IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Hellebaard Volgende pagina
zarlack
Usericon van zarlack
Posted 26-04-2005 20:56 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

Nog geen Hellebaard topic, en ik dacht wrom ook niet.

Hellebaard maakt hollandsche black/pagan metal voor samples check:
www.hellebaard.tk of www.ccprecords.com

Of koop de cd "Strijdkracht"

Alles is welkom negatief/positief, wel een beetje gefundeerde kritiek natuurlijk, en gaarne gebruik ons niet als reclame spotje voor andere bands.

Kleine update:
We zitten in het midden van opnames voor de tweede cd(werktitel "Zonnewiel", we zullen zo snel mogelijk sample plaatsen.
Ook zal de platenmaatschapij ccprecords binnenkort een sampler op de markt brengen met Wodan's lofgewijden.

Hellebaard is geen band maar een tweemans-project(ex-leden In Ruins) dus optredens zitten er niet in"voorlopig", wie weet als het de moeite loont en dan bedoel ik niet financieel.

ps: we zoeken nog ideen voor de hoes dus
[edit: caps uit titel verwijderd]

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 24-08-2005 15:01]


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 26-04-2005 21:00 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

De bandnaam alleen al is geweldig, zal dus eens kijken of peinzen over een hoes iets oplevert.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 26-04-2005 21:08 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2005 21:00 schreef Brujo het volgende:
De bandnaam alleen al is geweldig, zal dus eens kijken of peinzen over een hoes iets oplevert.


Dank je alle ideeen zijn welkom


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 26-04-2005 21:30 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Wat voor een type hoes dacht je zelf aan? iets met een zonnewiel? Of (weer) zo'n Bolthrower achtig iets.
Oude tekens zijn er in overvloed natuurlijk, je kent ze vast wel, die vage tribals die op de punt van het dak staan bij oude boerderijen. Je kan ook ideeen opdoen in het onderzoek 'heidens Nederland, zichtbare overblijfselen van een niet-christelijk verleden' (goed verhaal dat meisje is er op gepromoveerd)
Boeken over geschiedenis/archeologie bevatten ook vaak mooi materiaal.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-04-2005 22:13 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ben een beetje de samples aan het doorspitten, klinkt zo op het eerst gehoor wel aardig. gefundeerde, niet opbouwende kritiek volgt later


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 13-06-2005 10:01 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

de release datum voor het nieuwe album werktitel"Zonnewiel" is:January 2006

Ccprecords heeft onlangs een sampler uitgebracht!
Ook Hellebaard is vertegenwoordigt met het nummer "Wodan's lofgewijden" van de CD "Strijdkracht"!

www.ccprecords.com/news.htm

"Brandnew CCP Labelsampler „The Hour Of Scare 2" is available now. There are 10 songs of RIGER, XIV DARK CENTURIES, DORN, SUNTERRA, HELLEBAARD, THY NEMESIS, GERGOVIA, VANITAS und VOBISCUM and as bonus 2 videos of SUNTERRA and VANITAS!"



Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Heidens Hart
Usericon van Heidens Hart
Posted 17-06-2005 14:24 by Heidens Hart Wijzig reactieProfiel van Heidens HartQuote dit berichthttp://www.heidenshart.com

Ik heb hun demo nog op voorraad voor wie geïnteresseerd is.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 17-06-2005 14:27 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Wow heeft Heiden een aparte usernaam voor zijn hart


Zenial


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-06-2005 15:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-06-2005 15:37 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

laatst nog wat van gehoord, maar dat vond ik niet echt geweldig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 18-06-2005 0:04 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

HOOFDLETTERS ZIJN HOE DAN OOK ONMEUNIG GAY SNOTNEUS


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Noctiis
Usericon van Noctiis
Posted 18-06-2005 11:08 by Noctiis Wijzig reactieProfiel van NoctiisQuote dit bericht

Hellebaard? oja, dat is die band die stukken tekst van andere bands jat!!

maargoed, de muziek: ik vind er niet zo veel aan, het klinkt allemaal net iets te slepend vind ik.. de vergelijking met bathory kan ik ook wel trekken

[Dit bericht is gewijzigd door Noctiis op 18-06-2005 12:05]


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 18-06-2005 12:44 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

jaja, maarehm.. dat logo he, das toch geen hellebaard maar een bijl.. toch?



of ben ik nou een kommaneuker


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 17:40 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2005 0:04 schreef Greycloak het volgende:
HOOFDLETTERS ZIJN HOE DAN OOK ONMEUNIG GAY SNOTNEUS


*proest* vertel eens over dat gay zijn je bent een kenner gloof ik??


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-06-2005 17:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Zarlack mag raden welke Greycloack is


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 17:41 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

[quote]Op 18 juni 2005 11:08 schreef Noctiis het volgende:
Hellebaard? oja, dat is die band die stukken tekst van andere bands jat!!

dat is meest lachwekkende commentaar dat ik tot nu to gehoord heb er is werkelijk geen enkelijk stukje tekst van een andere band maar zou dat graag wel eens willen zijn kom maar op

hmm redeemer is natuurlijk wel vet gejat van unreal

[Dit bericht is gewijzigd door zarlack op 19-06-2005 17:46]


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 17:42 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 17:41 schreef
Zarlack mag raden welke Greycloack is


hahaha


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 17:44 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2005 12:44 schreef Ivo het volgende:
jaja, maarehm.. dat logo he, das toch geen hellebaard maar een bijl.. toch?

of ben ik nou een kommaneuker


Je hebt volkomen gelijk en ja over kommaneuker ligt eraasn of je dat een heel erg belangrijk iets vind , we vonden dit gewoon een mooi logo


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Noctiis
Usericon van Noctiis
Posted 19-06-2005 19:22 by Noctiis Wijzig reactieProfiel van NoctiisQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 17:41 schreef zarlack het volgende:

dat is meest lachwekkende commentaar dat ik tot nu to gehoord heb er is werkelijk geen enkelijk stukje tekst van een andere band maar zou dat graag wel eens willen zijn kom maar op

hmm redeemer is natuurlijk wel vet gejat van unreal



haha, zullen we eens even meelezen dan maar? uit jullie tekst Strijdkracht:

Te lang hebben wij gewacht
De strijdlust wordt te groot
Onbedwingbaar, (is) deze kracht
Te vechten op leven en dood

uit Furor Teutonicus van Heidevolk:
Te lang hebben wij gewacht
De strijdlust wordt te groot
Onbedwingbaar, onze lust
Te vechten op leven en dood

verander in het vervolg effe meer dan 1 woord als je iets jat, wil je? geez...

[Dit bericht is gewijzigd door Noctiis op 19-06-2005 19:26]


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 19:54 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 19:22 schreef Noctiis het volgende:
haha, zullen we eens even meelezen dan maar? uit jullie tekst Strijdkracht:

Te lang hebben wij gewacht
De strijdlust wordt te groot
Onbedwingbaar, (is) deze kracht
Te vechten op leven en dood

uit Furor Teutonicus van Heidevolk:
Te lang hebben wij gewacht
De strijdlust wordt te groot
Onbedwingbaar, onze lust
Te vechten op leven en dood

verander in het vervolg effe meer dan 1 woord als je iets jat, wil je? geez...


das grappig idd mag ik eens vragen hoe oud dat nummer is ?
We hebben nl via de maatschappij het een en ander vastgelegd maar ff serieus dit zou idd niet zo leuk zijn, ik ga even sherlock spelen als je het niet erg vind

[Dit bericht is gewijzigd door zarlack op 19-06-2005 19:57]


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Noctiis
Usericon van Noctiis
Posted 19-06-2005 20:06 by Noctiis Wijzig reactieProfiel van NoctiisQuote dit bericht

furor teutonicus is in september/oktober 2002 geschreven als ik me niet vergis. verderop in het nummer strijdkracht zit trouwens nog een regeltje die me wel heel bekend voorkwam (ik ben zelf de ex-gitarist van heidevolk).
ik vind het persoonlijk niet echt een probleem moet ik zeggen (hey, daar is het echt waaaay too hot voor nu ), maar ik weet niet hoe heidevolk er zelf over denkt.


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 20:10 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 20:06 schreef Noctiis het volgende:
furor teutonicus is in september/oktober 2002 geschreven als ik me niet vergis. verderop in het nummer strijdkracht zit trouwens nog een regeltje die me wel heel bekend voorkwam (ik ben zelf de ex-gitarist van heidevolk).
ik vind het persoonlijk niet echt een probleem moet ik zeggen (hey, daar is het echt waaaay too hot voor nu ), maar ik weet niet hoe heidevolk er zelf over denkt.


nah het probleem is dat ik het wel een probleem zou vinden maar heb al contact opgenomen met het andere bandlid, of het nou van onze kant is of van heidevolk zou het heel vervelend vinden en tsja niet erg professioneel over het algemeen halen we de teksten toch uit oude historische verhalen dit nr is idd de vreemde eend in de bijt bij ons ik schrik er een beetje van


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Noctiis
Usericon van Noctiis
Posted 19-06-2005 20:12 by Noctiis Wijzig reactieProfiel van NoctiisQuote dit bericht

tsja ach, ik wilde geen paniek zaaien verder hoor! ik vond het zelfs wel grappig maar ik kan je wel met 100% zekerheid zeggen dat Heidevolk alle teksten from scratch heeft geschreven.

edit: uitgezonderd het gelders volkslied

[Dit bericht is gewijzigd door Noctiis op 19-06-2005 20:13]


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 20:15 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 20:12 schreef Noctiis het volgende:
tsja ach, ik wilde geen paniek zaaien verder hoor! ik vond het zelfs wel grappig maar ik kan je wel met 100% zekerheid zeggen dat Heidevolk alle teksten from scratch heeft geschreven.


nah je zaait geen paniek vind het vervelend ,
kijk als er eens woorden overeenkomen zeg ik tsja maar dit wel een beetje te .
Ik leg trouwens nog nergens *schuld* neer niet bij ons en niet bij heidevolk, moet het met de gitarist er over hebben!
Ik houd jullie op de hoogte dank je dat je het gemeld hebt


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-06-2005 20:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

SEW THEM! SEW THEM!


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 20:18 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 20:17 schreef Jenje het volgende:
SEW THEM! SEW THEM!


nee joh haha ben geen amerikaan en echt er valt nog lang geen brood te verdienen met deze muziek jammer genoeg


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen