IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Solowerk van Ihsahn Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-04-2006 15:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb even een topic geopend over Ihsahn zelf want ik kon er geen vinden! En dit valt niet onder de noemer "Emperor"....
"The Adversary" van Ihsahn (voor de volledigheid, die is natuurlijk overbekend van EMPEROR) komt 18 april uit op Candlelight.



quote:
The Adversary is the highly anticipated solo debut from former Emperor vocalist/lead guitarist Ihsahn. Recorded at Symphonique Studios in Norway the album already has metal media worldwide clamoring for a listen.

"The music is a continuation of my work within the metal genre," says Ihsahn. "It incorporates influential elements from all periods/stages of my background since I first picked up the guitar 20 years ago. Powerful, epic, extreme and straight from the heart."

All music and lyrics for The Adversary have been written and meticulously performed by Ihsahn with exception of drums, performed by Asgeir Mickelson (Borknagar, Spiral Architect). "He has been the perfect drummer for this album," notes Ihsahn.

Forming in 1991, Emperor recordings have sold hundreds of thousands world-wide. Their impact on black/extreme metal ranks them as one of the genre's most influential. Candlelight Records recently confirmed four farewell American shows for Emperor which will be Ihsahn's first visit to the U.S. since Emperor's only U.S. tour in support of their third album, IX Equilibrium. The recent announcements followed confirmations of European shows that the band will also perform in 2006.


http://www.ihsahn.com

Ik heb even de vrijheid genomen om hem al wat eerder uit te proberen.... Wat vindt ZM van deze plaat?

Ikzelf ben er nog niet helemaal uit. Ik hoor soms stukken terug à la "Prometheus" en dat vind ik heel vet, maar ik vind de muziek af en toe zo pompeus/potsierlijk dat de haren me werkelijk ten berge rijzen. De clean vocals vind ik nog wel gaan trouwens, het zijn meer alle tinge linge pannekoek stukjes die me niet zo bevallen. En jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 14-04-2006 15:25]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2006 15:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ZWAAR KUT EN MEGASLECHT.

kan het niet anders noemen...
jammer want van de oudere emperor ben ik nog steeds helemaal weg.


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-04-2006 15:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nee, ik heb hem nog steeds niet gehoord tot mijn spijt, ik hoorde dat het album 'power metal' elementen bevat, klopt dat?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-04-2006 15:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 april 2006 15:03 schreef spectre het volgende:
Nee, ik heb hem nog steeds niet gehoord tot mijn spijt, ik hoorde dat het album 'power metal' elementen bevat, klopt dat?

Ik weet niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt eigenlijk.

Ik denk dat bepaalde eh, elementen wel de term 'power metal' in de mond zullen nemen ja. Ik denk echter ook dat diezelfde elementen de term 'power metal' zullen gebruiken voor het latere werk van Emperor. Maar ik weet niet of dat de elementen zijn die jij gesproken hebt .

De CD zit vol met tierlantijntjes inderdaad, maar dat zou ik dan eerder 'neo-klassieke invloeden' of zo willen noemen (ook een klotewoord, maar ja).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-04-2006 15:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat zijn tinge linge pannekoekstukjes?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-04-2006 15:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Het muzikale equivalent van een te kwistig versierde kerstboom.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 14-04-2006 16:21 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik zit net te wroeten aan een review van deze plaat. Ik vind 'em echt te gek.

Die power-metal hoor ik vooral in bijvoorbeeld de openingsriff van Called by Fire.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 14-04-2006 16:29 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2006 15:02 schreef attila_de_hun het volgende:
ZWAAR KUT EN MEGASLECHT.

kan het niet anders noemen...
jammer want van de oudere emperor ben ik nog steeds helemaal weg.


Komt niet vaak voor, maar nu ben ik het toch met je oneens. Ik vind het juist een erg sterke plaat. Ik vind hem typisch Ihsahn. Groeiplaat


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 14-04-2006 16:37 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ondanks enkele wat flauwe/nietszeggende momenten (het refrein van "Called By The Fire", de saaie keyboardpartij in "Astera Ton Proinon") vind ik dit een prima werkstuk. Als dit echter maatgevend is voor wat eventueel 'Ihsahn's Solocarriëre' gaat worden, hoor ik hem net een tikje liever bij Emperor of Peccatum (hoewel die enige cheesyness ook niet altijd uit de weg gingen).


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-04-2006 21:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2006 15:09 schreef M. het volgende:
Ik weet niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt eigenlijk.



Rhapsody achtige Kaas

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 14-04-2006 21:26]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-04-2006 12:32 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik vind deze plaat veel beter dan de laatste Emperor hoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat de plaat vele luisterbeurten nodig heeft.
Er zit ook wat progressieve metal ala Ånglagärd in verwerkt tegen het einde van de plaat vind. Na vele luisterbeurten vind ik 'em echt verslavend worden


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 15-04-2006 12:36 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 14 april 2006 15:31 schreef M. het volgende:
Het muzikale equivalent van een te kwistig versierde kerstboom.


Is het ook potsierlijk?

Ik ga toch wel even luisteren denk ik. Het hoesje zag er zo mooi uit.


Suck my piss


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 15-04-2006 12:38 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik vind er geen hol aan.

Dat wilde ik even zeggen.


Argh
Usericon van Argh
Posted 15-04-2006 14:32 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

teveel gepiel en gepingel en gay zang naar mijn smaak.. gemiste kans


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-04-2006 12:56 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb dit album gisteren een korte luisterbeurt gegunt omdat ik er zoveel positieve reacties over had gelezen. Maar zo op het eerste gehoor werd ik er niet echt warm van.

Tuurlijk, het zit allemaal heel goed in elkaar en het lijkt ook wel op Emperor. Het is alleen lang niet zo heftig als Emperor.
Ik heb het album natuurlijk maar heel oppervlakkig geluisterd dus mijn mening kan nog veranderen, maar zo op het eerste gehoor kwam het allemaal iets te lafjes op me over.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-04-2006 13:52 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb zelf ook vele luisterbeurten nodig gehad alvorens het mij ging bevallen. Nu vind ik het een prachtplaat.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 17-04-2006 1:41 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

ik moet er denk ik ook nog aan wennen. maar wel een ongelofelijke vette site




Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 17-04-2006 13:05 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

idd erg vette site ja


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 17-04-2006 14:12 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Dat nummer bij die videclip vind ik iig erg gaaf.

Hmm, maar eens even hier en daar zoeken.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-05-2006 0:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik weet niet wat ik er moet van vinden. Geen impact, maar ook niet vervelend.
En er zit een vaste aard in, een leidraad als het ware.
Ik begrijp ook wat iemand hierboven met powermetal bedoelde. Bepaalde stuken klinken echt 'positief'. Duister is het niet echt, eerder prog.
Echter wel meer richting Emperor dan Peccatum qua 'gepingel'.
Niet overdone, maar wat het dan wel is...
tijd geven?


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-05-2006 1:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik las dat het refereert aan 70 symforock? Dat maakt wel benieuwd!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 05-05-2006 10:38 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Ik vind het iig een erg geslaagd werkje!!! Ik verbaas me er beetje over dat hier nog niemand de duidelijke invloeden van King Diamond vernoemd heeft!! Heerlijk, die hoge falsetto stukjes


Member of the iso-betawuste crew!!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-05-2006 17:33 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Tot nu toe hoorde ik enkel "called by the fire" op de laatste Fear Candy (sampler bij Terrorizer)...en dat klinkt schitterend. Hier en daar een verwijzing naar King Diamond, en voor de rest vol eigenzinnige maar toch goed geplaatste wendingen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


valfar
Usericon van valfar
Posted 05-05-2006 18:30 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Toen ik het openingsnummer hoorde vond ik het echt geweldig, vooral met de clip erbij (dat snelle stuk waar allemaal oude foto's van Ihsahn bij Emperor langskomen is echt geweldig). Helaas is het openings nummer nog steeds het enige nummer dat mijn playlist met enige egelmaat passeert.



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-05-2006 9:42 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Hmm, geen echte agressieve stukken. Het klinkt soms als een wat minder drukke versie van het latere Emperor werk.

Het blijft wel boeiend, gewoon kwestie van er wat tijd voor te nemen. Alles klopt aan dit album. Duidelijk niet bedoeld als een extreme plaat in de zin van "fel", maar dat stoort niet.


[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 12-05-2006 9:43]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 12-05-2006 11:26 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2006 10:38 schreef Snoodaerdt het volgende:
Ik verbaas me er beetje over dat hier nog niemand de duidelijke invloeden van King Diamond vernoemd heeft!!


mwa, die waren vanaf equilibrium al overduidelijk aanwezig. Op de soloplaat dus ook onvermijdelijk


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen