IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : ZM frontpage vraagjes. Vorige pagina | Volgende pagina
Lies
Usericon van Lies
Posted 20-01-2004 19:06 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 17:33 schreef rvanderholst het volgende:
ik zie dit dan ook niet als persoonlijke aanval, maar als iets waar ik wat mee kan.
Ik ben blij dat ik niet op je tenen heb getrapt hiermee. Ik besef best dat het lullig overkomt om hier op één review af te beginnen geven (note to self: kweek tact en mail zulke dingen in 't vervolg door), maar Narsil vroeg om voorbeelden, en de MDB review was het eerste waar m'n oog op viel.

Weet je, ik besef heel goed hoe snel een typfout in een tekst terecht komt (zelfs met spellingscontrole), en het enige dat ik kan zeggen is dat je de tekst best een uurtje opzij laat liggen om 'm dan pas opnieuw grondig na te lezen op fouten. 't Is een vrij primitieve methode, maar het werkt wel. Als je er te dicht opzit ben je zo vertrouwd met de tekst dat je over de kleinere foutjes overleest.

Of ZM kan inderdaad een editor aanstellen die alles naleest voor het online gezet wordt, maar dat vertraagt het hele proces wel, en wie wil nu oudbakken nieuws?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-01-2004 19:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Er zijn inmiddels veel dingen gezegd over een mogelijke aanpak van de redactie. Na het lezen van het een en ander ben ik zelf tot de volgende conclusies gekomen.

Ik ben er mee eens dat een pure zine niet per se de hiaten in haar archief achteraf hoeft op te vullen. ZM is naar mijn mening meer dan een zine aangezien het tevens een zeer goed lopende community van fans is. Om mensen te binden aan die community moet je ze aanknopingspunten geven, een ervan is een gedegen en uitgebreide aanbod aan recensies. Je hoeft niet gelijk te willen concurreren met de 'completeness' van een Zenial of allmusic maar je kan wel op het niveau van een metal-observer proberen te komen. Zelf denk ik dat een site die voor liefhebbers van alle subgenres voldoende *kwalitatieve* houvast biedt ook snel in aanzien en ledental zal groeien. Dit heeft m.i. tevens een versterkend effect op de bereidheid van labels om met ZM samen te werken.

Ik ben het niet eens met Jenje dat alle redacteuren dezelfde taak-omschrijving zouden moeten hebben. Ik denk dat je met een starre houding ten aanzien van de taken veel potentieel goede team-leden ervan weerhoudt om aan de zine mee te werken. Ten eerste is niet iedereen in gelijke mate in staat om een goede live-review te schtijven en is ook niet iedereen in gelijke mate in staat om een goede album recensie te schrijven. Verder loop je de weelde aan kennis en ervaring dat op het forum rondwandelt simpelweg mis. Zodoende lijkt het me handig om een kernteam te hebben (zeg maar de huidige redactie) die in feite de eindbeslissingen neemt en zich tevens bezighoudt met de huidige werkzaamheden. Daarnaast kan je een aantal mensen aannemen die in beginsel ook in aanmerking komen voor alle taken maar die een persoonlijke focus hebben op bijvoorbeeld live recensie of album recensies. Tevens is het wenselijk om een eindredactie te hebben op zowel schrijftechnisch gebied als feitelijk gebied. Deze taak kan *mede* aan de nieuwelingen toebedeeld worden om zodoende de kernteam deels te ontlasten en tevens de kwaliteit te verhogen.

Een constante stroom 'oude' reviews maak ik me geen zorgen om aangezien dit iets is wat je echt onderling kan afspreken. Voorwaarde hiervoor is een redactie die zich wel streng aan de afspraken dient te houden. M.a.w.: Je zegt dat je iets doet dan doe je het.

Een stijl/spellings/grammatica redactie kan vergemakelijkt worden door de eerder genoemde 'eindredactie' én door middel van het maken van algemene afspraken omtrent de reviews. Je kan bijvoorbeeld lengte richtlijnen instellen b.v. min. 200 woorden en max 500 woorden o.i.d. Je kan afspreken dat je een maximale percentage van de recensie aan achtergrond info wijdt en je verder beperkt tot de muziek op zich. Je kan afspreken dat je niet meer dan een of twee bijzondere tracks op je album in detail behandelt. Zo zijn er nog meer richtlijnen denkbaar. Belangrijk is om de richtlijnen niet tot een dwnagbuis te laten verworden en zodoende moet er mogelijkheid zijn tot uitzonderingen...in overleg.


Dit was mijn 0.02.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 20-01-2004 19:15 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 20 januari 2004 19:06 schreef Lies het volgende:
Of ZM kan inderdaad een editor aanstellen die alles naleest voor het online gezet wordt, maar dat vertraagt het hele proces wel, en wie wil nu oudbakken nieuws?


Daar zou je dan meerdere mensen voor moeten hebben, niet eentje. ff een review/nieuwspost doorlezen en scannen op taalfouten lijkt me niet zoveel tijd kosten. Je zou er idd ook een topic voor kunnen openen: vraag wie er op dat moment online is + tijd/zin heeft en mail de tekst naar diegene. Of je kan zoiets doen met een speciale MSN lijst oid.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-01-2004 19:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat ik allemaal schreef zijn uiteraard algemene punten. Specifieke invulling kan altijd over nagedacht worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-01-2004 19:43 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 18:41 schreef ZelThoR het volgende:
Sorry, ik kan me voorstellen dat je dat lullig vindt.

Alleen vind ik het wel een beetje overdreven Ik ging er niet diep op in, het enige wat ik aan kritiek gaf was over spel/stijlfouten, en dat vind ik best kunnen nadat ik heb gezegd dat het een goede review is, dat heeft wel een logisch verloop.

Maar goed, als jij het vervelend vindt, nogmaals sorry, ik zal het proberen niet meer te doen

Ik verwees overigens naar dit topic om m'n bron aan te geven, niet om je daar naar toe te dwingen

edit: Ik heb de kritiek net uit m'n reactie op de FP verwijderd!


thanks dude, no hard feelings!! ik had dit topic al bekeken en ben toen naar de review terug gegaan voor ik antwoorde en toen zag ik je reactie....

anyways, MDB is erg goed!


I Find That I Am Not There...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-01-2004 19:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 19:43 schreef rvanderholst het volgende:
thanks dude, no hard feelings!! ik had dit topic al bekeken en ben toen naar de review terug gegaan voor ik antwoorde en toen zag ik je reactie....

anyways, MDB is erg goed!

mooi zo

Ja, dat zijn ze. Maar genoeg offtopic


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 22:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 19:14 schreef Chelman het volgende:
Ik ben het niet eens met Jenje dat alle redacteuren dezelfde taak-omschrijving zouden moeten hebben. Ik denk dat je met een starre houding ten aanzien van de taken veel potentieel goede team-leden ervan weerhoudt om aan de zine mee te werken. Ten eerste is niet iedereen in gelijke mate in staat om een goede live-review te schrijven en is ook niet iedereen in gelijke mate in staat om een goede album recensie te schrijven.

Als je niet in staat bent om een live review te schrijven kun je ook geen cd-review schrijven of een interview doen. Dan heeft geen enkel e-zine wat aan je. Kennis is één ding, het op papier/internet zetten een ander ding. Dat heeft niets met een starre houding te maken, maar met drie jaar ervaring in de ZM redactie. Als je niet het zelfde vraagt van elk redactieleden krijg je een zeer onoverzichtelijke situatie en een erg onevenwichtige werkverdeling. Iedereen wil namelijk wel cd-reviews schrijven, maar live-reviews of interviews daar willen velen niet aan, en juist van die laatsten zijn er op ZM te weinig

quote:
Verder loop je de weelde aan kennis en ervaring dat op het forum rondwandelt simpelweg mis. Zodoende lijkt het me handig om een kernteam te hebben (zeg maar de huidige redactie) die in feite de eindbeslissingen neemt en zich tevens bezighoudt met de huidige werkzaamheden. Daarnaast kan je een aantal mensen aannemen die in beginsel ook in aanmerking komen voor alle taken maar die een persoonlijke focus hebben op bijvoorbeeld live recensie of album recensies.
Ik denk dat dit leid tot een enorm onoverzichtelijke situatie, als ik een conert of interview heb, dan wil ik niet eerst 15 mensen langs moeten of ze er soms zin in hebben, dat is nu al vaak lastig en met mensen die zo af en toe een keer wat doen wordt het overzicht er niet beter op.

quote:
Tevens is het wenselijk om een eindredactie te hebben op zowel schrijftechnisch gebied als feitelijk gebied. Deze taak kan *mede* aan de nieuwelingen toebedeeld worden om zodoende de kernteam deels te ontlasten en tevens de kwaliteit te verhogen.
Er moet idd wat gebeuren mbt spelling/grammatica, hoe we dat gaan doen weet ik nog niet. Allereerst dienen de redactieleden daar natuurlijk zelf zoveel mogelijk aan te doen.

quote:
Een stijl/spellings/grammatica redactie kan vergemakelijkt worden door de eerder genoemde 'eindredactie' én door middel van het maken van algemene afspraken omtrent de reviews. Je kan bijvoorbeeld lengte richtlijnen instellen b.v. min. 200 woorden en max 500 woorden o.i.d. Je kan afspreken dat je een maximale percentage van de recensie aan achtergrond info wijdt en je verder beperkt tot de muziek op zich. Je kan afspreken dat je niet meer dan een of twee bijzondere tracks op je album in detail behandelt. Zo zijn er nog meer richtlijnen denkbaar. Belangrijk is om de richtlijnen niet tot een dwnagbuis te laten verworden en zodoende moet er mogelijkheid zijn tot uitzonderingen...in overleg.
Ik denk als je deze regels in zou voeren dat het schrijven van reviews gruwelijk saai gaat worden, we hebben al wat adviezen aan de redactieleden gegeven, maar om aan de inhoud concrete regels te verbinden vind ik veel te ver gaan, als schrijver heb je ook nog je creatieve ei die je kwijt wilt. Als een redactielid pertinent slechte reviews schrijft wordt daar zeker wel met hem/haar over gepraat, over hoe hij/zij het beter/anders zou kunnen doen

quote:
Een constante stroom 'oude' reviews maak ik me geen zorgen om aangezien dit iets is wat je echt onderling kan afspreken. Voorwaarde hiervoor is een redactie die zich wel streng aan de afspraken dient te houden. M.a.w.: Je zegt dat je iets doet dan doe je het.
Op zich waar als iedereen constant evenveel inzet heeft, maar dat wisselt als de wind. Zowiezo vind ik die oude reviews nog steeds niet iets wat bijdraagt aan ZM. Waar ik wel aan zit te denken is een automatisch discography bij een review of interview.

Denk nu niet dat ik je input niet waardeer, maar we verschillen blijkbaar van mening over enkele onderdelen. Overigens heb ik nog steeds geen aanmelding van jou Chellie. Put your money where your mouth is!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-01-2004 22:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat de regels betreft...ik gebruikte specifiek het woord: richtlijnen om de starheid juist te vermijden. Dus: geen regels...wel algemene afspraken/richtlijnen t.b.v. constante kwaliteit.

Verder verschillen we inderdaad van mening wat de taakverdeling betreft. Ik ben nog steeds van mening dat iedereen ergens beter in is en niet iedereen even goede recensies van live shows kan schrijven als van albums en omgekeerd.

Wat me trouwens ook in de auto onderweg naar huis naar binnen schoot was het introduceren van een redactioneel gedeelte waarin men artikels, columns en/of genre overizchten etc. etc. kan plaatsen. Dit biedt denk ik toch zeker wel toegevoegde waarde medunkt.

Ik wil graag participeren maar ondanks het feit dat ik hier soms veel zit heb ik een drukke buitenwerkse agenda en profiteer ik momenteel voornamelijk van een relaxede klant waar ik niet veel te doen heb. Zodoende kan ik gewoon niet garanderen dat ik met grote regelmaat naar live-shows kan. Ik heb de laatste jaren TE vaak op laatste moment moeten afzeggen omdat er iets tussen kwam. Zodoende wil ik niet gaan toezeggen dat ik dat ga doen terwijl ik bij voorbaat weet dat ik vaak verstek zal moeten laten gaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-01-2004 10:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 19:14 schreef Chelman het volgende:
Er zijn inmiddels veel dingen gezegd over een mogelijke aanpak van de redactie. Na het lezen van het een en ander ben ik zelf tot de volgende conclusies gekomen.

Ik ben er mee eens dat een pure zine niet per se de hiaten in haar archief achteraf hoeft op te vullen. ZM is naar mijn mening meer dan een zine aangezien het tevens een zeer goed lopende community van fans is. Om mensen te binden aan die community moet je ze aanknopingspunten geven, een ervan is een gedegen en uitgebreide aanbod aan recensies. Je hoeft niet gelijk te willen concurreren met de 'completeness' van een Zenial of allmusic maar je kan wel op het niveau van een metal-observer proberen te komen. Zelf denk ik dat een site die voor liefhebbers van alle subgenres voldoende *kwalitatieve* houvast biedt ook snel in aanzien en ledental zal groeien. Dit heeft m.i. tevens een versterkend effect op de bereidheid van labels om met ZM samen te werken.

Ik ben het niet eens met Jenje dat alle redacteuren dezelfde taak-omschrijving zouden moeten hebben. Ik denk dat je met een starre houding ten aanzien van de taken veel potentieel goede team-leden ervan weerhoudt om aan de zine mee te werken. Ten eerste is niet iedereen in gelijke mate in staat om een goede live-review te schtijven en is ook niet iedereen in gelijke mate in staat om een goede album recensie te schrijven. Verder loop je de weelde aan kennis en ervaring dat op het forum rondwandelt simpelweg mis. Zodoende lijkt het me handig om een kernteam te hebben (zeg maar de huidige redactie) die in feite de eindbeslissingen neemt en zich tevens bezighoudt met de huidige werkzaamheden. Daarnaast kan je een aantal mensen aannemen die in beginsel ook in aanmerking komen voor alle taken maar die een persoonlijke focus hebben op bijvoorbeeld live recensie of album recensies. Tevens is het wenselijk om een eindredactie te hebben op zowel schrijftechnisch gebied als feitelijk gebied. Deze taak kan *mede* aan de nieuwelingen toebedeeld worden om zodoende de kernteam deels te ontlasten en tevens de kwaliteit te verhogen.

Een constante stroom 'oude' reviews maak ik me geen zorgen om aangezien dit iets is wat je echt onderling kan afspreken. Voorwaarde hiervoor is een redactie die zich wel streng aan de afspraken dient te houden. M.a.w.: Je zegt dat je iets doet dan doe je het.

Een stijl/spellings/grammatica redactie kan vergemakelijkt worden door de eerder genoemde 'eindredactie' én door middel van het maken van algemene afspraken omtrent de reviews. Je kan bijvoorbeeld lengte richtlijnen instellen b.v. min. 200 woorden en max 500 woorden o.i.d. Je kan afspreken dat je een maximale percentage van de recensie aan achtergrond info wijdt en je verder beperkt tot de muziek op zich. Je kan afspreken dat je niet meer dan een of twee bijzondere tracks op je album in detail behandelt. Zo zijn er nog meer richtlijnen denkbaar. Belangrijk is om de richtlijnen niet tot een dwnagbuis te laten verworden en zodoende moet er mogelijkheid zijn tot uitzonderingen...in overleg.


Dit was mijn 0.02.


Ik denk dat dit het beste idee is om ZM naar een nog hoger niveau te tillen.

Wat losse ideëen van mij:

- Er moet NIET worden gestreefd naar compleetheid maar kleine bands mogen niet het slachtoffer worden van gevestigde namen.
- Een cd door twee of drie personen te laten bespreken; dat geeft een veel completer beeld. Is het niet interesanter om een black metal cd door een hardcore freak te laten bespreken?
- En bij aanname van nieuwe leden lijkt het me in eerste instantie vooral belangrijk dat de persoon echt gemotiveerd is(open deur, ik weet het) heeft en er enige continuiteit is. Hiermee bedoel ik dat de persoon niet na drie dagener al genoeg van heef. Dit lijkt me zelfs nog belangrijker dan de schrijfkwaliteiten die gegarandeerd wel aangescherpt zullen worden na enige tijd.
- ook eens personen aanspreken (via mail) die kennis van een bepaald genre hebben maar NIET tot het redactie team behoren. E lopen toch genoeg kenners en oude rotten rond op ZM die best wel iets weten van een bepaald genre. Maak gebruik van ze zou ik zeggen.
-En als je echt als 'zine verder wilt moet zeer regelmatig een inhoudelijke verversing van het aangeboden leesmateriaal zijn en mogelijk overschakelen op engels.

okee, dat is mijn eurocent (die veel hoger staat genoteerd dan die zwakke, zwalkende , als-een baksteen-in-een-vijver-dalende dollarcent.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 21-01-2004 10:53 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

ben het eens met attila vers vleesch in ZM kan idd weleens de ding zijn die ZM tot een grotere hoogte kan leiden en er lopen ook genoeg mensen hier die kennis hebben van veel genre's en die ook graag mee willen helpen aan het verbeteren van ZM.
daarom had ik me ook aangemeld,niet dat ik super metalhead ben die alles weet maar wel een oude rot die bijna 20 jaar naar rock en metal luisterd en zo zijn er meerdere die mischien beter kunnen typen als ik en ook graag meehelpen aan ZM


deze is 1 eurocentje waard


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-01-2004 11:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nu weet ik niet hoe dat hele redacteuren verhaal is afgelopen, maar als het tormented soul is geworden *proest*


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 21-01-2004 11:58 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 11:24 schreef ghoulliette het volgende:
nu weet ik niet hoe dat hele redacteuren verhaal is afgelopen, maar als het tormented soul is geworden *proest*


Nee zeg, de gay metal wordt al genoeg vertegenwoordigd in de redactie...

O trouwens, Chelman: de richtlijnen van maximaal/minimaal aantal woorden/aparte nummers bespreken? Heb je ooit zelf wel eens een stukje geschreven? Ik ga echt geen woorden tellen in mijn reviews, en als ik 5 nummers apart wil toelichten doe ik dat. Dergelijke richtlijnen kunnen reviews van mij alleen maar minder maken.

Verder vind ik zelf wel het schrijven van concertreviews en opstellen van interviews met bands die ik op zijn minst enigszins ken, gemakkelijker dan het schrijven van een cd-review, dus daar ben ik het wel met je eens. Zijn zeker geen 100% identieke kwaliteiten.

[edit] Als we cd's door meerdere personen willen laten bespreken, zal de redactie echt flink moeten groeien, wil je niet bijna dagelijks aan het schrijven zijn als redactielid.

[edit2] Een review archief zie ik ook niet zitten. ZM is in 2001 begonnen en beschouwt de metal vanaf dat jaar, point. Wel streef ik zelf naar een relatieve compleetheid van reviews van nieuwe cd's; (belangrijke) nieuwe cd's waar geen promo exemplaar van ontvangen wordt, moeten wel gereviewed worden, als een redactielid zo'n cd zelf koopt.

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 21-01-2004 12:01]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2004 12:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 10:30 schreef attila_de_hun het volgende:
- Er moet NIET worden gestreefd naar compleetheid maar kleine bands mogen niet het slachtoffer worden van gevestigde namen.


Hoe bedoel je? Ik denk dat compleetheid voornamelijk door het behandelen van bands van alle maten wordt bereikt.

quote:
- Een cd door twee of drie personen te laten bespreken; dat geeft een veel completer beeld. Is het niet interesanter om een black metal cd door een hardcore freak te laten bespreken?


Door meerdere mensen laten reviewen is denk ik iets wat op zich interessant is, maar ik denk dat het practisch lastig is. Misschien een idee voor de high-profile releases (zoals een nieuwe metallica)

Om een black album door iemand die geen zier om black geeft vind ik eerlijk gezegd nogal lullig tegenover de bands, ik denk namelijk niet dat er dan een zinnige review uit komt.

quote:
- En bij aanname van nieuwe leden lijkt het me in eerste instantie vooral belangrijk dat de persoon echt gemotiveerd is(open deur, ik weet het) heeft en er enige continuiteit is. Hiermee bedoel ik dat de persoon niet na drie dagener al genoeg van heef. Dit lijkt me zelfs nog belangrijker dan de schrijfkwaliteiten die gegarandeerd wel aangescherpt zullen worden na enige tijd.


Klopt ... jammer genoeg merk je dat pas echt na enige tijd.

quote:
- ook eens personen aanspreken (via mail) die kennis van een bepaald genre hebben maar NIET tot het redactie team behoren. E lopen toch genoeg kenners en oude rotten rond op ZM die best wel iets weten van een bepaald genre. Maak gebruik van ze zou ik zeggen.


Ik denk dat dat aan de individuele redacteur is, als hij ergens extra info over nodig heeft is het aanspreken van iemand een goede manier van informatie inwinnen (zelf regelmatig gedaan).

quote:
-En als je echt als 'zine verder wilt moet zeer regelmatig een inhoudelijke verversing van het aangeboden leesmateriaal zijn en mogelijk overschakelen op engels.
Overschakeling naar engels past denk ik niet bij ZM, aangezien we juist op de nederlandse factor mikken. Inhoudelijke verersing proberen doordat we niet als bijv een Lord met maandelijkse uitgaves werken maar met een constante stroom, dit is echter niet altijd een constante stroom, niet iedereen heeft dagelijks tijd en zin om nieuws, reviews etc online te zetten.



robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 21-01-2004 12:15 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

ik denk omdat je juist met meerdere mensen als redacteur wel elke dag iets kan schrijven,bijv 2 keer in de week per persoon ofzo dan heb je wel een constante stroom van nieuws en revieuws

maar dat is meer een beetje mijn mening hierover.
en ik vind als je eraan begint moet je er ook wat voor over hebben anders heeft het weinig tot geen nut om iemand of jezelf aan te melden.

[Dit bericht is gewijzigd door robbemans op 21-01-2004 12:17]


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-01-2004 12:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 11:58 schreef TNightmare het volgende:
(...)
Heb je ooit zelf wel eens een stukje geschreven?
(...)



Ja, zowel op metal als op algemeen gebied.

Ik stelde dan ook geen *harde* richtlijnen voor maar algemene afspraken om de kwaliteit te waarborgen.
quote:

[edit] Als we cd's door meerdere personen willen laten bespreken, zal de redactie echt flink moeten groeien, wil je niet bijna dagelijks aan het schrijven zijn als redactielid.


Klopt als een bus.
quote:

[edit2] Een review archief zie ik ook niet zitten. ZM is in 2001 begonnen en beschouwt de metal vanaf dat jaar, point.
(...)



De reden waarom ik een uitgebreidere archief voorstelde is omdat ik ZM meer dan alleen als zine zie. De kracht van ZM is niet alleen de frontpage maar juist de community aspect die IMHO hier veel hoger is dan op andere zine/forum combo sites. Vanuit de community aspect bezien is een uitgebreider aanbod aan info IMHO wel wenselijk.

En ja ik geef toe, ik surf graag naar sites en (voor mij) nieuwe zines om reviews van de door mij grijsgedraaide klassiekers te lezen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-01-2004 13:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 12:03 schreef Jenje het volgende:
1. Hoe bedoel je? Ik denk dat compleetheid voornamelijk door het behandelen van bands van alle maten wordt bereikt.

2. Om een black album door iemand die geen zier om black geeft vind ik eerlijk gezegd nogal lullig tegenover de bands, ik denk namelijk niet dat er dan een zinnige review uit komt.



1. Ik bedoel wel een goed overbeeld van de genre's(van nu-metal tot black en alles ertussenin) maar niet elke cd per genre die uitkomt trachten te bespreken want dat lukt toch niet. Je kunt uiteraard wel streven naar volledigheid.

2. Maar dan ga je er vanuit dat die persoon altijd alle black slecht vind en dat hoeft toch niet? Eigenlijk zegt een persoon die van rapmetal houdt meer als die aangeeft dat eenblackmetal cd aardig is dan een fanaat die alle cd minsten een 9 geeft naar mijn mening(zeg maar het "Onno Cro-mag effect").


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2004 13:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 13:23 schreef attila_de_hun het volgende:
1. Ik bedoel wel een goed overbeeld van de genre's(van nu-metal tot black en alles ertussenin) maar niet elke cd per genre die uitkomt trachten te bespreken want dat lukt toch niet. Je kunt uiteraard wel streven naar volledigheid.


Oh zo, nha we proberen gewoon zo veel mogelijk te doen, maar alles is onmogelijk. Ik streef naar perfectie, maar wel met gezond verstand.

quote:
2. Maar dan ga je er vanuit dat die persoon altijd alle black slecht vind en dat hoeft toch niet? Eigenlijk zegt een persoon die van rapmetal houdt meer als die aangeeft dat een blackmetal cd aardig is dan een fanaat die alle cd minsten een 9 geeft naar mijn mening(zeg maar het "Onno Cro-mag effect").
Ja ok, maar dat gebeurt ook al hoor, mensen reviewen cd's die niet 1,2,3 in hun straatje liggen. Maar ik ga geen true black reviewen daar ik dat allemaal vind lijken op een leegstortende grindvrachtwagen, dus het is dan erg moeilijk om een eerlijke review te schrijven, fan-reviews daarentegen zijn ook waardeloos. Zelfs bij je idolen moet je kritisch blijven.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 21-01-2004 13:51 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Misschien is het wat om net als een nieuwssubmit een reviewsubmit te maken? Als aanvulling op de vaste redactie? Dan krijg je vanzelf dat bepaalde CD's door meerdere personen worden behandeld.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-01-2004 13:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 13:51 schreef elessar het volgende:
Misschien is het wat om net als een nieuwssubmit een reviewsubmit te maken? Als aanvulling op de vaste redactie? Dan krijg je vanzelf dat bepaalde CD's door meerdere personen worden behandeld.


Dat is wellicht geen slecht idee. Je zou alleen technisch moeten beperken dat niet Jan en Alleman reviews kunnen submitten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 21-01-2004 13:53 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 21 januari 2004 13:52 schreef Chelman het volgende:
Dat is wellicht geen slecht idee. Je zou alleen technisch moeten beperken dat niet Jan en Alleman reviews kunnen submitten.


De ellende is idd dat iemand alle gesubmitte zooi moet gaan lezen en beoordelen op wel/niet plaatsbaar.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2004 13:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat kan al hoor ...

Die nieuwssubmit kan ook reviews aan ...

Dus als je een goede review hebt, post maar ...

(We behandelen geen albums van meer als 6 maanden oud)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-01-2004 13:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 13:53 schreef Jenje het volgende:

(We behandelen geen albums van meer als 6 maanden oud)




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 21-01-2004 13:55 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 21 januari 2004 13:53 schreef Jenje het volgende:
Dat kan al hoor ...



oeps... misschien nog eens extra onder de aandacht brengen dan!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2004 13:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 13:54 schreef Chelman het volgende:

Ik zal je suggestie zeker met de rest bespreken, maar dat is nu nog de regel

Welk e-zine heb je voor geschreven trouwens?


Fire
Usericon van Fire
Posted 21-01-2004 13:55 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Het wordt ook wel eens gedaan, maar inderdaad niet vaak.



Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen