IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Motorpsycho Vorige pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 15-09-2017 21:39 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De drumpartijen op The Tower zijn alles behalve jazzy. Järmyr speelt vergeleken met zijn voorganger veel minimaler en rustiger, hij speelt de boel minder vol dan Kapstad.

De plaat zelf gaat veel kanten op. Ik vind hem degelijk, maar er blijft verdomd weinig hangen. De openingstrack klinkt heel erg als Starhammer van Heavy Metal Fruit, maar dan minder. Ze rocken weer wat meer, er staan wat folkliedjes op en dan nog wat progrocktracks. Daar valt me vooral op dat de uitgesponnen passages te langdradig voor mijn gevoel zijn, weinig spanningsopbouw.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 15-09-2017 21:40]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-09-2017 13:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik ben nog niet door de plaat heen en dat is mijn eerste commentaar. Zelfs van mij favoriete bands hoef ik niet jaarlijks een album, laat staan eentje van anderhalf uur. Moet het zo lang? Dat vergt toch iets teveel van de luisteraar, tenzij het gaat om een one-song-conceptalbum ofzo. Dan is het hele doel anders. De drummer doet het verdienstelijk, maar steelt niet de show. Geen moeite mee so far. Verder hoor ik veel bombast en klinkt het allemaal typisch Motorpsycho. En dat is natuurlijk super. Motorpsycho is echter zo'n band waar ik zin in moet hebben en dat is al even niet zo. Daar komt ook nog eens bij dat het een 'groeiband' met 'groeiplaten' is in mijn ervaring. Dus voordat ik dit album naar waarde in kan schatten ben ik zeker tien luisterbeurten verder, maar of ik dat red voor het einde van het jaar is de vraag ghehe. Daar is het nogal een kluif voor.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-09-2017 13:49 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Dit is het tweede album al dit jaar ook. Er is ook nog een plaat met muziek die ze voor een theaterstuk hebben gemaakt, Begynnelser. Korte, grotendeels, instrumentale nummers.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-09-2017 14:37 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Don't even wanna know



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-09-2017 14:42 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht



Er zit ook een registratie bij van het toneelstuk met live begeleiding door Motorpsycho. Misschien nog wel de moeite waard? Ik heb hem nog niet uit gekeken, maar het eerste half uur was al leuk. Ik laat nog wel iets weten als ik hem uit gekeken heb.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 16-09-2017 14:42]


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 17-09-2017 8:49 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 16 september 2017 13:21 schreef Dirge for november het volgende:
Zelfs van mij favoriete bands hoef ik niet jaarlijks een album, laat staan eentje van anderhalf uur. Moet het zo lang? Dat vergt toch iets teveel van de luisteraar

Watje.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-09-2017 9:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik word oud.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-09-2017 13:57 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Groeit al. Typisch Motorpsycho dus. Wel wat aan de bombastische kant naar mijn smaak (toetsjes), maar het is gewoon weer een sterke plaat (uiteraard).



ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 25-09-2017 18:09 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Sterkste plaat van ze sinds Let Them Eat Cake, maar dat is vrijwel ook geen prestatie gezien die (grotendeels) misbaksels.


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-09-2017 21:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Demon Box. Daarna vond ik het al niks meer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-09-2017 21:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Bij Let them eat cake ging het pas echt mis. Toen vond mijn broer, een hippie-achtig figuur, het ineens gave muziek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-10-2017 17:52 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

The Tower is de eerste plaat van Motorpsycho die ik probeer. Vind het echt prachtig. Kan er verder bijzonder weinig over zeggen, maar ben enorm onder de indruk.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-10-2017 21:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Inmiddels gegroeid hier. Ondanks de lengte blijven de riffs hangen. Een goed teken. @Ben, nog veel te ontdekken dus! Ik zou starten met Heavy Metal Fruit en Little Lucid Moments. Maar wie ben ik, ik ken lang niet de gehele discografie. Dat zijn echter veruit mijn favs so far.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-10-2017 21:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Heavy Metal Fruit staat hier al in gedachten sinds de release van die plaat... Ik ben er op tijd bij. Komt er dus aan.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 27-10-2017 15:28 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Live was Järmyr wel heel erg jazzy trouwens weliswaar nog steeds geen hoofdrol opeisend zoals Kenneth. Al lag dat ook aan de gespeelde nummers. Kristoffer Lo, het Yodokmaatje van Järmyr, speelt deze tour tuba, toetsen en tweede gitaar. Gisteren in Sint Niklaas geweest en het was weer prachtig. Al was het geluid het minste wat van wat ik tot nu toe aan Motorpsychooptredens heb mee gemaakt. Gitaar(en) te zacht en de bas te hard. Jammer van het rumoerige publiek ook. Tweeenhalf uur je mond dicht houden is iets teveel gevraagd voor sommige mensen.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 27-10-2017 15:30 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 25 september 2017 21:31 schreef bastianus het volgende:
Demon Box. Daarna vond ik het al niks meer.
Ik vind die plaat wat te nu-metal soms. Al is dat met de kennis van nu.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-10-2017 15:39 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2017 15:28 schreef bokkie666 het volgende:
Live was Järmyr wel heel erg jazzy trouwens weliswaar nog steeds geen hoofdrol opeisend zoals Kenneth. Al lag dat ook aan de gespeelde nummers. Kristoffer Lo, het Yodokmaatje van Järmyr, speelt deze tour tuba, toetsen en tweede gitaar. Gisteren in Sint Niklaas geweest en het was weer prachtig. Al was het geluid het minste wat van wat ik tot nu toe aan Motorpsychooptredens heb mee gemaakt. Gitaar(en) te zacht en de bas te hard. Jammer van het rumoerige publiek ook. Tweeenhalf uur je mond dicht houden is iets teveel gevraagd voor sommige mensen.

In Amsterdam was het te gek. Dan valt inderdaad op dat de nieuwe drummer veel dienstbaarder speelt. Dat maakt dan ook weer dat er meer aandacht is voor wat er voor z'n neus gebeurt.

Volgende keer weer!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 27-10-2017 15:52 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2017 15:39 schreef M. het volgende:

Volgende keer weer!
Sowieso!

Veel meer improvisaties en interactie tussen de bandleden deze keer. AL ging de drummer wel een keer in de fout door te hard door te spelen in een rustige break, maar dat hoort er ook bij.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 27-10-2017 15:55]


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 28-08-2020 22:09 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat (The All Is One) stemde me erg positief tijdens de eerste luisterbeurt. Een stuk lichtvoetiger en kleurrijker dan de vorige twee platen, met een mooie balans tussen de N.O.X.-suite en leuke en mooie liedjes.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 28-08-2020 22:09]



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 29-08-2020 1:21 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ik vond de vorige twee ook heel vet, maar dat NOX-gedeelte van deze nieuwe draai ik hele dagen. Heerlijk. Andere liedjes zijn ook goed inderdaad.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 31-08-2020 15:08 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Na twee iets teleurstellende platen op rij had ik mijn verwachtingen voor het sluitstuk van de trilogie maar naar beneden bijgesteld. Had ik het even mis. Wat een briljant album!

[Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 31-08-2020 15:12]


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 31-08-2020 17:50 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Wederom een vermoeiend en matig album.
Continuing the 14 year streak, wat dat betreft.


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 31-08-2020 19:25 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik probeer me voor te stellen hoe iemand Little Lucid Moments of Heavy Metal Fruit matig en vermoeiend kan vinden. Lukt niet. Onverbeterlijke mopperkont ben je toch ook, he.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 31-08-2020 19:37 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Hé, Dirge for November, ken je deze trouwens? Motorpsycho (als The International Tussler Society) covert Grateful Dead. Ze doen ook een feestelijke I Know You Rider.



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 26-09-2022 10:02 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Afgelopen weekend was het zilveren jubileum van Orange Factory in Leuven, waar Motorpsycho de beste show gaf die ik van hen heb gezien.

Op vrijdagavond speelde Motorpsycho en op zaterdag onder meer Elephant9. Daardoor hoopte ik stiekem dat toetsenist Ståle Storløkken zou aanschuiven. Het leek me niet heel realistisch, maar na het zien van de backline en de posters met de tekst "Motorpsycho will play two sets", was wel duidelijk dat het toch ging gebeuren.

Eerste set (anderhalf uur) speelden ze met z'n vieren, want ook Reine Fiske was meegekomen. Steengoed, en een lange, loeiharde Black to Comm als afsluiter. Tien minuten pauze en de tweede set was...wederom in dezelfde samenstelling, maar wel met de mededeling dat er later "some friends", meervoud, zouden aansluiten. De hele tweede set (uur en een kwartier, zoiets?) bestond maar uit drie nummers: de twee lange tracks van het laatste album, plus de integrale NOX-suite. Prachtig.

En toen de encore, die uiteindelijk ook nog eens een uur ofzo duurde. Een half uur durende medley van The Death Defying Unicorn met inderdaad Ståle Storløkken erbij. En dáárna kwam nota bene stagemanager/technicus Tos Nieuwenhuizen (ook bekend van Sunn O))), 35007, ...) nog het podium op om de vocalen voor twee Emerson, Lake & Palmer nummers voor zijn rekening te nemen. Inmiddels dus zes man op het podium. Vier uur na de start werd afgesloten met 'Burn' van Deep Purple.



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen