IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Pearl Jam Vorige pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-05-2009 7:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Terwijl onder Seattle bands mi eerder verstaan mag worden: Sanctuary, Queensryche, Metal church en Jimi Hendrix.

Niks mis met WASP trouwens, maar dat grunge de glam wegdrukte zal idd dan vast kloppen.

Zelf dacht ik aan bands die te lijden hadden onder de grunge beweging: Anthrax, Malevolent Creation, Powermad, Cyclone Temple...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-05-2009 9:53]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-05-2009 7:42 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 mei 2009 7:20 schreef Mutilator het volgende:


Zelf dacht ik aan bands die te leiden hadden onder de grunge beweging: Anthrax, Malevolent Creation, Powermad, Cyclone Temple...


Hoe kom je er bij dat die bands onder grunge te lIJden hadden? Gaarne uitleg van het begrip lijden in dit geval, en graag gestaaft door cijfers / directe bewijsvoering.


Ik vind het voorlopig een onzinnige redenatie.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2009 8:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2009 5:38 schreef De Ulk het volgende:
Ik vind Poison en Ratt ook prima te verdragen hoor. Oh, en Skid Row, W.A.S.P. en Twisted Sister natuurlijk, al behoorden die niet écht tot die scene.

In ieder geval beter dan dat gejammer van die grunge-gasten. Mijn god, wat was dát erg.
ROFL


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-05-2009 8:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hehe


Pearl jam... tja .. Ten was een classic , daarna saaaaai

alleen het nummer Spin The Black Circle kan me krijgen


signature


Snark
Usericon van Snark
Posted 19-05-2009 8:40 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 23:47 schreef Taets van Avezaete het volgende:
De hele hair/glam metal scene werd met de grond gelijk gemaakt. Behalve Motley Crue is er niet een band uit dat genre dat echt de moeite waard is...


Jouw kennis van die muzikale beweging houdt dan ook waarschijnlijk op met wat je ergens achter in je hoofd heb ronddwalen aan herinneringen van mtv uit die tijd...

en op zich hoorde guns n roses natuurlijk ook in dat rijtje van glam/hairbands thuis...




Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 19-05-2009 8:44 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2009 8:40 schreef Snark het volgende:
Jouw kennis van die muzikale beweging houdt dan ook waarschijnlijk op met wat je ergens achter in je hoofd heb ronddwalen aan herinneringen van mtv uit die tijd...

en op zich hoorde guns n roses natuurlijk ook in dat rijtje van glam/hairbands thuis...





Hmmm...Guns N'Roses was een klasse apart. Hun muziek had veel meer punk en bluesinvloeden en klonk een stuk agressiever dan een Poison, Ratt e.d


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 19-05-2009 9:12 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

Pearl Jam mag ik zo af en toe graag horen, maar is bij mij net zo'n band als Metallica... niet qua stijl ofcourse maar Metallica zet ik NOOIT zelf aan en als ik het hoor denk ik.. 'hmm.. vaker luisteren...'

Wat betreft het grunge heeft metal kapotgemaakt verhaaltje..

Ik denk dat metal dat toentertijd HARD nodig had zodat een band als Poison weggedrukt werd zodat ze een x aantal jaren later eens terug konden kijken hoe ze erbij liepen... Dat was toch ook geen gezicht Glam heeft ons ook wel leuke bands gebracht zoals motley crue, W.A.S.P. en dus Guns'n Roses maar het imago wat erbij zat was toch echt dramatisch:p

geef mij dan maar 'zo'n jankert' uit de grunge wereld


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-05-2009 9:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2009 7:20 schreef Mutilator het volgende:
Zelf dacht ik aan bands die te leiden hadden onder de grunge beweging: Anthrax, Malevolent Creation, Powermad, Cyclone Temple...

Te lijden? Als dit feitelijk al klopt*: jemig zeg, als mensen naar andere muziek gaan luisteren ben je blijkbaar niet goed genoeg; jammer dan. (in ieder geval als je door bands als AiC en Soundgarden overklast wordt)

*volgens mij best andere doelgroepen...

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 19-05-2009 9:37]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-05-2009 10:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ten is absoluut de binnenkomer, maar ik vind zelf later werk veel beter, Yield bijvoorbeeld


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 05-06-2009 21:10 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2009 22:36 schreef De Tegenpartij het volgende:
Oew, die remix van ten is goed gedaan, zeg, alles klinkt nu een stuk beter.


Helemaal mee eens, de plaat klinkt echt een heel stuk beter nu.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 08-06-2009 20:04 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2009 7:42 schreef MR. N het volgende:
Hoe kom je er bij dat die bands onder grunge te lIJden hadden? Gaarne uitleg van het begrip lijden in dit geval, en graag gestaaft door cijfers / directe bewijsvoering.


Ik vind het voorlopig een onzinnige redenatie.


Ik heb in die tijd toen dat (Grunge) op een absolute hoogtepunt was Anthrax in de ijsselhal gezien en daar waren maar 400 man op af gekomen. De organisatie had nog voorgesteld om het te verplaatsen naar Heino maar daar moest de band niets van hebben met als gevolg dat ze in een bijna lege zaal stonden. Priest in die tijd 1500 man en maiden net geen 3000. Zijn dit genoeg zijvers zo.

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 08-06-2009 20:05]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 10-10-2009 9:59 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Backspacer, de nieuwe. Ben positief verrast. Afwisselend en kort. Na Vitalogy was ik afgehaakt maar over Backspacer ben ik zeer te spreken.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 10-10-2009 14:41 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Ik begin toch erg benieuwd te worden. Ben zelf groot Pearl Jam-fan, vooral van de midden-periode (pak em beet Vitalogy - No Code - Yield). Plaat krijgt ook overal erg goede recensies...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-01-2010 12:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-07-2013 23:12 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



Werkt dit?

Punk jam. Lekker, hoor.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-07-2013 21:04 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 11 juli 2013 23:12 schreef De Tegenpartij het volgende:


Werkt dit?

Punk jam. Lekker, hoor.





Niiiiiiiiice! Zo, dit is lekker zeg.. Pearl Jam meets Bad Religion? Hoop dat het album ook een beetje zo klinkt, kom maar op. Erg tof!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-06-2014 10:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dinsdag geweest in Ziggo Dome, was tof Goede band, alles best voor elkaar qua spel en zang. Geluid had wat beter gekund, zeker in het begin drukten de bas en basdrum met regelmaat de gitaren weg. Eddie deed het ook prima qua presentatie, mooi de boel bij elkaar geluld. En hij lijkt telkens meer op The Dude, dus dat is sowieso +1!

Wel te lang zo'n concert, 3 uur... En daarom krijg je ook een set die niet echt opbouwt naar een echt einde maar voortdurend op- en afbouwt waardoor je voortdurende een einde hebt. Liever dan 1,5 uur ofzo en wat meer in een lijn doorrocken Maar goed, gezien de prijs mag het natuurlijk wel weer even duren. Ziggo Dome heeft stom bier, gelukkig was ik de BOB. Verder viel het me qua massaliteit erg mee, goed ingerichte toko wat dat betreft. Toch liever een kleiner iets, alleen kom je daar Pearl Jam niet meer zo makkelijk tegen.

Setlist was erg cool, goede mix van klassiekers en nieuwer werk. Fijn dat die nieuwe plaat ook wat meer rockt dan de laatste zoveel platen gemiddeld. Houdt de pit er een beetje in Wat mooie covertjes ook, Mother (Pink Floyd) en stiekem een stukje Another Brick in the Wall in Daughter. En Rain van the Beatles. Oh, en ook Rockin' in the Free World van Neil Young op het eind, maar toen was ik al weg!

Al met al wel gewoon een tof concert


I wish I was a butterfly


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 25-06-2018 15:47 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl



Multicam filmpje met best goed geluid van Pinkpop 2018. Toch jammer dat het niet professioneel is gefilmd, want dit smaakt naar meer...


Vox Clamatis in Deserto


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen