IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Sol Invictus e.d.
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-11-2001 0:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zijn jullie bekend met 'folk noir' bands als Sol Invictus, Death In June, Current 93 e.d.?

Sol Invictus bv. maakt folk-achtige muziek gekruist met een beetje 'darkwave' bij gebrek aan een beter woord... droevigste muziek die ik ken, die muziek zit vol verdriet over de hedendaagse wereld... ongelooflijk. Heel erg mooi! (al moet je wel wennen aan de zang)


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-11-2001 8:44 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

hmmm, ik zal audiogalaxy eens ff gaan raadplegen.


Bazzio Attacks!!!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 20-11-2001 9:18 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Death In June ken ik wel.....zag heeeeeeeeeel lang geleden een docu over Foute metal muziek. Op Nederland 1 ofzo. Death in June zou een Nazi band zijn...van wege een of andere Duitse SSer die neergeknald was in Juni '45 ofzo.

Het is al lang geleden dat ik die docu zag dus ik zal het wel een beetje fout verwoord hebben. Maar goed...het schijnt leuke muziek te zijn..zal et es luisteren..

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 20-11-2001 9:18]


Suck my piss


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-11-2001 10:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja fout fout wat is fout he? Death In June zijn zeer zeker gefascineerd door de Tweede Wereldoorlog en wat er zich allemaal in Duitsland afspeelde. Maar het is een hele introverte band.

Sol Invictus vind ik echter beter...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-11-2001 11:57 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Net ff drie nummers geluisterd, maar geef mij dan toch maar Dargaard.


Bazzio Attacks!!!


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 23-09-2002 23:04 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Sol invictus is inderdaad erg goed vooral In a garden green vind ik een van hun beste nummers. Daarnaast vind ik Ordo Rosarius equilibro ook heel goed en deprimerend. Death in june gaat wel naar mijn mening. Komt vooral door de stem vind ik en de vage effecten (van de nummers die ik op mijn hdd heb staan).


You will never have, what i never had.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-09-2002 23:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik heb slechts één CD van Current 93 ('Of Ruine Or Some Blazing Starre') maar ook dat vind ik zeer ontroerende muziek. Wat me ook aanspreekt in deze muziekstroming is het spanningsveld tussen prachtige onschuldige liedjes (en dan ècht onschuldig... volkomen natuurlijke melodieën op een akoestische gitaar) en tussen zeer pijnlijke/droevige/apocalyptische teksten en concepten in de muziek.

Backworld is ook goed trouwens! Lijkt wel erg op Death In June, maar hebben prachtig cellogebruik.

En ik kan The Legendary Pink Dots aanbevelen, al is dat wat meer richting de Pink Floyd/soundscape/vaagheden richting, maar de heren van die band komen uit hetzelfde clubje. Toffe muziek!


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 24-09-2002 17:08 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2001 0:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Zijn jullie bekend met 'folk noir' bands als Sol Invictus, Death In June, Current 93 e.d.?

Sol Invictus bv. maakt folk-achtige muziek gekruist met een beetje 'darkwave' bij gebrek aan een beter woord... droevigste muziek die ik ken, die muziek zit vol verdriet over de hedendaagse wereld... ongelooflijk. Heel erg mooi! (al moet je wel wennen aan de zang)


Heb je een site-link?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-09-2002 17:32 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Voor veel informatie over dit soort muziek kan je bij de artists archives terecht op http://www.brainwashed.com ; hier veel links over Sol Invictus, http://www.tursa.com/ ; en dan nog http://www.fluxeuropa.com/solinvictus.htm , dit moet je wel ff bezig kunnen houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 24-09-2002 17:32]


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-09-2002 21:11 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Neofolk, kan ik, naast Metal zeer waarderen.

bands als DiJ, Der Blutharsch, Sol Invictus, Navirre de Guerre en Blood Axis behoren tot mijn favorieten.

de band Blood Axis heeft laatst een plaat uitgebracht over Absinthe, zeer mooie uitgave, met Absinthe-lepeltje en weet ik het allemaal erbij.


13 oktober, Dark Folk festival in Lisse

ik ga er iig heen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-09-2002 21:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dwaallie, kuj er wat van op de FTP pleuren ? Ik ben benieuwd


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-09-2002 23:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat wordt nog lastig want ik heb wat spul op tape en links en rechts in het verleden wat mp3's verzameld; die zijn alweer een jaar of twee weg .


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-09-2002 23:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

hhmm .. kloot'n


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 26-09-2002 23:11 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Je wilt wat van Sol invictus op de FTP server jenje?

Hier kan ik je wel mee helpen als iemand mij even uitlegt welke ftp ik dan moet hebben.

Wijziging: Ik heb het nieuwe album van sol invictus gedownload eergisteren genaamd thrones en ik kan zeggen dat hij nu opeens een stuk vrolijkere muziek maakt . De teksten zijn vrolijker vooral. AAARG. sommige teksten niet natuurlijk maar het is naar mijn mening slechter geworden

[Dit bericht is gewijzigd door Nolthuar op 05-10-2002 20:46]


You will never have, what i never had.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2006 20:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dit is, met afstand, een van de verschrikkelijkste dingen die ik de laatste tijd heb gehoord


signature


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen