IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Motorpsycho Vorige pagina | Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-04-2010 18:01 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb hem via btjunkie gedownload...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 03-04-2010 18:24 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 3 April 2010 17:59 schreef Bijlensmid het volgende:
Ik ben op zoek naar het album "Angels & Daemons At Play", maar ik kan hem niet vinden op Google Blogs. Heeft iemand misschien de link van de locatie waar ik het album kan downloaden? Jaja, muziek stelen is niet cool... Maar ik heb dus laatst het album ergens beluisterd, en ik kan bijna met geen woorden beschrijven hoe GOED dit klonk, zonder meer! Ik MOET het gewoon sinds die tijd nog een keer beluisteren! Vandaar dat ik dacht: ff downloaden, maar ik kan hem dus niet vinden. Dus als iemand mij kan helpen... Thanks!


http://www.stickman-records.com/


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-05-2010 15:59 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Te laat met het kopen van een kaartje.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 25-05-2010 19:31 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2010 15:59 schreef Schaep het volgende:
Te laat met het kopen van een kaartje.
Ik heb er 2 over, zoals het nu lijkt.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-05-2010 19:57 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2010 19:31 schreef bokaj het volgende:
Ik heb er 2 over, zoals het nu lijkt.


Dat zou heel mooi zijn!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 28-05-2010 14:24 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Sterker nog, dat was heel mooi!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 28-05-2010 21:23 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2010 14:24 schreef Schaep het volgende:
Sterker nog, dat was heel mooi!
Zeg dat wel, ik ben fan!

edit: yuuuuuu!

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 28-05-2010 21:59]


bloodcorpse
Reign in Bloodcorpses
Usericon van bloodcorpse
Posted 29-05-2010 10:31 by bloodcorpse Wijzig reactieProfiel van bloodcorpseQuote dit berichthttp://www.myspace.com/367841243

Een muziekale trip van bijna 3 uur. Hopelijk nu wat sneller weer in Vera dan over 10 jaar...


Wie is toch die man die elke zondag het eigen vlees komt snijden!


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 29-05-2010 14:20 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Heb ze in Paradiso vorige week gezien, kende de band amper maar was zwaar impressed. Erg vet optreden!


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 22-09-2011 16:03 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht



Even een prachtig nummer posten van een prachtige band! Deze dudes krijgen wat mij betreft veel te weinig aandacht. 15 oktober speelt Motorpsycho trouwens in De Effenaar!


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 22-09-2011 16:39 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Hmm, ook al in Oktober. Motorpsycho is zéér epic live. Laatst (vorig jaar, geloof ik) in Paradiso gezien. 3-uur durende set. Jeu, wat gaaf.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-09-2011 16:43 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Roadwork vol. 4 is ook weer fijn.


metaaltje
Usericon van metaaltje
Posted 26-09-2011 11:23 by metaaltje Wijzig reactieProfiel van metaaltjeQuote dit bericht

Te vaak op low lands gezien in de jaren 90!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-09-2011 11:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2011 11:23 schreef metaaltje het volgende:
Te vaak op low lands gezien in de jaren 90!
Je hóefde er niet heen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


metaaltje
Usericon van metaaltje
Posted 26-09-2011 15:01 by metaaltje Wijzig reactieProfiel van metaaltjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2011 11:51 schreef bastianus het volgende:
Je hóefde er niet heen.


Dat klopt. Maar als je er toch ben,dan ............


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 26-09-2011 16:18 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Aan de andere kant hebben ze ook veel - goed - werk uit dit decennium. Live nog steeds interessant lijkt me. Ik vind het een briljante liveband. "Little lucid moments" is overigens mijn favoriete Motorpsycho plaat, daarna Black Hole/Blank Canvas.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-02-2012 5:53 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Een enerverende duik in Noorse wateren 4 sterren

Oei, denk je bij een dubbel-cd met als titel The Death Defying Unicorn en als ondertitel A Fanciful and Fairly Far-Out Musical Fable. Dan de bezetting: de Noorse progrockband Motorpsycho plus het Trondheim Jazz Orchestra, een strijkoctet en de jazztoetsenist en -componist Ståle Storløkken. Al moe voor je begint te luisteren.

Gelukkig werkt de rockopera over zeehelden, want dat is dit, als een enerverende duik in Noorse wateren. De bigbandarrangementen zijn avontuurlijk, dagen soms uit als rauwe improjazz, maar al te avantgardistische uitspattingen worden steeds teruggedrongen door epische, prima te bevatten rockliedjes. Het een kwartier durende Through The Veil is een perfecte symbiose van jazz en heavy rock, waarin stotende saxpartijen moeiteloos worden overgenomen door rammende gitaren en psychedelische symfo. Bij het etherische Into The Gyre begint je hoofd toch weer even te tollen: horen we hier in de prachtig gedubde vocalen van Motorpsycho's Hans Magnus Ryan en Bent Sæther nu ook nog Beach Boys? Een prima luistertrip, die volgens de meegeleverde further reading-lijst dobbert ergens tussen de Odyssee en Moby Dick.
(Recensie door Robert van Gijssel, gepubliceerd op 24-02-2012
http://www.volkskrant.nl/wca_item/Muziek_detail/454/243781/The-Death-Defying-Unicorn.html

Ik ben zelf nog niet aan het concept toegekomen, maar lekker is hij sowieso.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 27-02-2012 0:22]


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 04-03-2012 17:03 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Wát een album weer, schitterend.


You have time. You are doing fine.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-05-2013 2:56 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Dat was weer briljant. Alsof ze al jaren met zijn vieren spelen.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 13-02-2016 11:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat (Here Be Monsters) is echt aangenaam. Het progrockgepiel (vooral op The Death Defying Unicorn erg goed trouwens) van de vorige drie platen is het raam uitgegooid en we krijgen een rustigere plaat die heel erg eind jaren '60/begin jaren '70 aanvoelt, meer psychedelische rock. Mooie harmonieën, lekker zweverig gitaarwerk en dan toch soms van die lekkere uitbarstingen.

Drie tracks:

Lacuna/Sunrise
Spin, Spin, Spin
Big Black Dog (vanaf 1:23)




[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 13-02-2016 11:47]



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 23-05-2016 13:29 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Kenneth Kapstad is vertrokken uit MP. Erg jammer. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Hopelijk komt Gebhardt terug.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-05-2016 9:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik had net bepaald dat hij zo'n beetje mijn favoriete drummer is. Erg jammer inderdaad. Hopelijk vinden ze vervanging met gepaste jazzy inslag.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 15-09-2017 15:14 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 30 mei 2016 9:41 schreef Dirge for november het volgende:
Ik had net bepaald dat hij zo'n beetje mijn favoriete drummer is. Erg jammer inderdaad. Hopelijk vinden ze vervanging met gepaste jazzy inslag.

Mocht je het gemist hebben: dat hebben ze. Tomas Järmyr, van o.a. ZU en Yodok. Hoe jazzy wil je het hebben? Hun nieuwe album, The Tower, is tot nu toe trouwens de plaat van het jaar.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 15-09-2017 19:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik wist niet eens dat er een nieuwe op komst was. Maar ns onder mijn steen vandaan kruipen. In naam iig een passende vervanging inderdaad! Direct het album even checken.




bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 15-09-2017 19:18 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik vind et helemaal niet jazzy? Als er had gestaan dat ze het album gewoon weer zelf hadden ingedrumd had ik het ook geloofd. Drum is lang niet zo aanwezig als bij Kapstad.

Ik vind het album zelf nogal wisselend tot nu toe. Gave nummers en nummers die mij (nog) niks doen. Wel nogal vol met toeters en bellen en keys. Zin om het weer live te zien. Met vierde persoon er weer bij, las ik.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 15-09-2017 19:20]


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen