IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Spelvauten Vorige pagina | Volgende pagina
Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-03-2006 21:39 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:24 schreef spectre het volgende:



wat?


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 21:41 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:19 schreef WhiteRider het volgende:
Eh, in het Engels schrijf je 'ik' - 'I' wel met een hoofdletter, al is het het laatste woord uit de zin!


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-03-2006 21:42 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 21:41 schreef WhiteRider het volgende:



Hmmm als I wel maar ook als I`m in een zin?


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Rapshnel
Usericon van Rapshnel
Posted 07-03-2006 21:42 by Rapshnel Wijzig reactieProfiel van RapshnelQuote dit bericht

Dat heb ik nou net andersom; al die Engelse woorden waar net zo goed Nederlandse gebruikt kunnen worden. Bijvoorbeeld: "Check die dope shit, man." Aaarrgh...
Ook uit samengestelde woorden die ineens los van elkaar worden geschreven (deur klink i.p.v. deurklink en zo) blijkt een negatieve invloed van het Engels. Verder niks op Engels tegen hoor, maar Nederlands is Nederlands en Engels is Engels...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 21:50 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 21:42 schreef Smoochy het volgende:
Hmmm als I wel maar ook als I`m in een zin?

Natuurlijk.

Edit: dat komt omdat 'I'm' gewoon een samentrekking is van 'I am', er zou geen reden zijn de hoofdletter te laten vervallen.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 07-03-2006 21:50]


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-03-2006 21:51 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Check klopt ik heb me vriendin ff gevraagd die heeft een jaar in Engeland gewoond..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 07-03-2006 21:51 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 21:42 schreef Rapshnel het volgende:
Dat heb ik nou net andersom; al die Engelse woorden waar net zo goed Nederlandse gebruikt kunnen worden. Bijvoorbeeld: "Check die dope shit, man." Aaarrgh...



Ik doelde meer op DVD's / Opdrukken van Apperaten / Handleidingen / Programma's / Games enz.. Voor dat halve Engels halve Nederlands is nog wel wat te zeggen ja, behalve one-liners.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 21:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 21:51 schreef Smoochy het volgende:
Check klopt ik heb me vriendin ff gevraagd die heeft een jaar in Engeland gewoond..

Natuurlijk heb ik gelijk.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-03-2006 21:56 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 21:53 schreef WhiteRider het volgende:
Natuurlijk heb ik gelijk.


Met pijn in me kontster geef ik het toe.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-03-2006 21:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 21:51 schreef Creepmime het volgende:
Ik doelde meer op DVD's / Opdrukken van Apperaten / Handleidingen / Programma's / Games enz.. Voor dat halve Engels halve Nederlands is nog wel wat te zeggen ja, behalve one-liners.


Games is inderdaad oerhollands.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Flappie Alzheimer
Dat was ik niet!
Usericon van Flappie Alzheimer
Posted 07-03-2006 22:07 by Flappie Alzheimer Wijzig reactieProfiel van Flappie AlzheimerQuote dit bericht

Naam v/e land is toch met hoofdletter?? oerHollands?!?


Spel vouten zijn cool!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 22:10 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 22:07 schreef Flappie Alzheimer het volgende:
Naam v/e land is toch met hoofdletter?? oerHollands?!?

Om die reden wordt 'oer' volgens mij door een verbindingsstreepje met 'Hollands' verbonden.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 07-03-2006 22:11 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 21:58 schreef Chelman het volgende:
Games is inderdaad oerhollands.....

?


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-03-2006 22:12 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 21:51 schreef Creepmime het volgende:
Apperaten


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-03-2006 23:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 17:53 schreef Tormented soul het volgende:
Wat ik wil weten is welke waarde men hecht aan spel- en stijlfouten. Ik weet donders goed dat rapporten en essay's vaak in de prullenbak belanden als deze bol staan van spelfouten, omdat men alléén al aan de hand van die fouten oordeelt over de inhoud en het niveau van de autheur. Vinden jullie dat terecht, en koppelen jullie (bij gebrek aan beter referenciemiddelen) gramaticale fouten aan intelligentie?

Ik vind dat in een professionele/educatieve context zeer terecht. Het gaat gewoon om een stukje professionaliteit: als je iets naar buiten stuurt heb je (als het goed is) er veel aandacht aan besteed. Taal- en spellingsfouten komen dan onverzorgd over. Ik vind dat mensen zich foutloos (nou vooruit, nagenoeg foutloos) moeten kunnen uitdrukken en ik eis niets minder van mezelf. Daar ben ik 100% fascist in.

Op een forum of zo is het minder erg, maar dan vind ik diegene die de fouten begaat nog steeds een mongool . Je startpost bevat trouwens een werkelijk abominabel aantal fouten. Is het nu echt zo moeilijk om een beetje fatsoenlijk te typen?

*edit* ja, een edit. Ik ben niet perfect, maar probeer mezelf wel te verbeteren .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 07-03-2006 23:36]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


renYek
Usericon van renYek
Posted 07-03-2006 23:40 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

och dat gezeik altijd over spelfouten, alsof hun zelf alles beter doen als andere




Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 08-03-2006 7:24 by Jansuh Wijzig reactieProfiel van JansuhQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:14 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, het hoofdargument is altijd dat dat sneller is, terwijl ik me dan toch direct afvraag wat er sneller is aan de 'j' bij 'neej' en 'h' bij 'jah'.

Vage boel inderdaad.

Of gewoon de -d en -dt helemaal weglaten en met "K vin t lache" etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Jansuh op 08-03-2006 7:24]



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 08-03-2006 9:23 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 23:36 schreef M. het volgende:


Op een forum of zo is het minder erg, maar dan vind ik diegene die de fouten begaat nog steeds een mongool . Je startpost bevat trouwens een werkelijk abominabel aantal fouten. Is het nu echt zo moeilijk om een beetje fatsoenlijk te typen?




blijkbaar wel. En ik lees genoeg Nederlandse boeken en schrijf regelmatig essays en onderzoeksrapporten. Ik ben alleen verwend met spellingscontroles van Word etcetera. Ik schrijf inderdaad slechter dan een allochtoon zonder integratie cursus en ik wil dat ook gaan aanpakken. Dan kan ik ook een anonieme forum-taalpurist worden


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 08-03-2006 12:54 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Ik merk wel dat ik op fora altijd op mijn spelling let. Misschien komt dat door de rest van de bezoekers hier die zich er ook aan houden.. (de meeste dan).
Maar op MSN merk ik dat ik zonder hoofdletters typ en ook veel dingen weglaat, puur uit luiigheid (<-- goed?) of gewoon door de gedachte: "Dit maakt toch niks uit".
Ik vind het wel weer irritant als mensen zich compleet aan de regels houden op MSN. Het staat niet. Maar misschien ben ik ook wel gewoon zo MSN verslaafd, dat kan ook.



Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 08-03-2006 15:38 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

Ik liep vanmorgen boodschappen te doen in de stad. Twee schilders hadden net de gevel van een winkel geschilderd en er een kartonnen bordje bij gezet: 'NAD!'


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 08-03-2006 15:42 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 15:38 schreef Ascension het volgende:
Ik liep vanmorgen boodschappen te doen in de stad. Twee schilders hadden net de gevel van een winkel geschilderd en er een kartonnen bordje bij gezet: 'NAD!'


Het is anders algemeen bekend dat dat 'Niet aanraken dombo' betekend.


Nog zo stoere internet warrior.


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 08-03-2006 15:45 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 15:42 schreef zakkenvuller het volgende:
Het is anders algemeen bekend dat dat 'Niet aanraken dombo' betekend.


betekent.


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 08-03-2006 15:46 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Hehe, wat doe ik ook in zulke topics.


Nog zo stoere internet warrior.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 08-03-2006 16:24 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 12:54 schreef Borthulaz het volgende:
... puur uit luiigheid (<-- goed?) ...


...dus daarom typ je even twee extra letters die er niet hoeven!? 'Luiheid' is ook prima hoor Heb je geen woordenboek?



Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 08-03-2006 17:24 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 16:24 schreef Mikeee het volgende:
...dus daarom typ je even twee extra letters die er niet hoeven!? 'Luiheid' is ook prima hoor Heb je geen woordenboek?



Zal wel dialect hier zijn dan, want ik heb het heel vaak op die manier gehoord.



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen