IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Isis Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 08-03-2006 18:03 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 8 maart 2006 18:02 schreef blonde rockgod het volgende:
Is al goed....
BUUUURMANNN *kijkt uit raam*


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-05-2006 18:19 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Panopticon begin ik nu een beetje te kennen. Even rust geven, en met Celestial verder, die ik nu een eerste luisterbeurt geef. Ben benieuwd

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 09-05-2006 18:22]


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-05-2006 20:05 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2005 23:29 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Ik had 'em al op mijn HD sinds november en redelijk veel naar geluisterd, 2 weken geleden uiteindelijk gekocht. Tja, je moet er wel van houden; van veel nummers is weinig meer over behalve heel veel ambient. Dat is af en toe wel een beetje slaapverwekkend. Ook staan er duidelijk een paar vullertjes op. De moeite waard zijn oa remixes van The Other en die van Patton. Reinterpretations is echt zo'n schijfje om op te zetten als je moe bent ofzo, beetje wegdromen met de ambientsoundscapes. De echte fan wil hem natuurlijk sowieso hebben


Ik heb m goed geluisterd en ook de nummers van Fennez (die zich onsterfelijk heeft gemaakt met de ambient plaat 'endless summer') en Venetian Snares zijn zéér goed. Toch maar eens aanschaffen


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 09-05-2006 21:54 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

De Justin K. Broadrick remix is gaaf, Godflesh-esque.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 10-05-2006 1:53 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ja ik vind Reinterpretations op dit moment beter dan ten tijde van die vorige post. Vooral tijdens het lezen van lange studieteksten vind ik deze muziek ideaal.



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-05-2006 16:49 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Geef nu Oceanic een eerste luisterbeurt, erg gaaf ook zeg.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 15-05-2006 23:35 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik zag dit net op de melkweg site:

quote:

17/7: Isis, Zombi

Isis misschien wel de beste postrock/metal band van het moment. De kunst van spanning opbouwen wordt tot in de perfectie beheerst en komt het hoogst melodieuze werk behoorlijk te goede.
Het zijn echter vooral de crescendi, de heftige uitbarstingen die eindeloos indruk maken: als een stel bezeten exorcisten worden ze één met hun muziek, spelen ze met een urgentie die bijna eng te noemen is. Hier is geen pose, dit is puur en echt zoals puur en echt kan zijn. Dan kunnen we wel kritisch gaan zitten zijn en zeggen dat duidelijk is dat de oudere nummers compleet in het niet vallen bij de Panopticon-stukken, maar dat is onbenullige muggenzifterij: Isis live is een louterende ervaring. Sublieme band.



Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 15-05-2006 23:44 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

Welk een enthousiasme alhier. *loadt down*

Edit: Nog tips voor specifieke nummers? Luister nu Syndic Calls en vind het nog niet je-van-het.

[Dit bericht is gewijzigd door Pauline op 16-05-2006 0:15]


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 16-05-2006 10:40 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Gister Panopticon weer opgezet.

'k Vind niet echt dat je ff een nummertje er van op moet zetten, maar het als een geheel luisteren. En je lekker laten meeslepen.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 16-05-2006 11:24 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Vind ik ook. Om die reden vond ik Panopticon in het begin minder goed te behappen, maar nu vind ik het de beste cd van Isis. Vorig jaar in Paradiso speelden ze zowat alle nummers van Panopticon en misschien twee nummers van Oceanic.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 16-05-2006 14:19 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 23:44 schreef Pauline het volgende:
Welk een enthousiasme alhier. *loadt down*

Edit: Nog tips voor specifieke nummers? Luister nu Syndic Calls en vind het nog niet je-van-het.


Ik zou zeggen download Oceanic, toch een stuk sterker IMO. Luister daarvan de eerste 4 nummers, als je dan nog niet om bent



Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 16-05-2006 18:23 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

De eerste twee nummers van Panopticon luisteren ... en je bent direct verkocht.


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 16-05-2006 18:29 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

I.v.m. de diversiteit aan adviezen zal ik me morgenavond eens de tering downloaden.


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 16-05-2006 19:24 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 14:19 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Ik zou zeggen download Oceanic, toch een stuk sterker IMO. Luister daarvan de eerste 4 nummers, als je dan nog niet om bent


Mee eens. Panopticon vind ik toch een beetje Oceanic-light. Veel minder intens en, alles bij elkaar, simpelweg minder sterk.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-05-2006 19:59 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Panopticon ken ik inmiddels vrij goed itt Oceanic. De laatstgenoemde vind ik (wellicht daarom) wat minder.

@ Paulin, een Isis plaat is een geheel (zoals alle platen imo), waardoor een los nummer niet geheel tot zijn recht komt. Zet Panopticon op, ga er rustig voor zitten en kom niet uit je bank/stoel voordat het open einde van Grinning Mouths je verdwaast achterlaat.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 16-05-2006 21:17 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 16 mei 2006 18:29 schreef Pauline het volgende:
I.v.m. de diversiteit aan adviezen zal ik me morgenavond eens de tering downloaden.
mail maar ff naar frnk[at]home.nl

kheb em nog wel online staan

[edit]

hier : http://download.yousendit.com/E287E7CA772651A4

(kweet niet of dit wel mag zo, maar ja)

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 16-05-2006 21:22]


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 17-05-2006 2:07 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

quote:
Op 16 mei 2006 21:17 schreef FRNK het volgende:
mail maar ff naar frnk[at]home.nl

kheb em nog wel online staan

[edit]

hier : http://download.yousendit.com/E287E7CA772651A4

(kweet niet of dit wel mag zo, maar ja)


Muchas gracias!

Edit: Hm, heb het digitaal meenenomen naar mijn stage, voorzichtig opgezet en al gauw vroeg een collega of hij harder mocht. Mooi zo!

Klopt inderdaad helemaal, dat deze cd in zijn geheel moet worden geluisterd. Vind ik overigens niet altijd voor alle cd's geleden.

Anyway, ik begrijp de enthousiaste reacties.

[Dit bericht is gewijzigd door Pauline op 17-05-2006 11:32]


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 17-07-2006 10:09 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Vanavond in de Melkweg!!


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2006 18:25 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Had het nou een week eerder geweest was ik gegaan

iemand uit de omgeving groningen/leeuwarden (desnoods zwolle, en anders maar opsturen ofzo!) die heengaat? ik wil wel erg graag een ISIS shirtje in Small, als iemand er 1 mee zou kunnen nemen wil ik zelfs nog wel wat op de originele prijs doen

net Oceanic gekocht en mischien dat hij idd de godenplaat Panopticon nog wel eens kan overtreffen

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 17-07-2006 18:26]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 17-07-2006 18:56 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Wordt tijd voor wat nieuws... ep'tje ofzo. Wellicht dat ze zichzelf daarop weer kunnen herpakken na het (in mijn optiek) ernstige ondermaatse Panopticon.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 18-07-2006 15:17 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Isis was weer super intens gisteren!! Het was niet helemaal foutloos, maar dat kan komen doordat het het begin van deze tour was.
De nadruk lag ook gister weer op Panopticon, in tegenstelling tot eerdere geruchten dat ze Oceanic in zijn geheel zouden spelen.

Na afloop ook nog deze DVD bemachtigd:





Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-08-2006 15:43 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-08-2006 15:59 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2006 15:43 schreef jbassist het volgende:
http://ipecac.com/sample.php?k=nX6WpKiolVV5qA==&d=081


JA!!!
Gaaf! Is dat een nieuw nummer??
Doet me op sommige momenten een beetje denken aan Alice in Chains.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-08-2006 16:02 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

jup!
Idd een beetje alice in chains achtig..
drummer mag nu alleen wel eens aan een ander drumpatroon gaan denken


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 24-08-2006 15:32 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Goaf, nieuwe Isis


zo kan ie wel weer


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen