IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : System Of A Down Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2001 18:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik zijn tevreden ben.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 20-12-2001 17:23 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Kimmie heeft waarschijnlijk kaartje voor system!! JEJ! Ikke blij klein meisje! Nou nog ff kijken of t doorgaat.....en dan................


I spy with my little and verrry evil eye.....


Fire
Usericon van Fire
Posted 11-01-2002 22:22 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 20 december 2001 17:23 schreef WickedKimmie het volgende:
Kimmie heeft waarschijnlijk kaartje voor system!! JEJ! Ikke blij klein meisje! Nou nog ff kijken of t doorgaat.....en dan................
En ging het door?



PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 18-01-2002 20:05 by PsYcHo Profiel van PsYcHohttp://www.myspace.com/foryoursins

ik vind system erug lekker klinken ik heb allebij hun cd's en hoe die gast zijn stem gebruikt waanzinnig dus het is nu metal die hokjes!!!!!!!!!



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-01-2002 16:41 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

ojeee.. nog meer verdwaalde zielen. eheheh


"This one is older than shit, heavier than time!"


Warheart
Usericon van Warheart
Posted 21-01-2002 17:15 by Warheart Profiel van Warheart

mwahaha, mijn excuses voor de lach, maar deze kon ik niet onderdrukken...System of a Down is niet bepaald mijn favoriete muziek nee, nu-metal zooi (en bovendien nog tamelijk slechte nu-metal zooi)wat zoieso in bijna alle gevallen (naar mijn mening dan natuurlijk) zuigt, en dat is bij SoaD zeker niet anders.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2002 17:54 by Snaack Profiel van Snaack

Hmm.. Op CD vind ik ze behoorlijk goed klinken, misschien is het dan geen supergeavanceerde technische band, maar ik vind ze wel redelijk vernieuwend..

Live lijken alleen de drummer en vooral de zanger de enige capabele muzikanten te zijn, ik ben dan ook erg benieuwd naar hun gig van 16/3 in de HMH. Op Blowlands suckten ze i.i.g. als de tyfus, behalve de zanger dan.. Maar misschien omdat ze ietwat veel gerookt hadden

Het is trouwens ook nooit goed heh, stelletje achterlijke zeik hokjesplaatsers met je gezeik over alle nieuwe bands [Uhh.. Kut want NU-metal, kut want niet-orgineel kut want ze zien er dom uit], ik ben blij dat eindelijk na jarenlange housedeun-indoctrinatie op radio en TV er eindelijk wat stevigere bands zijn die airplay krijgen!

Misschien niet helemaal mijn smaak, maar Korn, Limp Bizkit, Linkin Park, Alien Ant Farm, SOAD, Papa Roach e.d. hoor ik altijd nog stukken liever dan kutje Spears, fat ass Lopez en all die andere R&B pleurisherrie

En ik heb respect voor SOAD omdat die gasten volgens mij ongelofelijk hard hebben moeten knokken om te bereiken waar ze nu zijn, waaronder een emigratie vanuit Armenie naar de VS..

En een ieder die zegt dat de zanger geen stem heeft is of doof, of heeft totaal geen verstand van muziek of is weer zo'n 'ik hou alleen van metal de rest is kut'-loser.

Exmpl: Mariah Carey is totaal niet mijn smaak [qua muziek dan ] maar mevrouw kan wel krankzinnig goed zingen! En ik zeg dus niet omdat het mijn smaak niet is dat ze een klotestem heeft ofzo..

Maar goed, de meesten van jullie zullen wel als leek naar muziek luisteren i.p.v. als muzikant.. En daar kan je ook nix aan doen en


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-01-2002 17:56 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Respect respect, ik heb geen respect voor bands die zich naar de commercie laten drukken om vervolgens geld te verdienen met dit soort herrie! Ik heb respect voor mensen die in de underground durven te blijven en daar een fanbase opbouwen en het niet voor het geld doen!
Denk daar maar is overna


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2002 18:07 by Snaack Profiel van Snaack

kortzichtig gelul..

als een band echt goed is, en dus ook veel mensen die band goed vinden, verkoopt het eerste demootje lekker, laten we zeggen 1000 stuks..

en dan komt het sneeuwbal-effect.. want die 1000 demootjes worden door meer mensen gehoord, en van de volgende zullen ze er dan ook nog meer verkopen.. en echt niet voor de poen

en op een gegeven moment wordt zo'n band headliner op kleine festivalletjes, misschien mogen ze een keer het voorprogramma van een een wat grotere band doen e.d., het balletje bljft rollen..

Totdat ze door een labeltje benaderd worden en een wat grotere release kunnen doen.. En die debuutCD verkoopt goed, ze worden door een major label gespot en krijgen een aanbieding..

Nou ben ik zelf pas een jaar of 11 actief in diverse bandjes, maar het is nog steeds mijn natte droom om van een band te kunnen leven.. En echt niet als koning, maar de gedachte als beroep in een band te spelen, te oefenen, op te treden, dat is toch geweldig!

Als jij nou de keus hebt tussen een kutleven als voetveeg in een supermarkt (want als muzikant moet je toch ergens je spullen van betalen) of je kan rondkomen van je band, veel spelen, goede opnames maken, en groeien als muzikant, ben je de grootste sukkel van de wereld als je dat dan niet doet..

bands afrekenen op hun suc6 is voor mij een bewijs van kortzichtigheid.. tuurlijk is 95% shit, maar zelfs Metallica is in een schuurtje begonnen op gare spullen.. dat ze nu sucken ff terzijde..

vind jij Deicide ook kut omdat ze op een redelijk 'major label' zitten?? die zijn echt niet door een geile platenbobo bij elkaar gezocht hoor..

of luister jij soms alleen naar lo-fi kutdemootjes? kap dus lekker met je suffe gelul..


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-01-2002 18:14 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Ik heb op tv dus die live Lowlands optreden gezien, en dat zoog zo erg dat ze een biljartbal door een rietje heen zouden krijgen.




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2002 18:17 by Snaack Profiel van Snaack

Ja op Lowlands suckten ze als de tyfus.. Khebt ut ook op TV gezien..

Maar daar kunnen redenen voor zijn, bewust verkloten bijv. omdat ze van Sony een set van nieuwe nummers moesten spelen en daar schijt aan hebben..

De zanger is de enige die ik echt muzikaal vind aan SOAD.. Ook op Lowlands zong hij goed..


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-01-2002 18:25 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

ach, het is gewoon mijn smaak niet en ik heb al eerder aangegeven dat ik er niet echt verder op wil gaan.

Over de commercie daarin tege, heb ik wel een afkeer, natuurlijk is het ook mijn natte droom (leuke woordkeuze ) om te kunnen leven van muziek maken. Het probleem is dat menig bands door de grote getalletjes in 1x een hele andere visie krijgen. Ik heb het gevoel dat de commercie de artisticiteit uit veel bandjes zuigt, als die er overigens al was. Ik heb zowiezo al een cynische kijk op het kaptalisme dus misschien is het te subjectief, maar goed ik stop, ik heb geen zin hierin, aangezien het toch geen nut heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 21-01-2002 18:36]



WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-01-2002 19:25 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ik vind SOAD wel goed en ik heb erg veel zin in 16 maart!!!!! ZO!!!


I spy with my little and verrry evil eye.....


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 21-01-2002 19:27 by darkscar Profiel van darkscar

system of a down
mja volgens mij is het toch echt nu metal


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-01-2002 19:28 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Wat is er nou zo erg aan nu-metal?? Wil iemand mij dat eens uitleggen?? En wat IS nu-metal....wat valt daaronder???


I spy with my little and verrry evil eye.....


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-01-2002 12:30 by Mark Profiel van Mark

Nu-metal dit, nu-metal dat. Alles wat tegenwoordig uitkomt qua muziek van een band die begonnen is na 1995 en geen grunt als voornaamste zanglijn heeft lijkt wel in dit hokje gepropt te worden.

Persoonlijk vind ik SOAD een hele goede band, met heel wat meer variatie dan vele andere recente bandjes. Ik heb ze nog nooit live gezien (tot 16 maart in ieder geval), maar ik heb in ieder geval wel beide CDs gehoord. Hoe het kan dat ik posts lees van mensen die SOAD veroordelen op een nummer dat ze een keer op de radio hebben gehoord of op een concert-registratie van TV, is mij eerlijk gezegd een raadsel.

Zo'n opstelling is precies waarom veel mensen nooit naar metal-muziek willen luisteren ("Och nee, dat heb ik een keer gehoord, dat was allemaal geschreeuw en keiharde herrie" ). Als er al ergens een plek is waar dat soort argumenten geen steek zouden mogen houden, dan is dat wel in dit forum. Zeg dan liever dat het je gewoon geen reet interesseert, in plaats van het te becritiseren (NB: dit is een algemene mening van mij, dus ik zit niet specifiek mensen hier aan te duiden. Ik heb het gevoel dat dit regelmatig opduikt, zowel op forums als deze als in discussies met vrienden van me, etc. Deze topic leek alleen een geschikte plek om mijn mening hierover te ventileren ).

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 22-01-2002 12:32]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-01-2002 12:48 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Het probleem is dat menig bands door de grote getalletjes in 1x een hele andere visie krijgen. Ik heb het gevoel dat de commercie de artisticiteit uit veel bandjes zuigt, als die er overigens al was.


True.. En soms worden ze natuurlijk ook door de platenmaatschappij/ producer gedwongen een bepaalde 'sound' neer te zetten.. En als je dat dan niet wilt is dat contractbreuk = big trouble (kijk maar naar TAFKATAFKAP )

Feit blijft dat in een pro band spelen ook gewoon een beroep is, je bent in dienst van de platenmaatschappij.. En tsja, ik neem aan dat je dan ook wel eens geen zin hebt of iets anders wilt gaan doen. Alleen is dat een stuk lastiger..

Maar het is natuurlijk niet voor niets dat veel 'grotere' bands/muzikanten 'voor zichzelf beginnen' oftewel een eigen label beginnen (en dan maken ze zich zelf schuldig aan hetgeen waarom ze voor zichzelf begonnen zijn ) Tsja, ze moeten ook gewoon de rekeningen betalen elke maand..


SQT
Usericon van SQT
Posted 22-01-2002 14:42 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Luister ff SoaD klinkt in mijn oren gewoon goed, commercieel of niet. Al ben ik nu wel bang geworden dat het hen net af zal gaan als Limp Bizkit, want ook hun eerste cd was gewoon goed (pollution is geweldig nummer). Het is klote dat Chop Suey nou door TMF kapot is gedraaid, daarvoor was het een ok-nummer en (toen) naar mijn mening het beste van de cd (maar nog niet te vergelijken met War). Ik ga ook naar de HMH 16 maart en ga het daar naar mijn zin hebben met duizenden anderen, en als je niet wil komen blijf dan weg. Mensen verschillen gelukkig en zo ook hun muzieksmaak (mijn mammie baalt een beetje van me), dus let it be....


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-01-2002 14:51 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

denk dat ik te oud aan het worden ben voor deze onzin..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-01-2002 16:34 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 21 januari 2002 18:07 schreef Snaack het volgende:
kortzichtig gelul..

als een band echt goed is, en dus ook veel mensen die band goed vinden, verkoopt het eerste demootje lekker, laten we zeggen 1000 stuks..

en dan komt het sneeuwbal-effect.. want die 1000 demootjes worden door meer mensen gehoord, en van de volgende zullen ze er dan ook nog meer verkopen.. en echt niet voor de poen

en op een gegeven moment wordt zo'n band headliner op kleine festivalletjes, misschien mogen ze een keer het voorprogramma van een een wat grotere band doen e.d., het balletje bljft rollen..

Totdat ze door een labeltje benaderd worden en een wat grotere release kunnen doen.. En die debuutCD verkoopt goed, ze worden door een major label gespot en krijgen een aanbieding..

Nou ben ik zelf pas een jaar of 11 actief in diverse bandjes, maar het is nog steeds mijn natte droom om van een band te kunnen leven.. En echt niet als koning, maar de gedachte als beroep in een band te spelen, te oefenen, op te treden, dat is toch geweldig!

Als jij nou de keus hebt tussen een kutleven als voetveeg in een supermarkt (want als muzikant moet je toch ergens je spullen van betalen) of je kan rondkomen van je band, veel spelen, goede opnames maken, en groeien als muzikant, ben je de grootste sukkel van de wereld als je dat dan niet doet..

bands afrekenen op hun suc6 is voor mij een bewijs van kortzichtigheid.. tuurlijk is 95% shit, maar zelfs Metallica is in een schuurtje begonnen op gare spullen.. dat ze nu sucken ff terzijde..

vind jij Deicide ook kut omdat ze op een redelijk 'major label' zitten?? die zijn echt niet door een geile platenbobo bij elkaar gezocht hoor..

of luister jij soms alleen naar lo-fi kutdemootjes? kap dus lekker met je suffe gelul..


Had je het tegen mij ofzo?
En ik moet hier nog op reageren ofzo,


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-01-2002 16:41 by Snaack Profiel van Snaack

hahahaha

je zou geen goede kandidaat voor het Lagerhuis zijn want volgens mij sta je gewoon met je bek vol tanden..

Elke band die CD's/ merchandise e.d. verkoopt is commercieel bezig.. Het gaat er om of een band zeg 'oorspronkelijk' is of dat ze bij elkaar gezocht zijn.

Oftewel een band of een marketingproduct is. Zielig voor je dat jij dat onderscheid niet kan maken

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 22-01-2002 16:44]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-01-2002 16:43 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

je kan het ook zo opvatten.. Ik ga niet eens reageren op die onzin van jou! Je interpreteert het helemaal verkeerd en je snapt de gedachte niet eens!


"This one is older than shit, heavier than time!"


SQT
Usericon van SQT
Posted 22-01-2002 16:46 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Als jullie twee nou eens een nieuw topic starten over wat commercieel is en wat niet?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-01-2002 16:47 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

misschien worden er dan nog wijze dingen gezegd


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-01-2002 17:01 by Snaack Profiel van Snaack

OTolerance, [toepasselijke naam trouwens]

pfff... je weet niet tegen wie je het hebt..
ik heb toevallig wat jaartjes in de door jou zo geprezen 'lokale scene' gespeeld en begrijp de 'commercial suicide' gedachte bijzonder goed.

Maar jij bent blijkbaar weer zo'n manneke die enigszins buiten de werkelijkheid staat.. Niet iedereen maakt (gelukkig) dezelfde soort muziek, en het ene genre is nou eenmaal wat toegangkelijker dan het andere en dus is er logischer wijs een grotere markt voor.

Maar je maakt mij niet wijs dat iedere muzikant die geen muziek in een genre dat zijn bestaansrecht alleen maar aan lokale scene's ontleent maakt, uitsluitend commercieel bezig is en daarom 'suckt'.

--edit want te laat

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 22-01-2002 17:02]


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen