IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Bathory Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2005 13:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 0:48 schreef invictis het volgende:
jammer; je zou zeker albums als Under The Sign en Blood,Fire,Death en ja ook The Return moeten checken
ben geen liefhebber van viking-metal dus daarom ben ik er nog niet aan begonnen, vanaf welke plaat is die stijlverandering doorgevoerd?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 21-06-2005 16:51 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Na het album Blood, Fire, Death dacht ik...


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 17:17 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 13:14 schreef spectre het volgende:
ben geen liefhebber van viking-metal dus daarom ben ik er nog niet aan begonnen, vanaf welke plaat is die stijlverandering doorgevoerd?


vanaf Hammerheart is het viking, wat daarvoor zit kan je met gemak luisteren


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2005 17:18 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:17 schreef invictis het volgende:
vanaf Hammerheart is het viking, wat daarvoor zit kan je met gemak luisteren
Wat wil jij Blood, Fire, Death noemen dan?

Ja ok, het is geen Thyrfing maar toch.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 17:20 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:18 schreef kwelgeest het volgende:
Wat wil jij Blood, Fire, Death noemen dan?

Ja ok, het is geen Thyrfing maar toch.



gheghe nou blood,fire,death valt bij mij gewoon onder rauwe Bathory black.
ik weet niet waar jij was toen die uitkwam de elpee.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2005 17:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:20 schreef invictis het volgende:
gheghe nou blood,fire,death valt bij mij gewoon onder rauwe Bathory black.
ik weet niet waar jij was toen die uitkwam de elpee.
Toen was ik met warpaint op 'm aan het boycotten en in mezelf aan het snijden; Verloedering van de scene, dat is het!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 17:24 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:22 schreef kwelgeest het volgende:
Toen was ik met warpaint op 'm aan het boycotten en in mezelf aan het snijden; Verloedering van de scene, dat is het!


Blood,Fire,Death verloedering?!
gast zit niet te eikelen, zonder Quorthon was er nooit een scene geweest waar jij in rond hobbelt.
Dan was je nu Manowar fan geweest


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2005 17:27 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

bedankt voor de info


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 17:27 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:27 schreef spectre het volgende:
bedankt voor de info


yw


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2005 17:29 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:24 schreef invictis het volgende:
Blood,Fire,Death verloedering?!
gast zit niet te eikelen, zonder Quorthon was er nooit een scene geweest waar jij in rond hobbelt.
Dan was je nu Manowar fan geweest
En er nog serieus op in gaan ook.
Maar goed; Ik ken werk na en voor Blood, Fire , Death niet. En Blood, Fire, Death is aardig rauw maar het valt, voor mij, echt wel onder de noemer 'viking' (/'black') metal.
Als deze plaat representatief is voor het werk ervoor dan heeft Bathory naar mijn mening nooit, pure, black gemaakt. Als dit 'rauwe black' is in vergelijking met het werk erna dan wil dat nooit horen en schaar ik het onder de noemer 'Boy George'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2005 17:31 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

de eerste Bathory plaat is ook geen BM, meer een soort thrash wat Venom ook maakte


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2005 17:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:31 schreef spectre het volgende:
de eerste Bathory plaat is ook geen BM, meer een soort thrash wat Venom ook maakte
Oftewel first wave?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2005 17:33 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ja, ik vind de eersteling zelfs een regelrechte ripoff, in ogenschouw nemend dat venom eerder was


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 21-06-2005 17:34 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 juni 2005 17:31 schreef kwelgeest het volgende:
Oftewel first wave?


Yep!



invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 17:36 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:29 schreef kwelgeest het volgende:
En er nog serieus op in gaan ook.
Maar goed; Ik ken werk na en voor Blood, Fire , Death niet. En Blood, Fire, Death is aardig rauw maar het valt, voor mij, echt wel onder de noemer 'viking' (/'black') metal.
Als deze plaat representatief is voor het werk ervoor dan heeft Bathory naar mijn mening nooit, pure, black gemaakt. Als dit 'rauwe black' is in vergelijking met het werk erna dan wil dat nooit horen en schaar ik het onder de noemer 'Boy George'.


voor rauwe Black van Bathory moet je dus Blood,Fire,Death en alles wat daarvoor is uitgebracht luisteren.
Het is lastig omdat toen Blood,Fire,Death uitkwam was jij 3 en ik 15.
het eerste wat ik van Bathory hoorde was the Return in 1986 en toen Under the Sign in 1987.
Dus ik ben ermee opgegroeid samen met vele anderen, ander perspectief zullen we maar zeggen


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2005 17:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:36 schreef invictis het volgende:
voor rauwe Black van Bathory moet je dus Blood,Fire,Death en alles wat daarvoor is uitgebracht luisteren.
Het is lastig omdat toen Blood,Fire,Death uitkwam was jij 3 en ik 15.
het eerste wat ik van Bathory hoorde was the Return in 1986 en toen Under the Sign in 1987.
Dus ik ben ermee opgegroeid samen met vele anderen, ander perspectief zullen we maar zeggen
Pff zwakke beargumentatie. Dan zou jij'm juist als 'viking' af moeten doen omdat het een vd eerste platen is het genre was en verder slechts pure neukende slechtheid was.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 17:45 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:43 schreef kwelgeest het volgende:
Pff zwakke beargumentatie. Dan zou jij'm juist als 'viking' af moeten doen omdat het een vd eerste platen is het genre was en verder slechts pure neukende slechtheid was.


check gewoon eens The Return en Under the Sign, ben wel benieuwd wat je daarvan vindt dan.
Ik ben zelf ook niet zo wild van zijn viking periode, ik geef voorkeur aan zijn oudere black herrie.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2005 17:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik weet dat Bathory op de eerste plaat meerdere muzikanten had, later was hij het enige bandlid? of had hij sessielui?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 17:49 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:48 schreef spectre het volgende:
ik weet dat Bathory op de eerste plaat meerdere muzikanten had, later was hij het enige bandlid? of had hij sessielui?


sessielui


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-06-2005 19:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 17:49 schreef invictis het volgende:
sessielui


ik meende wel eens gelezen te hebben dat in de eerste fase van bathory het een echte band was!


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 19:06 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 19:03 schreef attila_de_hun het volgende:
ik meende wel eens gelezen te hebben dat in de eerste fase van bathory het een echte band was!


alle feitjes op www.bathory.se

tof leesvoer overgens op die site


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2005 19:40 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Jonas Åkelund was de drummer van de eerste Bathory plaat, die gozer is nu een gevierd videoclip regisseur en doet oa. clips van Madonna. Hij heeft onlangs een meesterlijke film gemaakt: Spun.. met een bijrolletje voor Rob Halford. Hij heeft ook kort geleden een clip gedaan voor Satyricon.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 19:44 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 19:40 schreef spectre het volgende:
Jonas Åkelund was de drummer van de eerste Bathory plaat, die gozer is nu een gevierd videoclip regisseur en doet oa. clips van Madonna. Hij heeft onlangs een meesterlijke film gemaakt: Spun.. met een bijrolletje voor Rob Halford. Hij heeft ook kort geleden een clip gedaan voor Satyricon.


in Spun zit naast muziek van Satyricon ook muziek van Bathory


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2005 20:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hmm dat wist ik niet, gaaf!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 20:26 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 20:07 schreef spectre het volgende:
hmm dat wist ik niet, gaaf!




Spun Soundtrack
Released in 2002

Soundtrack for the movie SPUN.
Representing BATHORY is the track "Destroyer of Worlds"
from the DESTROYER OF WORLDS album.

Flying high again (Ozzy Osbourne)
Monsters (Stakka Bo)
Rockon (T-Rex)
Star (Silverbullit)
Gotta Get To Know You (FogHat)
Number Of The Beast (B. Corgan)
Freedom Ain't What It Used To Be (B. Corgan)
Walking Like a Motherfucker (Silverginger 5)
I Love You (Silverbullit)
Dr. Feelgood (Motley Crue)
Automatic Laver (Teddybears)
Spun (Blonde from Fargo)
Mother North (Satyricon)
Not So Cool (The Turpentines)
Du Gav Mig Ljusa Minnen (Vikingarna)
Jerk It Out (Caesers Palace)
Think You Know (B. Corgan)
Punkrocker (TeddyBears)
Destroyer Of Worlds (Bathory)
Geekstreet (The Hellacopters)
Junkie (Ozzy Osbourne)
Loving You Sunday Morning (B. Corgan)
Above The Candy Store (Paola)
Love Is A Battlefield (B. Corgan)
Revolve (B. Corgan)
506 (The Leathermen)
Magnification (Yes)
Run Around (Blues Travellers)
Jesus I Have Taken My Cross (B. Corgan)
Freedom (B. Corgan)
Hurdy Gurdy Man (Donovan Leich)
Drive (Rob Halford)
Stupid (Gessle)
Wasting Time (B. Corgan)
Circles (Blonde From Fargo)
Kiss Of Death (Pure Rubbish)
Nobody's Fault (Phantom Planet)
Love To Love (B. Corgan)
Always (B. Corgan)
Instant Repeater (Soundtrack To Our Lives)



Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen