IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Geschiedenislessen voor Metalfans?! Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-11-2001 19:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ondanks dak vrij nieuw in metal ben inderdaad, is morbid angel vet mijn favoriet

en die zijn ook niet bepaald nieuw eigelijk


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-11-2001 20:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

al dat oud vs. nieuw heeft totaal geen zin. er zijn altijd kutbands en goede bands geweest. dus luister gewoon naar beide. het leuk van oude bands goed kennen is dat je bij veel hedendaagse bands kunt horen waar ze het vandaan hebben.


oja, het enige waar je me echt mee op de kast krijgt is om oudere bands soft te noemen. jke kunt je echt niet voorstellen wat een impact bijvoorbeeld een venom heeft gehad. daar kan een band als bijvoorbeeld nile niet voor elkaar krijgen!


Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 21-11-2001 22:31 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2001 16:34 schreef overturnedskewer het volgende:
Wat dachten jullie van bijvoorbeeld Death, ook oude punk bands lang voor dat de Sex Pistols er waren hebben invloed uitgeoevend op de hedendaagse metal.

Ik zelf vind de oude BATHORY geweldig als rot in het vak en natuurlijk Black Sabbath


Death vind ik ook erg kick, ik heb op het moment helaas pas 2 cd'tjes van deze 'cult-band', nl. 'Human' en 'Spiritual Healing'. Beide cd'tjes zijn echte aanraders!


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


lestat
I assume I need no introduction...
Usericon van lestat
Posted 21-11-2001 23:12 by lestat Wijzig reactieProfiel van lestatQuote dit berichthttp://www.aeternus-darkermonument.tk

quote:
Op 21 november 2001 20:09 schreef attila_de_hun het volgende:
al dat oud vs. nieuw heeft totaal geen zin. er zijn altijd kutbands en goede bands geweest. dus luister gewoon naar beide. het leuk van oude bands goed kennen is dat je bij veel hedendaagse bands kunt horen waar ze het vandaan hebben.


oja, het enige waar je me echt mee op de kast krijgt is om oudere bands soft te noemen. jke kunt je echt niet voorstellen wat een impact bijvoorbeeld een venom heeft gehad. daar kan een band als bijvoorbeeld nile niet voor elkaar krijgen!


What devil or witch was ever greater than Atilla who's blood flows through these veins.

Hail Atilla.

Spijker op de kop.

Wat ik hier lees en de bands die genoemd worden en betiteld worden als oud zijn niet oud,Immortal ,dissection e.d. gaaf ,ho,maar broekies.
Ik noem een Trouble,supervet.
Possessed inderdaad,Voivod,Venom,Vicious Rumours,Onslaught,crimson Glory,Priest,Armoured Saint,tja zo kunnen we nog wel even doorgaan.


God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves.


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 21-11-2001 23:45 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2001 23:12 schreef lestat het volgende:
...Ik noem een Trouble,supervet.
Possessed inderdaad,Voivod,Venom,Vicious Rumours,Onslaught,crimson Glory,Priest,Armoured Saint,tja zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Crimson Glory! Goh, dat is lang geleden, daar ga ik direct eens wat van opzoeken...en afluisteren...


No regrets and no remorse...


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 22-11-2001 0:07 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Blackmetal heeft volgens mij ook wel invloeden uit de folk zo hier en daar (ja, noem me maar dom) en dan zou men wel heeeel erg ver terug kunnen gaan.

Vraag blijft... Moet dat dan wel?
Je kan ook gewoon van de muziek houden om wat het is. Ik persoonlijk moet zeggen dat ik het waardeer omdat het een van de weinige soorten is waar ik van denk dat het gemaakt is door mensen die er *echt* van houden.

Ik vind dat bijv. Dimmu Borgir er al niet meer zo tegenaan kijkt als ten tijde van "for al tid", hoofdzakelijk omdat ze er nu geld mee verdienen en dit hun baan ( ) is.

Ik noem een band als Pentacle (da's dus ook heel oud!!) die in nederland ongeveer deden/doen wat Darkthrone deed/doet.
Zij hebben nooit echt bakken met geld verdiend, en maken derhalve pure muziek.

Maar ik denk ook dat het niet uitmaakt of je het nu wel of niet kent, als je er maar lol mee hebt, net als ik ook denk dat al dat uiterlijk vertoon niet veel uitmaakt.
Mijn ervaring is dat de mensen die met dertig kilo spikes aan hun lijf lopen vaak de metal pas een half jaartje kennen.

Ik noem een zeker onguur sujet uit mijn woonplaats die in de aktueel (tijdschrift) is gaan staan met zijn domme kop om daar even wat vooroordeel-bevestigende verhalen over blackmetal op te gaan hangen...

Dood aan meelopers!


Dit slaat nergens op.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 22-11-2001 0:15 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

lang lang geleden...

Ik ben met de "tradionele" weg begonnen...Iron Maiden, Judas Priest, Venom, Saxon, Slayer enz. enz.

Van elke genre weet ik wat van af; ook m.b.t. de oerbands.

Ik zeg niet dat het een vereiste is; maar het metal-gebeuren is en blijft een macho-wereldje, tegenelkaar opscheppen hoeveel cd's je heb, collector's items (hehe), hoeveel lp's, hoe vaak je een band hebt gezien, hoe lang je al naar metal luistert, van welke bands je de patches op je jas heb (was een aantal jaren geleden, is nu niet meer), van welke onbekende band je nu weer een shirt draag enz. enz.

Wat ik wel vind is dat er steeds meer "mijn kennis is klein, maar toch moet iedereen mijn mening weten!!!"-figuren rondlopen.

Iron Maiden kut en ouwelulluh muziek?? Opflikkeren; de bands waar zo'n achterlijk figuur naar luistert zouden in 99% van de gevallen nooit hebben bestaan zonder Iron Maiden.

Sommige figuren weten echt niet hoe dom dat ze aan het lullen zijn.

Enkele voorbeelden; momenten waarbij het bier bijna door m'n neusgaten naar buiten spoot!

"Mille Petroza...ja natuurlijk ken ik die...de zanger van Deicide!!"
"Kreator...nee, vind ik kut..klinkt als Hammerfall!"
Oude Samael staat op..."hey gaaf..GOREFEST!"

Ja...echt gebeurd! Zulke figuren wens je toch eens 24-uurs marathon met Rotzooi & Bagger-muziek!!!

Het ergste is dat zulke figuren ook nog echt denken dat ze er verstand van hebben.

M.a.w. kom je net kijken....luisteren naar de mensen die er wel verstand van hebben!




Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 22-11-2001 14:21 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2001 13:09 schreef Valorian666 het volgende:
Ik bedoelde met dit forum trouwens niet alleen de roots van de metal, maar ook gewoon de oudere bands en albums.. dus zeg maar de oudere Immortal, Satyricon, Mayhem, Darkthrone, Emperor, etc. voor hen die pas net en vooral naar nieuwe blackmetal albums zijn gaan luisteren..,, je kunt wel wachten tot je een ons weegt op goede nieuwe albums, maar er zijn nog zoveel oude albums die zeker de moeite waard zijn!




Precies! Een verzameling houd niet op bij het wachten op nieuwe albums. Er zijn altijd nog wel meesterlijke oude albums van welke band dan ook die echt wel verplichte kost zijn.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-11-2001 15:12 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2001 0:07 schreef mörke het volgende:

Ik noem een zeker onguur sujet uit mijn woonplaats die in de aktueel (tijdschrift) is gaan staan met zijn domme kop om daar even wat vooroordeel-bevestigende verhalen over blackmetal op te gaan hangen...

Dood aan meelopers!


Hey.. dat komt me bekend voor.. was dat enkele maanden of langer terug, en lulde die gast vooral over cradle en probeerde hij met zijn gebrek aan intelligentie en kennis van het genre in tien regels de complete start en ontwikkeling van het blackmetal genre in kaart te brengen?? Iemand uit veenendaal


HagratH
Usericon van HagratH
Posted 24-11-2001 19:51 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

quote:
Op 22 november 2001 0:15 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Sommige figuren weten echt niet hoe dom dat ze aan het lullen zijn.

Enkele voorbeelden; momenten waarbij het bier bijna door m'n neusgaten naar buiten spoot!

"Mille Petroza...ja natuurlijk ken ik die...de zanger van Deicide!!"
"Kreator...nee, vind ik kut..klinkt als Hammerfall!"
Oude Samael staat op..."hey gaaf..GOREFEST!"

Ja...echt gebeurd! Zulke figuren wens je toch eens 24-uurs marathon met Rotzooi & Bagger-muziek!!!

Het ergste is dat zulke figuren ook nog echt denken dat ze er verstand van hebben.

M.a.w. kom je net kijken....luisteren naar de mensen die er wel verstand van hebben!




i agree...


Please give blood. Vampires are an endangered species!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-11-2001 19:54 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 november 2001 14:21 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Precies! Een verzameling houd niet op bij het wachten op nieuwe albums. Er zijn altijd nog wel meesterlijke oude albums van welke band dan ook die echt wel verplichte kost zijn.


ik zit pas weer net krap 2 jaar in de metal en moet nog heeeeel wat inhalen (ben ook hard mee besig )


Je moeder.


zombie
Usericon van zombie
Posted 24-11-2001 22:37 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2001 0:15 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Iron Maiden kut en ouwelulluh muziek?? Opflikkeren; de bands waar zo'n achterlijk figuur naar luistert zouden in 99% van de gevallen nooit hebben bestaan zonder Iron Maiden.





Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 24-11-2001 22:49 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Heil

Klassiekers...
Mijn klassiekers zijn bands als burzum, mayhem, darkthrone, venom, bathory, blasphemy,pentagram, kreator, destruction, von, gehenna, black sabbath, rainbow...
Behalve burzum darkthrone mayhem en black sabbath luister ik momenteel deze bands echter vrij weinig. Verder vin ik dat gelul van: 'Yo, ik luister al zo lang metal, ik heb wel zoveel Lp's' maar dikke bullshit. Het gaat om wat je bent, niet om wat je was (om maar effe clichee te gaan doen)

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 24-11-2001 22:51]


SCUM FUCK


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 24-11-2001 23:18 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Ik noem een zeker onguur sujet uit mijn woonplaats die in de aktueel (tijdschrift) is gaan staan met zijn domme kop om daar even wat vooroordeel-bevestigende verhalen over blackmetal op te gaan hangen...

Dood aan meelopers!


vertel? Ik ben niet erg thuis in de aktuele tijdschriften...



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 25-11-2001 13:31 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik heb ook van die gevallen... ik weet het nog hoor (en nathalie ook!) ...

Ik ben metal, ik heb metal shirts e.d.....

En na de 'zomer-vakantie' terorizeert 'ie samen met zn vriendjes de school met alle hip-hop uitbraaksels e.d.

TEERING POSER!

Niks met posers, want ik ben unne true poser!


Ik, Wil Schuurman


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 25-11-2001 18:30 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

kweet gelijk wie je bedoelt...
nu gaat ie alleen maar naar hiphop concerte...
nah ja hij doet maar wat ie wil...maar hij hoeft er niet meer op te rekenen als hij z´n hiphop tijd gehad heeft weer bij ons terug te komen om opeens weer helemaal ´metal´ te worden...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-11-2001 18:56 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Teringlijers moeten allemaal doodgeschopt worden.

Ja, ik zie dus echt het nut van poser zijn niet is.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-11-2001 19:25 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2001 22:49 schreef Duxmortem het volgende:
Heil

Klassiekers...
Mijn klassiekers zijn bands als burzum, mayhem, darkthrone, venom, bathory, blasphemy,pentagram, kreator, destruction, von, gehenna, black sabbath, rainbow...
Behalve burzum darkthrone mayhem en black sabbath luister ik momenteel deze bands echter vrij weinig. Verder vin ik dat gelul van: 'Yo, ik luister al zo lang metal, ik heb wel zoveel Lp's' maar dikke bullshit. Het gaat om wat je bent, niet om wat je was (om maar effe clichee te gaan doen)


Mee eens.. Het gaat erom wat op dit moment je instelling is.. Het is natuurlijk gaaf als iemand al teringlang naar metal luisterd, en ik wou zelf ook wel dat ik veel eerder het metalgenre ingeschopt was, maar uiteindelijk hangt dat van heel veel dingen af, en als iemand net naar metal luisterd verdient hij niet minder respect hierdoor.. Ook de manier waarop iemand metalgenre binnengekomen is maakt denk ik niet uit.. of iemand nou via metallica, iron maiden of vanuit de punkscene erin komt, het gaat er uiteindlijk om dat hij/zij metal gaaf vind (mits het niet een tijdelijk trend is om met bepaalde andere personen mee te lopen)...
Het aantal lp's en shit .. tjsa.. ik heb niet veel lp's, en vond mijn cd-collectie altijd wel aardig gevuld, tot ik op internet kwam en mensen leerde kennen die tot tien keer zoveel hadden..,, .. ..

Anyway.. Metal Rules,, en ik ben zoals vele anderen hier ondanks dat ik al een tijdje naar metal luister toch nog wel even bezig om alle goede oude muziek te leren kennen..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-11-2001 19:35 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik ben door mijn familie al heel lang geleden op de hoogte gesteld van metal.
Ik speelde al een op een denkbeeldige gitaar op AC/DC toen ik ongeveer een jaar of 7 was.

Maar ondanks mijn achtergrond moest ik mezelf verder ontwikkelen in de metal scene. En aangezien ik in Emmeloord woonde dus niet zo veel metal in de winkels lag was dit vrij moeilijk.

Ik denk niet dat het belangrijk is hoe lang je naar metal luisterd maar dat je er echt om geeft. En dus niet gaat meelopen. Ik vind dat we ook niet te hard moeten zijn naar jonge pupers die nu naar nu- metal luisteren omdat ze toch ergens moeten beginnen. Geef toe veel van de zm mensen zijn toch ook wel begonnen met nirvana enz..
Ik vind wel dat we trots op ons zelf kunnen zijn dat we ons hebben los gemaakt van het massaproduct de standaart huppelkutten zonder innelijk en pukkelige kakkerventjes die op hun bootschoentjes denken dat ze de wereld kunnen veroveren.
conclusie respecteer iedereen die zich probeert op te werken om later een echte metal head te worden.

Zelf zou ik wel een heel x aantal jaren ouder zijn zodat ik heel wat oude metal in mijn collectie had kunnen hebben. Ook baal ik dat ik nooit naar een optreden van de oude sepultura en oude metallica heb kunnen gaan omdat ik toen ze groot waren simpelweg te jong was. Helaas zijn ook veel oude cd, lp's en t-shirts niet of nauwlijks meer te krijgen en als ze te krijgen zijn moet je er over de 100 gulden voor neerleggen. BALEN dus.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-11-2001 19:38 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

10x zo veel ja. Hoe moet u die shit in godensnaam luisteren? Ik heb zelf 300-nog-wat CD's en ik denk ook van "Fuck, wat moet ik met al die shit?" Maar feit is dat er altijd wel dingen zijn die ik toch wel koop. En vervolges 1 keer luister of helemaal grijs draai.

En die meelopers (posers) moeten ze doodschieten zoals ik eerder al zei. Ik kan er gewoon niet bij dat er mensen zijn die naar een muzieksoort luisteren omdat ze ergens bij willen horen. WAAROM wil zo iemand graag met metalgasten rond hangen? Dit geldt trouwens voor alle muziekgenres.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2001 21:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2001 19:35 schreef Cadaveria het volgende:
Ik vind dat we ook niet te hard moeten zijn naar jonge pupers die nu naar nu- metal luisteren omdat ze toch ergens moeten beginnen.


Ik vind van wel. Metal is niet zomaar muziek wat je zomaar ff luistert op dezelfde manier als top-40 muziek. Metal (en zeker death en black metal) raakt aan grotere dingen dan de prille geest van een tiener kan bevatten. Tuurlijk, iedereen begint klein, en ik denk dat het alleen maar gezond is als je een aantal keren flink de kous op de kop krijgt. Geen tolerante bullshit dus van 'je moet toch ergens beginnen', daar kweek je alleen maar softies mee. Trouwens, dat 'je moet toch ergens beginnen' klinkt behoorlijk arrogant. Da's niet erg, maar laten we er dan wel eerlijk over zijn.

Elitismus über alles!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-11-2001 21:37 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Die NU-metal luitjes dus.. tjsa.. ik denk dat we ze maar gewoon naar die bagger moeten laten luisteren, en dan merken ze vanzelf wel of ze na die hype zichzelf verder ontwikkelen richting metal-gebied, of dat ze gewoon weer met de volgende hype meestromen

Overigens zie ik tussen NU-metal en METAL net zo weinig verband als tussen Britney Spears en METAL



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 25-11-2001 21:37]


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-11-2001 21:39 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ben overtuigd dat de echte liefhebbers van de ECHTE metal alle rages zullen overleven.
HAILZ AAN TRUE HEADBANGERS


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-11-2001 21:48 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Meeloperij is een teken van behoorlijke zwakte, jezelf helemaal aanpassen aan je omgeving zodat je leven draaglijk lijkt (wauw, ik heb vrienden!).

Maar afgeven op zwakkeren is ook behoorlijk makkelijk en laag en zwak... Dus meelopers afkraken ook... Hmmz... Ik hoop dat ik ergens te kort door de bocht aan het gaan ben .


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 25-11-2001 22:04 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2001 21:12 schreef Metal (en zeker death en black metal) raakt aan grotere dingen dan de prille geest van een tiener kan bevatten.



Whahahah...IK ben een tiener..en ik ben er van overtuigd dat mijn 'prille' geest deze pure vorm van muziek toch heel wat beter bevat dan veel van die zogenaamde metalheads hier. (waarschijnlijk zal men mij nu wel weer gaan aanspreken op mijn leeftijd als ik weer us in discussie ben..)

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 25-11-2001 22:06]


SCUM FUCK


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen