IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Metal-scriptie: Reageer! Vorige pagina | Volgende pagina
stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 23-10-2006 16:41 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

1. Metalliefhebbers hebben een agressief imago.

Verschild per metalliefhebber, sommige wel.

2. In tegenstelling tot voorheen hoef je je als metalliefhebber niet meer te beperken tot zwarte bandshirts, kogelriemen en spijkerjacks met opnaaiemblemen.

Metalhead zijn wil nog niet betekenen dat je er altijd als een mongool uit hoeft te zien.

3. In metalmuziek draait het vaak om geweld, dood en verderf en satanisme.

Jep, en draken, ridders, elfjes, terrorisme, politiek, sex, drugs, drank etc

4. Als metalliefhebber heb je wel eens te maken met discriminatie vanwege je uiterlijk.

Niet echt.

5. (Overmatig) drankgebruik hoort nu eenmaal bij metalliefhebbers.

Ik denk dat overmatig drankgebruik bij jongeren hoort en de metalscene bestaat uit jongeren die zijn blijven hangen

6. Metal kan gevaarlijk zijn: jongeren kunnen worden beïnvloed door de negatieve boodschap overgebracht door tekst en muziek in metal.

Alles is gevaarlijk.

7. De Nederlandse metalscene ziet er de laatste jaren beter uit dan ooit.

Geen idee.

8. Metal is een way of life.

Niet voor iedere metalliefhebber, maar er zijn er een paar waar dit wel voor geldt.

9. Wat vind je leuk aan metal?

de muziek

10. Draag je tijdens concerten andere kleren dan normaal?

Ik draag geen truien op concerten, en het lieft een oude (goed zittende) broek.

11. Ben je geïnteresseerd in politiek en/of religie?

Jawel.

12. Speel je een instrument (en in een band)?

Neen.


I am the 1%.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-10-2006 16:50 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

1. Metalliefhebbers hebben een agressief imago. Dit komt o.a. door hun uiterlijk en hun liefde voor metalmuziek.

Je vraagt naar een feit, dat slechts door onderzoek is aan te tonen. Hier kun je niet op antwoorden. Mocht het wel zo zijn, dan zal dat inderdaad vast door uiterlijk komen. Ik denk in ieder geval niet dat het door gedrag zou komen.

2. In tegenstelling tot voorheen hoef je je als metalliefhebber niet meer te beperken tot zwarte bandshirts, kogelriemen en spijkerjacks met opnaaiemblemen.

Dat hoeft niet. Vroeger niet, nu niet.

3. In metalmuziek draait het vaak om geweld, dood en verderf en satanisme.

Vaak wel ja, niet altijd gelukkig.

4. Als metalliefhebber heb je wel eens te maken met discriminatie vanwege je uiterlijk.

Wel met vooroordelen. Niet met discriminatie.

5. (Overmatig) drankgebruik hoort nu eenmaal bij metalliefhebbers.

Je vraagt naar cijfers, doe een onderzoek en stel het vast.

6. Metal kan gevaarlijk zijn: jongeren kunnen worden beïnvloed door de negatieve boodschap overgebracht door tekst en muziek in metal.

Tuurlijk kan dat, maar dat ligt aan stoornissen bij de personen die er naar luisteren, niet aan metal. Je kunt in deze stelling Metal net zo goed vervangen door bv. games/films/enz.

7. De Nederlandse metalscene ziet er de laatste jaren beter uit dan ooit.

Definieer "beter"

8. Metal is een way of life.

Dat kan het zijn.

Enkele vragen:
9. Wat vind je leuk aan metal?

?? Het geeft een fijn gevoel als ik naar metal luister.

10. Draag je tijdens concerten andere kleren dan normaal?

Soms

11. Ben je geïnteresseerd in politiek en/of religie?

Ja

12. Speel je een instrument (en in een band)?

Nee, ben wel anderszins actief in de metalscene


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-10-2006 17:04 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Sander heeft mail met daarin naast de antwoorden ook deze conclusie:

Dit zijn echt vragen van het niveau spreekbeurt op de basisschool. Ik mag hopen dat de metalen kennis van je docent ver ondermaats is want als ik dit had moeten beoordelen (ongeacht de uitkomst) dan was je er niet mee weggekomen.

Desondanks succes met de scriptie



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2006 17:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2006 14:09 schreef Sander S het volgende:
2. In tegenstelling tot voorheen hoef je je als metalliefhebber niet meer te beperken tot zwarte bandshirts, kogelriemen en spijkerjacks met opnaaiemblemen.


In tegenstelling tot jouw stelling reken ik mezelf niet tot de streotyppe bevolkingsgroep "metalliefhebber" waar zulke vooroordelen kennelijk op van toepassing zijn.

quote:

3. In metalmuziek draait het vaak om geweld, dood en verderf en satanisme.


Dat zijn in een paar genres dominante thema's ja. Maar in de 434545574421 andere genres niet.

quote:

4. Als metalliefhebber heb je wel eens te maken met discriminatie vanwege je uiterlijk.


Ja, volgens de Veronica gids ben ik een langharige, puisterige nerd en nu zien de chicks me niet meer staan

Komop zeg, de generalisaties en vooroordelen beginnen nu wel mijn neus uit te komen. Hoe ziet "de metalhead" er volgens jou uit dan?

quote:

5. (Overmatig) drankgebruik hoort nu eenmaal bij metalliefhebbers.


Komop zeg, de generalisaties en vooroordelen beginnen nu wel mijn neus uit te komen. Hoeveel drinkt "de metalhead" volgens jou dan?

quote:

6. Metal kan gevaarlijk zijn: jongeren kunnen worden beïnvloed door de negatieve boodschap overgebracht door tekst en muziek in metal.


Boodschap en metal?

quote:

7. De Nederlandse metalscene ziet er de laatste jaren beter uit dan ooit.


Ja man. Ik sta constant met een harde vooraan het podium omdat die gasten er allemaal zo donders lekker uitzien tegenwoordig!

quote:

8. Metal is een way of life.


Voor sommmigen misschien. Die dienen eigenlijk openbaar gestenigd te worden wegens extreme gayheid.

quote:
9. Wat vind je leuk aan metal?


De kans te reageren op dit soort lachwekkende onderzoekjes omdat ik mezelf als metalhead voor kan doen.

quote:
10. Draag je tijdens concerten andere kleren dan normaal?


Nee, ik ga ook in een middeleeuws harnas naar mijn werk toe.

quote:

11. Ben je geïnteresseerd in politiek en/of religie?


Nee, ik ben namelijk tegendraads enzo.

quote:

12. Speel je een instrument (en in een band)?


Ja, ik immiteer regelmatig een orgel en produceer dan klanken terwijl ik op diverse plaatsen op mijn hoofd mep. Dankzij acteeerlessen gaat dit steeds beter!

Moet je vraag niet zijn: BEspeel je een instrument?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-10-2006 17:14 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2006 17:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah dit topic mag kennelijk verziekt worden?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-10-2006 17:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Snaack heeft weer eens een afreageer bui ofzo.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2006 17:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja ... misschien balletje teveel gehad dit weekend ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2006 17:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik dacht, als moddereter geef ik het goede voorbeeld maar


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-10-2006 17:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

En nu serieus anders gaat Ome Spectre modden


[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 23-10-2006 17:26]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-10-2006 17:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2006 17:24 schreef Snaack het volgende:
Ik dacht, als moddereter geef ik het goede voorbeeld maar
Wordt gewaardeerd, als spec dan ook daadwerkelijk mag modden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-10-2006 17:26 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

tis wel moeilijk, serieus reageren


Je moeder.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 23-10-2006 17:27 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 23 oktober 2006 17:24 schreef Snaack het volgende:
Ik dacht, als moddereter geef ik het goede voorbeeld maar


Ik was toch veel eerder

Maar goed, na die uitleg over zijn scriptie klinkt het toch allemaal net iets serieuzer. Toch snap ik totaal niet wat hij met dit deel van zijn scriptie wil bereiken. Het zijn een hoop onzinnige naar feiten vragende of bevooroordeelde stellingen die dan ook nog eens voorgelegd worden aan een internet forum..



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-10-2006 17:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2006 17:26 schreef karnivoor het volgende:
tis wel moeilijk, serieus reageren
Nou ja, voor hij die uitgebreidere uitleg leverde was ik ook niet erg geneigd om zulke vragen te beantwoorden. Ik vind ze nog steeds ondermaats, maar nu ben ik het aan het overwegen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-10-2006 17:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2006 17:26 schreef karnivoor het volgende:
tis wel moeilijk, serieus reageren
Jaap de forummoraalridder Jaja


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-10-2006 17:31 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 oktober 2006 17:30 schreef spectre het volgende:
Jaap de forummoraalridder Jaja




ik heb het licht gezien


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2006 17:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ben van mening dat een bullshit-reply, zoals ik die gaf, ook nuttige informatie levert aan het "onderzoek". Namelijk dat de kansloze generaliseringen en stereotypen van vrijwel elke stelling afdruipen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-10-2006 17:36 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

trouwens niet echt de beste plek om iets vragen. volgens mij kun je beter enquetes houden bij concerten, verschillende genres en verschillende leeftijden uiteraard in acht houdend


Je moeder.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-10-2006 17:58 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2006 14:09 schreef Sander S het volgende:
1. Metalliefhebbers hebben een agressief imago. Dit komt o.a. door hun uiterlijk en hun liefde voor metalmuziek.


Misschien wordt dat van buitenaf wel zo gezien, maar is dat niet bij alle muziekstijlen zo? Hardcoreliefhebbers zien er ook 'agressief' uit naar menig mening. Ik vind dat dat allemaal wel mee valt.

quote:
2. In tegenstelling tot voorheen hoef je je als metalliefhebber niet meer te beperken tot zwarte bandshirts, kogelriemen en spijkerjacks met opnaaiemblemen.


Moest dat dan? Waarom? Ik geloof niet dat er ooit een 'metalwet' heeft bestaan die dit gebood...

quote:
3. In metalmuziek draait het vaak om geweld, dood en verderf en satanisme.

Zoals al eerder gezegt, in een aantal genres wel. Maar het kan ook over politiek of fluffige kleine teddyberen gaan.

quote:
4. Als metalliefhebber heb je wel eens te maken met discriminatie vanwege je uiterlijk.


Ik heb dat nooit meegemaakt. Als je bedoelt dat men voor een baan afgewezen wordt omdat (een man) lang haar heeft, dan heb ik daar wel eens over gehoord. Maar doorgaans gaan mensen ook niet in hun quote; "zwarte bandshirts, kogelriemen en spijkerjacks met opnaaiemblemen" naar een sollicitatie.

quote:
5. (Overmatig) drankgebruik hoort nu eenmaal bij metalliefhebbers.


Ik vind dit een heel onzinnige vraag. Bedoel je drankgebruik tijdens concerten e.d.? Dan denk ik dat dat niet veel verschilt met aanhangers van andere muziekstijlen. Of bedoel je het drankgebruik in het algemeen? Ik drink thuis minder dan mijn moeder. En daarmee bedoel ik niet dat zij veel drinkt, maar dat ik eigenlijk niet drink doordeweeks. Af en toe een wijntje bij het eten. Denk je dat ik nu naar de AA moet?

quote:
6. Metal kan gevaarlijk zijn: jongeren kunnen worden beïnvloed door de negatieve boodschap overgebracht door tekst en muziek in metal.

Misschien. Ik denk dat het echter zo is dat jongeren eerder (in de puberteit) zich neerslachtig voelen en dán metal/gothic ontdekken. Het 'schoppen tegen de rest v/d wereld' of het 'oh mijn god, de hele wereld is tegen mij' is in sommige genres wel te vinden. Door dit te luisteren kan het gevoel misschien versterken. Maar in de puberteit zijn jongeren ook erg beïnvloedbaar, dus als Marilyn Manson (ofzo) zegt "spring voor de trein" zal de brandweer waarschijnlijk idd veel op te ruimen hebben.

quote:
7. De Nederlandse metalscene ziet er de laatste jaren beter uit dan ooit.


Waar baseer je dat op?

quote:
8. Metal is een way of life.


Daar zat ik vandaag nog over na te denken. Ik zie mezelf toch wel als meer dan een metalhead. Bovendien is metal voor mij gewoon het type muziek wat mij aanspreekt. Ik geloof niet dat het luisteren van die muziek mijn leven verandert (heeft).

quote:
Enkele vragen:
9. Wat vind je leuk aan metal?


Tsja, het spreekt me gewoon aan. Ik luister niet alleen naar metal, maar het is wel mijn favoriete stijl. Ik denk dat het (zoals iemand anders ook zei) het beukende is en ook het sfeeropwekkende.
Er is een type metal voor al mijn gemoedstoestanden. *scheelkijksmiley*

quote:
10. Draag je tijdens concerten andere kleren dan normaal?

Nee.

quote:
11. Ben je geïnteresseerd in politiek en/of religie?

Ja/ja.

quote:
12. Speel je een instrument (en in een band)?

Nee (nee)


Heb je nu een beeld van hoe men hun toekomst in de Nederlandse muziekscene ziet? Want ik vind de vragen daar niet echt naar uitnodigen.
En hoe zit de metalliefhebbersgroep er nu uit? Als een stelletje agressieve, dood en verderf liefhebbende, bezopen, metalgefocuste herrieschoppers?
Fijn als de stempel weer ververst wordt....

Tip: Je mag je vragen best anders formuleren. In principe kun je op de meeste vragen met ja en nee antwoorden. Daar heb je, denk ik, weinig aan.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 23-10-2006 18:02]


Subtiel kamerolifantje


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 23-10-2006 18:11 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

*nog een oud fossiel dat zwaait*

1. Metalliefhebbers hebben een agressief imago. Dit komt o.a. door hun uiterlijk en hun liefde voor metalmuziek.
Ik denk dat je dit beter kunt checken bij mensen die juist niet naar metal luisteren. Maar eikels heb je overal rondlopen

2. In tegenstelling tot voorheen hoef je je als metalliefhebber niet meer te beperken tot zwarte bandshirts, kogelriemen en spijkerjacks met opnaaiemblemen.
Nu niet en vroeger ook niet. Maar dat hangt af van de persoon zelf. En hoe makkelijk iemand is te beinvloeden Nogmaals, sukkels heb je er altijd tussenzitten.

3. In metalmuziek draait het vaak om geweld, dood en verderf en satanisme.
Hangt van de soort metal af. Geldt zeker niet voor alle vormen.

4. Als metalliefhebber heb je wel eens te maken met discriminatie vanwege je uiterlijk.
Dat heeft te maken met je eigen opstelling naar "buiten" toe. Zelf heb ik hier nooit last van gehad.

5. (Overmatig) drankgebruik hoort nu eenmaal bij metalliefhebbers.
Niet meer of minder dan een andere "subcultuur". Misschien wat meer bier en wat minder Breezahs.

6. Metal kan gevaarlijk zijn: jongeren kunnen worden beïnvloed door de negatieve boodschap overgebracht door tekst en muziek in metal.
Heeft niets te maken met de muziek maar alles met de jongeren in kwestie. voor de 3e keer, sukkels heb je overal.

7. De Nederlandse metalscene ziet er de laatste jaren beter uit dan ooit.
Nee.

8. Metal is een way of life.
En welke way of life moet dat dan zijn ?

Enkele vragen:
9. Wat vind je leuk aan metal?
. Doe eens een gok. Wat dacht je van de....muziek ?

10. Draag je tijdens concerten andere kleren dan normaal?
Ja. Oude broek (kan tegen een stootje) en kistjes (met stalen neuzen, dan heb ik geen last als iemand op mijn tenen trapt).

11. Ben je geïnteresseerd in politiek en/of religie?
Ja, maar niet vanwege het feit dat ik naar metal luister.

12. Speel je een instrument (en in een band)?
Nee, ben wel op een andere manier actief bezig





karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-10-2006 18:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

aan topic starter: misschien dus handig om rekening te houden met dat niet iedere metal luisteraar ook daadwerkelijk er zo uit ziet


Je moeder.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 23-10-2006 18:23 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 23 oktober 2006 18:13 schreef karnivoor het volgende:
aan topic starter: misschien dus handig om rekening te houden met dat niet iedere metal luisteraar ook daadwerkelijk er zo uit ziet


Zonder metalkledij ben je gewoon niet metal, niet zo zeuren



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-10-2006 18:26 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

stfu n00b


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 24-10-2006 0:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2006 17:36 schreef karnivoor het volgende:
trouwens niet echt de beste plek om iets vragen. volgens mij kun je beter enquetes houden bij concerten, verschillende genres en verschillende leeftijden uiteraard in acht houdend

Je moet inderdaad dat soort eigenschappen van je sample registreren, leeftijd, geslacht, opleiding, etc. Je kunt uiteindelijk toch weinig zeggen als blijkt dat je alleen maar breezahdrinkende tienersletjes van het vmbo (generaliseren is gaaf!) hebt geïnterviewd...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-10-2006 9:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2006 16:27 schreef Snaack het volgende:
Ik weet maar 1 ding: wij zijn nerds.
BAN SNAACK!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen