IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Mojopolie Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-02-2004 17:16 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 februari 2004 17:12 schreef Voice Of Doom het volgende:
Hmmm...Morbid Angel kostte nu maar (!) 26 euro...
Eh, voor 1 euro meer krijg ik er 8 bands bij... volgens mij klopt er iets niet in jouw bewering.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 18-02-2004 17:19 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik krijg er maar 2 bands bij...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 17:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Blijkbaar zijn de prijzen niet te hoog aangezien de Metalfests e.d. toch nog steeds niet echt klagen over gebrek aan publiek.

De NMA richt zich niet op de prijzen van MoJo concerten maar meer op het feit dat zij andere concurrenten het leven onmogelijk maken door onwettige handelingen cq. contractuele bedingen met zalen en zo.

Dat een dergelijk beleid aangepakt wordt vind ik goed aangezien het de marktwerking verstoort.

Dat MoJo een geweldige marktpositie heeft geworven is alleen goed en verdient hulde. Daarvoor verdienen ze het om vet winst te maken. Ze moeten alleen geen *misbruik* van hun positie maken en andere concurrenten weren. Daar richt de NMa zich ook op.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-02-2004 17:24 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 februari 2004 17:21 schreef Chelman het volgende:
Blijkbaar zijn de prijzen niet te hoog aangezien de Metalfests e.d. toch nog steeds niet echt klagen over gebrek aan publiek.
Mwoah, er zijn tijden geweest dat dingen als Metalfest binnen no-time uitverkocht waren en dat blijft nu toch echt uit.

quote:
De NMA richt zich niet op de prijzen van MoJo concerten maar meer op het feit dat zij andere concurrenten het leven onmogelijk maken door onwettige handelingen cq. contractuele bedingen met zalen en zo.
Van alle mensen weet jij toch zeker dat dergelijke dingen een enorme wisselwerking zijn. Wat de consument merkt is de prijs, maar die prijs kan alleen maar zo hoog zijn vanwege bovengenoemde tactieken en daar treedt de NMA inderdaad tegenop.

Op het moment dat Band X 1 optreden via Mojo boekt en een optreden via Y-Concerts en Y-Concerts is daadwerkelijk goedkoper zou je mogen verwachten dat de prijs van dat optreden lager ligt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-02-2004 17:29 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

het schijnt anders, dat die kaartjes door de bands zelf zo duur worden gemaakt. daar heeft mojo niks mee te maken.

dat zeiden ze tenminste op radio 3 vandaag.


Oud Vuil.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 18-02-2004 18:06 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

En dat geloof jij?


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Fire
Usericon van Fire
Posted 18-02-2004 18:12 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 18 februari 2004 17:29 schreef webblaster wim het volgende:
het schijnt anders, dat die kaartjes door de bands zelf zo duur worden gemaakt. daar heeft mojo niks mee te maken.

dat zeiden ze tenminste op radio 3 vandaag.
Ja daag, een band zegt gewoon ik wil 1000 euro per optreden. Dan zegt mojo. Ok regelen we. En vragen vervolgens 2000 euro. waardoor de kaartjes erg duur worden.

In de metropool zou Epica komen voor ongeveer 500 euro maar toen ze een maand onder contract stonden bij mojo kon dit niet meer doorgaan omdat metropool toen meer dan 2500 euro moest neerleggen.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 18:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 18:12 schreef Fire het volgende:
Ja daag, een band zegt gewoon ik wil 1000 euro per optreden. Dan zegt mojo. Ok regelen we. En vragen vervolgens 2000 euro. waardoor de kaartjes erg duur worden.

In de metropool zou Epica komen voor ongeveer 500 euro maar toen ze een maand onder contract stonden bij mojo kon dit niet meer doorgaan omdat metropool toen meer dan 2500 euro moest neerleggen.


Dat heet lekker geld verdienen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 18-02-2004 18:15 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 18:13 schreef Chelman het volgende:
Dat heet lekker geld verdienen.
Vroeger heette dat gewoon uitzuigen...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 18:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 18:15 schreef Voice Of Doom het volgende:
Vroeger heette dat gewoon uitzuigen...


Nee want niemand dwingt je om dat geld voor een optreden neer te tellen.......


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 18-02-2004 18:21 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

uitzuigerij heeft niks met dwingen te maken...en uiteindelijk doen ze dat wel degelijk...probeer jij in Nederland maar eens naar Morbid Angel te gaan zonder dat je gedwongen bent Mojo rijk te maken...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 18:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 18:21 schreef Voice Of Doom het volgende:
uitzuigerij heeft niks met dwingen te maken...en uiteindelijk doen ze dat wel degelijk...probeer jij in Nederland maar eens naar Morbid Angel te gaan zonder dat je gedwongen bent Mojo rijk te maken...



aha...maar da's iets anders. Dat heeft te maken met het feit dat zij concurrentie onmogelijk maken.


De prijs van een optreden is daarin niet direct een belangrijk gegeven.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 18-02-2004 18:24 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Maar die kunnen ze zo dus wel lekker wat hoger maken...daar ging het om...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 18:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 18:24 schreef Voice Of Doom het volgende:
Maar die kunnen ze zo dus wel lekker wat hoger maken...daar ging het om...


Zodra ze hem te hoog zetten en er geen mensen meer komen opdagen...dan daalt het vanzelf tot een punt dat ze wel weer een volle zaal hebben. Een equilibrium.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 18-02-2004 18:26 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Maar het blijft uitzuigerij...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 18:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 18:26 schreef Voice Of Doom het volgende:
Maar het blijft uitzuigerij...


Trouwens...een vriendin van mijn broer is daar vorige maand begonnen met werken. Haar eerste baan na haar studie.....zal ze leuk vinden. LOL


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-02-2004 18:58 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 februari 2004 18:13 schreef Chelman het volgende:
Dat heet lekker geld verdienen.


desalniettemin is er volgens mij niemand die controleert hoe die prijs opgebouwd is. en al zou het zonder onacceptabele marges zijn, waarom kunnen zij de prijs niet lager houden?

zijn het een stelletje prutsers of zijn het een stel geldwolven? er zijn organisaties zat die dit wel kunnen namelijk...

-blugh typen en eten tegelijk blijft moeilijk-

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 18-02-2004 18:59]


Je moeder.


Fire
Usericon van Fire
Posted 18-02-2004 19:07 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Voor de mensen die ticketservice nog willen aanmelden:

http://www.nmanet.nl/nl/Service_en_Contact/Contact_opnemen/tip_ons.asp



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-02-2004 10:11 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 18:25 schreef Chelman het volgende:
Zodra ze hem te hoog zetten en er geen mensen meer komen opdagen...dan daalt het vanzelf tot een punt dat ze wel weer een volle zaal hebben. Een equilibrium.....



Sorry hoor, maar dat vind ik toch een beetje simplistisch geblaat. Jouw idee van marktwerking klinkt in theorie leuk, maar in de praktijk gaat dat hier niet op.

Allereerst wordt marktwerking gedragen door concurrentie. Mensen kunnen bijna niet zeggen "Hee, dit festival is mij te duur, ik ga wel naar een ander festival" want er -zijn- gewoon bijna geen andere festivals meer zonder MOJO.

Daarnaast hebben veel bands een tourschema. dus de kans bestaat dat een band die je graag wil zien slechts een keer in een jaar tijd door je regio/land heen trekt. Dan kun je kiezen om of niet te gaan omdat je MOJO wil boycotten, of tandenknarsend toch maar die belachelijke prijs neer te tellen omdat je nu eenmaal niet veel kans krijgt om die band (op die tour eventueel) ooit nog eens te zien.

Jouw verhaaltje zou leuk zijn als er andere organisaties waren die degelijke concurrentie bieden, maar jouw bewering dat alles vanzelf wel wordt rechtgetrokken puur op vraag versus prijs is grote onzin.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 19-02-2004 10:12]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 10:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 10:11 schreef Mark het volgende:
(...)
Jouw verhaaltje zou leuk zijn als er andere organisaties waren die degelijke concurrentie bieden, maar jouw bewering dat alles vanzelf wel wordt rechtgetrokken puur op vraag versus prijs is grote onzin.



En jij moet beter leren lezen....ik zei toch dat het bewust tegengaan van nieuwe initiatieven die concurrentie veroorzaken fout is.

Maar wat de prijs is nooit te hoog zolang er mensen kanrsetandend of niet naar een concert gaan...dat hij lager zou kunnen is evenwel mogelijk maar hij is niet te hoog...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-02-2004 11:47 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, dat vind ik dus een enorme dooddoener. Als je 'te hoog' definieert als de prijs waarbij mensen stoppen een kaartje te kopen, dan zijn we snel klaar natuurlijk. Dat is net als zeggen dat veel goths zwarte kleren dragen, of dat oceanen veel water bevatten.

Punt is dat de prijs van veel MOJO evenementen vele malen hoger ligt dan nodig geweest zou zijn om een een redelijke winst te behalen. Een nette, klantvriendelijke organisatie zoekt een balans tussen winst maken en de klant tevreden stellen. MOJO lapt dit laatste aspect volledig aan zijn laars, winst is het enige oogmerk.

Vanuit dat perspectief vind ik de kaartprijzen van MOJO evenementen 'te hoog'. Wat niet betekent dat ik niet meer naar door hen geregelde concerten zal gaan, want helaas is er voor mij vaak geen alternatief om bepaalde bands te zien.

Als jij dan doodleuk gaat beweren dat MOJO het goed bekeken heeft en zolang mensen betalen kun je MOJO weinig verwijten, dan gaan bij mij mijn nekharen toch even overeind staan. Het is gewoon schoffering van je klanten, en niks minder.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 19-02-2004 15:50 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 18 februari 2004 18:15 schreef Chelman het volgende:
Nee want niemand dwingt je om dat geld voor een optreden neer te tellen.......


Niemand dwingt jou geld neer te tellen voor interessante boeken, maar als de exclusieve uitgever van de boeken die jij leuk vindt de prijzen met honderd procent omhoog gooit (om maar eens een wild voorbeeld te geven) mag je daar toch over klagen of niet?

Heb je niet het recht om je beklag te doen als je het idee hebt dat je uitgezogen wordt? Lijkt me toch wel enigszins tegen de libertarian zienswijze...

Misschien is Mojo wel door strak beleid en een goeie concurrentiepositie een groot en bijna monopolistisch bedrijf geworden, maar als het nu die machtspositie misbruikt door op slinks wijzen andere bedrijven te benadelen of hun groei te belemmeren dienen ze aangepakt te worden.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 15:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 15:50 schreef Phriar het volgende:
Niemand dwingt jou geld neer te tellen voor interessante boeken, maar als de exclusieve uitgever van de boeken die jij leuk vindt de prijzen met honderd procent omhoog gooit (om maar eens een wild voorbeeld te geven) mag je daar toch over klagen of niet?

Heb je niet het recht om je beklag te doen als je het idee hebt dat je uitgezogen wordt? Lijkt me toch wel enigszins tegen de libertarian zienswijze...



Jazeker, dat doe ik dan ook door mijn portemonnee op slot te houden.

quote:

Misschien is Mojo wel door strak beleid en een goeie concurrentiepositie een groot en bijna monopolistisch bedrijf geworden, maar als het nu die machtspositie misbruikt door op slinks wijzen andere bedrijven te benadelen of hun groei te belemmeren dienen ze aangepakt te worden.



Jep. Dat dient aangepakt te worden maar niet hun prijsbeleid. Zodra je hun misbruik nl. aanpakt verandert hun prijsbeleid vanzelf.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-02-2004 16:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 15:52 schreef Chelman het volgende:
Jep. Dat dient aangepakt te worden maar niet hun prijsbeleid. Zodra je hun misbruik nl. aanpakt verandert hun prijsbeleid vanzelf.



*ZUCHT*

De naiviteit spat er weer vanaf hoor

Hun prijsbeleid is slechts ten dele te voeren door het vermeende misbruik. Het overgrote deel van de prijsopduwing komt nog altijd door hun monopolie-positie in combinatie met desinteresse voor de klant. Dan kun je tien keer hun elleboogmepperij en machtsmisbruik aan de kaak stellen, daarmee haal je die basisproblemen niet weg. MOJO is net als UPC, alleen weten ze zich wat beter te verbergen voor de Consumentenbond en "Ook Dat Nog"


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 20-02-2004 19:55 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

Mojo aanpakken? Ik ben benieuwd wat eruit komt rollen. En nou de ticketservice nog. Want 3,20 euro servicekosten per kaartje vind ik toch echt absurd.



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen