IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : The Stooges - Iggy Pop Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2004 20:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Tot mijn diepe schaamte heb ik vorig weekend pas voor het eerst 'Fun House' aangeschaft.

Wat een sublieme plaat is dit zeg! De voormalige klasvoorzitter en goede cijfers halende Iggy Pop swingt en tiert dat het een lieve lust is. De samenwerking tussen de op LSD trippende Iggy Pop en de Engelse gentleman Bryan Ross-Myring (de producent) lijkt op voorhand een vreemde. Toch...toch is de combinatie wel geslaagd.

De wilde energieke, uithalen van de geflipte jongens uit Ann Arbor worden bijna, let wel: bijna in toom gehouden door de productie. Maar net als stoom onder een deksel weet de energie toch vrij te komen. Een jazz-achtige chaos waarbij de trommelvlies-prikkende riffs afgewisseld worden met een bijna bombastische ritme sectie. Als klap op de vuurpijl worden we getrakteerd op een raspende en krijsende Iggy Pop zelf.

De energie, oprechteheid en rauwheid van deze plaat zijn IMHO nagenoeg ongeëvenaard. Het is niet vreemd dat deze plaat als inspiratie voor de latere punk golf gold. Hier kan menig metalband een enorm puntje aan zuigen!

Een aanrader!

Meer liefhebbers?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 27-09-2004 20:18 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Ik ken alleen Lust For Life alleen van Iggy Pop, dat is een fijn plaatje als je lam thuis komt en niet te veel herrie aan je kop wilt.


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-09-2004 20:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik heb Raw Power 2 jaar terug van mijn heersende muziekliefhebbende broer gekregen voor mijn verjaardag. goede sheit, rauwer dan menig BM band


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


grindminder
LARDASS!!!!
Usericon van grindminder
Posted 27-09-2004 20:27 by grindminder Wijzig reactieProfiel van grindminderQuote dit berichthttp://www.dutchroadrunners.nl

heb raw power ook nog ergens op EP liggen... erg vette plaat



ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 27-09-2004 20:37 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

raw power is 10x essentiëler voor de extreme muziek dan reign in blood! oeps....


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-09-2004 21:14 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 20:15 schreef Chelman het volgende:

Meer liefhebbers?


jazekers! Fun House is mijn favoriet.

1970 is een ontzettend vet nummer!

ook het titelloze debuut en Raw Power zijn zeer de moeite waard. Raw Power wordt veelal bestempeld als hun beste werk...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2004 21:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 20:37 schreef ryn het volgende:
raw power is 10x essentiëler voor de extreme muziek dan reign in blood! oeps....

raining blood?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-09-2004 21:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 20:15 schreef Chelman het volgende:


Een aanrader!

Meer liefhebbers?


Ja


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 27-09-2004 22:44 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 27 september 2004 21:31 schreef ZelThoR het volgende:
raining blood?


ja shit! Nu heb ik mezelf wel heel erg ongeloofwaardig gemaakt!

moment van ontoerekeningsvatbaarheid!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-09-2004 22:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 21:31 schreef ZelThoR het volgende:
raining blood?

Wat lul jij nu?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-09-2004 22:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Reign in men, Hallelujah


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 27-09-2004 23:48 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Fun House is absoluut de beste Stooges-lp. Die eerste is ook goed, maar tering, wat zijn nummers als TV Eye, Loose en Down On The Street geniaal! Wildeman Pop en de broertjes Asheton. Ik vind de meeste nummers juist heel elementair en simpel klinken. Maar hoe ongelofelijk doeltreffend is dat gitaarwerk van Ron Asheton?!

Ik heb de broers samen met Mike Watt en J Mascis twee jaar terug nog op Pukkelpop op zien treden (terwijl de rest van de posers op 'guns'n'Roses' stond te wachten). Supervette show was dat! Iggy zag ik in de paradiso in '99 op 5 december (Sinterklaas). Wilde show met alle krakers (ook Stooges-nummers als I Wanna Be Your Dog en I Got A Right).

The Stooges hebben onlangs zoiets als een échte reunie gedaan. Zonder de originele bassist Alexander, want die is al jaren dood, maar met Mike Watt als invaller. Die gasten hebben ook door Europa getoured alleen hebben ze niet in de benelux opgetreden

Ik heb wel een onwijs gave dvd van, ik meen, de eerste reunie-show gekocht. Zeer de moeite waard. Ook de moeite waard als je into The Stooges bent, is Skull Ring. Iggy Pop's laatste cd, waarop hij ook weer wat nummers met de broers Asheton heeft geschreven (download maar eens 't nummer Little Electric Chair! Geniaal).

Ik waardeer deze band behoorlijk. Een van de bands die de weg plaveide voor punkrock. Fuck, The Stooges wáren punkrock!!!


We don't take it, we just fake it...


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 27-09-2004 23:54 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

ik wordt gek! dat internet is ook een communicatiemiddel van niets!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-09-2004 0:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 22:45 schreef M. het volgende:
Wat lul jij nu?

Wat ik lul nu is een terugkoppeling naar een kort maar irritatievol gespreksonderwerk die ik in het verleden heb mogen meemaken. Geen idee hoe we erop kwamen, maar het was al snel duidelijk dat dat gespeel met nummer/album namen écht niet kan (Aenema/Aenima, Reign in Blood/Raining Blood).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-09-2004 11:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 23:48 schreef VivaHate het volgende:
Fun House is absoluut de beste Stooges-lp. Die eerste is ook goed, maar tering, wat zijn nummers als TV Eye, Loose en Down On The Street geniaal! Wildeman Pop en de broertjes Asheton. Ik vind de meeste nummers juist heel elementair en simpel klinken. Maar hoe ongelofelijk doeltreffend is dat gitaarwerk van Ron Asheton?!

Ik heb de broers samen met Mike Watt en J Mascis twee jaar terug nog op Pukkelpop op zien treden (terwijl de rest van de posers op 'guns'n'Roses' stond te wachten). Supervette show was dat! Iggy zag ik in de paradiso in '99 op 5 december (Sinterklaas). Wilde show met alle krakers (ook Stooges-nummers als I Wanna Be Your Dog en I Got A Right).

The Stooges hebben onlangs zoiets als een échte reunie gedaan. Zonder de originele bassist Alexander, want die is al jaren dood, maar met Mike Watt als invaller. Die gasten hebben ook door Europa getoured alleen hebben ze niet in de benelux opgetreden

Ik heb wel een onwijs gave dvd van, ik meen, de eerste reunie-show gekocht. Zeer de moeite waard. Ook de moeite waard als je into The Stooges bent, is Skull Ring. Iggy Pop's laatste cd, waarop hij ook weer wat nummers met de broers Asheton heeft geschreven (download maar eens 't nummer Little Electric Chair! Geniaal).

Ik waardeer deze band behoorlijk. Een van de bands die de weg plaveide voor punkrock. Fuck, The Stooges wáren punkrock!!!


wat vind jij (en de anderen hier) eigenlijk van The Kinks? Ik denk dat dit de eerste band was die punkachtige, energieke riffs creëerden. Mogelijk waren The stooges ook door de The kinks beïnvloed?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-09-2004 13:06 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 11:33 schreef attila_de_hun het volgende:
wat vind jij (en de anderen hier) eigenlijk van The Kinks? Ik denk dat dit de eerste band was die punkachtige, energieke riffs creëerden. Mogelijk waren The stooges ook door de The kinks beïnvloed?


verschil in (punk)attitude was er in ieder geval!
En dat de Kinks puntige nummers schreven klopt, maar dat deden er meer.

De Kinks zijn erg okay btw.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 30-09-2004 16:44 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Iggy Pop met de Stooges moet ik eens uitchecken, maar Iggy Pop zelf vind ik heel vermakelijk, live heb ik hem ook al eens gezien en wat is dat een podiumbeest , het is heerlijke muziek, Lust for Live, Wild one (oa vanuit Crocodile Dundee 2), zijn duet met die van de B52's (als ik me niet vergis) Candy vind ik ook heel erg leuk


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 30-09-2004 17:35 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Ik ben niet zo'n fan van The Kinks. Ik heb een paar jaar terug (vanwege promo doeleinden voor het blad waarvoor ik schreef) een keer noodgewdwongen een hele dag op een Kinks-fandag doorgebracht...

Ik werd er niet vrolijk van...


We don't take it, we just fake it...


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 16-06-2005 18:28 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Iggy & Stooges spelen 6 augustus in Lokeren (België) tijdens de Lokerse Feesten!!!



We don't take it, we just fake it...


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 16-06-2005 20:46 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

The Stooges heerschen !!!!

De s/t is IMO hun beste Cd in mijn mening.


Sater
Usericon van Sater
Posted 08-02-2007 17:13 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 11:33 schreef attila_de_hun het volgende:
wat vind jij (en de anderen hier) eigenlijk van The Kinks? Ik denk dat dit de eerste band was die punkachtige, energieke riffs creëerden. Mogelijk waren The stooges ook door de The kinks beïnvloed?


Zeker, ik heb nog een Iggy and the Stooges cover van You Really Got Me op een verzamelcdtje.

Ik hoop trouwens dat ze behalve Pinkpop ook nog ergens anders in NL gaan spelen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-02-2007 17:15 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Lust for life zit nu getransformeerd tot een afschuwelijke dance versie onder een reclame.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-02-2007 17:18 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 22:54 schreef spectre het volgende:
Reign in men, Hallelujah


Godver...

Iggy Pop is wel dope shit natuurlijk.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 08-02-2007 17:18 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Coffee and Cigarettes was leuk.


Suck my piss


Sater
Usericon van Sater
Posted 08-02-2007 17:20 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

En The Crow 2


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-02-2007 17:21 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Star Trek: Deep Space Nine daarentegen...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen