IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : boycot van films??? Volgende pagina
Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 17-12-2001 9:58 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik lees de TV-krant (want die kan mooi in de kattenbak). En zij zeggen dat ze ieders mening respecteren, maar de inhoud van een verhaaltje bij een film die vanavond wordt uitgezonden, doet toch echt anders vermoeden.

Het gaat om de film "Earthquake in New York" uit 1988. In het verhaaltje wordt vermeld dat het niet van smaak getuigt dat zo'n film al zo kort na de ramp op 11 september wordt getoond. Ik las het en dacht: "what the fuck?". En kon het niet laten telefonisch contact op te nemen met deze TVkrant... Aangezien ik uit ervaring weet dat telefoontjes met klachten nooit echt worden afgehandeld heb ik er het volgende mailtje naar ze toegestuurd:

Ik heb net al een telefoongesprekje gehad met een van uw medewerkers. Maar ik wil het toch ook maar even schriftelijk kwijt, dan heb ik in elk geval het idee dat het wel overkomt. Het gaat om een verhaaltje in de TVkrant (nr 50, pagina 21) bij een film die vanavond (maandag 17 december) wordt uitgezonden op tv. Earthquake in New York. In het verhaaltje in de TVkrant staat kort samengevat dat het niet erg gepast is om deze film uit te zenden, omdat het nog zo kort is na 11 september (met het oog op de instortende gebouwen). Ik vind dit behoorlijke onzin.

1. de film is uit 1988
2. het gaat hier om een aardbeving
3. dan mag een film als "independence day" ook niet meer worden uitgezonden, want daar ontploft het Witte Huis. Ownee! dat is Washinton.. dus dat is niet erg (??) Hetzelfde geldt overigens voor de film "Deep Impact", waar agv een meteoriet die inslaat een zodanig grote vloedgolf ontstaat dat gebieden aan kust weg worden gevaagd, waaronder New York (je ziet het Vrijheidsbeeld voorbijdrijven).
4. het is een FILM!!! gebaseerd op de fantasie van een schrijver/regisseur.

Ik vind het dus grote humbug dat er op televisie geen films zouden kunnen worden vertoond die ook maar enigszins met werelddrama's te maken zouden kunnen hebben. Uiteraard hebben omroepen de keuze zo'n film niet te tonen, maar ik denk dat de kijker de keuze zou moeten kunnen hebben de film al dan niet te willen zien. Het is namelijk niet verplicht te kijken. Er zit een knop op de tv, die helpt je zo uit de puree (Doe Maar).

Met vriendelijke groet,

etc etc...


[Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 17-12-2001 9:58]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 17-12-2001 10:02 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik word daar ook altijd zo ziek van ... mensen die zoiets niet willen zien kijken toch niet.

Die TV stations zijn natuurlijk bang om in de media afgekraakt te worden. Dan laten ze liever zo'n film een tijdje op de plank liggen. Ik kan het me vanuit management oogpunt wel begrijpen maar mijn gevoel zegt totaal wat anders.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 17-12-2001 10:15 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

exact... Ik vraag me dan bijvoorbeeld ook af waarom het wel heel gewoon is dat je op het journaal dagelijks de meest gruwelijke dingen op je netvlies gekwakt krijgt... Daar hoor je nooit iemand over.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 19-12-2001 8:23 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ik heb het ook gelezen in de tv krant ,en heb dezelfde mening .het is toch al weer 3 maanden geleden en een aardbeving is toch niet hetzelfde als een aanslag


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-12-2002 19:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ik ben in een überirritante bui.. oude topics doorspitten heerscht namelijk


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-12-2002 19:18 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2001 10:15 schreef Sarjenka het volgende:
exact... Ik vraag me dan bijvoorbeeld ook af waarom het wel heel gewoon is dat je op het journaal dagelijks de meest gruwelijke dingen op je netvlies gekwakt krijgt... Daar hoor je nooit iemand over.


Precies! Wat een slap gezever van die TV-krant. Moeten we de realiteit dan ook maar gaan boycotten? 'Want er lopen zo'n enge mensen rond die allerlei gebouwen willen opblazen.'


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 03-12-2002 19:18 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

man ik dacht dat het om een tv krant van deze week ging! vonnet al zo belachelijk

maar aan de andere kant heb ik sarjenka ook al een tijd niet meer zien posten

*volgens mij heeft heiden het nog niet door*

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 03-12-2002 19:19]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-12-2002 19:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2002 19:11 schreef Snaack het volgende:
ik ben in een überirritante bui.. oude topics doorspitten heerscht namelijk


misschien helpt bovenstaande post..


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 03-12-2002 19:24 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2002 19:18 schreef Markam het volgende:
man ik dacht dat het om een tv krant van deze week ging! vonnet al zo belachelijk



Ik ook!

Ik ben het eens met Sarjenka dat het onzin is om zo'n film niet uit te zenden maar kan me wel voorstellen dat het televisiestation geen zin had in commentaar en daardoor misschien ook wel een slechte naam.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-12-2002 19:24 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik dacht ook dat het om de TV-krant van deze week ging...Daar had je me even om de tuin geleid, Snaackmans.
En nu; SLOTJE!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-12-2002 19:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

haha, arme Heiden

Maar idd, zijn de mods aan het rukken ofzo?

Slotje, poelepoelepoele!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-12-2002 20:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ach... lig er toch niet zo wakker van.. dat soort dingen gebeuren.. Films op tv zijn zowiezo kut, immers wordt er maar lukraak in geknipt enzo..

De laatste en enige keer dat ik iets heb ondernomen in zo'n geval was toen de film Darkman s'avonds laat ineens niet werd uitgezonden (leuk, als je de volgende dag je videoband terugvind vol met tell-sell shit) .., na een e-mailtje bleek dat dit niet kon omdat een week eerder iemand in Volendam een kerstversiering had aangestoken..



King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 03-12-2002 20:21 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

minder iritant dan alle metal programmas die van de buis worden gedonderd! lang leve the box voor on the roxx!!!


fear my moo of wrath


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-12-2002 22:47 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

uhmz... metal en nederlandse tv?

welke planeet woon jij?


Je moeder.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 03-12-2002 22:49 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Haha ook wel brak dat je je daar zo aan kunt irriteren dat je ze helemaal gaat bellen en mailen


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 04-12-2002 13:43 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

mischien ben ik vergeet achtig maar heb ik ooit gezegd dat ik ze daar over opbel en mail? kheb wel wat btrz te doen!


fear my moo of wrath


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-12-2002 14:10 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

bijvoorbeeld metal luisteren ipv denken dat er 'metal' op tv is...


Je moeder.


Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 04-12-2002 15:27 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

Ik snap niet waarom je daar tijd in gaat steken, heb je niks beters te doen?


Pritt kills the Brazilian glue-scene


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-12-2002 18:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wat pas kut is, dat elke Amerikaanse film die een bepaald budget heeft (dus duur is) een amerikaanse vlag of nationalistisch symbool erin moet hebben kunnen wij die film als europeanen niet boycotten.

btw dit is dus een wet die ingevoerd is na 11-09

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 05-12-2002 18:18]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-12-2002 18:49 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Amerikanen blijven vreemder worden


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-12-2002 18:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja, en toch BLIJFT iedereen maar naar die blockbusters gaan he... ik snap het ook niet, ik zou mijn geld niet willen uitgeven aan zo een door de joods-christelijkheid gesponsord medium dat je nog subliminaal beïnvloedt ook, kanker Hollywood.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-12-2002 18:55 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2002 18:51 schreef Dwaallicht het volgende:
Tja, en toch BLIJFT iedereen maar naar die blockbusters gaan he... ik snap het ook niet, ik zou mijn geld niet willen uitgeven aan zo een door de joods-christelijkheid gesponsord medium dat je nog subliminaal beïnvloedt ook, kanker Hollywood.
Hollywood producties zijn goedkoper dan zelf een film of serie te maken, helaas is de diepgang ook zo laag als de prijs.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-12-2002 18:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat bedoel ik niet dude...

Er worden veel meer films gemaakt dan slechts in Hollywood. Ze komen uit allerlei landen, met allerlei acteurs, en daar is niets obscuurs of undergrounds aan. Waarom zijn de zalen van filmhuizen dan zo leeg?
Waarom klaagt men over kut-Amerika maar gaat men elke week naar de volgende blockbuster?

Niets snap ik ervan, niets....


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-12-2002 19:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik denk dat met toegankelijkheid en reclame te maken heeft.

sommige mensen gaan minder snel een filmhuis binnen omdat ze de sfeer daar als zogenaamd "intellectueel" beschouwen ( en zijn zichzelf daar niet toe rekenen). en veel mensen gaan op reclame af, die er voor het filmhuis niet veel gemaakt wordt.

maar ik moet zeggen dat er ook bij het filmhuis veel prut tussen zit. gelukkig zitten er in de prut producties wel meer tieten
zitten ook heel leuke films tussen, zoals fucking amal, velvetgoldmine, aimee und jaguar etc


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-12-2002 19:01 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik denk dat dat is omdat men denkt dat er verder ongeveer geen films worden gemaakt. Als je rond kijkt worden alleen de Amerikaanse films gepromoot en niet bijvoorbeeld Italiaanse of Spaanse films. Men weet gewoon niet dat er ook andere films dan Hollywood films zijn.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-12-2002 19:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wat kut is: filmhuizen zijn net zo duur als de bios, maar hebben in ieder geval in arnhem, een kleiner scherm, en kut stoelen


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen