IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Misty Mourning demo & website Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:06 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Goed, ik heb je nummers van Misy Mourning geluisterd. Op foundation na vond ik het niet eens zo heel verschrikkelijk om te luisteren. Zitten zeker leuke ideeën in, baswerk sprong vooral in het oor (niet vaak, maar toch).

Wat er mist:

1) overtuigende zang, op zich is je klankkleur best aardig soms, deed me ook weleens wat aan Sisters of Mercy denken qua melodie. Alleen bij SoM wordt het dan wél goed uitgevoerd.
2) goede productie (het lijkt wel black )
3) strakheid. Bedoelde tempowisselingen ten spijt, het is gewoon niet strak. Daarnaast zijn tempowisselingen in een nummer heel gevaarlijk, maatsoortwisselingen is een beter plan.
4) lees verder maar naar wat Illu zei naar aanleiding van dissonante akkoorden, hij weet het beter dan ik


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-07-2006 12:07 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 20 juli 2006 12:05 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Nee, dat zeg ik niet, je misinterpreteert het met opzet om intelligent te proberen te doen.
Als je Death naast Darkthrone, Immortal of Dimmu legt krijg je een verschil, als je nieuwe deathmetal naast naast nieuwe blackmetal legt, hoor ik het verschil niet meer. ADHD drummers en overdreven veel ruis waar weinig melodie en/of inspiratie in te ontdekken valt.
Oude death en black was geniaal, nieuwe death en black is 99 van de 100 keer wannabe blaat.
Dus jullie spelen eigenlijk live niet veel anders als jullie met black of death bands optreden zeker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2006 12:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 20 juli 2006 12:03 schreef spectre het volgende:

Ontsla die drummer van jullie eens

Hoe heet ie ook al weer .. Roland Korg?


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-07-2006 12:08 by spectre Profiel van spectre

Nee, Metaldennis


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:09 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 12:03 schreef Murdering Monk het volgende:
Das waar, en hij klinkt niet eens zo heel slecht, maar is een live opname toch he?

Gewoon benieuwd hoe het zou jklinken als alles los afgemixd kon worden, zou volgens mij best wel een dijk van een geluid staan dan

Niet live als in optreden live, verder klopt het wel aardig one-take, alle instrumenten en zang tegelijk, via mengpaneel naar een MD gemixed.

Wij zijn ook benieuwd


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-07-2006 12:10 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 20 juli 2006 12:05 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Nee, dat zeg ik niet, je misinterpreteert het met opzet om intelligent te proberen te doen.
Als je Death naast Darkthrone, Immortal of Dimmu legt krijg je een verschil, als je nieuwe deathmetal naast naast nieuwe blackmetal legt, hoor ik het verschil niet meer. ADHD drummers en overdreven veel ruis waar weinig melodie en/of inspiratie in te ontdekken valt.
Oude death en black was geniaal, nieuwe death en black is 99 van de 100 keer wannabe blaat.


dude... wat lul je nou.
Ik doe niks intelligent, maar als ik nieuwe blackmetal pak (ik ga nu even uit van wat ik ken he, dus de nieuwe darkthrone, marduk, misschien een Belphegor(hoewel die eigenlijk een mix doen)) en ik leg dat naast wat deathmetal, en dan pak ik jou voorbeelden weer, ALtar, Nile dan hoor je gewoon het verschil in stijl. punt.

Amerikaanse death gebruikt veel "ADHD" drummers, maar die zijn iig strak...
EN wil je beweern dat er in een band als Nile of Carcass geen melodie of inspiratie zit? Ga eens heel snel ff wat cds luisteren en vergeet niet van te voren je oren leeg te spuiten...

edit: ik verduidelijk m:

Plague angel van Marduk vs Kill van Cannibal Corpse. En daar zit geen verschil in wil je beweren?

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 20-07-2006 12:12]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 12:05 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Nee, dat zeg ik niet, je misinterpreteert het met opzet om intelligent te proberen te doen.
Als je Death naast Darkthrone, Immortal of Dimmu legt krijg je een verschil, als je nieuwe deathmetal naast naast nieuwe blackmetal legt, hoor ik het verschil niet meer. ADHD drummers en overdreven veel ruis waar weinig melodie en/of inspiratie in te ontdekken valt.
Oude death en black was geniaal, nieuwe death en black is 99 van de 100 keer wannabe blaat.

Luister dit. Beide relatief nieuwe bands in hun genre. Noem mij de genres bij elke band, plus verschillen en overeenkomsten tussen de bands.

http://www.myspace.com/bloodredthrone666

http://www.myspace.com/codeblackmetal


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 20-07-2006 12:14 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 20 juli 2006 12:10 schreef Murdering Monk het volgende:
dude... wat lul je nou.
Ik doe niks intelligent, maar als ik nieuwe blackmetal pak (ik ga nu even uit van wat ik ken he, dus de nieuwe darkthrone, marduk, misschien een Belphegor(hoewel die eigenlijk een mix doen)) en ik leg dat naast wat deathmetal, en dan pak ik jou voorbeelden weer, ALtar, Nile dan hoor je gewoon het verschil in stijl. punt.

Amerikaanse death gebruikt veel "ADHD" drummers, maar die zijn iig strak...
EN wil je beweern dat er in een band als Nile of Carcass geen melodie of inspiratie zit? Ga eens heel snel ff wat cds luisteren en vergeet niet van te voren je oren leeg te spuiten...


Ga jezelf nou niet onderuit lullen, want de bands die ik aanhaalde merkte ik van op dat het goed was, en vervolgens om te bewijzen dat nieuwe death en black goed is, ga je oldschool black en deathmetal bands aanhalen als voorbeeld. Ik had had over de nieuwe 13000 in een dozijn death die overal de spuigaten uitloopt.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 12:14 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ga jezelf nou niet onderuit lullen, want de bands die ik aanhaalde merkte ik van op dat het goed was, en vervolgens om te bewijzen dat nieuwe death en black goed is, ga je oldschool black en deathmetal bands aanhalen als voorbeeld. Ik had had over de nieuwe 13000 in een dozijn death die overal de spuigaten uitloopt.
quote:
Op 20 juli 2006 12:11 schreef ZelThoR het volgende:
Luister dit. Beide relatief nieuwe bands in hun genre. Noem mij de genres bij elke band, plus verschillen en overeenkomsten tussen de bands.

http://www.myspace.com/bloodredthrone666

http://www.myspace.com/codeblackmetal


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 20-07-2006 12:14 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 20 juli 2006 12:05 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Nee, dat zeg ik niet, je misinterpreteert het met opzet om intelligent te proberen te doen.
Als je Death naast Darkthrone, Immortal of Dimmu legt krijg je een verschil, als je nieuwe deathmetal naast naast nieuwe blackmetal legt, hoor ik het verschil niet meer. ADHD drummers en overdreven veel ruis waar weinig melodie en/of inspiratie in te ontdekken valt.
Oude death en black was geniaal, nieuwe death en black is 99 van de 100 keer wannabe blaat.


+1


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Tering, leuk idee dat blur filter, maar doe maar niet. Doet pijn aan m'n ogen!



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2006 12:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Echt goede death metal (beste band van nederland!)

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php/384188/1


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-07-2006 12:18 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 20 juli 2006 12:14 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ga jezelf nou niet onderuit lullen, want de bands die ik aanhaalde merkte ik van op dat het goed was, en vervolgens om te bewijzen dat nieuwe death en black goed is, ga je oldschool black en deathmetal bands aanhalen als voorbeeld. Ik had had over de nieuwe 13000 in een dozijn death die overal de spuigaten uitloopt.

Kerel, luister eerst even die dingen die Zelthor hier neer pleurde, en kijk eens o9f je de stijl kunt benoemen, misschien dat er dan nog een zinvolle discussie te voeren is...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Eentje wordt al verraden in de url


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-07-2006 12:19 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik begin me opeens heel erg af te vragen waarom dit niet gewoon in 'Laat Je Band Eens Horen' staat.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-07-2006 12:19 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ze worden allbei verraden op hn myspace pagina


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:20 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Het gaat over de band, toch? In ieder geval over de ideeën van de band met betrekking tot de genres waar ze zich in menen te begeven.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:20 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 12:19 schreef Murdering Monk het volgende:
Ze worden allbei verraden op hn myspace pagina
He, jammer Maar ik ben wel benieuwd wat RidM ervan vindt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-07-2006 12:20 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Vind je ? Ik vind het meer een uit de hand gelopen discussie over wat MP3tjes.

Bovendien hebben we voor discussies over black/death/etc aparte topics.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 20-07-2006 12:20]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 20-07-2006 12:21 by Aaaarco Profiel van Aaaarco



beterzo?


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:21 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 12:20 schreef Illusione het volgende:
Vind je ? Ik vind het meer een uit de hand gelopen discussie over wat MP3tjes.

Bovendien hebben we voor discussies over black/death/etc aparte topics.

Maar dient dit topic enig ander nut dan?

@Arco: dankjewel!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2006 12:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nee

Lelijk & nivo zolderkamertjes blek


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-07-2006 12:22 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 20 juli 2006 12:21 schreef ZelThoR het volgende:
Maar dient dit topic enig ander nut dan?

@Arco: dankjewel!


Voor zowel de MP3-discussie als black/death hebben we aparte topics. Vandaar. De kwestie wordt overpeinsd.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 20-07-2006 12:23 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 20 juli 2006 12:16 schreef ZelThoR het volgende:
Tering, leuk idee dat blur filter, maar doe maar niet. Doet pijn aan m'n ogen!




D'r komt binnenkort een nieuwe aan.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:24 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 12:22 schreef Illusione het volgende:
Voor zowel de MP3-discussie als black/death hebben we aparte topics. Vandaar. De kwestie wordt overpeinsd.

Nou ja, ik vind het in ieder geval wel interessant om te weten wat RidM nou over genres denkt, aangezien dat blijkbaar de perceptie van zijn eigen muziek beïnvloed. Denk ook niet dat de discussie over black/death in een algemeen topic kan, het is toch RidM vs. ZM.

En over het praten over mp3's in bandtopics: dat moet toch gewoon kunnen? Lijkt me dat "laat je band eens horen" meer voor korte opmerkingen enzo is, en dat bandtopics voor uitgebreidere beschouwingen zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen