IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Peste Noire (FR Black) Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-09-2006 13:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zoals reeds in de titel vermeld, Peste Noire maakt black metal en komt uit Frankrijk. Hun eerste release stamt uit 2001 en heet "Aryan Supremacy", altijd een mooie binnenkomer Ondertussen zeggen ze zelf "PN does play pure Black Metal for Satanic rituals, not humanistic NS pseudo BM".

Ik ken echter alleen hun full-length release uit 2006 "La Sanie des Siècles - Panégyrique De La Dégénerescence", een hele mond vol.

Dat album laat enigszins melancholische BM horen, inclusief de karakteristieke akoestische passages. Ik kan niet echt iets bedenken waar het echt op lijkt, al zijn er natuurlijk altijd geforceerde overlappen te bedenken...

De productie schaadt de muziek niet, maar een iets sterkere productie zou wel beter zijn om de kwaliteiten van de band te kunnen zien.

De muziek zelf valt in positieve zin vooral op door het gebruik van goed gespeelde heavy metal / hardrock geörienteerde solo's en soms riffs. Daarnaast zijn er wat slepende Doom Metal achtige passages en een grote rol voor het zeer gevarieerde drumwerk!

In negatieve zin vallen vooral de vocalen op. Deze zijn op zich adequaat, alleen komt het niet lekker door de mix heen waardoor wat van het effect verloren gaat.

Al met al een leuk gevarieerd werkje die zeker de moeite waard is om een kans te geven. Daarnaast is ook de toekomst van deze band iets om in de gaten te houden. En met google ben ik er achter gekomen dat kwelgeest de release uit 2006 gekocht heeft

http://www.myspace.com/pestenoire (kwaliteit beduidend minder dan op CD/mp3)
http://www.metal-archives.com/band.php?id=12841
http://www.last.fm/music/Peste+Noire

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 08-01-2007 19:14]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 11-09-2006 14:54 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

ik vind dit echt een redelijk goede band, het heeft wel iets weg van Taake. Maar dan met solo's (niet echt strak of mega technisch, maar wel aardig).

Maar ik ken bands in dit genre die beter zijn naar mijn mening.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-09-2006 15:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Die zijn er zeker, neemt niet weg dat deze CD de moeite waard is! Vooral met het oog op hun toekomst, dan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 11-09-2006 16:18 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Heb alles van deze band, met uitzondering van die nieuwe CD (die ik eerdaags eens ga bestellen) en die "Aryan Supremacy" demo. Daar zijn er ook maar 14 van gemaakt dus om die nou op te gaan sporen wordt me echt te kansloos :')
Bovendien ga ik er maar vanuit dat het geen 'échte' release is, daar alle 14 exemplaren waarschijnlijk in het bezit van de bandleden en goede vrienden van de bandleden zijn.

Goede band verder, mag die demo's nog graag luisteren.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-09-2006 16:22 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Heb van bovenstaande meneer een keer een sample gekregen, en dat klonk erg rauw en vet. Daarna is die band aan m'n geheugen ontglipt, maar ik zal binnenkort weer eens gaan kijken.


Argh
Usericon van Argh
Posted 11-09-2006 16:42 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Moet dit zeker nog eens gaan uitchecken! Ken nu alleen het eenmansbandje "Alcest" van Neige (uit Peste Noir) en dat is namelijk erg vette melancholische/meeslepende black metal, heeft helaas alleen een EP en een demo uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 11-09-2006 16:43]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-07-2007 14:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zomg!

Folkfuck Folie is best spannend! Leuk, zo net a-typische rauwe black!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 09-07-2007 14:45 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Jij Neige-fanboy jij!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-07-2007 14:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Haha, weet je dat ik net pas uit de post van Argh ontdekte dat die connectie bestond? Achteraf bezien had ik het waarschijnlijk wel eerder geweten, maar glad vergeten!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Northward
Usericon van Northward
Posted 09-07-2007 15:52 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Weer een erg goed album, die nieuwe. Maar ik vind hem denk ik wel iets minder dan de vorige.


| Scorn |
Usericon van | Scorn |
Posted 10-07-2007 13:11 by | Scorn | Wijzig reactieProfiel van | Scorn |Quote dit bericht

Een van m'n favoriete bands toch wel ondertussen. Heb demo III en IV en het debutalbum. Lorraine LP wil ik nog wel hebben, 2e album heeft deze nummers ook maar nogal fucked up. Maar misschien moet ik nog wennen eraan.

PS:

http://www.youtube.com/watch?v=V4yWwH-E-q4


Er is nu ook een boxset uit van al het demomateriaal en wat bonusnrs.. Wel nice.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-07-2007 19:04 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Goed album, beviel me vrij snel en dat voor iemand die nog niet zolang black luistert. Ook heerlijk gitaarwerk in Paysage Mauvais.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-07-2007 19:08 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Dit is toch ook met die gast van dat slaapverwekkende Alcest?

Is dit WEL leuk?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2007 19:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 19:08 schreef M. het volgende:
Dit is toch ook met die gast van dat slaapverwekkende Alcest?

Is dit WEL leuk?
Alles waar Neige in speelt is leuk, M.
Dus ook Alcest en dit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-07-2007 19:13 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik vind van wel, zo als Zelthor al aangeeft rauwe black metal met een aardig tempo en geen poppy "post"-black. Alcest en Amesoeurs heb ik ook even geluisterd maar dat kon me niet bekoren. Slaapverwekkend wil ik het nog niet noemen...
Ik zou zeggen probeer het even, nieuwe Deathspell Omega al gehoord?

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 19-07-2007 19:18]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-07-2007 19:16 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 19:13 schreef Nimbus het volgende:
Ik vind van wel, zo als Zelthor al aangeeft rauwe black metal met een aardig tempo en geen poppy "post"-black. Alcest en Amessours heb ik ook even geluisterd maar dat kon me niet bekoren. Slaapverwekkend wil ik het nog niet noemen...
Ik zou zeggen probeer het even, nieuwe Deathspell Omega al gehoord?

Nej, ik dacht dat-ie de 22e juli pas uitkwam maar ik zie nu idd dat hij al beschikbaar is. Die ga ik dan maar even bestellen.
Dat Peste Noire laat ik, na de samples aangehoord te hebben, maar links liggen verder.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 19-07-2007 19:17 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 19:08 schreef M. het volgende:
Dit is toch ook met die gast van dat slaapverwekkende Alcest?

Is dit WEL leuk?


Dit is héél anders dan Alcest. Stuk voor stuk goeie demo's. Rauwe black, solide riffs, geniale vocals. Probeer eens een van die demo's, die vind ik zelf iets sterker dan de albums.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2007 19:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 19:17 schreef nuclearwarfare het volgende:
Dit is héél anders dan Alcest. Stuk voor stuk goeie demo's. Rauwe black, solide riffs, geniale vocals. Probeer eens een van die demo's, die vind ik zelf iets sterker dan de albums.
Het beste wat ik van deze band heb ge hoord is de rehearsel/alternatieve versie van 'Phalènes Et Pestilence'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 19-07-2007 19:22 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 19:19 schreef kwelgeest het volgende:
Het beste wat ik van deze band heb ge hoord is de rehearsel/alternatieve versie van 'Phalènes Et Pestilence'.


Die ken ik niet, staat op die Lorraine Rehearsal LP, nietwaar? Die moet ik nog eens halen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2007 19:23 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 19:22 schreef nuclearwarfare het volgende:
Die ken ik niet, staat op die Lorraine Rehearsal LP, nietwaar? Die moet ik nog eens halen.
Staat daar indd op.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-01-2008 0:38 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

La Sanie des Siecles - Panegyrique De La Degenerescence is toch wel heel goed nu ik hem zo zit te luisteren. De eerste keer vond ik hem lang niet zo goed toen ik alleen Folkfuck Folie had. De albums lijken wel veel op elkaar moet ik zeggen. Moeilijk te zeggen welke ik beter vind. Wat wel aardig is dat op beide in de laatste nummers zeer gaaf gitaarwerk zit.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-01-2008 0:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Het nummer 'Dueil Angoisseus' is echt subliem.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-01-2008 0:46 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Zeker, die kwam net voorbij. Het is lastig om een nummer aan te wijzen dat het beste is, ze hebben allemaal wel wat, maar als ik dan toch moet kiezen: Des Medecins Malades Et des Saint Sequestres.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-01-2008 0:50 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 0:46 schreef Nimbus het volgende:
Zeker, die kwam net voorbij. Het is lastig om een nummer aan te wijzen dat het beste is, ze hebben allemaal wel wat, maar als ik dan toch moet kiezen: Des Medecins Malades Et des Saint Sequestres.
Beluister eens de B-kant van 'Lorraine Rehearsal', 'Phalènes Et Pestilence' (Alternative Version). Die is echt gaaf.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-01-2008 0:54 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 0:50 schreef kwelgeest het volgende:
Beluister eens de B-kant van 'Lorraine Rehearsal', 'Phalènes Et Pestilence' (Alternative Version). Die is echt gaaf.


Dan moet ik die eerst eens op de kop zien te tikken.

Heb je btw MSN?


Northward
Usericon van Northward
Posted 07-01-2008 1:02 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 0:38 schreef Nimbus het volgende:
La Sanie des Siecles - Panegyrique De La Degenerescence is toch wel heel goed nu ik hem zo zit te luisteren. De eerste keer vond ik hem lang niet zo goed toen ik alleen Folkfuck Folie had. De albums lijken wel veel op elkaar moet ik zeggen. Moeilijk te zeggen welke ik beter vind. Wat wel aardig is dat op beide in de laatste nummers zeer gaaf gitaarwerk zit.

Ik vind ze niet heel veel op elkaar lijken. Ok, het is beide typisch Peste Noire maar "Folkfuck Folie" is toch wel wat anders uitgewerkt.

Vandaag toevallig beide albums nog gedraaid, blijft een enorm vette band. En die versie van PeP op die EP is inderdaad geweldig.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen