IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Bathory Vorige pagina | Volgende pagina
lord_the_Northen
I live for pain...
Usericon van lord_the_Northen
Posted 29-07-2005 23:16 by lord_the_Northen Wijzig reactieProfiel van lord_the_NorthenQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2005 23:03 schreef Iskariot het volgende:
Ok, nou vooruit, je gaat door voor het aardappelschilmesje...

shit k had liever n bijl..:D


my only fear is my mom...


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 29-07-2005 23:45 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 29 juli 2005 21:56 schreef neefherbert het volgende:
Ik kan me grotendeels wel in t verhaal van Paul vinden.

De eerste is zwaar Venom en Motorhead georiënteerd maar ik draai het liever dan Venom om eerlijk te zijn. Sterker nog. Ik draai Venom gewoon nooit en Bathory vaak. Veel vuiger en duisterder!

The Return draai ik van 't oude werk 't minst Ik heb een oude eerste mix waaraan werkelijk alles onstrak is en zo goed als niet om aan te horen, misschien dat latere remixen het enigzins recht hebben getrokken? De Scandinavian Metal Attack versie van 'The Return of Darkness and Evil' vind ik overigens 'tig keer geweldiger dan de versie op dit album. Geniale versie.

Under the Sing of The Black Mark is een ultieme blackmetal kraker en een invloedrijke plaat van heb ik jou daar. Pure cult. En zelfs vergeleken met veel nieuwe bands is dat album nog steeds bruut en ook gevarieerd.

Blood Fire Death. Inderdaad de ultieme mix. en een duidelijke voorbode voor wat komen ging. Voor Bathory begrippen een destijds goed geproduceerde plaat. Het titelnummer staat voor immer in m'n top 10 van beste Bathory songs.

Hammerheart. Het meest invloedrijke viking metal album. De man vond praktisch een heel genre in 1 keer uit. Buiten dat zijn het ook nog eens gewoon geniale nummers die nu nog steeds relevant en goed klinken. Boeien dat 't geen begenadigd zanger is! Hij durfde het

Twilight of the Gods. Logische voortzetting op Hammerheart en hierop zat hij vocaal duidelijk aan zijn grens. Het acoustische werk op deze plaat is inderdaad nog altijd het ultieme kippenvel gevoel! Het gesproken stuk tekst op 'Blood and Iron', ook zo'n kippenvel moment!

Requiem / Octagon. Ach, noem t maar een kolderiek uistapje. toch staan er op vooral Requiem een aantal geweldige thrashers waarmee een andere band heel blij zou zijn geweest. Jammer van de klote productie. Klinkt alsof het in een kartonen doos is opgenomen.

Blood On Ice. Tja, je hoort toch te duidelijk dat het een poging was oude opnames af te stoffen uit een soort van sentiment. Vooral samen met 't nieuwe werk klonk 't album in z'n totaliteit een beetje onwennig en onsamenhangend, hoewel er enkele geweldige viking songs op staan.

Destroyer of Worlds was een dramatisch wisselvallige plaat met alle Bathory-stijltjes door elkaar. Enkele geniale tracks, vooral in het begin van de plaat, maar teveel rommel met echt beroerde zang.

Nordland I & II waren weer als vanouds Viking hoewel de productie wat te wensen over laat. maar 't zijn twee albums met ziel, en dat hoor je. Twee waardige afscheidsplaten en in mijn collectie onmisbaar.

Dat de beste man geen geniale zanger was en vaak de ideeën beter waren dan de uitvoering, kan ik hem snel vergeven. de man had een visie en zijn bezieling op sommige albums druipt uit m'n boxen. Hij heeft niet voor niets de cultstatus bereikt die hij heeft.






Dat heb jij mooi samengevat! De jubileum albums (I en II) heb ik ook grijsgedraaid (nee het waren idd CD's, zo oud ben ik nou ook weer niet) gaaf Alleen Requiem en Octagon heb ik nooit zo kunnen waarderen. Destroyer of Worlds idd bepaalde nummers super. Damn, zoveel Bathory geluisterd, samen met Morbid Angel de eerste metalbands waar ik helemaal gek van was



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 29-07-2005 23:50 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehe, geinig. Ik vond de oude bathory vroeger helemaal te gek, dat viking spul vond ik niet zo.

Dat kwam pas later. Idd knap hoe hij in z'n eentje zo ongeveer een nieuwe stroming heeft verzonnen.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 30-07-2005 0:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik pak, als ik Bathory pak, enkel en alleen maar Viking-materiaal.......


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 30-07-2005 0:12 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2005 23:50 schreef Oud Vuil het volgende:
Hehe, geinig. Ik vond de oude bathory vroeger helemaal te gek, dat viking spul vond ik niet zo.

Dat kwam pas later. Idd knap hoe hij in z'n eentje zo ongeveer een nieuwe stroming heeft verzonnen.


2 !


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 30-07-2005 0:18 by Sargatanas Wijzig reactieProfiel van SargatanasQuote dit bericht

Als ik Bathory luister, luister ik Blood Fire Death of Hammerheart, wat een klassiekers.



Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 30-07-2005 0:35 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

NP: Under the runes



judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 30-07-2005 12:17 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Neefherbert : Je hebt me nu toch wel benieuwd gemaakt naar die latere platen. Ik moet maar eens gaan rondvragen naar dat spul.

wat betreft je eindpleidooi >


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-07-2005 14:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2005 23:50 schreef Oud Vuil het volgende:
Hehe, geinig. Ik vond de oude bathory vroeger helemaal te gek, dat viking spul vond ik niet zo.

Dat kwam pas later. Idd knap hoe hij in z'n eentje zo ongeveer een nieuwe stroming heeft verzonnen.


dat zelfde geldt voor celtic frost vind ik. als eerste heeft deze de deathmetal een enorme duw in de goede richting gegeven beinvloed en daarna de meer gothic metal. Voor bathory geldt dat ook maar dan blackmetal en vikingmetal. ongelooflijk toch eigenlijk, wat een prestaties.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 20-08-2005 21:33 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik zit nu naar "Purity Of Essence" te luisteren, de soloplaat van Quorthon uit '97.

Wat een lekkere plaat!!

Ok, de zang is niet al te best, maar de man kon blijkbaar ook verdomd lekkere rock 'n roll nummers schrijven, zeg. Al lijkt one of those days wel heel erg veel op smells like... van nirvana. En bij sommige nrs moet ik een beetje aan Oasis denken (hehehe). Een snufje Nightingale (swanö) hier en daar.

Alleen dus jammer van de zang.







Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-04-2006 21:50 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

In juni komt er een gave Bathory box via Black Mark:



Etter Bathory's endelikt slippes det nå en endelig boks fra Black Mark 3 juni, som vil bestå av tre CDr med best-of og rariteter, en DVD med "One Road to Asa Bay" og et intervju, en 174 siders bok, og en poster. 3 juni så får fansen sitt siste der altså...


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 16-04-2006 22:26 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Die komt op 3 juni uit maar is nu al bestelbaar via de site



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-04-2006 22:42 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Zal wel via reservering gaan vermoed ik. Pre-orders word dat genoemd.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-04-2006 0:49 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Black Mark Records has set a June 3 release date for the new BATHORY box set, "In Memory of Quorthon", containing three CDs, one DVD, a book and a poster. Börje "Boss" Forsberg — owner of Black Mark Records and father of late BATHORY mainman Thomas "Quorthon" Forsberg — had previously stated that the package would contain "Quorthon's and BATHORY's complete musical history." The following description of the box set's contents has been released by Black Mark:

"A unique work, exhaustively and respectfully assembled in remembrance of the legendary founder of death metal and viking metal. For an entire year Boss collected and went through so much material that it took months until the project truly began to take shape. Boss used as much of Quorthon's original material as possible — including his layouts, text and notes taken from the posted and unreleased material he left. The artwork: Painted by Kristian Wåhlin who closely followed Quorthon's concept for a new BATHORY album cover — even if the new album itself was barely outlined at the time. Kristian began working on the new cover in late spring 2004, only weeks before Quorthon unexpectedly passed away. The painting Kristian gave us meant so much to Boss that he decided to use it for the memorial shirts and, of course, as the box sets cover art. The CDs: Boss personally selected the songs for the three CDs, which feature four of the finest hours of BATHORY and the great Quorthon. When choosing the tracks, Boss kept in mind Quorthon's favourites, so you can be sure it is a compilation first of Quorthon's favourites, and of Boss — selected from a very strong and diverse catalogue. In addition, you will hear BATHORY and Quorthon recordings you probably didnt even know existed. All music was remastered especially for the box set. The book - 176 pages. Only in the memory box set. Text written by Quorthon personally appears in italics. Besides lyrics, the book features BATHORY's history, discography, background on the first recordings — with titles, years, studios, covers — and even a couple of photographs. Nearly all of this is from Quorthon's and Boss' own private archives. By popular demand, the DVD contains the first official commercial release of the legendary 11-minute video for 'One Rode To Asa Bay', as well as the MTV interview Quorthon did in London for the release of 'Hammerheart'. The poster: Quorthon's fire breathing."



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-04-2006 1:28 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hm, ik denk dat de Engelse versie 2 pagina's meer heeft.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 17-04-2006 1:46 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

LOL! Ach ja, ik denk dat die zweden hetzelfde zeggen met minder woorden.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-04-2006 1:47 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 1:46 schreef Mikeee het volgende:
LOL! Ach ja, ik denk dat die zweden hetzelfde zeggen met minder woorden.

Que? Dat was Noors, geen Zweeds, hehe.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 17-04-2006 1:50 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

No shit
Bathory niet en ik dacht dat als ze überhaupt een andertalige versie drukken dat wel zweeds zal zijn.
Lamaar, ik vind 'm nu al te flauw



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-04-2006 1:54 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Sorry, ben er niet helemaal bij.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 17-04-2006 1:55 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 17 april 2006 1:54 schreef WhiteRider het volgende:
Sorry, ben er niet helemaal bij.


Jaja.

Zit zeker weer te zuipen ja?


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 17-04-2006 7:41 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

en pagina's gaan per 4



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 17-04-2006 10:37 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2005 21:33 schreef Oud Vuil het volgende:

de soloplaat van Quorthon

Iéts klopt niet in deze uitspraak...


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 17-04-2006 12:12 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2006 16:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Heeft iemand die Box ter ere van Quorthon al gekocht?


signature


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 09-06-2006 23:01 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Heb hem nog niet in de leverancierslijst zien staan. zodra hij verschijnt, gaat hij zeker bij de collectie komen ja


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen