IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Metal-scriptie: Reageer! Vorige pagina
Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 29-10-2006 17:52 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

1. Metalliefhebbers hebben een agressief imago. Dit komt o.a. door hun uiterlijk en hun liefde voor metalmuziek.

Dus in het perspectief van buitenstaanders... ja ik denk van wel.

2. In tegenstelling tot voorheen hoef je je als metalliefhebber niet meer te beperken tot zwarte bandshirts, kogelriemen en spijkerjacks met opnaaiemblemen.

Mee eens

3. In metalmuziek draait het vaak om geweld, dood en verderf en satanisme.

Ligt compleet aan het genre, en zelfs dan niet altijd. Meestal wel

4. Als metalliefhebber heb je wel eens te maken met discriminatie vanwege je uiterlijk.

Ja, zie stelling 1

5. (Overmatig) drankgebruik hoort nu eenmaal bij metalliefhebbers.

Niet alleen bij metalliefhebbers...

6. Metal kan gevaarlijk zijn: jongeren kunnen worden beïnvloed door de negatieve boodschap overgebracht door tekst en muziek in metal.

Klopt, maar dit moet geen generalisatie worden. Iedereen is anders

7. De Nederlandse metalscene ziet er de laatste jaren beter uit dan ooit.

Ik moet zeggen van wel!

8. Metal is een way of life.

Ja, het concertleven is nogal druk

Enkele vragen:
9. Wat vind je leuk aan metal?
Complexiteit, melodie (die genres zoek ik dus op), diversiteit, tegen de mainstream in.
10. Draag je tijdens concerten andere kleren dan normaal?
Nee, altijd zwart en bandshirts, ook buiten de concerten!
11. Ben je geïnteresseerd in politiek en/of religie?
Religie ontzettend veel, denk erover daar universitaire studie in te gaan doen. Politiek dan weer niet echt.
12. Speel je een instrument (en in een band)?
Ik speel elektrisch en akoustisch gitaar, keyboard, klassiek piano, beetje drums, een aantal fluiten en een beetje viool. Ik speel in een black metalband en heb daarnaast nog een soort soloprojectje in het straatje van Iers-Keltische muziek.

Succes met je scriptie!


[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 29-10-2006 17:54]



Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 29-10-2006 17:57 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 24 oktober 2006 13:34 schreef Sander S het volgende:
Wat geeft iedereen zoal aan metal-cd's uit per maand?

En hoevaak bezoek je concerten?

Ik koop als ik kan wekelijks een album, heel soms 2 als ik het geld heb en/of er goedkopere albums liggen.
Concerten doe ik ongeveer 1x in de 2 maanden aan, en dan een weekend. Daarnaast doe ik 1x per maand een klein concertje in de Gloppe (Leeuwarden) ofzo, iets dat om de hoek is, +/- 10 pleuri kost en ik dezelfde avond nog makkelijk terug naar huis kan.



moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 29-10-2006 18:04 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Wat een interessante vragen! En de rock-acaemie ook nog!
Poe poe, jij moet wel ECHT van metal houden als je er ook nog eens je opleiding van gaat maken.

Godverdomme kut kanker rockacademie.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 29-10-2006 18:07 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

1. Metalliefhebbers hebben een agressief imago. Dit komt o.a. door hun uiterlijk en hun liefde voor metalmuziek.

Het imago misschien wel. Voornamelijk door mensen die zelf compleet buiten het hele 'metal-gebeuren' staan.

2. In tegenstelling tot voorheen hoef je je als metalliefhebber niet meer te beperken tot zwarte bandshirts, kogelriemen en spijkerjacks met opnaaiemblemen.

Ehm. Sinds wanneer moet je je als metalfan ook maar tot iets beperken ? Een vooringenomen stelling, in mijn mening.

3. In metalmuziek draait het vaak om geweld, dood en verderf en satanisme.

Nee. Verre van, zelfs.

4. Als metalliefhebber heb je wel eens te maken met discriminatie vanwege je uiterlijk.

Nooit. Ik zie er dan ook niet uit als de stereotype 'metalfan'.


5. (Overmatig) drankgebruik hoort nu eenmaal bij metalliefhebbers.

Is dit 'Lepel De Stereotypes'-dag ? Nee. Wat een onzin.

6. Metal kan gevaarlijk zijn: jongeren kunnen worden beïnvloed door de negatieve boodschap overgebracht door tekst en muziek in metal.

Alleen als je een labiele smurf bent om mee te beginnen.

7. De Nederlandse metalscene ziet er de laatste jaren beter uit dan ooit.

I'd wish.

8. Metal is een way of life.

Nee. Metal is muziek. Zou je horen te weten.

Enkele vragen:
9. Wat vind je leuk aan metal?

Er zit goede muziek tussen. Een beetje een algemene vraag, gezien het aantal subgenres dat metal kent.

10. Draag je tijdens concerten andere kleren dan normaal?

Nope.

11. Ben je geïnteresseerd in politiek en/of religie?

Voor geen meter.

12. Speel je een instrument (en in een band)?

Meerdere. Nee.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 30-10-2006 10:35 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

hey gast, mijn antwoorden heb je!!

cheers



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen