IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : De toegevoegde waarde van songteksten Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 19:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

SNaack en altx sitting in a tree

K.I.S.S.I.N.G.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-05-2004 19:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:35 schreef attila_de_hun het volgende:
idd. maar je kunt toch ook de "interactie" tussen muziek enerzijds en een goed leesboek gebruiken? die kunnen elkaar ook versterken. echt waar! dus dan zijn teksten van de cd op zich niet belangrijk. gebruik gewoon "teksten" van een ander.


Hehe, ik moet ineens aan Shakespeare's Macbeth: A Tragedy In Steel van Rebellion denken. Als je zelf geen goede teksten kan schrijven, dan "leen" je ze toch gewoon...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-05-2004 19:38 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Wat een pretentieus gezwetz. Geef is wat voorbeelden van die synergie?



"This one is older than shit, heavier than time!"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 19:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



is = eens


edit: volgens mij is het een goede zaak dat 0tolerance zich niet met teksten bezighoudt.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 24-05-2004 19:40]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2004 19:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:38 schreef 0Tolerence het volgende:
Wat een pretentieus gezwetz. Geef is wat voorbeelden van die synergie?




nou, anal cunt op de achtergond geeft altijd een aparte dimense aan de werken van Bronte bijvoorbeeld.



pff, ik weet nu ook effe geen voorbeeld uit mijnhoofd maar tochis het echt waar.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-05-2004 19:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:41 schreef attila_de_hun het volgende:
nou, anal cunt op de achtergond geeft altijd een aparte dimense aan de werken van Bronte bijvoorbeeld.



pff, ik weet nu ook effe geen voorbeeld uit mijnhoofd maar tochis het echt waar.


lol


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2004 19:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:38 schreef 0Tolerence het volgende:
Wat een pretentieus gezwetz. Geef is wat voorbeelden van die synergie?




BrEeZaH!

Wat wil je met die voorbeelden doen dan?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-05-2004 19:46 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:44 schreef Snaack het volgende:
BrEeZaH!

Wat wil je met die voorbeelden doen dan?


En je drinkt ook nog breezer, of was dat een kansloze poging tot een grap?

Geef er maar is een paar, dan zien we wel verder wat je met die voorbeelden zou kunnen doen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2004 19:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:46 schreef 0Tolerence het volgende:
En je drinkt ook nog breezer, of was dat een kansloze poging tot een grap?




quote:
Geef er maar is een paar, dan zien we wel verder wat je met die voorbeelden zou kunnen doen




Dat was een "nee". Wat heb jij eraan te weten bij welke platen ik zo'n sensatie ervaar?

Duik eens goed in je eigen collectie zou ik zeggen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2004 19:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:36 schreef altx het volgende:
Doe eens niet zo eng...


Want ik herken mezelf voor de volle 100% in deze post...


Ik spreek ook niet voor mezelf hier, ik heb wat research gedaan en ben aan het proberen je te versieren door de dingen te zeggen die jij ook zou zeggen.

Euhm.. Neuken, en een biertje?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-05-2004 19:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:50 schreef Snaack het volgende:






Dat was een "nee". Wat heb jij eraan te weten bij welke platen ik zo'n sensatie ervaar?

Duik eens goed in je eigen collectie zou ik zeggen.


Je durft ze niet op te noemen, of je kan ze niet op noemen? Of is het daadwerkelijk een probleem om ze te noemen.

Het probleem ontgaat me


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-05-2004 19:54 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:52 schreef Snaack het volgende:
Ik spreek ook niet voor mezelf hier, ik heb wat research gedaan en ben aan het proberen je te versieren door de dingen te zeggen die jij ook zou zeggen.

Euhm.. Neuken, en een biertje?


Ah, zo ken ik je weer... Phew...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2004 19:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:54 schreef 0Tolerence het volgende:
Je durft ze niet op te noemen, of je kan ze niet op noemen? Of is het daadwerkelijk een probleem om ze te noemen.

Het probleem ontgaat me


Probleem?

Lees mijn post nou nog eens een keer kerel..

De academici van tegenwoordig..


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-05-2004 20:27 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 19:57 schreef Snaack het volgende:
Probleem?

Lees mijn post nou nog eens een keer kerel..

De academici van tegenwoordig..


Het is niet meer zoals vroegah he


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2004 20:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 20:27 schreef 0Tolerence het volgende:
Het is niet meer zoals vroegah he

Beantwoord mijn vraag nou eens: wat zou je aan mijn voorbeelden hebben?

Ik begrijp het echt niet..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-05-2004 20:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 20:39 schreef Snaack het volgende:
Beantwoord mijn vraag nou eens: wat zou je aan mijn voorbeelden hebben?

Ik begrijp het echt niet..
kuch icq/msn ?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-05-2004 20:43 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 20:39 schreef Snaack het volgende:
Beantwoord mijn vraag nou eens: wat zou je aan mijn voorbeelden hebben?

Ik begrijp het echt niet..


Daar gaat het niet om of ik er wat aan heb, het was meer interesse. Maar omdat je er zo moeilijk over doet hoef ik het niet te weten


"This one is older than shit, heavier than time!"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-05-2004 23:37 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zwakke teksten = onkunde inderdaad.

Maar de muziek moet wel de prioriteit blijven -- anders had ik m'n Slayer-platen allang de deur uit gedaan. Om over die belachelijke "poetische" black metal teksten maar te zwijgen...

Ik vind het erg jammer als een band verbaal niet kundig is om er iets van te maken en goeie teksten voegen uiteraard veel toe aan een nummer. De tekst is, naast de muziek, een stuk creatieve expressie en het is jammer als dat verspild wordt.
Bij veel death metal is het extra gay omdat de meeste metalheads een stel fucking hippies zijn die toevallig naar ingewanden-muziek luisteren.

Death metal bands met teksten die ik zelf erg tof vind zijn het reeds eerder aangehaalde Immolation, Suffocation en sommige stukjes Cryptopsy. De tekstueel meest geniale black metal band is Funeral Mist, de rest mag eigenlijk gewoon meteen maar optiefen, tekstueel gezien. Al die meuk over 'glorious empire' e.d. slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Oh ja, Slayer heeft trouwens wel nog een toffe tekst gemaakt: die van Post Mortem.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 24-05-2004 23:37]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-05-2004 0:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 mei 2004 15:27 schreef El Chulo het volgende:
ik heb nog niemand hier gehoord die zegt dat hij brute gore-teksten helemaal te gek vind.
hoe komt het dan dat er toch zoveel bands dit soort teksten schrijven en dat er zoveel mensen met t-shirts met shockerend bedoelde afbeeldingen en teksten rondlopen?


Wat mij betreft ben ik hier een van. Teksten als van Leprosy, Born dead en Pull the plug vind ik schitterend, net als teksten van oude Gorefest bijv.

Het gaat hier niet om de bedoeling of om gemiste kansen maar om wat iedereen hier schijnbaar laat liggen nl. het door mij al eerder aangehaalde feit dat teksten qua ritmiek op de muziek moeten aansluiten. Dit is, samen met de klank ervan, veel belangrijker dan welke inhoud dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-05-2004 0:39]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 25-05-2004 0:37 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Buiten dat je wel gelijk hebt, zijn Pull the Plug en Leprosy natuurlijk niet 100% domme gore tektsten



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-05-2004 0:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een echt goede zanger doet beide: een goede tekst goed geplaatst 'zingen'.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 25-05-2004 0:39 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Teksten doen mij werkelijk helemaal niks. Als ik een CD opzet wil ik goede muziek horen, als ik een goede tekst wil lezen dan ga ik wel naar de bibliotheek..

Just my 2 cents



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-05-2004 0:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik vind het wel opmerkelijk dat er hier een aantal mensen posten dat ze de tekstuele inhoud van een song totaal niet boeiend vinden, terwijl ze wel op hun achterste poten staan als er een band is met een christelijke boodschap in de teksten, om maar wat te noemen.

Als het maar beukt, toch?



possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 25-05-2004 14:41 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

songteksten zijn geen toegevoegde waarde aan de muziek, de muziek is juist de toegevoegde waarde aan een tekst en de intentie daarvan


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-05-2004 14:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 14:41 schreef possess me het volgende:
songteksten zijn geen toegevoegde waarde aan de muziek, de muziek is juist de toegevoegde waarde aan een tekst en de intentie daarvan


Leg uit. Waarom?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen