IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Fates Warning Volgende pagina
DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 30-06-2004 0:01 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

'k kom sinds lange tijd weer es op de fates warning homepage, lees ik dat er een nieuwe cd er aan komt ! ben benieuwd !
quote:

Posted by JM on 04/21 at 19:56:09:

Hi Everybody,

Time for a long overdue update.

Ray, Mark, and I will meet this weekend in Connecticut to start recording our tenth studio release, tentatively titled FWX. After the drums are recorded we’ll start tracking gtrs, bass, keys and vocals at my studio. Final mixing is scheduled for late June. If we stick to that schedule I’m told by Metal Blade that we’ll make an October release.
Here’s the track listing, see if you can guess which ones are still just working titles:
Left Here
Song 6
River Wide Ocean Deep
Another Perfect Day
Dmin pt1 and pt2
Song 10
Song 8
Stranger (with a familiar face)
Wish

Finally, yes it’s true Mark will be leaving the band after this recording. Mark has been a big part of our sound for the last fifteen years and his contributions will be missed. But, I think it’s fair to say, both sides feel it’s time for a change. No decision on a replacement yet.

I’ll try to give another update as the recording progresses




I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 30-06-2004 0:03 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2004 0:01 schreef DaVinz het volgende:
'k kom sinds lange tijd weer es op de fates warning homepage, lees ik dat er een nieuwe cd er aan komt ! ben benieuwd !



KICK ASS. Fates Warning is erg vet !!




DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 30-06-2004 0:15 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

inderdaad !! en die disconnected was een erg goeie cd, dus ben erg benieuwd naar die FWX (Fates Warning 10 ? )


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 30-06-2004 0:16 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

dope shit! zal tijd worden ook, hun laatste cd is volgens mij al weer van vier jaar geleden.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 30-06-2004 0:18 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Released: July 25, 2000


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-06-2004 9:02 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Hmm zou een x tijd worden ja.. Hopen dat ze weer alles uit de kast hebben getrokken nu het de laatste cd met MZ is. Beetje old-school FW ofzo


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-06-2004 9:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hmmm die disconnected vind ik een enorm lekkere plaat, maar dat ouwe mag er ook wezen.. "the spectre within"


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-06-2004 9:57 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 30 juni 2004 9:35 schreef spectre het volgende:
hmmm die disconnected vind ik een enorm lekkere plaat, maar dat ouwe mag er ook wezen.. "the spectre within"


Disconnected is idd vet! Lekker een beetje anders ook.
Maar idd, spectre, no exit etc. rulen. En voor mij eigenlijk Parrallels en Perfect Symmetry. Ach elke plaat is eigenlijk geweldig hehe


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 30-06-2004 10:43 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

nou, vind "Inside Out" en "Parallels" een beetje lafjes worden na aantal keren luisteren, maar het blijven lekkere platen.

Maar "Disconnected" en "A Pleasant Shade of Gray" bijven heerschen


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-06-2004 10:56 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Pleasant Shade idd ook 'Grey' gedraaid ja hehe. Heeft een heerlijke spanning in zich.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-06-2004 14:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb ook alleen Disconnected. Dat is echter wel een superplaat IMHO.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-06-2004 14:16 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 30 juni 2004 10:43 schreef DaVinz het volgende:
nou, vind "Inside Out" en "Parallels" een beetje lafjes worden na aantal keren luisteren, maar het blijven lekkere platen.

Maar "Disconnected" en "A Pleasant Shade of Gray" bijven heerschen


Joa ik ben misschien van de garde die altijd het oudere werk heeft geluisterd. (van voor Parallels enzo > Awaken The Guardian, No Exit bv.)Toen Disconnected kwam klonk dat ineens heel anders. Wennen ofzo.
Concertje toen in Noorderlicht nog meegemaakt? (toen dat nog bestond..) met Harrow als opener? Damn vet concert! Heel Pleasant Shade gespeeld EN de ouwe shit! Maar bij de ouwe shit kwamen de headbangers pas goed los hehehe

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 30-06-2004 14:18]


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 30-06-2004 14:27 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2004 14:16 schreef m/FRNKm/ het volgende:
Joa ik ben misschien van de garde die altijd het oudere werk heeft geluisterd. (van voor Parallels enzo > Awaken The Guardian, No Exit bv.)Toen Disconnected kwam klonk dat ineens heel anders. Wennen ofzo.
Concertje toen in Noorderlicht nog meegemaakt? (toen dat nog bestond..) met Harrow als opener? Damn vet concert! Heel Pleasant Shade gespeeld EN de ouwe shit! Maar bij de ouwe shit kwamen de headbangers pas goed los hehehe


nee helaas concerten niet meegemaakt van FW ... die oude zijn inderdaad ook erg goed ! Ivory gate of dreams heerscht bijv.


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-06-2004 14:45 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Indeed

Ja FW concertjes zijn zeldzaam.. Die lui zeggen altijd af helaas.
Ben wel heel erg benieuwd naar de nieuwe. Al samples gehoord toevallig?


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 30-06-2004 15:49 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2004 14:45 schreef m/FRNKm/ het volgende:
Indeed

Ja FW concertjes zijn zeldzaam.. Die lui zeggen altijd af helaas.
Ben wel heel erg benieuwd naar de nieuwe. Al samples gehoord toevallig?


ik hoop wel dat ze met die nieuwe cd gaan touren.
nee nog niks gehoord, ben al wel opzoek dus... tis nog afwachten


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 30-06-2004 15:58 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik vind alles met ray alder te gek. de oude shit is een beetje te heavy metal voor mijn smaak. a pleasant shade of grey is mijn favoriet.
ik heb ze bij die tour in de melkweg gezien. was erg indrukwekkend

ik vind die live-dvd persoonlijk een beetje tegenvallen, vooral dat gelul in die ´documentaire´ is een beetje langdradig. alleen het concert op dynamo is enigzins de moeite waard.

maar ik ben heel benieuwd waar ze nu mee aankomen. disconnected had een paar hele mooie nummers en ik vond het ook grappig dat ze ook nog een beetje met hun tijd meegaan, zonder hun specifieke stijl te verliezen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-06-2004 16:21 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Trouwens..

<bit off topic>
<spam>
Als jullie FW cool vinden, misschien vind je Symmetry dan ook wel leuk. Bij de 'Releases' sectie op de site zijn nummers te downloaden. (en via de site kun je makkelijk bestellen)
http://surf.to/symmetry
</spam>
</bit off topic>

Benieuwd wat jullie mening is


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 30-06-2004 18:32 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Ik heb denk ik wel de hele collectie van FW thuis liggen. Van de oude Thrashie FW vind ik Night on Brocken erg vet en van het nieuwe werk vind ik Parallels een topper

p.s. symmetry klinkt erg vet en heeft wel iets weg van de "modernere" Fates Warning, alleen moet ik even aan de zang wennen (niet dat ie slecht is )




FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 01-07-2004 12:18 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 30 juni 2004 18:32 schreef Bonnie het volgende:
Ik heb denk ik wel de hele collectie van FW thuis liggen. Van de oude Thrashie FW vind ik Night on Brocken erg vet en van het nieuwe werk vind ik Parallels een topper


Cool man!

quote:
p.s. symmetry klinkt erg vet en heeft wel iets weg van de "modernere" Fates Warning, alleen moet ik even aan de zang wennen (niet dat ie slecht is )


Thnx! :D Ja krijgen vaak in recensies een vgl. met FW te horen, misschien door die 9-accoordjes ofzo.. Zanger heeft idd eigen geluid, maar kzou me ook geen andere geschikte zanger kunnen indenken.


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 01-07-2004 17:03 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

A Pleasant Shade of Gray
Dat blijft een meesterlijk werkstuk.
Ook de Live registratie.


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 01-07-2004 23:57 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 30 juni 2004 18:32 schreef Bonnie het volgende:
p.s. symmetry klinkt erg vet en heeft wel iets weg van de "modernere" Fates Warning, alleen moet ik even aan de zang wennen (niet dat ie slecht is )
Hey Bonjo, die kunnen we op Jamrock zien!!!!



Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 01-07-2004 23:59 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2004 23:57 schreef Myth of Fury het volgende:
Hey Bonjo, die kunnen we op Jamrock zien!!!!


Jep, en nog enkele vette bands & Joop Wolters. De rest van de dag ben ik te vinden bij de bierkraan




Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 02-07-2004 0:02 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Zo is dat..drinkebroeder



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-07-2004 0:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Disconnected vond ik halverwege de cd wat saai worden de rest is vet!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 02-07-2004 9:14 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 1 juli 2004 17:03 schreef Shadow_buildeR het volgende:
A Pleasant Shade of Gray
Dat blijft een meesterlijk werkstuk.
Ook de Live registratie.


Jaaa live-cd ook super hey!! Kep Ray weleens minder horen zingen... grappige is dat onze drummer destijds met z'n vorige band Harrow in't voorprogramma heeft gestaan en met Ray geluld heeft die zo fuckin' stoned als n garnaal was lol.. kun je ook wel redelijk zien als ie op t podium staat. 1e x da'k ze zag was voorprogramma Dream Theater in Vredenburg (awake tour geloof ik), maar toen zat ie er geregeld naast. Maar op die cd : netjes!!
Engine is ook wel bekend I assume?

grtz

Frank


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 02-07-2004 9:26 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

engine is zeker bekend bij bij, 2 geweldige cd's gemaakt

NP: superholic


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen