:52 by Marty Wijzig reactieProfiel van MartyQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2001 11:50 schreef Paul het volgende:
Zo is er momenteel ook zo'n band die "smooth criminal" van michael jackson covert ... is zo goed als hetzelfde ... best jammer want ze hadden het een stuk harder kunnen maken.


Alien Ant Farm heten ze geloof ik, en t zijn geen metallers volgens mij, dus zou me niets verbazen dat het harder kan.. lied komt trouwens uit American Pie 2.. leuke film voor degene die hem nog niet gezien hebben.



Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 23-10-2001 16:58 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Persoonlijk maakt het me geen reet uit dat er zoveel klonen zijn, m.a.w. die nogal onorigineel klinken.

Zo vind ik Divine Souls een complete In Flames rip-off...maar het klinkt lekker. Zo klinkt Throneaeon ongeloofelijk Deicide, maar het klinkt lekker....het Nederlandse Mangled klinkt nogal Cannibal Corpse, maar het is een heerlijke cd (Most Painful Ways)...en ga zo maar verder.

Het is zeer moeilijk om origineel te zijn tegenwoordig omdat bijna alles al is gedaan binnen de metal-grenzen. Daarom gaat men dingen gebruiken van andere muziekstijlen wat in mijn oren totaal geen succes is. Death/grind met keiharde gabber er tussen door...tja, origineel is het wel...maar kut is het ook! Als straks een power metal band aankomt met wat r(otzooi) & b(agger) muziek er tussen is het harstikke origineel.....maar op zulke momenten moet de guillotine weer in werking worden gesteld!!!

Met andere woorden, ook al kan het nog zo origineel zijn, nog zo goed uitgevoerd....beter goed gejat dan slecht verzonnen!



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 23-10-2001 20:28 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Het beste blijft natuurlijk goed verzonnen...

Er zijn bands die blijven gewoon constant hetzelfde spelen (geen "slecht verzonnen"risico), er zijn bands die trekken zich verder ook niks aan van het publiek en experimenteren wat ze zelf willen, met wisselend resultaat (maar de band is tevreden en dat is het enige wat hun boeit), en er zijn bands die denken dat ze verplicht zijn om te experimenteren, omdat ze anders "steeds hetzelfde klinken", en daarom hun publiek wel eens gedag zou kunnen zeggen, en vervolgens verzinnen ze dus iets "slechts". Conclusie: een band moet meer voor zichzelf schrijven/spelen dan voor het publiek? Maar dat is op zich weer het anti-commercie dingetje...


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 23-10-2001 21:08 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2001 16:58 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Het is zeer moeilijk om origineel te zijn tegenwoordig omdat bijna alles al is gedaan binnen de metal-grenzen.

Daar ben ik het dus ABSOLUUT niet mee eens.

Het is gewoon overduidelijk dat die black/death stroom way out of control is, en dat er in DAT (en alleen in DAT), of 'die' moet ik eigenlijk zeggen, genre alles al gedaan is.

Hup, gauw weer onder de grond met die troep!


God hates us all ! God hates us all !


Blubber
Usericon van Blubber
Posted 23-10-2001 21:11 by Blubber Wijzig reactieProfiel van BlubberQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2001 12:36 schreef Azagthoth het volgende:
Dat is net als koeje schijt met paarde schijt vergelijken.

Het stinkt alle twee





*lol*


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 23-10-2001 21:29 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 23 oktober 2001 21:08 schreef Ixl het volgende:
Daar ben ik het dus ABSOLUUT niet mee eens.

Het is gewoon overduidelijk dat die black/death stroom way out of control is, en dat er in DAT (en alleen in DAT), of 'die' moet ik eigenlijk zeggen, genre alles al gedaan is.

Hup, gauw weer onder de grond met die troep!


Kom maar met argumenten.....uit jouw post lijkt meer dat je dat vind omdat je die genre's niet echt gaaf vind...maar zo zie ik jouw post



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-10-2001 22:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Heheh, ik ging net iets van die strekking zeggen Ricardo maar jij was me voor...


VUIG
"Selbstmord für einenen höheren Ruhm"
Usericon van VUIG
Posted 23-10-2001 23:13 by VUIG Wijzig reactieProfiel van VUIGQuote dit berichthttp://vuig.cjb.net/

Originalitiet is NERGENS goed voor...



Heaven, once so proud, look as it comes down


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-10-2001 23:13 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wel of geen vernieuwing? Lastig om te zeggen eigenlijk. Soms wil ik wel eens prettig verrast worden maar soms wil ik ook gewoon dingen horen die ik al veel vaker gehoord heb. Voorbeelden: Ik wil bands die Reign in blood van Slayer, The wall van Pink floyd, The gallery van Dark tranquillity en Cause for conflict van Kreator EXACT immiteren.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 23-10-2001 23:24 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 23 oktober 2001 22:59 schreef Dwaallicht het volgende:
Heheh, ik ging net iets van die strekking zeggen Ricardo maar jij was me voor...


ben ook niet vies van een discussie, maar volgens mij wist je dat al hehe



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen