IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Wiet mee naar Duitsland Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-07-2005 15:06 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2005 14:49 schreef Tongerloft het volgende:
hee maar eeuh, nou even het volgende:
Ik woon in Finland.
Nou heb ik inmiddels wel een paar dealers gevonden om mij van hasj en wiet te voorzien, maar dat is hoerenduur en eerruugg slechte kwaliteit. Ik zit er aan te denken iemand in Nederland mij wat hash op te sturen, in een gewone envelop.


Ik ben echter heftig aan het twijfelen, want de drugswetgeving hier is echt absurd streng, en als ik gepakt wordt zit ik 100% zeker in de bak.
Tips iemand? Ik heb er bijv. al aan gedacht de envelop te adresseren aan de voormalige bewoner van het appartement waar ik nu woon; daar krijg ik nog wel vaker post van. (maar dan nog... Ik ben NL'er en de brief komt uit NL... toch verdacht hè)


Tsja.. ik zou zeggen NIET DOEN, maar als je het toch van plan bent, bekijk dan eerst even hoe de Finse wetgeving in elkaar zit met betrekking tot het ontvangen van illegale zaken over de post.. Als ik het goed heb is het in Nederland bijvoorbeeld zo dat als er iets onderschept wordt dat jij als ontvanger voor de keuze wordt gesteld:
- Of je geeft toe dat het pakketje voor jou bestemd is en neemt alle verantwoordelijkheid voor eventuele illegale zaken (met als gevolg dat je dus 'straf' krijgt als er inderdaad drugs ofzo in zit..
- Of je doet geheel afstand van het pakketje, het recht om dit te doen is in principe niet zo vreemd, immers er kan ook een wildvreemde idioot drugs naar jou sturen en dan ben je niet automatisch schuldig..

Het zou me niets verbazen als het in Finland op een soortgelijke manier werkt, dan zou je in theorie best drugs kunnen laten opsturen, met als worse-case-scenario dat je gewooon alles kwijt bent, zowel geld als drugs..

MAAR PIN ME AUB NIET VAST OP HET BOVENSTAANDE, en zoek eerst even de FINSE wetgeving omtrent deze zaak uit..

NB: Als je gaat opsturen zijn er natuurlijk legio creatieve mogelijkheden te bedenken qua concealment..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 10-07-2005 15:07]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-07-2005 15:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 juli 2005 15:02 schreef spectre het volgende:
Er zat volgens mij een brok aan een zakmes die weer in de jaszak zat.. vervolgens wel opgerookt natuurlijk. Trouwens, als je alleen al shag meeneemt naar welk land dan ook, verdenken ze je al van wietgebruik, want shag is voornamelijk in Nederland gangbaar...

hehe de naam is ook een beetje dubieus in het buitenland.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-07-2005 15:07]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-07-2005 15:09 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Een vriend van me heeft op die manier dus een keer wiet laten opsturen naar Terschelling, lol.. dat werd dus onderschept, hij mocht ter plekke op de camping waar zijn postvakje zat kiezen of hij dus afstand deed of het pakje in ontvangst wilde nemen.. keuze was vrij gemakkelijk, maar helaas financieel gezien niet zo gunstig..


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 10-07-2005 16:57 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2005 20:06 schreef NecroNoud het volgende:
sjabbige
Meesterlijk woord


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-07-2005 17:05 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

In Duitsland verschilt de wetgeving per gewest, of hoe ze die dingen in Duitsland ook noemen. In Nordrein-Westfalen is de regelgeving nagenoeg gelijk aan Nederland wat een paar gram wiet betreft. Maar in bijvoorbeeld Niedersachsen of Beieren sta je zo ongeveer gelijk aan de grootste coke-dealer als je een zakje wiet bij je hebt. Over het algemeen ben je beter af in de SPD gewesten, de CDU gewesten zijn meestal een stuk conservatiever.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 10-07-2005 17:11 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Boldey: toeval bestaat dus toch:

vandaag werd er een knaap in de trein gepakt, en in Oberhausen aan de Polizei meegegeven. Zelf weten dus


Bruce Banner


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 10-07-2005 17:38 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Volgens mij krijg je eerder een dikke boete dan dat ze je opsluiten voor wietbezit


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-07-2005 17:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

laten we hopen dat andere landen ook eens een keer verstandig worden, hier moet het ook maar eens gelegaliseerd worden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 10-07-2005 17:43 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 10 juli 2005 17:38 schreef BARABAS het volgende:
Volgens mij krijg je eerder een dikke boete dan dat ze je opsluiten voor wietbezit


en dat is wel leuk??


Bruce Banner


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 10-07-2005 17:50 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2005 17:42 schreef spectre het volgende:
laten we hopen dat andere landen ook eens een keer verstandig worden, hier moet het ook maar eens gelegaliseerd worden


Mee eens. Een vriendin van mij in Amerika rookt nog meer dan de gemiddelde nederlandse stoner. Het is dus niet alsof het verbieden van soft drugs het gebruik er van tegenhoud. Ze dwingen mensen alleen maar om shady dealertjes op te zoeken.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 10-07-2005 17:54 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht





Een van betere pleidooien voor legalisatie door Gerben Hellinga en Hans Plomp:


Wij zijn niet de enige die legalisatie van drugs bepleiten. Er zijn politieke partijen, politiecommissarissen, hoge ambtenaren en managers uit het bedrijfsleven die erom vragen. De weg die we moeten gaan is duidelijk. De Nederlandse regering dient een diplomatiek offensief op wereldschaal te beginnen. Het gaat erom dat de wetenschappelijke conclusies over druggebruik, criminaliteit, justitie, volksgezondheid, aids et cetera een rol gaan spelen in de wereldpolitiek. Er moeten rapporten opgesteld worden om de regeringen, leidende politici, topambtenaren en opinieleiders uit de kringen van de media, cultuur, sport en het zakenleven voor te lichten. Want de onwetendheid is gigantisch. Vervolgens moet er een weredlconferentie pro legalisatie worden georganiseerd met opinieleiders, wetenschappers, drugsdeskundigen, die de volle aandacht van de wereldmedia heeft.

De derde stap is een wereldconferentie van internationale politici die de bestaande drugswetgeving willen beëindigen of veranderen. De vierde stap is een conferentie van regeringen, of van de Verenigde Naties, die het zelfde willen. Het zou natuurlijk veel sneller moeten, maar het is maar beter om geen hoge verwachtingen te hebben.

Evenals bij het gedoogbeleid, dat nu in allerlei landen wordt nagevolgd, kan Nederland hierbij het voortouw nemen tot er een beweging op gang komt die een eigen leven gaat leiden. Dan moet de weg zo duidelijk zijn uitgestippeld dat er geen andere koers meer mogelijk is. Intussen zullen er tegenbewegingen ontstaan om de legalisatie te ontkrachtigen. Die moeten in een mediastrijd, waarvan de hele wereldbevolking getuige is, bedwongen worden. Het drugsprobleem kan beheerst worden als we ons verstand gaan gebruiken in plaats van onze emoties de vrije baan te geven. Zolang de mens zich door angst laat leiden, blijft hij een prooi van de mafia en andere duistere krachten.

Met zo’n politiek offensief zou Nederland eindelijk de positie innemen die het al lang heeft, maar waar het niet voor uit durft te komen. Maar de trommel roeren is niet genoeg. Daarnaast zou er op het hoogste niveau geheime dilpomatie bedreven moeten worden om regeringsleiders uit de hele wereld over de streep te trekken. Het beste is natuurlijk als zulke mensen eens een wietje zouden roken, daarna een ecstasietje slikken en tenslotte een milde entheogene ervaring zouden hebben, bijvoorbeeld met ayahuasca, psilo of mescaline; ketamine zou ook heel goed zijn om hen wakker te schudden. Dat alles natuurlijk onder de beste begeleiding. Daarna zou het allemaal veel vlugger gaan...

Daar hoeven we dus niet op te rekenen. Integendeel, het zal een harde strijd en een lange weg zijn. De tegenstanders zijn behalve politici: de papierindustrie, de farmaceutische en chemische industrie, de religieuze autoriteiten, politie en justitie in vrijwel alle landen ter wereld. En natuurlijk de verschillende mafia’s. Er zal bloed bij vloeien. Maar er staat een ontzagwekkend wapen tegenover, namelijk: de Waarheid. De wereld zal er niet slechter van worden als drugs gelegaliseerd worden. Integendeel; het leven op Aarde wordt dan kwalitatief beter ! De wereldgeschiedenis en de wereldeconomie, de veiligheid van de mensen en de democratie zullen erop vooruit gaan.

Als de Amerikaanse regering "om" zou gaan en haar macht, diplomatie en geheime diensten zou gaan gebruiken voor legalisatie, zou het natuurlijk ook veel sneller gaan. Maar zal dat ooit gebeuren ? Dat kunnen we dus alleen te weten komen door eraan te gaan werken. Uiteraard kan Nederland niet wachten tot de rest van de wereld zo ver is. Dat betekent dus dat een overheidsinstantie kleine hoeveelheden harddrugs voor zeer lage prijzen aan gebruikers moet gaan verkopen.

Beperkte legalisatie van marihuana betekent dat het wel verbouwd en verkocht mag worden, maar niet geëxporteerd. Kwekers kunnen proberen om heel Nederland vol te plempen, maar de blowers pikken dat niet, want die zijn niet alleen kwaliteit gewend, maar ook afwisseling. De beste kwaliteit en de meeste variatie komt van de kleine huiskweker die er veel tijd en ervaring in stopt. Daarom zullen veel coffeeshops met een netwerk van wisselende kast- en zolderkwekers blijven werken. Die worden idealiter legaal en moeten belasting betalen. De verdienste zal misschien wat omlaag gaan, maar deze mensen zijn dan geen criminelen meer. De grote kweker die voor de buitenlandse markt blijft werken, is dat nog wel. Maar de illegale wietteelt zal zich snel naar het buitenland verplaatsen, waar nog wel hoge, zwarte prijzen betaald worden.



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 10-07-2005 19:24 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 9 juli 2005 14:49 schreef Tongerloft het volgende:
hee maar eeuh, nou even het volgende:
Ik woon in Finland.
Nou heb ik inmiddels wel een paar dealers gevonden om mij van hasj en wiet te voorzien, maar dat is hoerenduur en eerruugg slechte kwaliteit. Ik zit er aan te denken iemand in Nederland mij wat hash op te sturen, in een gewone envelop.


Ik ben echter heftig aan het twijfelen, want de drugswetgeving hier is echt absurd streng, en als ik gepakt wordt zit ik 100% zeker in de bak.
Tips iemand? Ik heb er bijv. al aan gedacht de envelop te adresseren aan de voormalige bewoner van het appartement waar ik nu woon; daar krijg ik nog wel vaker post van. (maar dan nog... Ik ben NL'er en de brief komt uit NL... toch verdacht hè)


Emigreren naar Nederland?


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 12-07-2005 12:10 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 10 juli 2005 19:24 schreef Killing Zoe het volgende:
Emigreren naar Nederland?



Voordelen wegen wel op tegen de nadelen.

Helemaal sinds ik zondag werd verast door m'n vriendin, ze had een paar gram Black Bombay meegesmokkeld uit NL!
Gewoon goed verstopt (vrouwen hè ), geen hond die het ruikt.


Back to the Baumstrunk


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-07-2005 12:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2005 12:10 schreef Tongerloft het volgende:


Voordelen wegen wel op tegen de nadelen.

Helemaal sinds ik zondag werd verast door m'n vriendin, ze had een paar gram Black Bombay meegesmokkeld uit NL!
Gewoon goed verstopt (vrouwen hè ), geen hond die het ruikt.


Nope.. tot je een overenthousiaste douanier tegenkomt die je een full-body-check geeft, inclusief alle gaten.. Ken toevallig iemand van dit forum die tijdens een tour van zijn band blij was dat hij op dat moment niet mee kon touren..


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 12-07-2005 12:14 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 9 juli 2005 18:21 schreef BARABAS het volgende:
Een pak koffie(DE natuurlijk) kopen, netjes open maken, drugs erin, opvullen met koffie, netjes dichtplakken en opsturen. Heeft een vriendin van mij uit Amerika meerdere malen gedaan en met succes. Als ze het wel pakken kun je altijd nog zeggen dat mensen je een loer proberen te draaien...


... of in een potje zalf; hasj goed inwikkelen en bij het potje indrukken.
Ik vraag me echt af of een hond dit ooit zou kunnen bespeuren. Geur komt er toch noooit doorheen zou je zeggen, en röntgen ziet er ook geen hol van bijv.


Back to the Baumstrunk


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 12-07-2005 12:16 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 12 juli 2005 12:13 schreef Valorian het volgende:
Nope.. tot je een overenthousiaste douanier tegenkomt die je een full-body-check geeft, inclusief alle gaten..


Serieus? nooit van gehoord... zal 1 op de 100.000 zijn die dat overkomt denk ik. En als je je nou es even extreem-christelijk verkleed ofzo?

En eeuuh... die potjes zalf waar ik het net over had, die worden dan ook opengeschroefd?


Back to the Baumstrunk


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-07-2005 12:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2005 12:16 schreef Tongerloft het volgende:
Serieus? nooit van gehoord... zal 1 op de 100.000 zijn die dat overkomt denk ik. En als je je nou es even extreem-christelijk verkleed ofzo?

En eeuuh... die potjes zalf waar ik het net over had, die worden dan ook opengeschroefd?


Hehehe.. die checks bestaan dus echt, was geloof ik ter hoogte van Tjechie of Polen ofzo.. denk meer dat ze langharig-tuig wilden pesten ofzo, maar het verhaal heb ik ook maar lang geleden een keer gehoord..


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-07-2005 12:17 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Er staat een behoorlijke straf op als ze je pakken.
Had ik laatst ergens gelezen. Weet niet meer wat


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-07-2005 12:19 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Volgens mij loop je met zo'n potje zalf bijna geen risico qua reuk (honden), maar er bestaat natuurlijk altijd nog die minimale kans dat je in de routine-check terecht komt, zeker op vliegvelden schijnen enorm veel bolletjesslikkers bijv tegen de lamp te lopen door hun zenuwachtige gedrag, worden er gewoon een voor een uitgepikt.. Maar in treinen werkt dat natuurlijk anders..


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-07-2005 12:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zakkie in een potje Junior gel; stinkt als de neten

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-07-2005 12:39]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 12-07-2005 12:43 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Ik zie het al voor me;

Mensen die eerst moeten schijten voordat ze kunnen gaan blowen.

Doe mij maar een biertje dan.


Suck my piss


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 12-07-2005 13:09 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 9 juli 2005 14:49 schreef Tongerloft het volgende:
hee maar eeuh, nou even het volgende:
Ik woon in Finland.
Nou heb ik inmiddels wel een paar dealers gevonden om mij van hasj en wiet te voorzien, maar dat is hoerenduur en eerruugg slechte kwaliteit. Ik zit er aan te denken iemand in Nederland mij wat hash op te sturen, in een gewone envelop.


Ik ben echter heftig aan het twijfelen, want de drugswetgeving hier is echt absurd streng, en als ik gepakt wordt zit ik 100% zeker in de bak.
Tips iemand? Ik heb er bijv. al aan gedacht de envelop te adresseren aan de voormalige bewoner van het appartement waar ik nu woon; daar krijg ik nog wel vaker post van. (maar dan nog... Ik ben NL'er en de brief komt uit NL... toch verdacht hè)


NIET DOEN. Samuli van Finntroll kreeg ook een zo'n brief met wiet als cadeautje van een fan. resultaat: politie voor de deur..

Ben zelf nogal onzacht in contact gekomen met de Zuid-Duitse undercover drugpolitie op Summer Breeze.. We zaten dan nog in de backstage. Vriendin van me is 5 uur lang op het bureau mogen gaan uitleggen vanwaar ze de wiet had..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


grindminder
LARDASS!!!!
Usericon van grindminder
Posted 12-07-2005 19:07 by grindminder Wijzig reactieProfiel van grindminderQuote dit berichthttp://www.dutchroadrunners.nl

quote:
Op 8 juli 2005 22:07 schreef B-O-L-D-E-Y het volgende:
Zo, ik ga morgen naar Duitsland op vakantie en wil graag wiet meenemen, maar ik kan nergens iets vinden over de regelgeving hierover. Ik heb wel vaker wiet meegenomen naar Duitsland maar wil toch even weten of het nu gewoon mag of juist niet, enz....


Von Bolderhoven, smerige junk!




Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-07-2005 19:25 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2005 13:09 schreef Sharteel het volgende:
NIET DOEN. Samuli van Finntroll kreeg ook een zo'n brief met wiet als cadeautje van een fan. resultaat: politie voor de deur..

Ben zelf nogal onzacht in contact gekomen met de Zuid-Duitse undercover drugpolitie op Summer Breeze.. We zaten dan nog in de backstage. Vriendin van me is 5 uur lang op het bureau mogen gaan uitleggen vanwaar ze de wiet had..


Ai.. ik kan me betere dingen voorstellen om te doen tijdens die 5 uur op een metalfest..

Op Wacken open Air heb ik op het terrein in de 5 jaar dat ik geweest ben slechts eenmaal politie met honden over het terrein zien gaan.. die honden stonden waarschijnlijk afgesteld op meer dan 10 gram ofzo aangezien ze min of meer door ons kamp banjerden maar geen oog hadden voor de tent waarin een vriend van me toch een behoorlijke hoeveelheid wiet had liggen.. een andere mogelijkheid is natuurlijk dat het niet te ruiken was ivm zijn zweetvoeten...


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 13-07-2005 12:49 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

De honden waren tegen die tijd waarschijnlijk zelf al apestoned.


mvg wk10


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen