IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Oorlog in Afghanistan & aanverwante zaken. Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2006 21:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:34 schreef Jenje het volgende:

Vind ook dat Nederland daar niets te zoeken heeft ...
Ga jij Alqaida even vertellen dat zij niets in 'het westen' te zoeken hebben?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 21:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:36 schreef kwelgeest het volgende:
Ga jij Alqaida even vertellen dat zij niets in 'het westen' te zoeken hebben?
Andere discussie ... bezoek van Nederland in Afghanisatn heeft erg weinig met Al Qaida te maken,m daar Al Qaida over de hele wereld verspreid zit. Nederlanders mogen daar zitten om de stront van Amerika op te ruimen.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 11-01-2006 21:38 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 11 januari 2006 21:34 schreef Jenje het volgende:

Zou het vanzelfsprekend voor de families erg kut vinden, maar zou een flinke en verdiende dreun zijn voor de nederlandse politiek.

Vind ook dat Nederland daar niets te zoeken heeft ...



Dit ben ik daarentegen wel volkomen met je eens


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2006 21:40 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:37 schreef Jenje het volgende:
Andere discussie ... bezoek van Nederland in Afghanisatn heeft erg weinig met Al Qaida te maken,m daar Al Qaida over de hele wereld verspreid zit. Nederlanders mogen daar zitten om de stront van Amerika op te ruimen.
De VS hadden de goedkeuring van de VN om Afghanistan binnen te vallen. Als het al stront is het dus de stront van de VN/internationale gemeenschap en daar maakt Nederland een deel van uit. De, Nederlandse, militairen gaan daar o.a. heen zodat de Taliban en/of Al Qaida oid daar niet weer de macht kan grijpen; En zich dus verspreid.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 11-01-2006 21:40 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hm, ik ben 3 keer uitgezonden geweest in 9 jaar en dat hoort er natuurlijk gewoon bij, als je in het leger zit. Dat wil niet zeggen dat het leuk is, maar toch.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 21:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:40 schreef kwelgeest het volgende:
De VS hadden de goedkeuring van de VN om Afghanistan binnen te vallen. Als het al stront is het dus de stront van de VN/internationale gemeenschap en daar maakt Nederland een deel van uit. De, Nederlandse, militairen gaan daar o.a. heen zodat de Taliban en/of Al Qaida oid daar niet weer de macht kan grijpen; En zich dus verspreid.
VN is imho een schoothondje van de VS ... andere landen hebben weinig inbreng ...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2006 21:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:41 schreef Jenje het volgende:
VN is imho een schoothondje van de VS ... andere landen hebben weinig inbreng ...
Vandaar dat ze niet instemden met Irak en zo weinig doen aan Noord-Korea, Syrie en Iran.
Nee de VN wilt slechts 'zielige' negertjes in Afrika helpen. Hoor jij de VS daar ooit over?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 21:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:43 schreef kwelgeest het volgende:
Vandaar dat ze niet instemden met Irak en zo weinig doen aan Noord-Korea, Syrie en Iran.
Nee de VN wilt slechts 'zielige' negertjes in Afrika helpen. Hoor jij de VS daar ooit over?
Nope, daar zit niet voldoende olie ...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2006 21:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:43 schreef Jenje het volgende:
Nope, daar zit niet voldoende olie ...
Je lult om mijn punt heen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 11-01-2006 21:45 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 11 januari 2006 21:40 schreef Oud Vuil het volgende:
Hm, ik ben 3 keer uitgezonden geweest in 9 jaar en dat hoort er natuurlijk gewoon bij, als je in het leger zit. Dat wil niet zeggen dat het leuk is, maar toch.


Waar en wanneer heb je dr gezeten?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 11-01-2006 21:46 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 januari 2006 21:45 schreef Murdering Monk het volgende:
Waar en wanneer heb je dr gezeten?


Niet daar, maar andere missies. 1990 de golf en '92 en '94 joego. Dat laatste gok ik, weet ik niet meer zeker. Met de marine dus.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 21:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:44 schreef kwelgeest het volgende:
Je lult om mijn punt heen.
Nee hoor, VN mag af en toe zelf wat doen, maar als de VS stront aan de knikker ruikt, dan moet de VN meedoen ... VS vinden afrika niet boeiend, daar valt niks te halen voor ze, daar mag de VN dan de barmartige samaritaan uithangen. Als de VS ergens niet mee eens is, (in verband met olie of kernwapens) dan wordt de VN opgetrommeld voor een "vredesmisse".


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2006 21:48 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:46 schreef Jenje het volgende:
Nee hoor, VN mag af en toe zelf wat doen, maar als de VS stront aan de knikker ruikt, dan moet de VN meedoen ... VS vinden afrika niet boeiend, daar valt niks te halen voor ze, daar mag de VN dan de barmartige samaritaan uithangen. Als de VS ergens niet mee eens is, (in verband met olie of kernwapens) dan wordt de VN opgetrommeld voor een "vredesmisse".
We merken het. Er is idd al een vredesmissie opgezet voor Irak. En Amerika heeft daar nooit om gevraagd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 21:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:48 schreef kwelgeest het volgende:
We merken het. Er is idd al een vredesmissie opgezet voor Irak. En Amerika heeft daar nooit om gevraagd.
Toen VS merkte dat er teruggeschoten werd door de bevolking werdt er toch gevraagd om "steun om de bevolking te beschermen tegen terroristen".


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 11-01-2006 21:51 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 11 januari 2006 21:46 schreef Oud Vuil het volgende:
Niet daar, maar andere missies. 1990 de golf en '92 en '94 joego. Dat laatste gok ik, weet ik niet meer zeker. Met de marine dus.

Ah, ok, dacht dat ik je in joego anders misschien wel eens tegen gekomen had kunnen zijn


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2006 21:51 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:51 schreef Jenje het volgende:
Toen VS merkte dat er teruggeschoten werd door de bevolking werdt er toch gevraagd om "steun om de bevolking te beschermen tegen terroristen".
Ironie Jenje, ironie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 21:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 11-01-2006 22:20 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Eindelijk weer eens een crisis!


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 22:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Crisissen zijn goed voor de economie toch?


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 11-01-2006 22:24 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 22:21 schreef Jenje het volgende:
Crisissen zijn goed voor de economie toch?


De tijd dat het kabinet een meer dan marginale invloed had op de economie is al lang voorbij, hehe.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 22:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ach het zla me in principe ook niet rotten, buiten dat de kosten voor dit kampeertripje door de maatschappij opgehoest mogen worden


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 11-01-2006 22:34 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Er worden wel aan meer dingen geld uitgegeven die jou persoonlijk misschien niks opleveren. Leuke onderzoekjes voor mij bijvoorbeeld


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2006 15:01 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Nederlandse commando's in gevecht in Uruzgan

Uitgegeven: 1 juni 2006 13:38
Laatst gewijzigd: 1 juni 2006 14:45

DEN HAAG - Nederlandse commando's in Afghanistan zijn donderdag betrokken geraakt bij gevechten met vermoedelijk taliban-strijders in het noorden van de provincie Uruzgan. Daarbij zijn geen slachtoffers gevallen onder de Nederlanders. Dat heeft de commandant der strijdkrachten, generaal Berlijn, donderdag gezegd tijdens een persbriefing in Den Haag.

Apache-gevechtshelikopters kwamen de Nederlandse commando's te hulp. Daarbij hebben de Apaches ook geschoten. De vijandelijke strijders trokken zich daarop terug. Nederlandse eenheden waren de afgelopen maanden eerder betrokken bij schietincidenten in Uruzgan.


De afgelopen week was het erg onrustig in Uruzgan, de provincie waar vanaf begin augustus 1400 Nederlandse militairen operationeel zijn. Op dit moment zijn er op en af enige honderden Nederlanders in Uruzgan, militairen die het Nederlandse kamp in de plaats Tarin Kowt bouwen en commando's die het gebied verkennen. De meeste Nederlandse militairen verblijven op dit moment nog op een grote basis in de buurt van Kandahar, de naburige provincie.

Zware gevechten

Eerder deze week verjoegen taliban-strijders in het district Chora in Uruzgan eenheden van de Afghaanse veiligheidsdiensten. Vorige week kwamen bij zware gevechten in Uruzgan vermoedelijk zeker zestig taliban-strijders en vijf leden van de Afghaanse veiligheidstroepen om.




Hakbars knallen!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 01-06-2006 20:51 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:46 schreef Jenje het volgende:
Nee hoor, VN mag af en toe zelf wat doen, maar als de VS stront aan de knikker ruikt, dan moet de VN meedoen ... VS vinden afrika niet boeiend, daar valt niks te halen voor ze, daar mag de VN dan de barmartige samaritaan uithangen. Als de VS ergens niet mee eens is, (in verband met olie of kernwapens) dan wordt de VN opgetrommeld voor een "vredesmisse".

Midden oosten zitten oliebelangen en die zijn bepalend voor de economie. Deze oliebelangen waren vooral in handen van de staat en die handelden weer met Amerikaanse bedrijven. Zodra de staat besloot niet meer mee te werken, was het voor de VS reden om actie te ondernemen.
In Afrika is het vaak zo dat de grondstoffen (zoals mijnen) of al in handen zijn van Amerikaanse bedrijven (en dus is er voor de VS geen reden om een land aan te vallen) of in de handen van één of ander rebellen leger, die maar wat graag met de VS wilt handelen voor geld. Dus ook niet direct een reden om aan te vallen.
En zo'n aanval moet toch een beetje een lieve naam hebben. Je kan moeilijk zeggen dat het een missie is om zoveel mogelijk arabieren af te schieten. Dat verkoopt niet echt lekker in de media.


don't fuck the system, change it


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2006 22:49 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

In Afghanistan zit idd veel olie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen