IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Jesu Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-01-2005 12:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Fantastische melancholische Pelican / Isis achtige muziek met dromerige zangpartijen. Op Hydrahead! Dit is echt heerlijk

Check it out:

http://www.hydrahead.com/media/mp3s/jesu_faulter.mp3

Nog meer mensen bekend met dit door Justin K. Broadrick (ex-Godflesh) opgerichte bandje??


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 27-01-2005 12:20 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik, maar ik vind het toch wel een stuk "crunchier" dan bovengenoemde bands. Doet me meer aan Godflesh zelf denken eigenlijk...


no text supplied


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 27-01-2005 12:22 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Geweldig album idd, doet me af en toe op de een of andere manier ook aan de latere nummers op Filth Pig van Ministry denken.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-01-2005 14:35 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Zal ook op tour gaan met ISIS in mei o.a. te zien in Vera/013 en ergens in het westen...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-01-2005 14:53 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2005 14:35 schreef Spirit In Black het volgende:
Zal ook op tour gaan met ISIS in mei o.a. te zien in Vera/013 en ergens in het westen...
ISIS in Vera??


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 02-05-2005 20:18 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Ik heb nu al het debuut Jesu een tijdje in huis, EP nog niet, en het bevalt mij uitstekend.

De composities van Justin Broadrick zijn niet zoveel veranderd, nog altijd een minimaal gebruik van riffs, desolate sfeer, ...

Oke, een heel stuk van de Industrial die Godflesh had is verdwenen, niet erg.
Soms klinkt het een heel klein ietsie-pietsie poppy maar meestal geldt de desolate sfeer.
Want Jesu breng ons fantastische Drone, grijsgedraaide CD het debuut.
Gewoon aanschaffen.

Edit: waarom staat dit bij non-metal? Drone is nog altijd een onderdeel van Doom en Doom was metal de laatste keer dat ik keek.

[Dit bericht is gewijzigd door Iscariah op 02-05-2005 20:20]


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 29-08-2005 15:12 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Ik heb geprobeerd wat objectief te zijn, hehe:

Jesu – Jesu



Jesu, de originele naam van Jezus voor de naam veranderd werd in het ons bekend Jezus.
Jesu, het laatste nummer van Hymns. De laatste Godflesh-cd.

Justin K. Broadrick is een man van vele werken. Van zijn werk bij Grindcore-pioniers Napalm Death tot de Dub/Breakbeat van Techno Animal. Maar zijn hoofdband was Godflesh, tot GC Green de band verliet. Justin brak Godflesh op hierdoor en ook omdat hij zich creatief ingesloten voelde bij Godflesh.

Jesu is duidelijke de weerspiegeling van een man zijn ziel, een man die veel downs heeft gekend. Na de Heartache EP was het duidelijk dat Justin zou blijven experimenteren met alles en nog wat.
En nu luister ik opnieuw naar de Jesu full-length.

Jesu laat duidelijk invloeden horen van Drone, Pop (Jaren 60, 70), Industrial, Ambient, Post-rock, … genres en My Bloody Valentine maar toont de perfecte combinatie van deze genres.
Your Path To Divinity opent met Drone gitaarklanken die later in het nummer zullen evolueren naar een dromerig nummer dat je hypnotiseerd vanaf de eerste klanken.
Het begin van Friends Are Evil kent dan weer de kenmerken van een Godfleshnummer op gitaarvlak, hard en kil. Maar net zoals bij Your Path To Divinity geeft Justin weer een draai, Friends Are Evil klinkt dromerig en meeslepend.
Zo gaat dit de hele cd door, Justin geeft zijn cd altijd de juiste draai op de juiste moment.
Een nummer zoals Walk On Water ligt instrumentaal zeer in de Drone-richting maar Justin zijn cleane zang geeft het zo een prachtige draai dat de onderliggende Popinvloeden duidelijk worden.

Jesu is een moeilijk te verteren cd, de cd klinkt dromerig, desolaat, depressief, dynamisch, …. tegelijkertijd soms. De emoties die Jesu kent verteren je, Jesu is een reisje door de ziel.
Het verleden dat Justin in Godflesh had is soms terug te horen in het gitaarwerk maar meestal is Jesu een heel andere band. Alleen door de schreeuwvocalen in Man/Woman hoor je de link met Godflesh echt goed.

Een fantastische cd die dankzij vele lagen, de juiste draaien en toch een hoop originaliteit een van de beste cd’s van dit jaar is. In mijn mening de beste.

10/10


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 29-08-2005 15:25 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

iscariah en objectief zijn over jesu/godflesh....

Liegbeest


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 29-08-2005 15:27 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Puike band.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 15-12-2005 17:41 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Justin heeft gisteren de mix afgewerkt van de nieuwe Jesu EP.
Het zal een 4nummer EP worden die "Silver" noemt.


En Jarboe zal ook te horen zijn op één van de nieuwe Jesu CD's die in 2006 zal verschijnen.
Geen idee of het de EP of de nieuwe full-length zal zijn.
2006 wordt een goed jaar.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-12-2005 21:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Oeh da's mooi! Ben wel benieuwd


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 09-03-2006 17:39 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Samples van Jesu - Silver EP

http://www.avalancheinc.co.uk/jesusilver.html


Gaat een andere richting weer uit.




[Dit bericht is gewijzigd door Iscariah op 09-03-2006 17:43]


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 14-04-2006 11:29 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

Godver, wat is Silver een geniale EP.
Luister em nu voor de 7e keer en deze plaat groeit nog steeds. Na elke luisterbeurt wordt ie beter!


She Said Destroy in Black New York


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 29-09-2006 23:34 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2006 11:29 schreef The Chosen het volgende:
Godver, wat is Silver een geniale EP.
Luister em nu voor de 7e keer en deze plaat groeit nog steeds. Na elke luisterbeurt wordt ie beter!


Geweldig sfeertje!
moet zeggen dat 'Silver' wel een stuk makkelijk 'pakt' dan de eerste full length, die had wat meer tijd nodig


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2006 23:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jesu - jesu is 1 v mn favo schijven
zalige sfeer


signature


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 29-09-2006 23:48 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

The new Jesu album, recently titled 'Conqueror', is currently at the end of the mixing stage and is about to be mastered. There are 8 songs on 'Conqueror', with a running time of just over 60 minutes. Planned for a February 2007 release on Hydra Head, a U.S tour will coincide with the release, shortly followed by tours of Japan and Europe. More details as they come through...

Other Jesu releases are also on the horizon : Aurora Borealis will be releasing a limited edition 12" vinyl only EP featuring 2 new experimental Jesu compositions entitled 'Sun Down' b/w 'Sun Rise', each song is approx. 18 minutes in length. Both songs feature Justin and Diarmuid only. This is mixed, mastered and with the label. Release date TBA.

Currently being mixed is a limited edition split 12" vinyl EP with Eluvium, this release is a joint venture between Hydra Head and Temporary Residence, with 2000 copies being issued by each label. This features 3 new Jesu compositions, recorded by Justin only. Release date TBA.

Justin has recently had remixes released of Knut, 5ive and Agoraphobic Nosebleed. He is currently finishing a dub remix for Ted Parsons involved project N.I.C for their upcoming dub album. Details are also currently being solidified for Justin remixing Explosions In The Sky. More news soon...

There are now new official MySpace pages for both Jesu and Final. The links can be found on the links menu on the right, or go here for the official Jesu MySpace page and here for the official Final MySpace page.

In other news there is a new Justin instigated band project - GREY MACHINE, the first album is currently in fruition. Many of Justin's old cohorts are involved in what will be a floating line up ; Dave Cochrane, a co-conspirator of Justin's [together in Head Of David, God, Sweet Tooth and Ice] is soon to be recording his bass parts. Expect something vicious, loose, heavy and psychedelic. More news very soon....

Justin has been invited to join Sunn0))) as a member of the group on their upcoming October 2006 U.K and Ireland tour. Yet again details TBA very soon...

Justin recently mixed and produced the Pelican London live show at the Scala from December 2005 from what is to be both a DVD and a limited double vinyl set. Release TBA. Justin will now also be mixing and producing an ISIS one off performance of 'Oceanic' in its entirety, performed in London as part of the ATP festival in July 2006. This is to be a DVD release with other formats TBA. Justin [with Diarmuid] as Final opened for ISIS at this event, he also guested on guitar with ISIS on the song 'Weight'...


ome mörke
Being banned is now just... Being.
Usericon van ome mörke
Posted 30-09-2006 0:00 by ome mörke Wijzig reactieProfiel van ome mörkeQuote dit bericht

Geweldige band. Zomer-doom, noem ik het, maar dat is mijn bescheiden mening.

'Silver' vind ik zelf iets matiger als 'Jesu', en het eerste werk ken ik niet, maar wat een top-band. Ik vind de 10 geen verkeerde beoordeling!


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 30-09-2006 0:01 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Veel mensen vind het eerste werk nog beter dan de s/t. Uittsjekken dus.


MyGreatDevastator
Usericon van MyGreatDevastator
Posted 02-10-2006 16:00 by MyGreatDevastator Wijzig reactieProfiel van MyGreatDevastatorQuote dit berichthttp://www.greyonline.nl

Jesu is duidelijk 1 van de vetste bands van de laatste tijd! wat een vette nummers! s/t is bij mij ook favoriet maar heartache en silver gaan er ook in als koek en een 10 is zeker niet onterecht!



neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 02-10-2006 17:31 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2006 0:01 schreef Iscariah het volgende:
Veel mensen vind het eerste werk nog beter dan de s/t. Uittsjekken dus.


dat is toch alleen 1 EP met twee nrs? De Heart Ache EP


radia
Usericon van radia
Posted 02-10-2006 17:50 by radia Wijzig reactieProfiel van radiaQuote dit bericht

Nog helemaal niet bekend met dit genre, ik ben zeer benieuwd hoe het bij mij zal aanslaan. Klinkt veelbelovend, ga het gelijk eens uitproberen!


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 02-10-2006 19:11 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2006 17:31 schreef neefherbert het volgende:
dat is toch alleen 1 EP met twee nrs? De Heart Ache EP
2 nummers, elk 20 minuten.


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 02-10-2006 20:22 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2006 19:11 schreef Iscariah het volgende:
2 nummers, elk 20 minuten.


nu aan het luisteren


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-02-2007 16:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Luister nu naar de nieuwe plaat "Conqueror". Wat een sfeer heeft deze plaat zeg! Op het eerste gehoor de beste Jesu tot nu toe.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 02-02-2007 20:14 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Valt wel mee ... Sunrise/Sundown 12" is wat beter ... Heart Ache is het beste werkje


Hij zou wel een tikkeltje minder naar Shoegazer mogen luisteren, hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door Iscariah op 02-02-2007 20:15]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-03-2007 21:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2007 16:56 schreef NecRobert het volgende:
Luister nu naar de nieuwe plaat "Conqueror". Wat een sfeer heeft deze plaat zeg! Op het eerste gehoor de beste Jesu tot nu toe.



inderdaad,

komt in de buurt van Heart ache


signature


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen