IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie deel V Vorige pagina | Volgende pagina
White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 15-12-2006 21:56 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl


Die bubbels komen nog eens ergens...

Al met al ben je een mooie bubbelserie aan het opbouwen. Ik vind het idee echt gaaf

@Griffin: bedankt voor the goedkeuring
(en de tip )

[Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 15-12-2006 22:01]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-12-2006 22:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 december 2006 21:35 schreef Aaargh het volgende:
Bubble in de trein. En ja, mijn medereizigers keken wel een beetje raar. Maar goed, daar zit ik dan natuurlijk weer niet mee.



hehe die is gaaf met die verlichting!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 15-12-2006 23:13 by psychopath Profiel van psychopath

Kan er iemand een wazige foto helder maken?


it ain't so bad to be a psychopath


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-12-2006 2:14 by aerodis Profiel van aerodis

Daarnet m'n nieuwe camera getest, supergaaf om te doen. De helft van de foto's zijn bewogen, sommige zijn geflitst/lelijk en een drietal zijn wel aardig.
Kunnen de dames en heren actieve fotografen mij een boek/cursus aanraden om zo enige basiskneepjes te leren?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-12-2006 3:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 1 november 2006 12:09 schreef MMayo het volgende:


beetje laat maar

en dan meer vanwege het thema en de losgemaakt herinneringen dan de foto zelf maar damn... laat me herinneren aan frankrijk vroegah met ouders...

ik vond het toen altijd kut maar nu zou ik niks liever meer willen dan mn zomer spenderen langs zo'n waterkant...

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 16-12-2006 3:41]


Je moeder.


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 16-12-2006 12:32 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

quote:
Op 16 december 2006 2:14 schreef aerodis het volgende:
Daarnet m'n nieuwe camera getest, supergaaf om te doen. De helft van de foto's zijn bewogen, sommige zijn geflitst/lelijk en een drietal zijn wel aardig.
Kunnen de dames en heren actieve fotografen mij een boek/cursus aanraden om zo enige basiskneepjes te leren?


Ik heb net een grijsplaat ontdekt, ik geloof dat het wel zo heet. Het is gewoon een grijs kartonnetje van A4 formaat waarop je eerst richt en kijkt waar de diafragma en sluitertijd zitten. Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar met een grijsplaat kan je ervoor zorgen dat de fotos niet overbelicht worden én niet onderbelicht. Alle kleuren komen tot zijn recht en je hoeft nooit meer te flitsen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-12-2006 12:36 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 16 december 2006 3:41 schreef karnivoor het volgende:
beetje laat maar

en dan meer vanwege het thema en de losgemaakt herinneringen dan de foto zelf maar damn... laat me herinneren aan frankrijk vroegah met ouders...

ik vond het toen altijd kut maar nu zou ik niks liever meer willen dan mn zomer spenderen langs zo'n waterkant...
Ga naar Slovenie dan


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-12-2006 19:39 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com



eerste poging tot digifotografie, als het niet zo slecht was, was het bijna kunstzinnig

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 16-12-2006 19:40]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 17-12-2006 9:19 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 16 december 2006 2:14 schreef aerodis het volgende:
Daarnet m'n nieuwe camera getest, supergaaf om te doen. De helft van de foto's zijn bewogen, sommige zijn geflitst/lelijk en een drietal zijn wel aardig.
Kunnen de dames en heren actieve fotografen mij een boek/cursus aanraden om zo enige basiskneepjes te leren?


Hier vind je een complete cursus digitale fotografie. Van de absolute basis (diafragma en sluitertijd) tot de fijne kneepjes van het beeldbewerken. Iedere week een hoofdstuk lezen en vooral veel experimenteren, zou ik zeggen.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 18-12-2006 16:31 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Bubble doet kerstinkopen op de Nieuwendijk in Amsterdam...



“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 18-12-2006 16:44 by Mikeee Profiel van Mikeee

Super vet!
Amsterdamned in a vortex



Griffin
Usericon van Griffin
Posted 18-12-2006 23:50 by Griffin Profiel van Griffin

quote:
Op 16 december 2006 2:14 schreef aerodis het volgende:
Daarnet m'n nieuwe camera getest, supergaaf om te doen. De helft van de foto's zijn bewogen, sommige zijn geflitst/lelijk en een drietal zijn wel aardig.
Kunnen de dames en heren actieve fotografen mij een boek/cursus aanraden om zo enige basiskneepjes te leren?

koop een boek van Michael Freeman. Voor beginners goed, en voor gevorderden ook. Hij heeft verschillende boeken, digitaal, analoog geloof ik ook, zwart-wit etc
Goed leesbaar en leerzaam, en veel beter dan op internet lezen imo

quote:
Op 16 december 2006 12:32 schreef soepkoeltoer het volgende:
Ik heb net een grijsplaat ontdekt, ik geloof dat het wel zo heet. Het is gewoon een grijs kartonnetje van A4 formaat waarop je eerst richt en kijkt waar de diafragma en sluitertijd zitten. Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar met een grijsplaat kan je ervoor zorgen dat de fotos niet overbelicht worden én niet onderbelicht. Alle kleuren komen tot zijn recht en je hoeft nooit meer te flitsen.

Grijskaart, die zijn handig inderdaad maar wat hierboven staat klopt niet helemaal. Flitsen hoeft natuurlijk sowieso nooit! Maar bij 8/100 en langere sluitertijden wil je een statief en onbewegend object hebben.. en anders moet je softboxen oid gaan gebruiken (binnen, althans).
Maar voor veel situaties gaat een grijskaart ook niet op, bij >5/6 stoppen verschil bijvoorbeeld, dan zal je ook met een grijskaart over- en onderbelichte gedeeltes krijgen. Met een wit huis bijvoorbeeld corrigeer je altijd met 1 stap overbelichting, en daarbij zou een grijskaart dus niet werken. De kaart zal je onderwerp correct belichten, maar hoeft nog niet de foto te geven met de sluitertijd/diafragma waardes die je had gewild.
Nouja, heel dit verhaal is ook waar-onwaar afhankelijk van een camera met of zonder spotmeting, en of je naar het object toeloopt en inzoomt of niet.. als je spotmeting hebt of het laatste doet, en van daar uit correct belicht (bij witte huizen of gezichten +1 stop) dan krijg je hetzelfde effect als een grijskaart.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 19-12-2006 0:18 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 12 december 2006 20:00 schreef Spletvlek het volgende:
Hallo,

Ik ben van plan een (nog niet zo'n hele dure, rond 200 euro)camera aan te schaffen. Nu zie ik er één op wehkamp.nl die mij wel goed lijkt, maar ik heb er nog niet echt verstand van. Weet iemand hier of het een goede (beginners) camera is? Het gaat om de Fujifilm FinePix S5600 http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?NoFrames=&FromOverzicht=Y&BC=&Page=OPR&SubPage=&CC=C12&HC=BEG&SC=N07&ZoekMethode=O&ZoekString=&ZoekIndex=39&ZoekAantal=66&SSC=&SLC=&FamilieID=&ArtikelNummer=86932481&SorteerMethode=D&OverzichtType=O&Prijs=&SterkMerkCode=&KAC=&ProductSelectorCode=&ArtikelTypeID=&N=&Nty=&Nao=&Ntk=&Ntt=&Ns=&ArtiestSoortCode=&ArtiestID=&FromSterkMerk=

Of kan ik een betere camera voor dat geld krijgen?

Sorry voor de lay-out verneuking heheh


Ik heb zelf de Fujifilm Finepix S5500 gehad in een 'grijs verleden'. Voor een beginner was dit zeker een goede camera. Helaas geen mogelijkheid voor verwisselbare lenzen, maar wel een goed bereik (10 x optische zoom), dit stond gelijk aan een 35 - 350 mm lens, daar heb je als beginner toch zeker voldoende aan (al heb je helaas geen echte groothoek stand, maar dat moet je dan voor lief nemen). Ook de kwaliteit van de foto's vond ik erg goed. Het apparaat had veel mogelijkheden (handmatig instelbare sluitertijd en diafragma, dat mis ik nog wel eens bij andere goedkope digi camera's).
Al met al denk ik dat je een best goede keuze maakt voor dat geld, wil je het zeker weten? Koop dan eens wat fotografie bladen. Daarin worden regelmatig camera's getest in alle prijsklasse's en deze worden dan ook tegen elkaar afgezet en beoordeeld.
Verdiep je eens in specificaties zou ik zeggen, en bedenk welke je nodig gaat hebben voor jouw gebruik!

Edit: kijk ook eens hier: http://gallery.zoom.nl/cameras/9/fuji-finepix-s5600/

en vergelijk hem met andere camera's.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 19-12-2006 0:21]


..."Hate can only create more hate"...


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 19-12-2006 23:40 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Mijn blije bassiste en haar gloednieuwe speeltje...



[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 19-12-2006 23:59]


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 20-12-2006 0:17 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Trilt vast goed ja!



femke1
plaatjesmaker
Usericon van femke1
Posted 20-12-2006 20:06 by femke1 Profiel van femke1http://www.femkehansen.nl

zaterdag in Mostly Autumn in de boerderij.
Slecht licht helaas


Groetjes,

Femke



Griffin
Usericon van Griffin
Posted 21-12-2006 18:12 by Griffin Profiel van Griffin

Ja licht is altijd moeilijk bij concerten wel mooie kleuren

Cursusopdracht, 'intimiteit'
Bij gebrek aan model mezelf maar weer gefotografeerd. Daarnaast zou ik iemand niet durven vragen naakt te poseren



intentie: ook alleen kan intimiteit bestaan

[Dit bericht is gewijzigd door Griffin op 01-01-2007 23:28]


Nix
Usericon van Nix
Posted 21-12-2006 18:19 by Nix Profiel van Nix

Hmm ziet er eerder eenzaam uit...


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 21-12-2006 18:23 by Griffin Profiel van Griffin

klopt ook


Nix
Usericon van Nix
Posted 21-12-2006 18:24 by Nix Profiel van Nix

Ben je eenzaam ja? *sipjes*





I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 21-12-2006 18:31 by Griffin Profiel van Griffin

nou, niet echt
de grap van fotografie is (mede) iets uit te kunnen drukken wat er niet is
tis ook niet zo dat ik me erg intiem voel, ofzo


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-12-2006 18:35 by spectre Profiel van spectre

Ik vind het maar een slechte foto, de helft staat er niet op!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 21-12-2006 18:50 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 21 december 2006 18:12 schreef Griffin het volgende:

Cursusopdracht, 'intimiteit'
Bij gebrek aan model mezelf maar weer gefotografeerd. Daarnaast zou ik iemand niet durven vragen naakt te poseren



intentie: ook alleen kan intimiteit bestaan


Mooie foto Vind het echter ook meer een soort van 'eenzaamheid' uitstralen dan intimiteit. En ik vind het wel iets lievigs hebben, weet nie waarom.


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


SoM
Usericon van SoM
Posted 21-12-2006 19:38 by SoM Profiel van SoM

Lamp + kerstballen = grappige foto.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 23-12-2006 18:16 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

@Griffin:
mooie foto... je doet het trouwens ook best goed als model 8-)
Ook redelijk geslaagd qua intentie. Dat je er alleen op staat maakt het voor mij niet direct eenzaam. Bovendien is het een warme foto en zie je er niet zielig uit. Ik zie er dus meer intimiteit dan eenzaamheid in...
Iemand vragen naakt te poseren is en blijft een delicate kwestie

@SoM
Die lamp
Daar zitten meer foto's in.....

[Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 23-12-2006 18:23]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen