IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Open dagen luchtmacht Vorige pagina
Cees
Usericon van Cees
Posted 09-04-2009 20:34 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

7 juni naar de Landmacht dagen. Denk, dat ik ga soliciteren bij Luchtmobiel.


The trend is dead.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-04-2009 0:25 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Een soort Route Mobiel, maar dan voor vliegtuigen?


GimmeGore
Doe maar weer zo!
Usericon van GimmeGore
Posted 11-04-2009 16:48 by GimmeGore Wijzig reactieProfiel van GimmeGoreQuote dit berichthttp://gimmegore.hyves.nl

quote:
Op 8 april 2009 19:22 schreef ghoulliette het volgende:
Donderdag 16 april de GVSS.
Heb vandaag de PO1 gehaald!
Vorige keer (vorig jaar) ruimtelijk inzicht onvoldoende (ik was te langzaam), nu een 7 (53 goed van de 60), voor coördinatie een 8 en twee 9s, en de selectieve luistertoets opnieuw foutloos.
mocht iemand nog tips voor de GVSS hebben dan hoor ik ze graag



sorry, dat was niet mijn onderdeel bij de KLU

Ik heb alleen lichamelijk en psychologisch gehad.
Psychologisch vond ik wel geniaal trouwens :')

moet je stellingen beantwoorden als:
Ik ga graag alleen op vakantie
ik heb een hekel aan mijn werk
Nederlanders zijn de beste bruggenbouwers

En bij lichamelijk was het wel mooi om een lading van die kerels eruit te fietsen terwijl het bloed uit allebei mn neusgaten bleef stromen.

Vorig jaar gewerkt op de open dagen in Leeuwarden was zeer gezellig


Rebel without a sauce


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 13-04-2009 19:44 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Heb sollicitatie bij de luchtmacht lopen!

Geneeskundige dienst!


Het is de lichtinval ;')


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-04-2009 19:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

open luchtmacht

LOL


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-04-2009 19:45 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2009 19:44 schreef Kimmey het volgende:
Heb sollicitatie bij de luchtmacht lopen!

Geneeskundige dienst!


Ga je voor nachtzuster spelen dan?


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 13-04-2009 19:46 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Ja en overdag zuster!


Het is de lichtinval ;')


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-06-2009 15:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nog meer mensen die naar de open dagen in Volkel gaan? Ik ga zaterdag denk ik. Heb al flink wat gave vliegtuigen zien oefenen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-06-2009 16:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Show in hoger sferen
De één is F-16-piloot, de ander vliegtuigspotter. De Luchtmachtdagen op vliegbasis Volkel - morgen en zaterdag - zijn voor beiden een thuiswedstrijd, hoort Johan van de Werken.

Bij veel Nederlanders hebben de jaarlijkse Luchtmachtdagen een vaste plaats in de agenda. Zo wisten vorig jaar ruim 165.000 mensen de weg te vinden naar vliegbasis Leeuwarden. Als het weer het enigszins toelaat, nestelen zich dit jaar weer minimaal 150.000 vaders, moeders, kinderen, opa’s en oma’s op klapstoeltjes en picknickkleden langs de landingsbaan, om niets te hoeven missen van de oogverblindende en oorverdovende capriolen in het Brabantse luchtruim.

Robert Arts (33) is vanzelfsprekend aanwezig tijdens de Luchtmachtdagen. Arts is voorzitter van de Spotting Group Volkel - een vereniging voor vliegtuigspotters - en een open dag op vliegbasis Volkel is voor hem een thuiswedstrijd.

Eerst maar eens wat vooroordelen over vliegtuigspotters wegnemen. Arts: ,,Dé vliegtuigspotter bestaat niet. Er zijn mensen die vooral vliegtuignummers verzamelen, zoals een filatelist postzegels verzamelt. Anderen richten zich op het fotograferen van zo veel mogelijk verschillende vliegtuigen en de volgende luistert naar communicatie tussen piloten en de verkeerstoren.’’

Geduld is daarbij een schone zaak, legt Arts uit. ,,Het is een obsessie. Vaak moet je een flink eind reizen en sta je uren voor niets langs de baan. Je moet erg gedreven zijn om dit vol te houden. Aan de andere kant is het vaak erg gezellig. Je komt gemakkelijk in contact met andere vliegtuigspotters en men probeert elkaar meestal te helpen, bijvoorbeeld door informatie uit te wisselen. Er kan een loodgieter naast je staan, maar ook een piloot, een zakenman of een scholier.’’

Wie een groepje jongens op een willekeurige basisschool vraagt naar hun favoriete beroep, heeft grote kans dat ‘piloot’ hoog op het verlanglijstje staat. Toch is dat maar voor weinigen weggelegd.

Bij Ralph ‘Sheik’ Aarts (30) is die jongensdroom wel uitgekomen: hij is piloot bij de luchtmacht en mag tijdens de open dagen als demonstratievlieger zijn kunsten vertonen in een oranje F-16. ,,Ik ging vroeger met mijn vader mee zweefvliegen. Sindsdien wilde ik piloot worden op een jachtvliegtuig. Dat is natuurlijk de grootste kick. Uiteindelijk heb ik me op mijn achttiende aangemeld bij de luchtmacht en ben ik uitgebreid onderzocht op fysiek en psychisch gebied, want niet iedereen heeft vliegaanleg. Het resultaat was dat ik al op jonge leeftijd in Amerika verbleef voor mijn opleiding. Ik mocht daar nog geen biertje bestellen aan de bar, maar ik vloog wel al in een jachtvliegtuig,’’ lacht Aarts.

Inmiddels heeft ‘Sheik’ bijna 1500 uur vliegervaring op de F-16. Hoe komt hij eigenlijk aan die bijnaam? ,,Elke jachtvlieger krijgt traditioneel een bijnaam van zijn collega’s. Toen ik op vliegbasis Twente gestationeerd was, woonde ik net over de Duitse grens. Daar is het redelijk normaal om een oliebrander te hebben voor je warme water. Daarom had ik drie grote olievaten in de kelder staan. Toen mijn collega’s dat zagen, was snel duidelijk welke naam ik zou moeten dragen.’’

Hoewel Nederland de F-16 al in 1979 in gebruik nam - en deze op termijn waarschijnlijk zal worden vervangen door de Joint Strike Fighter (F-35) - kan dit ‘mooie stukje techniek’ nog aardig meekomen in 2009, stelt Aarts.

,,Het is een fantastische machine met ontzettend veel vermogen. Als we de naverbrander aanzetten, heeft hij 25.000 pond stuwkracht. Als je hem op zijn staart zou kunnen zetten, zou je daarmee verticaal kunnen vertrekken. Mijn show duurt maar elf minuten en is vergeleken met de sierlijke, harmonieuze demonstratie van teams als de Patrouille de France veel feller. Ik laat alle uitersten van de F-16 zien: van het meest minimale bochtje tot de high speed pass, waarbij ik op dertig meter hoogte voorbij vlieg met een snelheid van ongeveer 1200 kilometer per uur. Dan ga ik net niet door de geluidsbarrière, anders sneuvelen alle ruiten in de wijde omtrek,’’ grijnst hij.

Vliegtuigspotter Arts verkeert ook graag in hogere sferen, maar dan als passagier. ,,Zoals zo veel jongens heb ik ook geprobeerd piloot te worden, maar ik ben niet door de selectie gekomen vanwege een slecht oog. Toch wil ik ooit nog eens mijn vliegbrevet halen, maar dat is helaas geen goedkope hobby.’’

Wie zijn jongensdroom niet ziet uitkomen, komt volgens Arts toch opvallend vaak terecht in de luchtvaartwereld. ,,Dan werkt men bijvoorbeeld in het onderhoud of bij de luchtverkeersleiding. Maar ik ken ook een KLM-piloot die vaak in het buitenland komt en tijdens zijn rustdagen vliegtuigen gaat bekijken. Hij komt op de merkwaardigste tijden op de meest vreemde plaatsen. Dat is zijn passie, ook als hij niet aan het werk is.’’

Arts kijkt dit weekend vooral uit naar het negen vliegtuigen tellende Britse demoteam Red Arrows, de Avro Vulcan en de show van Ralph Aarts in zijn oranje F-16. Daarbij is een vleugje nationalisme wat Arts betreft wel op zijn plaats.

,,Daar zijn de buitenlandse teams ook niet vies van. Het is goed om te zien waartoe onze luchtmacht - in bijvoorbeeld Afghanistan - in staat is.’’ Aarts’ straaljager ziet er uit als een Nederlands voetbalshirt. ,,Daar gaat het publiek van smullen.’’

De Luchtmachtdagen op vliegbasis Volkel zijn op vrijdag 19 en zaterdag 20 juni van 9.00 tot 17.00 uur.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 18-06-2009 17:43 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 15:03 schreef bastianus het volgende:
Nog meer mensen die naar de open dagen in Volkel gaan? Ik ga zaterdag denk ik. Heb al flink wat gave vliegtuigen zien oefenen.


Ja ik waarschijnlijk! Zaterdagmiddag, als ik tenminste op tijd klaar ben met werken.
Eerlijk gezegd word ik een beetje gek van die vliegtuigen die hier al een paar dagen constant overkomen (ik woon in Uden), maar ik blijf toch de hele tijd omhoog kijken en er zitten inderdaad toffe dingen tussen. Plus: ik heb Volkel In De Wolken gemist dit jaar, straaljagers die voorbijkomen zijn altijd weer een genot voor het oor en mijn broer wilde gaan.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 18-06-2009 17:49 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 15:03 schreef bastianus het volgende:
Nog meer mensen die naar de open dagen in Volkel gaan? Ik ga zaterdag denk ik. Heb al flink wat gave vliegtuigen zien oefenen.
Helaas heb ik al een bbq in Woerden die dag, maar anders wist ik het wel. Vorig jaar in Leeuwarden ook al niet heengeweest wegens omstandigheden; wordt wel weer een keertje tijd...

Veel plezier in elk geval.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-06-2009 18:17 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 juni 2009 15:03 schreef bastianus het volgende:
Nog meer mensen die naar de open dagen in Volkel gaan? Ik ga zaterdag denk ik. Heb al flink wat gave vliegtuigen zien oefenen.


Heb ook al aardig wat gezien in die regio ja... Maar dit soort dagen zijn niets voor mij, ik heb te lang rondgelopen op Leeuwarden om het nog spectaculair te vinden. Op Volkel ben ik trouwens ook aardig vaak geweest voor mijn werk.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 18-06-2009 18:17]


Boeiender


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 18-06-2009 19:52 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Neh.. ik heb 12 maanden gewoond op vliegbasis Volkel..
Geloof het daar wel!!


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen