IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Solowerk van Ihsahn Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-04-2010 10:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2010 0:20 schreef FullMetalFloris het volgende:
zo goed zelfs dat ik binnenkort maar eens naar The Shining ga luisteren (wie weet ga ik dat ook nog waarderen)

Gewoon "Shining", waarde generaal schedelneuker.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 21-04-2010 11:42 by FullMetalFloris Wijzig reactieProfiel van FullMetalFlorisQuote dit bericht

Aha, dat scheelt weer met zoeken!


Sli-Sla-Slayer!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-04-2010 11:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2010 11:42 schreef FullMetalFloris het volgende:
Aha, dat scheelt weer met zoeken!

Nee, juist niet, dan komt die andere Shining zonder The er doorheen zetten


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 04-05-2010 11:39 by FullMetalFloris Wijzig reactieProfiel van FullMetalFlorisQuote dit bericht

Eens geluisterd naar Black Jazz, de laatste plaat van Shining, maar dat kan mij toch niet helemaal bekoren, ondanks dat ik steeds meer waardering voor de saxofoonspeler krijg sinds ik After helemaal grijs draai.
Voorlopig vind ik After overigens de beste plaat van 2010, ondanks dat het zeker niet de enige goede plaat was die dit jaar tot nog toe uitkwam.

Even iets heel anders, en wellicht wat meer on-topic: Bij het beluisteren van Undercurrent (nummer 5 van After) hoor ik op 1:23 een raar piepje, precies zo'n geluidje dat je krijgt wanneer Windows je iets wil vertellen (dat je harddisk bijna vol is bijvoorbeeld). Of was Ihsahn gewoon aan het MSN'en terwijl hij met de opnames bezig was?

Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?


Sli-Sla-Slayer!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-05-2010 11:46 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Gedownload, ja?

Mijn download doet dat niet, iig.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 04-05-2010 11:51 by FullMetalFloris Wijzig reactieProfiel van FullMetalFlorisQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2010 11:46 schreef ZelThoR het volgende:
Gedownload, ja?

Mijn download doet dat niet, iig.


After heb ik gekocht en daarna zelf naar FLAC geript, net zoals ik met al mijn muziek doe. Een nieuwe CD blijft dan vervolgens een paar weken slingeren totdat ik deze permanent opberg en een verhuisdoos, maar dat terzijde.
Er zijn geen fouten gemaakt bij het rippen waardoor een dergelijk piepje in het nummer is geplaatst en nee, mijn computer maakt niet structureel piepende geluiden tijdens het luisteren naar Ihsahn.

Shining had ik inderdaad gedownload om eens te luisteren, maar omdat het niet geheel 'mijn ding' is schaf ik deze niet aan.


Sli-Sla-Slayer!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-05-2010 12:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2010 11:51 schreef FullMetalFloris het volgende:
After heb ik gekocht en daarna zelf naar FLAC geript, net zoals ik met al mijn muziek doe. Een nieuwe CD blijft dan vervolgens een paar weken slingeren totdat ik deze permanent opberg en een verhuisdoos, maar dat terzijde.
Er zijn geen fouten gemaakt bij het rippen waardoor een dergelijk piepje in het nummer is geplaatst en nee, mijn computer maakt niet structureel piepende geluiden tijdens het luisteren naar Ihsahn.

Hoor je het op de CD zelf ook, dan? Raar
quote:
Shining had ik inderdaad gedownload om eens te luisteren, maar omdat het niet geheel 'mijn ding' is schaf ik deze niet aan.

Maakt mij sowieso niet uit, hoor


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-05-2010 13:40 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Mijn exemplaar van After was een misdruk. Bleek een cd-rom te zijn met een fotoverwerkingsprogramma. De opdruk was OK, maar blijkbaar een foutje bij de persing.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 04-05-2010 14:17 by FullMetalFloris Wijzig reactieProfiel van FullMetalFlorisQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2010 13:40 schreef Count Usher het volgende:
Mijn exemplaar van After was een misdruk. Bleek een cd-rom te zijn met een fotoverwerkingsprogramma. De opdruk was OK, maar blijkbaar een foutje bij de persing.


En verderop zat een graphic artist die zich afvroeg waarom zijn exemplaar van After effects zo'n lawaai maakte tijdens de installatie...


Sli-Sla-Slayer!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-05-2010 14:39 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2010 14:17 schreef FullMetalFloris het volgende:
En verderop zat een graphic artist die zich afvroeg waarom zijn exemplaar van After effects zo'n lawaai maakte tijdens de installatie...




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 04-05-2010 15:10 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Hehehe, lol.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-08-2011 10:11 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nadat ik zo lyrisch was over After vertelde veel mensen mij dat AngL nog beter zou zijn. Ik kon er dus niet onderuit, ik moest dat album ook aanschaffen.

Intussen heb ik AngL een aantal keren kunnen luisteren maar ik ben er toch minder van onder de indruk dan van After. Het is zeker een sterk album. Zeer progressief ook.

Maar ik mis de desolate sfeer van After. Het zal wel een persoonlijk ding zijn maar ik voel gewoon minder bij AngL.

Nogmaals, ik vind AngL dus een erg goed album, maar After is voor mij duidelijk een stap vooruit.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 13-08-2011 10:18 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Het evenaart echter het niveau van Emperor niet. Ik weet dat je zijn solowerk niet moet vergelijken met een van de beste bands ooit, maar ik doe het stiekum toch.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-08-2012 14:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wat vinden we intussen van Eremita? Ik had een aantal luisterbeurten nodig maar ik ben nu weer helemaal om. De verrassing is er een beetje af na After maar als je dat opzij zet heb je met Eremita een album dat de grandeur van After met gemak bij kan benen.

Het zal wel aan mijn hersenkronkel liggen maar het sfeertje op Eremita sluit in mijn hoofd perfect aan op de film Antichrist.
Een kluizenaar (ok, in Antichrist was het een stelletje) in een blokhut midden in het bos die langzaam gek aan het worden is. Zowel van de eenzaamheid als van zijn donkere, angstaanjagende omgeving.

Natuurlijk is dit puur persoonlijk maar voor mij geeft zoiets een album een grote meerwaarde. En Ihsahn lijkt erg goed te zijn in het oproepen van dit soort sferen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 16-08-2012 14:25 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik vind Eremita ijzersterk, en momenteel is het met stip nog mijn plaat van het jaar. Gek genoeg kon After me destijds als opvolger van angL absoluut niet bekoren, maar misschien moet ik die plaat ook nog eens aan een nieuwe luisterbeurt onderwerpen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 16-08-2012 15:02 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Mij bevalt Eremita ook erg goed. Plaat van het jaar is het niet voor me, maar vermoedelijk toch redelijk hoog in men jaarlijstje.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-08-2012 15:40 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Same here. Alles lijkt op deze plaat op z'n plek te vallen. En wat een meesterlijke gitarist is die Ihsahn geworden zeg!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-08-2012 19:41 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Na nummer zes kakt de plaat behoorlijk in vind ik. Op voorgaande platen was dit niet het geval. After was veel beter imo.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-08-2012 20:59 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2012 14:02 schreef XnegativeX het volgende:
Het zal wel aan mijn hersenkronkel liggen maar het sfeertje op Eremita sluit in mijn hoofd perfect aan op de film Antichrist.


Beide zijn te herleiden tot het werk van de heer Nietzsche gok ik zo.

Het concept en artwork van Eremita intrigeren me en ik neig er naar hem te kopen, maar anderzijds zijn Prometheus en Lost in Reverie de laatste dingen die ik van Ihsahn gehoord heb. Zijn er afgezien van zijn onmiskenbare geluid raakvlakken met die platen of is hij toch flink doorgeëvolueerd en is dit meer freaky gitaar/saxofoon gemasturbeer? Emperor luister ik niet zozeer vanwege het technisch vakmanschap maar meer omwille van 'sfeer', is dit nog te vinden in zijn solowerk?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-08-2012 21:01 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Nee, niet echt.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-08-2012 8:21 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 16 augustus 2012 19:41 schreef Mortis Rex het volgende:
Na nummer zes kakt de plaat behoorlijk in vind ik. Op voorgaande platen was dit niet het geval. After was veel beter imo.


Hm, dat heb ik bijna andersom. The Grave en Departure zijn juist mijn twee favoriete songs op die plaat. Grappig.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 26-08-2013 7:56 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

Alweer een nieuw album. Bericht op facebook:

'Das Seelenbrechen', new album to be released next October 22nd.

Tracklist:
1. Hiber
2. Regen
3. NaCl
4. Pulse
5. Tacit 2
6. Tacit
7. Rec
8. M
9. Sub Ater
10. See

Volgens de geruchten geen Jorgen Munkeby deze keer, wat naar mijn mening positief is. Het is nu wel tijd voor een andere sound, misschien wat meer terug naar de oude emperor-klanken?


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 10-09-2013 17:29 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

http://www.bbc.co.uk/programmes/b039p50h
Nieuwe track "Hiber" te luisteren op 21:45.

Het is in ieder geval... anders. Experimenteler en meer prog-invloeden. Zeer benieuwd naar het album.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-09-2013 20:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zeer overtuigend afgelopen Wacken.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 23-09-2013 22:34 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

De nieuwste plaat is een stuk volwassener en progressiever. Heerlijk werk van Ihsahn!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen